ranetje schreef: ↑04 jul 2022, 18:19
Maar afgezien daarvan, hoe zou je dat negatieve moeten projecteren op dieren (en dus ook honden)?
Ja, ík heb het niet over opportunistische honden hè, dus ik kan alleen maar gissen wat er zou kunnen mee bedoeld worden volgens de betekenis die Van Dale eraan geeft.
En daarvoor citeer ik dan mezelf even :
Inge O schreef: ↑02 jul 2022, 15:19
Ik vind het eerder vallen onder 'je hoeft geen band met een hond te hebben, als je zijn opportunisme voert (letterlijk en/of figuurlijk) doet hij meteen wat je wil want ja, hij is er alleen maar op uit om iets te verdienen.
ranetje schreef: ↑04 jul 2022, 18:19
Maar afgezien daarvan, hoe zou je dat negatieve moeten projecteren op dieren (en dus ook honden)?
Ja, ík heb het niet over opportunistische honden hè, dus ik kan alleen maar gissen wat er zou kunnen mee bedoeld worden volgens de betekenis die Van Dale eraan geeft.
En daarvoor citeer ik dan mezelf even :
Inge O schreef: ↑02 jul 2022, 15:19
Ik vind het eerder vallen onder 'je hoeft geen band met een hond te hebben, als je zijn opportunisme voert (letterlijk en/of figuurlijk) doet hij meteen wat je wil want ja, hij is er alleen maar op uit om iets te verdienen.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen, aangezien je toch begon met het noemen van het opportunisme bij honden waar over wordt gesproken?
En daarbij..........
Ik voel het helemaal niet aan als "'je hoeft geen band met een hond te hebben, als je zijn opportunisme voert".
Ik denk alleen dat je er gebruik van kunt maken.
Heeft toch niks met een band met je hond te maken?
Voor mij niet in ieder geval.