Stille liefdes

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Inge O
Posts in topic: 58
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Stille liefdes

Bericht door Inge O »

Sandra&co schreef: 29 jun 2022, 00:28 Oh god, als deze wat dichterbij zat, was-ie van mij. Die past best. Dat filmpje :I: Maar ik ga niet 3x op en neer naar Zwolle. En katten :hmmm:

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 06-freddie

Afbeelding
En je hebt een reu en een klein hondje :smile: .
Zamunda
Posts in topic: 38
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef: 29 jun 2022, 00:28 Oh god, als deze wat dichterbij zat, was-ie van mij. Die past best. Dat filmpje :I: Maar ik ga niet 3x op en neer naar Zwolle. En katten :hmmm:

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 06-freddie

Afbeelding
Die had ik ook gezien :I: . Ik vond dit zo schattig:
Freddie is dol op zijn mand en zachte kleedjes. Hij maakt niets kapot, al versleept hij soms zijn spulletjes o.a. om op een betere plek in de zon te kunnen liggen.

Maar dit wat minder :') :
Met andere reuen kan Freddie niet samenwonen, evenals kleine dieren, ook kleine hondjes.

En ik zit natuurlijk compleet vol. Maar ik was even nieuwsgierig naar wat er in de asiels zit nav een opmerking ergens dat er nu zoveel 'coronahonden' in het asiel zouden zitten. Er zit wel veel meer variatie aan typen/rassen heb ik het idee, maar ook de niet herders/spa's zijn vaak bepaald niet ongecompliceerd.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Barkley
Posts in topic: 31

Bericht door Barkley »

ohhhh :I: een leuke ruwhaar

(hij snijd de foto's een beetje raar af)
Afbeelding

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 1405612-up
Ik zoek een baas die lekker actief is en graag met mij erop uit gaat, het niet erg vind als ik weer een hele lekkere baggersloot heb gevonden een bommetje doe. En die daarnaast rekening kan houden met mijn ouder worden ondanks dat ik nog zo jong van geest ben!
Een kopie-Fred met z'n artrose, jachttraining en slootliefhebber
:hartjes:
Inge O

Bericht door Inge O »

Barkley schreef: 30 jun 2022, 08:29 ohhhh :I: een leuke ruwhaar

(hij snijd de foto's een beetje raar af)
Afbeelding

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 1405612-up
Ik zoek een baas die lekker actief is en graag met mij erop uit gaat, het niet erg vind als ik weer een hele lekkere baggersloot heb gevonden een bommetje doe. En die daarnaast rekening kan houden met mijn ouder worden ondanks dat ik nog zo jong van geest ben!
Een kopie-Fred met z'n artrose, jachttraining en slootliefhebber
:hartjes:
Hij staat ook onthoofd op hun site :mrgreen: .
Barkley
Posts in topic: 31

Bericht door Barkley »

Tara schreef: 30 jun 2022, 09:47 Goh zeg, even een snelle aanname mijnerzijds: hard gewerkt, onvoldoende nazorg na het werk en dan dus maar weg.
In de bloei van zijn leven!
Sneu hoor.
Ja, je zult wel gelijk hebben, heel sneu. Als ik de ruimte (en geen katten) had gehad...
Inge O

Bericht door Inge O »

Leuk ding, maar als dat een pincherkruising is ben ik een olifant :Q: .
Fabienne
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Sandra&co schreef: 04 jul 2022, 20:51 Een Saloeki-baby! Ik wil ook m'n eigen Zara maar 3 honden en 2 katten vind ik helaas te veel :(

Saloekie pup zonder stamboom te koop
€ 450,00
https://link.marktplaats.nl/m1857876726 ... ialbuttons

Afbeelding
Op de eerste marktplaats foto heeft ze meer weg van een golden maar op deze foto hierboven lijkt ze wel een blonde flatcoated. Zou me niks verbazen als het niet helemaal klopt
EchoMira
Posts in topic: 10
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik zag een amerikaanse nakerd op facebook. Een reu van twee jaar.
Ik ga het niet doen maar het is eigenlijk gewoon een schandalig leuk hondje.
Maar goed, twee is genoeg en als er een derde komt moet het familie zijn.
EchoMira
Posts in topic: 10
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik vind het heus wel een salukipup.

Ik hou niet van blond. Dan wordt het zo'n suffe fjord.
Kipo
Posts in topic: 6

Bericht door Kipo »

EchoMira schreef:Ik zag een amerikaanse nakerd op facebook. Een reu van twee jaar.
Ik ga het niet doen maar het is eigenlijk gewoon een schandalig leuk hondje.
Maar goed, twee is genoeg en als er een derde komt moet het familie zijn.
Als verloofde van Echo, dan wordt het aangetrouwde familieAfbeelding
galga's
Posts in topic: 20
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Arme Saluki pup. De fokker staat gewoon in het paspoort en ik heb een vermoeden wie de fokker is. Zoveel mensen fokken er niet met stamboomloze saluki's. Puppy komt waarschijnlijk uit België en als het klopt, groeit ze uit tot een pittige tante. Alles behalve een suffe Fjord. Eerder een nerveuze, gouden Arabisch volbloed. Ik ken er 3 van die fokker en helaas boeit het de fokker weinig waar de puppy's terecht komen en hoe.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 23

Bericht door Smoushond »

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... e-kruizing

Daar ga je dan met je terugfokprogamma
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Smoushond schreef: 05 jul 2022, 07:50 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... e-kruizing

Wat heeft het één met het ander te maken?
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Inge O schreef: 05 jul 2022, 08:25
Smoushond schreef: 05 jul 2022, 07:50 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... e-kruizing

