Boze hond

Fenneke
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Boze hond

Bericht door Fenneke »

Als jij toestemming hebt van inge om haar stukken in pdf te zetten dan is er toch geen probleem. . Het gaat alleen dan om haar tips .
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
blondie
Posts in topic: 19

Bericht door blondie »

sabine schreef: 20 jul 2022, 19:07 Ik kan op zich wel pdfs maken van de paginas van dat topic, maar ik weet niet of het handig is om die hier te publiceren omdat nouja, het is natuurlijk content van het HF en het staat ook niet openbaar openbaar..
Ik had al gekeken omdat ik zelf ook interesse heb in de tips en trics omdat ik nu weer een heel ander span heb waarbij ik zelf tegen wat dingetjes aanloop :mann: maar o.a. de reacties van Inge zijn niet meer te lezen in het topic op HF.

Is het een idee dat er hier in gedrag een topic over wordt geopend en wie advies heeft daar de tips en hun manier van aanleren of aandacht vragen wil vermelden?
EchoMira
Posts in topic: 59
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

blondie schreef: 20 jul 2022, 19:11 Is het een idee dat er hier in gedrag een topic over wordt geopend en wie advies heeft daar de tips en hun manier van aanleren of aandacht vragen wil vermelden?
Klaarblijkelijk is dat een idee maar ik vind het niet zo'n heel goed idee. Dan krijg je een verzameltopic waardoor het juist minder goed terug te vinden is.
Wat ook kan is een grondige uitleg in reactie op een daadwerkelijke casus in een eigen topic. Dat topic kun je dan een sticky maken met een vermelding van dat we dat een goede uitleg vinden, ofzo.

Of niet, het kan ook gewoon zoals nu.

We hadden toch ook iets met hashtags? #vergeten
mijke
Posts in topic: 13

Bericht door mijke »

@Inge O kan misschien, als ze wil, een topic openen waarin ze haar methode haarfijn uit de doeken doet? Ik weet het, dat is voor jou dan een beetje dubbel want kennelijk heb je dat ooit al eens gedaan. Maar er is hier best veel behoefte aan lees ik (ik ben ook wel benieuwd), en dan hebben we het tenminste hier, in eigen beheer. Waar je live vragen kunt stellen etc.
Inge O
Posts in topic: 49
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

mijke schreef: 20 jul 2022, 19:24 @Inge O kan misschien, als ze wil, een topic openen waarin ze haar methode haarfijn uit de doeken doet? Ik weet het, dat is voor jou dan een beetje dubbel want kennelijk heb je dat ooit al eens gedaan. Maar er is hier best veel behoefte aan lees ik (ik ben ook wel benieuwd), en dan hebben we het tenminste hier, in eigen beheer. Waar je live vragen kunt stellen etc.
:oeps:

Ik begrijp en appreciëer je vraag :ok: , maar ga me hier niet opwerpen als de hierkom-expert ;-) . Ik kan er dan zelf wel van overtuigd zijn dat hoe ik het zie goed werkt, maar daar is lang niet iedereen het mee eens, vooral mensen van rassen die uit zichzelf al heel makkelijk komen, in alle omstandigheden.

Het is wél jammer dat hier nog bitter weinig over hondengedrag en -opvoeding gepraat wordt, maar dat was op het hf ook al jaren zo dus tja.
blondie
Posts in topic: 19

Bericht door blondie »

Daarom hoopte ik juist op een topic, juist vanwege dat dit nu opkomt.
De variëteit van honden en manieren om te motiveren vind ik juist heel erg interessant. Ik zit nu ook met mixen die heel anders zijn en reageren dan de herders die ik gewend was. Maar wellicht ontstaat er vanzelf wel weer eens een topic als het weer ter sprake komt.

Het jaagtopic destijds was ook enorm interessant vond ik, juist vanwege de verschillende manieren van benadering voor verschillende rassen/kruisingen.

En om toch on topic te blijven. Voor TS weet ik zelf niets zinnigs te zeggen omdat ik nooit met dit type hond te maken heb gehad, en ook geen mens agressie.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 20 jul 2022, 19:40 Het is wél jammer dat hier nog bitter weinig over hondengedrag en -opvoeding gepraat wordt, maar dat was op het hf ook al jaren zo dus tja.
Onzin. 100 topics op nog geen jaar tijd en je zegt dit in een vlot lopend interessant toppic over gedrag.
Je moet minder zaniken.

viewforum.php?f=4
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 20 jul 2022, 20:57
Inge O schreef: 20 jul 2022, 19:40 Het is wél jammer dat hier nog bitter weinig over hondengedrag en -opvoeding gepraat wordt, maar dat was op het hf ook al jaren zo dus tja.
Onzin. 100 topics op nog geen jaar tijd en je zegt dit in een vlot lopend interessant toppic over gedrag.
Je moet minder zaniken.

viewforum.php?f=4
:blah: :F:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 20 jul 2022, 20:59
EchoMira schreef: 20 jul 2022, 20:57
Je moet minder zaniken.

viewforum.php?f=4
:blah: :F:
Maar meer is wel altijd beter.

De interessantere kwesties komen toch pas aan bod als er een casus aan vast zit. Zoals nu.
Maar van die bedachte Gestarte Topics krijgen met pij en moeite twee pagina's.
Je moet er ook niet over nadenken.

Overigens weet ik niet wat ik erger vind. Te weinig topics over gedrag of teveel handen-in-onschuldverhalen waarbij de "alles geprobeerd hebben" met een pointerreu van 8 maanden.
"Nee, dat werkt niet want..."

Ik kan het niet vaak opbrengen. Of...eigenlijk doe ik dat best vaak maar ik wil het niet nog vaker doen, zeg maar. Zand scheppen in een bodemloze put.

Jezus, ik ben helemaal getriggerd.. :mrgreen:
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 20 jul 2022, 21:13 Zand scheppen in een bodemloze put.
Die moed kan ik inderdaad nog maar zelden opbrengen, ik moet op z'n minst de bodem kunnen zién :F: .
Marc

Bericht door Marc »

Ik heb kom hier altijd schijteenvoudig aangeleerd met een spelmotivatie. Wuilus had geen strakke kom hier! Totdat ik een stok opraapte. Want dat vond ze het einde. Dus je zoekt iets dat je hond echt helemaal het einde vind en waar je hond geen enkele weerstand op kan bieden. Wuilus moest en zou de stok pakken die ik wilde pakken. Dat wist ik. Zodra ik aan een stok kwam was het haar stok. Dus ik ging tijdens het wandelen ineens willekeurig een stok oprapen en op dat moment riep ik Kom hier! En dan griste ze de stok weg uit mijn handen en dan zei ik goed zoooo. Na drie keer hoefde ik de k maar uit te spreken en te bukken en ze stoof op me af. Guus heeft precies dezelfde motivatie. Laten winnen, laten genieten en prijzen en je bent er.

Bas is absoluut dol op geprezen worden. Dus als je die roept en ze kijkt en je gaat roepen jaaaaa meisje. Wat ben je toch een geweldige hond. Lieve Bassie! Dan stuift ze op je af.

Zo heb ik al mijn honden uiterst eenvoudig een zeer vlotte hier geleerd. Eva had haar bal. Bal in je zak. Kom hier roepen en op dat moment de bal uit je zak halen en weggooien of een trek spelletje. Ik denk dat spel, competitie om een stok of wat actiefs dan ook de beste kom hier geeft. Snoep maakt de afweging mogelijk. Maar echt drive is niet te passeren. Dan wint die over snuffelen, een andere hond of wat dan ook. Dat is mijn manier en ik moet zeggen uiterst succesvol bij elk type hond dat ik heb gehad.

En wat maakt het uit dat je moet bukken en niet moet doen of je een stok gaat optillen als je hond dan op zeker direct voor je neus staat. Het gaat om het effect. Ik deed bij Eva ook wel eens net alsof ik een bal had als er een noodzaak was voor een hele snelle Kom hier. En dan zei ik sorry meisje. Moest even. Volgende keer heb ik wel een bal. En dan was het ook prima en luisterde ze de volgende keer nog net zo hard. En dan ga je afbouwen naar een automatische reactie.
Diana
Posts in topic: 5
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Marc schreef: 20 jul 2022, 23:26 Ik heb kom hier altijd schijteenvoudig aangeleerd met een spelmotivatie. Wuilus had geen strakke kom hier! Totdat ik een stok opraapte. Want dat vond ze het einde. Dus je zoekt iets dat je hond echt helemaal het einde vind en waar je hond geen enkele weerstand op kan bieden. Wuilus moest en zou de stok pakken die ik wilde pakken. Dat wist ik. Zodra ik aan een stok kwam was het haar stok. Dus ik ging tijdens het wandelen ineens willekeurig een stok oprapen en op dat moment riep ik Kom hier! En dan griste ze de stok weg uit mijn handen en dan zei ik goed zoooo. Na drie keer hoefde ik de k maar uit te spreken en te bukken en ze stoof op me af. Guus heeft precies dezelfde motivatie. Laten winnen, laten genieten en prijzen en je bent er.

Bas is absoluut dol op geprezen worden. Dus als je die roept en ze kijkt en je gaat roepen jaaaaa meisje. Wat ben je toch een geweldige hond. Lieve Bassie! Dan stuift ze op je af.

Zo heb ik al mijn honden uiterst eenvoudig een zeer vlotte hier geleerd. Eva had haar bal. Bal in je zak. Kom hier roepen en op dat moment de bal uit je zak halen en weggooien of een trek spelletje. Ik denk dat spel, competitie om een stok of wat actiefs dan ook de beste kom hier geeft. Snoep maakt de afweging mogelijk. Maar echt drive is niet te passeren. Dan wint die over snuffelen, een andere hond of wat dan ook. Dat is mijn manier en ik moet zeggen uiterst succesvol bij elk type hond dat ik heb gehad.

En wat maakt het uit dat je moet bukken en niet moet doen of je een stok gaat optillen als je hond dan op zeker direct voor je neus staat. Het gaat om het effect. Ik deed bij Eva ook wel eens net alsof ik een bal had als er een noodzaak was voor een hele snelle Kom hier. En dan zei ik sorry meisje. Moest even. Volgende keer heb ik wel een bal. En dan was het ook prima en luisterde ze de volgende keer nog net zo hard. En dan ga je afbouwen naar een automatische reactie.
Ja, dat werkt in mijn beleving inderdaad prima, zo heb ik dat bij Mila bijvoorbeeld ook gedaan (bal een stukje weggooien bij een snelle 'hier'). Tenminste, met honden waarbij die motivatie hoger is dan al het andere. Bij Amy gaat er echt niets boven een konijn hoor, dus zou ik met een konijn gaan moeten staan zwaaien om weerstand te kunnen bieden aan de afleiding. Een konijnenbontje werkte één keer net zo goed, toen wist ze dat het geen echt konijn was :F:

Nou heeft Amy wel een heel betrouwbare hier en heb ik haar onlangs bijvoorbeeld terug kunnen roepen uit de achtervolging van een vogel terwijl ze maar op een meter of 2-3 van die vogel was, dat is eigenlijk al meer dan ik ooit dacht dat haalbaar was. Bij haar was de truc om de motivatie zo hoog mogelijk te houden juist heel erg afwisselen in beloningen en die heel verrassend maken. De ene keer een heel lekker voertje (steeds weer iets anders), de andere keer gooi ik een hand voertjes of de voerdummy, de volgende keer is het samen spelen, een speel weggooien, samen een stukje rennen, een voertje zoeken in het gras of in een boom, etc. Het verrassingseffect en niet weten wat er precies gaat gebeuren, maar wel dat het iets heel leuks is, houdt bij haar de motivatie hoog, te veel voorspelbaarheid juist niet.

En verder gewoon heel, heel, heel veel oefenen, met heel kleine stapjes van makkelijk naar moeilijker qua omgeving en afleidingen, met net zo veel succeservaringen, waardoor het inderdaad een dusdanig automatisme wordt dat het zelfs in de volle achtervolging nog werkt. Ik maak me niet de illusie dat ik haar voortaan uit elke achtervolging bij me kan roepen hoor, maar ik zie wel dat blijven oefenen nog steeds vooruitgang geeft.
Bij Amy heeft denk ik het heel veel werken aan impulscontrole ook veel bijgedragen. Dat is van nature verre van haar sterkste kant, zij is juist heel impulsief en geneigd om altijd direct heel primair te reageren. Door te oefenen met het weerstaan en beheersen van die impulsen werd ze ook steeds bereikbaarder voor training van het hierkomen in moeilijkere situaties waarin die impulsen / het instinct het snel overnamen.
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

Bij Nikki zit het meer in de plekken waar ik haar loslaat.
Is dat in een bos dan mag ze graag struinen.
Ze blijft wel in de buurt en komt regelmatig even inchecken en dan beloon ik haar met soms een snackje en altijd met gejubel.
Soms roep ik haar tussendoor bij mij en ze komt dan altijd en dan maak ik er een feestje van.
Maar heel soms is ze aan het struinen en dan ineens hoor ik die podenco gil en weet ik dat ze wild gezien heeft.
Ofwel een hert, een konijn of wat dan ook.
Dan heeft het geen enkele nut om te roepen want de lok naar dat wild is groter, de jacht is groter.
Op moment dat ze even stil is fluit ik hoog en schel en roep 'deze kant op!', hoor ik direct erna niet weer een gil dan roep ik haar met een 'Hierrrr' en ze staat altijd binnen een paar minuten weer bij mij.
Ik boek altijd succes op de standaard losloop plekken.
Het is alleen dat bos, dat is dus best moeilijk.
Inge O

Bericht door Inge O »

Marc schreef: 20 jul 2022, 23:26 Dus je zoekt iets dat je hond echt helemaal het einde vind en waar je hond geen enkele weerstand op kan bieden.
Iets dat vooral door eigenaren van herders wordt aangedragen, alsof het voor alle honden zo simpel zou zijn.

Voor mijn honden kan je oprapen wat je wil - al helemaal als ze met z'n vijven samen zijn - en twee van de vijf hebben zelfs geen interesse in de lekkerste snoepjes als ze op wandel en in actie zijn. Zelfs Diana haar konijn :mrgreen: zou hen niet kunnen bekoren.
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 21 jul 2022, 05:52 Het verrassingseffect en niet weten wat er precies gaat gebeuren, maar wel dat het iets heel leuks is, houdt bij haar de motivatie hoog, te veel voorspelbaarheid juist niet.
Maar stel dat je 5 Amy's had die tegelijkertijd achter een konijn aanwillen, zou dat dan nog werken (is geen cynisme maar een echte vraag)?
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Mo-yi is gelukkig wel heeeel erg blij met kaas, zodoende heb ik ( hele kleine stukjes ) kaas bij als ze ergens los kan, dat is dan ook echt alleen dan voor als ze komt als ik roep. Ze checkt dan ook regelmatig in da's dan wel handig. Zij kan altijd zover gaan en ik krijg dat niet zo rond dat ze wat dichter bij me blijft, zo met kaasjes op zak blijf ik dan toch nog wel interessant.
Toen ze pup was liepen we hier vaak op een afgesloten stukje wei waar ze lekker los kon, ze luisterde verrassend goed wel eigenlijk en het kaasje bewaarde ik tot ik weer bij het hek was, roepen/fluiten, komen, zitten, riem eraan, kaasje erin en we gingen weer verder. Maar dat was de puppenfase waarin ze zelf ook heel trots zijn bij alles wat ze doen. Al snel kwam de fase waarin ze haar grenzen ging verkennen, en dat ik bij het hek stond te roepen en nada gehoor aan gaf, druk aan de snuffel dus je zoekt het maar uit. Ik heb met wat lawaai dat hek open en dicht gedaan zodat ze dat hoorde, ook niks. Ik ben weggelopen en achter een bosje gaan zitten, even loeren wat ze doet als ze me kwijt zou zijn. Ja, dr kop ging omhoog, ze zocht met dr ogen maar ze dacht volgens mij; komt wel goed, ik weet waar mn huis woont. Die maakte zich niet druk dus..oke dan..weet ik dat ook weer.

Staat in geen contrast met het verhaal hier waar het over gaat natuurlijk. Ik moet iig zorgen dat ikzelf overzicht heb en ik heb dan nog een beloning waar ze echt interesse in heeft.
Lijkt me ene hele opgave om een hond te hebben die zo kan afgaan..dan heeft een kaasje ook weinig nut.
Tot zover mijn nutteloze bijdrage.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 09:10
Diana schreef: 21 jul 2022, 05:52 Het verrassingseffect en niet weten wat er precies gaat gebeuren, maar wel dat het iets heel leuks is, houdt bij haar de motivatie hoog, te veel voorspelbaarheid juist niet.
Maar stel dat je 5 Amy's had die tegelijkertijd achter een konijn aanwillen, zou dat dan nog werken (is geen cynisme maar een echte vraag)?
Nee, dat denk ik niet. Dat ga ik (voorlopig) ook niet eens proberen, Amy loopt alleen los als ik haar in haar eentje meeneem of alleen samen met Mila. Ik kan mijn aandacht niet te veel laten verslappen bij haar en het werkt ook niet als ik haar eerst een halfuur volop in jachtmodus rond laat rennen. Dan raakt ze op den duur steeds minder goed bereikbaar en is ze nog maar met één ding bezig (en niet met mij dus, voor alle duidelijkheid :engel: ). In Nederland ging ik wel naar plekken waar ze die vrijheid had en dan riep ik haar eigenlijk helemaal niet of alleen als ik zag dat ik wel zou doordringen. Nu kan ze fysiek in de tuin ook goed haar ei kwijt met rennen en spelen, dus ga ik niet meer zo actief naar veilige en relatief wildarme plekken waar ze een paar uur even helemaal los kan gaan.
Misschien lukt het wel als ze ouder en gezapiger is :F:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 21 jul 2022, 09:32
Nee, dat denk ik niet. Dat ga ik (voorlopig) ook niet eens proberen, Amy loopt alleen los als ik haar in haar eentje meeneem of alleen samen met Mila. Ik kan mijn aandacht niet te veel laten verslappen bij haar en het werkt ook niet als ik haar eerst een halfuur volop in jachtmodus rond laat rennen. Dan raakt ze op den duur steeds minder goed bereikbaar en is ze nog maar met één ding bezig (en niet met mij dus, voor alle duidelijkheid :engel: ). In Nederland ging ik wel naar plekken waar ze die vrijheid had en dan riep ik haar eigenlijk helemaal niet of alleen als ik zag dat ik wel zou doordringen. Nu kan ze fysiek in de tuin ook goed haar ei kwijt met rennen en spelen, dus ga ik niet meer zo actief naar veilige en relatief wildarme plekken waar ze een paar uur even helemaal los kan gaan.
Ik bedoel dus ook dat iets wat werkt daarom inderdaad nog niet werkt als je meerdere honden hebt, laat staan meerdere honden met dezelfde hobby :mrgreen: .
De hobby van die van mij is op andere honden afrennen om hen de mantel uit te vegen. Als ik louter en alleen met beloningen zou werken is er voor hun helemaal niks dat daar tegenop kan, al helemaal niet omdat ze wél met z'n vijven zijn ;-) .
Inge O

Bericht door Inge O »

Zinodo schreef: 21 jul 2022, 09:40 Dus wat doe jij dan? Een teletac om en zappen voor een verkeerde gedachte? Zodat ze dan als poppetjes met z'n allen los aan de voet lopen? Is dat de les wat we tussen de regels door moeten lezen?
Want dan heb ik liever alle riemen van de hele wereld. :E:
Kijk, en dit is nu waarom ik geen zin (meer) heb in zo'n hierkom-topic.

Jeses christ, zum kotzen, jouw reactie.
Diana

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 09:36
Diana schreef: 21 jul 2022, 09:32

Ik bedoel dus ook dat iets wat werkt daarom inderdaad nog niet werkt als je meerdere honden hebt, laat staan meerdere honden met dezelfde hobby :mrgreen: .
De hobby van die van mij is op andere honden afrennen om hen de mantel uit te vegen. Als ik louter en alleen met beloningen zou werken is er voor hun helemaal niks dat daar tegenop kan, al helemaal niet omdat ze wél met z'n vijven zijn ;-) .
Nee, bij meerdere honden die zich door elkaar laten meeslepen werkt dat echt anders inderdaad.
Mila laat zich bijvoorbeeld totaal niet meeslepen, dus voor haar werkt het wel net als anders. Maar voor haar is interactie met mij sowieso dé motivatie waar niets tegenop kan. Ik denk dat dat bij Fayah hetzelfde gaat zijn.
Amy is gelukkig heel voer- en spelgericht en vindt mijn goedkeuring erg belangrijk, zij is ook niet een hond die zich dusdanig verliest in het jagen dat je haar kwijt zou raken bijvoorbeeld, want ze blijft altijd ook opletten waar ik ben en ze komt direct weer naar me toe als ze weer enigszins na gaat denken. Maar het zal voor haar altijd een enorme verleiding blijven die ze niet altijd kan weerstaan en nog moeilijker kan weerstaan als ze partners in crime heeft.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 21 jul 2022, 09:50
Nee, bij meerdere honden die zich door elkaar laten meeslepen werkt dat echt anders inderdaad.
Mila laat zich bijvoorbeeld totaal niet meeslepen, dus voor haar werkt het wel net als anders. Maar voor haar is interactie met mij sowieso dé motivatie waar niets tegenop kan. Ik denk dat dat bij Fayah hetzelfde gaat zijn.
Ja, zo waren mijn herders ook, dat zit ze gewoon in het bloed, de eerste letter van hun naam en daar stonden ze al.
Amy is gelukkig heel voer- en spelgericht en vindt mijn goedkeuring erg belangrijk, zij is ook niet een hond die zich dusdanig verliest in het jagen dat je haar kwijt zou raken bijvoorbeeld, want ze blijft altijd ook opletten waar ik ben en ze komt direct weer naar me toe als ze weer enigszins na gaat denken. Maar het zal voor haar altijd een enorme verleiding blijven die ze niet altijd kan weerstaan en nog moeilijker kan weerstaan als ze partners in crime heeft.
Je kan haar op dit punt denk ik goed vergelijken met een wartje, alleen dan met een andere hobby.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 09:48
Zinodo schreef: 21 jul 2022, 09:40 Dus wat doe jij dan? Een teletac om en zappen voor een verkeerde gedachte? Zodat ze dan als poppetjes met z'n allen los aan de voet lopen? Is dat de les wat we tussen de regels door moeten lezen?

Onwetendheid.
Nou zijn onwetende mensen met een grote mond natuurlijk nog steeds best irritant maar gewoon niet weten waar je over praat is geen misdaad. Wel een reden om dan ook niet te praten, maar soit.

Het zal me persoonlijk jeuken wie zich als een soort wandelende dennenboom in tienduizend interessante lijnen hult. Daar bereik je niet mee wat er bedoeld wordt en zeker in de casus van dit topic bereik je er geen veiliger situatie mee.
Het gaat mij er om dat je een hond soms duidelijk moet maken dat hij, nadat het wenselijke gedrag uitvoerig is doorgenomen, niet ineens zelf mag weten wat hij gaat doen als ik hem niet vastgebonden heb.
De correctie die je daarvoor nodig hebt is doorgaans erg klein. Juist vanwege het voorliggende traject van wat wel goed is en de juiste timinig. Dan is het feit dat die correctie er is meestal gewoon genoeg om hem niet van dat pad te laten dwalen.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zinodo schreef: 21 jul 2022, 09:57 Het is natuurlijk verboden omdat al die afstandsbedieningeigenaren zo goed bezig waren, dat zou niet moeten mogen :E:
Nee, het is verboden omdat er een stel regentjes zit te bedenken wat er allemaal nog meer niet moet mogen. Ongetwijfeld goed bedoeld maar desalniettemin misplaatst.
Dat zeg ik, onwetendheid in combinatie met een gebrek aan benul van waar je je wel en niet mee moet bemoeien.

De TT is verboden, de aan en verkoop ervan niet en de hond die niet luistert en ellende veroorzaakt wordt van staatswege kapotgeschoten waar je bij staat en de baas die protest maakt wordt ter plekke een insult in gezappt.
Toppie. Super productief bezig zo.
Fijn dat we stappen zetten naar een betere wereld.
Marc

Bericht door Marc »

Wat is eigenlijk de reden om alles wat iemand schrijft af te fikken met aannames en vreemde reacties. Ik krijg nu dat mijn manier prima werkt omdat het herders zou betreffen? Herders heb ik er twee gehad. Een husky x podenco kregen wij ook heel erg prima bij ons geroepen en ook een Stafford miks. En alsof Bas en Guus herders zijn?

Blijkbaar kan ik vrij goed motiveren. Want ik denk niet dat je een husky x podenco met een bal kan laten hier komen toch?

Als het motiveren van je hond niet lukt op geen enkele manier zal je daar aan moeten werken. Want hoe kan je een hond loslaten die op geen enkele wijze in zijn baas geïnteresseerd zou zijn? En waarom is dat?

Maargoed. Zo gaan we in elk geval nergens heen met de topic en ik vind het ook wel weer prima geloof ik. Ik heb met geen enkele hond van mij ooit problemen gehad met roepen dus voor mij werkt het. Van Husky podenco tot podenco maneto en Belgische herder. Dus er valt weinig op aan te merken in mijn ogen.
mops
Posts in topic: 1

Bericht door mops »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 09:48

Zonder oordelen ben ik oprecht benieuwd hoe mensen meerdere honden tegelijk betrouwbaar los laten lopen? Ik vind het een interessante materie en zou graag bijleren. Zelf heb ik gelukkig 2 honden die zonder al teveel moeite dee focus op m'n houden. De spaniel werkt graag spoortjes uit en crosst soms een keer een konijn achterna maar draait direct terug bij fluiten. Onze mops loopt altijd aan ons hielen.
Plaats reactie