Slome Lucca ☆ Half jaar verder

Lothian
Posts in topic: 19
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Slome Lucca

Bericht door Lothian »

Ja zeker, en ook geluk met die eerste want die kwam wel als enige met deze verklaring :mrgreen:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 8
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 07 jan 2022, 18:26 Ja zeker, en ook geluk met die eerste want die kwam wel als enige met deze verklaring :mrgreen:
Met de verklaring van trage schildklier?
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ja, bezoekjes daarvoor was de focus erg op haar rug. Ik had al drie dierenartsen gesproken over haar slome gedrag en dat ze dik werd en dit was de eerste die met deze optie kwam...
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 07 jan 2022, 19:06 Ja, bezoekjes daarvoor was de focus erg op haar rug. Ik had al drie dierenartsen gesproken over haar slome gedrag en dat ze dik werd en dit was de eerste die met deze optie kwam...
Raarrrrrrrrrrr :oeps:
Manuma

Re: Slome Lucca ☆ Blije Lucca

Bericht door Manuma »

Stom hè. Een collega van mij had het over haar labrador, vaak jeuk, slechte vacht, veel te snel dik, alsmaar honger, heel sloom. Ze dacht dat ze misschien sneller oud werd. De dierenarts schreef haar al 2 jaar medicatie voor tegen de jeuk maar het hielp niet veel en schoof de rest af op ‘tja, labradors hè’.
Ik noemde de schildklier en dat het wel erg klonk als Uma. Ze moest erg aandringen maar uiteindelijk is er getest met gemopper en inderdaad, trage schildklier.
Bij Uma ook al dwarse dierenarts natuurlijk, waardoor ze onnodig lang ellendig rondliep.

Ik vraag me wel af waarom dat is. Zo zeldzaam is het toch niet, ik hoor het nu zoveel.
Die pillen zijn trouwens morgen bij je denk ik. Kan je weer even vooruit. Ik was wel erg traag, sorry :mrgreen:
Mary O
Posts in topic: 6

Bericht door Mary O »

Gelukkig pakte de DA wel snel door met Santos. Vanaf het moment dat ik vertelde over zijn sloomheid en slechte vacht is hij meteen op zijn schildklier getest. Hij kreeg 2x per dag Forthyron en ik moest er 12 uur tussen laten. In de ochtend kreeg hij het tussen 8.30 en 9.30 bij zijn eten en s'avonds had ik een alarm staan op 21 uur. Als hij die hoorde ging zijn koppie al omhoog: hij zou wat lekkers krijgen :I: Hij pakte het halve tabletje gewoon uit de hand.
Als Lucca hetzelfde medicijn krijgt, kan je die van Santos overnemen. Ik had in december net weer voor 2 maanden gehaald en baalde nog dat de wetgeving blijkbaar veranderd was en dat je niet meer voor 3 maanden mocht mee krijgen.
Fijn dat het met Lucca goed gaat.
Zamunda
Posts in topic: 4
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 06 jan 2022, 14:08 Nee nog geen uitslag, die is wel binnen maar ik krijg de dierenarts zelf nog niet te pakken door spoedoperaties helaas. Lucca was trouwens wel al 2 kg afgevallen in een maand tijd :cheer: en ze voelt zich kiplekker. Opeens heb ik twee jonge honden in huis! Zo leuk!

Afbeelding
Wat fijn zeg :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Jay
Posts in topic: 2

Bericht door Jay »

:cheer: Fijn dat het weer goed gaat met Lucca !
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Manuma schreef: 07 jan 2022, 22:19 Ik vraag me wel af waarom dat is. Zo zeldzaam is het toch niet, ik hoor het nu zoveel.
Die pillen zijn trouwens morgen bij je denk ik. Kan je weer even vooruit. Ik was wel erg traag, sorry :mrgreen:
Oeh ik zal de brievenbus weer eens legen! 😃

Eigenlijk wel raar dat dierenartsen hier niet snel aan denken terwijl het kennelijk bepaald niet zeldzaam is. :vaag:
Mary O schreef: 08 jan 2022, 16:51 Gelukkig pakte de DA wel snel door met Santos. Vanaf het moment dat ik vertelde over zijn sloomheid en slechte vacht is hij meteen op zijn schildklier getest. Hij kreeg 2x per dag Forthyron en ik moest er 12 uur tussen laten. In de ochtend kreeg hij het tussen 8.30 en 9.30 bij zijn eten en s'avonds had ik een alarm staan op 21 uur. Als hij die hoorde ging zijn koppie al omhoog: hij zou wat lekkers krijgen :I: Hij pakte het halve tabletje gewoon uit de hand.
Als Lucca hetzelfde medicijn krijgt, kan je die van Santos overnemen. Ik had in december net weer voor 2 maanden gehaald en baalde nog dat de wetgeving blijkbaar veranderd was en dat je niet meer voor 3 maanden mocht mee krijgen.
Lucca vindt ze ook lekker, dat maakt het wel makkelijk. De Gabapentine at ze steeds moeilijker maar ik ben daar ook weer mee gestopt.