Nou ik kan me voorstellen dat al die vrijwilligers die heel veel tijd en energie en geld in dat terugfokprogamma stoppen hier enorm van balen. Wel een design nestje maar geen nestje via de vereniging. En dit was geen oeps nestje
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 46

Bericht door mijke »

Smoushond schreef: 05 jul 2022, 12:56

Nou ik kan me voorstellen dat al die vrijwilligers die heel veel tijd en energie en geld in dat terugfokprogamma stoppen hier enorm van balen. Wel een design nestje maar geen nestje via de vereniging. En dit was geen oeps nestje
Lekker belangrijk? :?
Inge O

Bericht door Inge O »

Smoushond schreef: 05 jul 2022, 12:56

Maar dat interfereert toch op geen enkele manier met waar zij mee bezig zijn, dat loopt toch gewoon parallel?
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Het gaat helemaal niet om het heilige smouzenbloed 🙄
Je zou verwachten dat als iemand 30 maanden op een wachtlijst staat en dan een teefje koopt voor de schappelijke prijs van 400 euro . Je tekent om mee te werken aan het fokprogamma ,daar bij geholpen wordt ,spullen kunt lenen enz je dat een ander die nu op de wachtlijst staat ook gunt

Maar hee ,nee het is natuurlijk jouw pup gekocht van jouw geld en daar heeft niemand iets over te zeggen dus als je daar mee wil fokken en een hogere prijs voor je pups kunt ontvangen dan is dat helemaal dikke prima 👍
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

En ja natuurlijk die mensen op de wachtlijst kunnen ook het dubbele betalen ,hoeven ze niet zolang te wachten 🙃
Veel beter ook hoef je die stamboom er niet bij
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Sandra&co schreef: 05 jul 2022, 14:58
Smoushond schreef: 05 jul 2022, 14:41
Maar hee ,nee het is natuurlijk jouw pup gekocht van jouw geld en daar heeft niemand iets over te zeggen dus als je daar mee wil fokken en een hogere prijs voor je pups kunt ontvangen dan is dat helemaal dikke prima 👍
Nah, precies. Ik koop een hond (van een bepaald ras) omdat ik die leuk vind. Da's dus míjn hond. Wat ik er later mee doe en of bepaalde potentiële pupkopers daar later last van hebben, interesseert me dan ook niet.
Ik snap je opmerking niet over heilige smouzenbloed ? Een van jouw gefokte pups zou toch ook mee willen doen aan het terugfokprogamma van de smous ?
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Het is toch niet dat die teef maar één nest kan krijgen? Voor het volgende nest kan ze weer prima ingezet worden voor het terugfokken.
Misschien vonden die mensen dat gewoon leuk, een keer een nest van een Poedeltje. En wie weet kunnen die pups uiteindelijk ook weer gebruikt worden.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Nanna schreef: 05 jul 2022, 15:06 Het is toch niet dat die teef maar één nest kan krijgen? Voor het volgende nest kan ze weer prima ingezet worden voor het terugfokken.
Misschien vonden die mensen dat gewoon leuk, een keer een nest van een Poedeltje. En wie weet kunnen die pups uiteindelijk ook weer gebruikt worden.
Dat zou leuk zijn
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Sandra&co schreef: 05 jul 2022, 17:09
Smoushond schreef: 05 jul 2022, 15:03
Sandra&co schreef: 05 jul 2022, 14:58

Nah, precies. Ik koop een hond (van een bepaald ras) omdat ik die leuk vind. Da's dus míjn hond. Wat ik er later mee doe en of bepaalde potentiële pupkopers daar later last van hebben, interesseert me dan ook niet.
Ik snap je opmerking niet over heilige smouzenbloed ? Een van jouw gefokte pups zou toch ook mee willen doen aan het terugfokprogamma van de smous ?
Als het niet gaat om het Smouzenbloed, wat is dan jouw probleem met deze kruising?
Nee die pup gaat er niet aan meedoen omdat het baasje daar geen trek in heeft, en dat is prima. Haar hond, haar keuze. Net als de eigenaar van deze hond koos voor een niet-Smous-gerelateerde kruising.
Ik heb geen probleem met deze kruising op zich , ik vind het zuur voor de mensen op de wachtlijst. Als dit door meer reuen of teven gedaan zou worden dan wordt die lijst nóg langer .
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Dan nemen ze maar een Cairn terrier. Ook leuk.😂
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Sandra&co schreef: 05 jul 2022, 18:13
Smoushond schreef: 05 jul 2022, 17:57
Ik heb geen probleem met deze kruising op zich , ik vind het zuur voor de mensen op de wachtlijst. Als dit door meer reuen of teven gedaan zou worden dan wordt die lijst nóg langer .
Ja, maar nogmaals: wat heb ik (hypothetisch) te maken met mensen die op een wachtlijst staan als ik gewoon een ándere kruising met mijn hond wil fokken? Je weet dat je 'lang' (vind het nog best meevallen) moet wachten op een Smous. Dat hoort bij de hele beleving :mrgreen:
Uiteindelijk heeft niemand iets met die wachtlijst te maken behalve degene die erop staan . En daar vind ik het zuur voor. Het is ook jammer dat niet elke reu en teef die geschikt zijn meedoen maar deze persoon is blijkbaar wel bereid om te fokken met haar teefje alleen niet met een smous

Maar misschien vond ze haar eigen smous wel te pittig en leek het beter om er een poedel door te fokken. Dat ze dan ineens een leuke naam krijgen en meer dan het dubbele opbrengen is meegenomen
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Nanna schreef: 05 jul 2022, 18:01 Dan nemen ze maar een Cairn terrier. Ook leuk.😂
Ja jij had ook wel een schapendoes kunnen nemen :LOL: :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie