Kruiden voor het gebit?
Re: Kruiden voor het gebit?
Allemaal gelul.
Niet aan beginnen.
Dit moet je hebben https://www.bol.com/nl/nl/p/pro3000-tan ... _sQAvD_BwE
Niet aan beginnen.
Bucco Fresh? Ik heb nog een potje staan ergens achterin de kast. Een vorige kat had FORL. Bij ons had het geen toegevoegde waarde want ze geen eerder dood dan dat we het uit hebben kunnen testen. Wat ik me wel kan herinneren is dat je er een mini schepje van nodig had. Ik zou het zelf de overweging niet waard vinden tussen het formaat van het potje en de hoeveelheid tijd die in verzamelen en drogen gaat zitten
- Frootje
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo heeft zo’n potje en zij doet er echt al een eeuw mee, je hoeft inderdaad helemaal niet veel te gebruiken, dus voor hoe lang het meegaat vind ik het geen ramp om het eens in de zoveel tijd te kopen. Ik ben er alleen ook niet helemaal zeker van dat het heel effectief is. Maar dat weet ik niet want ik weet natuurlijk niet hoe haar gebit eruit had gezien zonder hulp van mijn kant.
Het houdt haar gebit dus niet helemaal vrij van tandplak of zo, daar moet ik echt nog een handje voor helpen. Maar zij is ook wel heel gevoelig voor tandplak.
Het houdt haar gebit dus niet helemaal vrij van tandplak of zo, daar moet ik echt nog een handje voor helpen. Maar zij is ook wel heel gevoelig voor tandplak.
Dan zit het tandsteen er alNanna schreef: ↑14 jul 2022, 15:11 Allemaal gelul.
Niet aan beginnen.
Als je met die kruiden tandsteen kunt voorkomen zou dat handig zijn.
Ik ken het niet.
Ik poets de tanden van mijn honden.
Maar met 5 huisdieren met tandverzorging wordt dat poetsen ook wel een gedoe en zou het kruidenmengseltje wel ideaal zijn.
Ben wel benieuwd of er iemand is die succes heeft met die kruiden.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ja echt, Saar was er ook totaal niet gevoelig voor. Mowin ook niet heel erg. Maar Froo tovert het er echt op of zo. En als ze nou nog een beetje makkelijk wat met tandenpoetsen, ok. Maar dat is ze dus niet want dat vindt ze echt De Hel, haar tanden zijn echt altijd een gedoe. Froo wil het liefst een kunstgebit en dat iedereen haar bek dan gewoon met rust laat.
De dierenarts was laatst trouwens niet ontevreden over haar gebit, dus ik blijf het toch maar geven.
- pioenroos
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ik meen dat dat zeewier inderdaad wel bewezen effectief is in verminderen tandsteen. Kanttekening: niet geven aan dieren met schildklier problemen.
Wat ook super helpt is tomatensap. Er zit een enzym in dat tandplak verminderd en zachter maakt.
Mies heeft geen tandsteen. Best apart voor een 11jr oude xteckel. Ik verbeeld me dan dat het komt doordat ze bijna dagelijks een stukje tomaat snoept maar ik weet eigenlijk niet of dat enzym ook in verse tomaat werkzaam is
Maar bij Diem werkte het wel. Die lustte geen tomaat maar wat tomatensap met beetje vlees at hij wel. Als ik dat een paar weken dagelijks gaf kon ik super makkelijk met nagel tandsteen eraf halen. Beetje nakrabben met krabbertje en hij was weer het heertje
Wat ook super helpt is tomatensap. Er zit een enzym in dat tandplak verminderd en zachter maakt.
Mies heeft geen tandsteen. Best apart voor een 11jr oude xteckel. Ik verbeeld me dan dat het komt doordat ze bijna dagelijks een stukje tomaat snoept maar ik weet eigenlijk niet of dat enzym ook in verse tomaat werkzaam is
Maar bij Diem werkte het wel. Die lustte geen tomaat maar wat tomatensap met beetje vlees at hij wel. Als ik dat een paar weken dagelijks gaf kon ik super makkelijk met nagel tandsteen eraf halen. Beetje nakrabben met krabbertje en hij was weer het heertje
- pioenroos
Ik geloof bij voorbaat dus al niet dat dat werkt
Onze honden krijgen buccofresh. Ik merk wel verschil, maar het is geen wondermiddel. Het zorgt er vooral voor dat het tandsteen wat zachter is waardoor je het makkelijker verwijdert.
Ik heb ooit een kilo zeewier voor paarden gekocht. Vijf jaar later krijgt Sjaak dat nog
- malinois
- Posts in topic: 1
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Hier krijgen ze ook zeewier voor paarden. Maar 2x per week dus t zal niet spannend zijn voor t gebit met deze lage hoeveelheden.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik heb het ooit gebruikt en volgens mij haalde het geen zier uit.
Ik moet zo een krabbertje bestellen.
Ik moet zo een krabbertje bestellen.
De een is er gevoeliger voor dan een ander denk ik. We geven hier echt harde kauwbotten, wel lotgering of ander vers gemalen vlees. En de kauwdingen sinds een aantal jaren zijn groenlipmossel harde kluifdingetjes, her en der de gepofte kippenpoten, chewies, en nu ook kauwplaten. Oh en mergpijp en knoken om de zoveel tijd. En koffieboon of hoe ze die houten kauw dingen tegenwoordig ook noemen.
En rauwe pens om de zoveel tijd, waarvan ook wordt gezegd dat het goed is voor het gebit.
En rauwe pens om de zoveel tijd, waarvan ook wordt gezegd dat het goed is voor het gebit.
Gewoon een scheutje tomatensap? Dat is wel moeite waard om te proberen voor Morris. Hij vreet geen penslappen meer, vindt meeste kluifwerk teveel moeite en zijn gebit wordt er niet beter oppioenroos schreef: ↑14 jul 2022, 15:46 Ik meen dat dat zeewier inderdaad wel bewezen effectief is in verminderen tandsteen. Kanttekening: niet geven aan dieren met schildklier problemen.
- pioenroos
Ja, gewoon een paar eetlepels dagelijks. Voor Morris' formaat misschien een paar lepels extra Ik gaf het voor naar bed gaan, konden de enzymen 's nachts hun werk goed doen.
Appelsientje tomaatientje heeft wat ik kon vinden het laagst zoutgehalte, al zal dat op zulke kleine hoeveelheden wellicht niet uitmaken.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik moest met Do naar de dierenarts voor controle oorontsteking vandaag (die is gelukkig helemaal genezen) en meteen haar mening over de tandjes gevraagd. Want ze stinkt toch best wel uit haar bek met momenten.
Tja... voor een hondje van 4 enorm veel tandplak en met een krabbertje lukte dit niet.
Dus 2 augustus even gebitje reinigen onder narcose helaas.
Nadien moet er dus gepoetst.
En laat ik dit nu nog nooit gedaan hebben bij een hond.
Tips?
Voor zowel materiaal/tandpasta als aanleren er van dat ze het super leuk vindt.
Want pootjes kammen blijft ze zeer onleuk vinden (koppie kammen is ze wel dol op) en ik wil niet nog iets met gedoe.
Tja... voor een hondje van 4 enorm veel tandplak en met een krabbertje lukte dit niet.
Tips?
Want pootjes kammen blijft ze zeer onleuk vinden (koppie kammen is ze wel dol op) en ik wil niet nog iets met gedoe.
Ik poets de hondentanden met een tandenborstel en hondentandpasta.Gudrun schreef: ↑26 jul 2022, 13:08 Ik moest met Do naar de dierenarts voor controle oorontsteking vandaag (die is gelukkig helemaal genezen) en meteen haar mening over de tandjes gevraagd. Want ze stinkt toch best wel uit haar bek met momenten.
Tips?
Dat doe ik vanaf pup en dan begin ik met eerst een paar dagen gewoon die tandpasta alleen laten proeven. (schijnt erg lekker te zijn).
Daarna smeer ik met mijn vinger wat tandpasta op buitenkant van de kiezen en als ze daar aan gewend zijn haal ik een tandenborstel met tandpasta over de kiezen.
Je hoeft alleen de buitenkant van het gebit te doen, dat is voldoende.
Er is ook speciale gel die je op de kiezen kunt smeren met je vinger en waarbij je verder niet met een tandenborstel aan de gang gaat.
Hoe is het met de tandjes ? Bertus heeft ook al aanslag ,poetsen gaat niet makkelijk
Had zo’n vinger ding maar dat was drama ,tandenborstel drama
Tip gekregen om een gewoon gaasje om de vinger te doen en dat werkt wel maarja er zit nu al tandsteen
Had zo’n vinger ding maar dat was drama ,tandenborstel drama
Tip gekregen om een gewoon gaasje om de vinger te doen en dat werkt wel maarja er zit nu al tandsteen
Muts ben ik ook ,kijk net naar de tanden van Bertus niks geen tandsteen meer te zien
Ik ben weer begonnen met pensstaafjes geven en dat helpt dus gelukkig
Ga nu wel elke dag nog even vochtig gaasjes erover halen want daar kwam ook nog wat vuil mee weg
Ik ben weer begonnen met pensstaafjes geven en dat helpt dus gelukkig
Ga nu wel elke dag nog even vochtig gaasjes erover halen want daar kwam ook nog wat vuil mee weg
Een scheutje tomatensap door het eten schijnt ook te kunnen helpen.
Kruiden weet ik niet.
Kruiden weet ik niet.