Heeft Santos de medicatie niet meer nodig vanwege zijn Cushing? Ik heb wel interesse in overnemen. De assistente begon ook over dat ze maar voor 1 maand mocht meegeven trouwens maar toen zei de dierenarts dat dit soort chronische aandoeningen wel voor langer voorgeschreven mochten worden.
Afbeelding
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Lothian schreef: 10 jan 2022, 20:14 De assistente begon ook over dat ze maar voor 1 maand mocht meegeven trouwens maar toen zei de dierenarts dat dit soort chronische aandoeningen wel voor langer voorgeschreven mochten worden.
Ik bestelde/haalde voor Diem altijd gewoon een volle doos forthyron :scratch: De assistenten vonden dat volgens mij meer dan prima, zo graag zagen ze me niet denk ik :engel:

Ik had natuurlijk wel net een nieuwe doos aangebroken toen Diem overleed :') Heb ik helaas al aan het dierenasiel gedoneerd anders had ik het je opgestuurd.
Afbeelding
mosquito1980
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Fijn dat hij het zoveel beter doet :ok:
Mary O

Bericht door Mary O »

Lothian schreef: 10 jan 2022, 20:14
Manuma schreef: 07 jan 2022, 22:19 Ik vraag me wel af waarom dat is. Zo zeldzaam is het toch niet, ik hoor het nu zoveel.
Oeh ik zal de brievenbus weer eens legen! 😃

Eigenlijk wel raar dat dierenartsen hier niet snel aan denken terwijl het kennelijk bepaald niet zeldzaam is. :vaag:
Mary O schreef: 08 jan 2022, 16:51 Gelukkig pakte de DA wel snel door met Santos. Vanaf het moment dat ik vertelde over zijn sloomheid en slechte vacht is hij meteen op zijn schildklier getest. Hij kreeg 2x per dag Forthyron en ik moest er 12 uur tussen laten. In de ochtend kreeg hij het tussen 8.30 en 9.30 bij zijn eten en s'avonds had ik een alarm staan op 21 uur. Als hij die hoorde ging zijn koppie al omhoog: hij zou wat lekkers krijgen :I: Hij pakte het halve tabletje gewoon uit de hand.
Lucca vindt ze ook lekker, dat maakt het wel makkelijk. De Gabapentine at ze steeds moeilijker maar ik ben daar ook weer mee gestopt.

Heeft Santos de medicatie niet meer nodig vanwege zijn Cushing? Ik heb wel interesse in overnemen. De assistente begon ook over dat ze maar voor 1 maand mocht meegeven trouwens maar toen zei de dierenarts dat dit soort chronische aandoeningen wel voor langer voorgeschreven mochten worden.
Santos is overleden. Als je interesse hebt stuur me maar een PB met je adres.
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Mary O schreef: 11 jan 2022, 21:07 Santos is overleden. Als je interesse hebt stuur me maar een PB met je adres.
Sorry, dat had ik gemist :roos:
Afbeelding
Mary O

Bericht door Mary O »

Lothian schreef: 11 jan 2022, 21:27
Mary O schreef: 11 jan 2022, 21:07 Santos is overleden. Als je interesse hebt stuur me maar een PB met je adres.
Sorry, dat had ik gemist :roos:
Nee hoor geen sorry. Ik had het hier niet verteld.
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

:roos: wat erg, veel sterkte...

Ik heb zelf nu met de pillen van Manuma erbij een grote voorraad, ben bang dat ze straks verlopen voordat ik ze op heb. Superlief dat je aan mij dacht om ze over te nemen :J:
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

2 weken aan de pillen versus (ruim) een half jaar schildkliermedicatie. Bijna dezelfde plek, totaal andere hond.

Afbeelding

Afbeelding

Ik keek mijn winterfoto's van het losloopgebied van vandaag terug en stond versteld van het verschil met nu.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Slome Lucca ☆ Half jaar verder

Bericht door Diana »

Wauw, fantastisch, haar hele uitdrukking en lichaamshouding zijn compleet anders en ze zit ook weer wat strakker in haar vel :ok:
Fijn dat de medicatie goed is aangeslagen en dat je er duidelijk resultaat van ziet.
Afbeelding
Lieske_1977

Bericht door Lieske_1977 »

Je ziet het letterlijk aan alles. Haar vacht, figuur, uitdrukking, houding. Wat heerlijk!
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Lijkt wel jaren jonger ,wat fijn 😊
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »