Boze hond

EchoMira
Posts in topic: 59
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Boze hond

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 13:18
EchoMira schreef: 21 jul 2022, 13:04 Zoals ik gisteren al zei, vrijblijvend geouwehoer over dingen waar je geen verstand van hebt is in de mode.
Laten we het er wat mij betreft op houden dat voor mij de grens van 'vrijblijvend' én van 'geouwehoer' in deze ver overschreden was. Hier mag veel gezegd worden, maar mijn honden en mijn leven met hen samen, dat is mijn ziel waar je op trapt - ja, lekker melodramatisch maar nog waarder dan waarst.
Ja, snap ik.
Frootje
Posts in topic: 1
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik heb expres rasgroep 1-honden (en een Froo), ik vind het feit dat die vaak zo baasgericht zijn en zo makkelijk te motiveren zijn echt een pluspunt. Ik vind de honden die jullie hier bespreken vaak prachtig, maar het klinkt allemaal zo intimiderend en ook wel een beetje ingewikkeld (ik ben ook oprecht nieuwsgierig naar hoe je vijf van dat soort honden netjes laat luisteren op zo’n moment, bijvoorbeeld :F: ), volgens mij zou een jachthond in mijn handen echt een rampenplan worden. :LOL:

Bij Aloy doe ik al vanaf dag een telkens een snoepje als ze komt inchecken en ook vragen om in te komen checken. Ze is dus ook een hond die heel vaak incheckt, maar dat is vermoedelijk ook gewoon karakter. De puberteitbananen zullen nog wel komen maar ik heb geen enkele twijfel dat ze op latere leeftijd gewoon een hond wordt die moeiteloos veel los kan lopen. Ik kan me best voorstellen dat je daar bij andere types honden niet mee aan hoeft te komen omdat ze je gewoon alsnog de kont toe keren. :schrik: Prachtige honden om te zien, bij een ander die wel weet hoe het werkt. :engel: :I:
Isabel

Bericht door Isabel »

Ik heb vandaag kaas meegenomen en ingezet tijdens het loslopen.
Dat los is nog wel mèt een speeltje die hij mag apporteren. Hij is dan alleen met mij en ons spel bezig.
De kaas resulteerde tot een prachtige hier, recht voor me, zit, volle aandacht, blije bek. Ik ook trouwens.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Prima. Je stellingname gaat dus voor op de daadwerkelijke praktijk.
Helder.
ranetje
Posts in topic: 13

Bericht door ranetje »

Maar waarom kies je dan uitgerekend Inge O uit om die afkeer van TT uit te spreken door zoiets in te vullen wat zij zelf nooit heeft gezegd of uitgelegd?
Zij heeft die TT ook in de situatie van TS niet eens als optie genoemd.

Ik dacht echt dat je op het verkeerde been was gezet door het "duwen op knopjes" (van het individuele bedieningspaneel van de betreffende hond).
Figuurlijk "duwen" dus.
Of ben je zo fanatiek tegen TT dat elk "knopje" alleen maar een TT kan betekenen?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zinodo schreef: 21 jul 2022, 15:36
EchoMira schreef: 21 jul 2022, 15:32 Prima. Je stellingname gaat dus voor op de daadwerkelijke praktijk.
Helder.
Je zei zelf dat je dit niet goed vindt?
EchoMira schreef: 21 jul 2022, 15:32 ...en de baas die protest maakt wordt ter plekke een insult in gezappt.
Toppie. Super productief bezig zo.
Fijn dat we stappen zetten naar een betere wereld.
Nee, Ik heb geen zin in je spelletjes. Dat stukje is duidelijk genoeg. Daar gaan we niet in knippen en plakken om een of ander nebuleus tegenpunt te maken.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Isabel schreef: 21 jul 2022, 15:20 De kaas resulteerde tot een prachtige hier, recht voor me, zit, volle aandacht, blije bek. Ik ook trouwens.
Prachtig. Daar gaat het uiteindelijk om!
Lothian
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Het zal niet helpen dat beschrijvingen van handelen hier op het forum en elders op het internet vaak nogal vaag zijn. "Dat accepteer ik niet van mijn hond en dan zwaait er wat." Vaak wordt niet concreet gemaakt wat er dan zwaait. Maakt de baas zich groot, loopt hij in op de hond, zegt hij NEE!, krijgt de hond anderhalf uur later geen koekje bij de koffie, volgt er een stroomklap, een draai om de oren, pruilt de baas, gaat de hond aan de lange lijn? Het kan zomaar gebeuren dat 3 mensen dit schrijven en het helemaal met elkaar eens zijn terwijl nummer 1 een schop bedoelt en nummer 2 een HEY! *boze frons*, maar dat wordt 9 van de 10 keer niet concreet geschreven.

Inge_O heeft dat op het vorige forum wel echt heel duidelijk beschreven en ik herinner me dat topic goed. Ik gebruik die tips nog vaak, al zal ik niet hier pogen het opnieuw te beschrijven, want dan komt er een Lothiansausje overheen en ik heb helaas geen 100% betrouwbare loslopers :engel: Maar daar kwam geen enkele pijnprikkel bij kijken. Dat vind ik ook 1000 keer niks voor mijn omgang met honden en zou ook misselijk zijn als iemand me daar van betichtte.

Maar dat er hier op het forum toch wel een aantal "perfect luisterende" honden zijn met een gezellige zakdoek om als ze loslopen geloof ik ook wel. Prima, maar ik luister liever naar tips van mensen die dat niet nodig hebben want een tt past niet bij me en wil ik niet.
Afbeelding
Nicoline
Posts in topic: 2

Bericht door Nicoline »

Ik heb zelf ook een loeisterke hond die niet zo dol is op vreemde mensen. Ik zou inderdaad zoals al eerder gezegd is al voordat je naar buiten gaat de korf omdoen. Want wat nou als er opeens een kind langs je voordeur rent? Ik denk dat je een halti en muilkorf ook best kan combineren.
Verder zou ik je aanraden de riem om je heupen te doen, dat kan oa via een heupgordel, dan sta je een stuk steviger in je schoenen. Flexlijnen zijn vaak te zwak voor sterke honden, ik zou het met mijn hond iig niet vertrouwen want die trekt zo door de rem heen. En vervang de musketon door een karabijn haak of bullsnap, musketons kunnen te makkelijk open of breken snel af en zijn niet veilig voor sterke honden.
Verder veel succes natuurlijk, dit gedrag is wel ras eigen dus denk niet dat je het er helemaal uit krijgt, maar misschien als hij wat ouder en volwassener wordt dat hij ook wat zelfverzekerder wordt en dat die scherpe randjes er wat af slijten.
Mo-yi
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Isabel schreef: 21 jul 2022, 15:20 Ik heb vandaag kaas meegenomen en ingezet tijdens het loslopen.
Dat los is nog wel mèt een speeltje die hij mag apporteren. Hij is dan alleen met mij en ons spel bezig.
De kaas resulteerde tot een prachtige hier, recht voor me, zit, volle aandacht, blije bek. Ik ook trouwens.
:E:
zie je, kaas doet wonderen :pffff:
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Tara schreef: 21 jul 2022, 16:20 Nou ja, zonder kaas is het leven natuurlijk sowieso al geen klap meer waard. Zonder kaas hoeft het van mij niet meer.
:lol1:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Lothian schreef: 21 jul 2022, 15:59 Het zal niet helpen dat beschrijvingen van handelen hier op het forum en elders op het internet vaak nogal vaag zijn. "Dat accepteer ik niet van mijn hond en dan zwaait er wat."
Wie zegt dat dan? En wie heeft er een zakdoek om zijn hond?
Over vaag gesproken.

Ik vind dat mensen heel basaal reageren op alles wat met honden en stroom te maken heeft.
Ondertussen staat een koe gewoon achter schrikdraad en kun je zelf ook prima verder met je dag als je nieuwe shoenen hebt en een tikje van de auto krijgt.

Als mensen nou zo vaak herhalen dat je met een TT ook heel subtiel, te subtiel zelfs, kunt zijn...waarom is dat dan zo verschrikkelijk moeilijk om te onthouden en gaat het steeds weer toch over afgrijselijke toestanden? Ik vind dat altijd zo SBS6-erig.

Er is een ja-kant en een nee-kant aan opvoeding. Die nee-kant verzorgen we door een onprettige prikkel toe te voegen of een prettige prikkel te onthouden.
Meer is het niet. Soms wel. Sommige mensen slaan door. Natuurlijk.
Net zoals andere mensen doorslaan met de slagroomspuit omdat Diva een pootje gegeven heeft.
Maar dat maakt de kwestie zelf toch niet onduidelijk? Dat zijn mensen die slecht met honden omgaan.

We hebben het in dit topic over een hond die met een foute sturen waarschijnlijk ergens een keer zodanig de fout in gaat dat hij afgemaakt moet worden.
Dan is het hartstikke leuk dat Tara en Echo geen TT'tje nodig hebben maar voor die hond is het wel degelijk een belangrijke hulp. "Nee, je loopt niet weg als ik zeg dat je komt. Dat mag je niet zelf weten. Ik kan wel fysieke invloed uitoefenen."
En dan niet dat hij meteen flikflakkend een greppel in vliegt. Daar heeft niemand het over. Maar wel genoeg om het idee dat je alles verder dan 4 meter van de baas ineens zelf mag beslissen weg te nemen.
Inge O
Posts in topic: 49
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Isabel schreef: 21 jul 2022, 15:20 Ik heb vandaag kaas meegenomen en ingezet tijdens het loslopen.
Helemaal niks verkeerds met blijvend met een speeltje werken hoor, als hij daar zoveel interesse in heeft maakt het dat alleen maar makkelijker :ok: .
Wel voor uitkijken dat je (als hij even wat minder zin zou hebben) niet gaat lokken met het speeltje (of kaas), wat dat is vanuit hondenstandpunt iets heel anders dan belonen als hij gekomen is ;-) .
Frootje schreef: 21 jul 2022, 15:15 ik ben ook oprecht nieuwsgierig naar hoe je vijf van dat soort honden netjes laat luisteren op zo’n moment, bijvoorbeeld :F:
Dan zal je toch echt een keer moeten komen kijken, want hier in detail uit de doeken doen begin ik niet meer aan, niet omdat er 'enge dingen' gebeuren, maar enerzijds omwille van 'been there, done that' en anderzijds omdat het niet iets is dat je zomaar even in een reactietje uitlegt, ik zou er minstens een heel boek voor nodig hebben (als iemand vooraf betaalt schrijf ik het :engel: ).
Tineke schreef: 21 jul 2022, 14:59 Bij Luus en Abra zijn daarin enkel hazen een trigger die ze ,beide , in volle vaart achterna willen.
Ik schreef het hier denk ik al eens eerder, maar zelfs met z'n vijven in volle vaart achter een haas aan (vinden ze heerlijk en mag dus best ook eens) gaan ze in de remmen als ik roep, de eerste keer dat ik dat zag schrok ik er zelf van :F: .
Dus als beloning (niet dat ze dat snappen, maar ik vind dat wel belangrijk) mogen ze af en toe eens haasje-pesten.
Lothian schreef: 21 jul 2022, 15:59 Ik gebruik die tips nog vaak, al zal ik niet hier pogen het opnieuw te beschrijven, want dan komt er een Lothiansausje overheen
:LOL:
Lothian schreef: 21 jul 2022, 15:59 Het zal niet helpen dat beschrijvingen van handelen hier op het forum en elders op het internet vaak nogal vaag zijn. "Dat accepteer ik niet van mijn hond en dan zwaait er wat." Vaak wordt niet concreet gemaakt wat er dan zwaait. Maakt de baas zich groot, loopt hij in op de hond, zegt hij NEE!, krijgt de hond anderhalf uur later geen koekje bij de koffie, volgt er een stroomklap, een draai om de oren, pruilt de baas, gaat de hond aan de lange lijn? Het kan zomaar gebeuren dat 3 mensen dit schrijven en het helemaal met elkaar eens zijn terwijl nummer 1 een schop bedoelt en nummer 2 een HEY! *boze frons*, maar dat wordt 9 van de 10 keer niet concreet geschreven.
Daar heb je helemaal gelijk in, doe ik ook vaak. In mijn geval (en ik denk bij wel ruim de helft van de mensen die dat hier (op het forum) doen) heeft dat weinig of niks te maken met het feit dat er dan daadwerkelijk iets zwaait, maar wel met alles wat eraan vooraf is gegaan tijdens de opvoeding, en dat omschrijf je niet zomaar eventjes.
Want wat zou er gebeuren als ik het wél vertel? Dan gaan mensen reageren met 'ooohhh, jij hebt het makkelijk, maar dát zou bij mijn hond niet werken hoorrrrrr', maar ze 'vergeten' dat het helemaal niks met dat moment zelf te maken heeft maar met alles wat eraan vooraf ging.

Een voorbeeldje, stap voor stap :
- Karma - mijn jongste en tegelijkertijd ook mijn moeilijkste - blij dat ik haar geen 30 jaar eerder had - wil op het strand heel graag naar andere honden toe. Op zich is zijzelf niet onvriendelijk (hoewel, ze krijgt stilaan de leeftijd dat ze wel graag branie begint te verkopen) maar toch mag ze niet natuurlijk want de ene hond wel en de andere niet, nee, dat gaat niet goedkomen.
- stel, ze maakt toch aanstalten om te gaan, ik vertel dat hier en ik zeg 'ja, maar dat zal niét gebeuren want dat accepteer ik niet en dat wéét ze'
- oké, mensen willen dan weten wat er dan zwaait en dan zou ik moeten zeggen : ik zeg even met een wat donkere intonatie haar naam en zeg 'ik dachttttt het niet hè', en reageert ze nog niet meteen dan zet ik een wat dreigende stap in haar richting
- wahahaha, gaan mensen dan zeggen, maar dat heb ik al allemaal geprobeerd hoor, daar trekt die van mij zich dus niks van aan, ja, jíj hebt makkelijk praten :goeie: :uitlachen:

Ja, en daar sta ik dan hè, met mijn 'onzinnige' uitleg, want alles wat tot dit 'mij serieus nemen door Karma' leidt is al allemaal gebeurd in de daaraan voorafgaande 2.5 jaar, en daar heb ik haar nooit moeten voor aanraken, tenzij om haar plat te knuffelen.
blondie
Posts in topic: 19

Bericht door blondie »

Wat fijn Isabel dat met kaas je weer wat beter kunt trainen op het hierkomen! En dat hij toch ook gemotiveerd is om middels spel bij je te blijven, maar las ook inderdaad al dat je o.a. herplaats herders e.d. hebt gehad dus ga er zomaar van uit dat je echt wel weet hoe honden te motiveren en te stimuleren.

Tegelijkertijd snap ik ook wel dat bij uitval gedrag of mens agressie hij domweg anders reageert dan een gemiddelde herder waar je negen van de tien keer wat meer kunt gaan inspelen op aandacht vragen, wegdraaien van situatie of met een commando weer wat rust in een situatie kunt brengen.
Maar daar ga je dit weekend ongetwijfeld wat andere invalshoeken voor krijgen denk ik zomaar.
Fijn als je die dan in dit topic ook wilt gaan delen :ok:
Isabel

Bericht door Isabel »

Nicoline schreef: 21 jul 2022, 16:03 Ik heb zelf ook een loeisterke hond die niet zo dol is op vreemde mensen. Ik zou inderdaad zoals al eerder gezegd is al voordat je naar buiten gaat de korf omdoen. Want wat nou als er opeens een kind langs je voordeur rent? Ik denk dat je een halti en muilkorf ook best kan combineren.
Verder zou ik je aanraden de riem om je heupen te doen, dat kan oa via een heupgordel, dan sta je een stuk steviger in je schoenen. Flexlijnen zijn vaak te zwak voor sterke honden, ik zou het met mijn hond iig niet vertrouwen want die trekt zo door de rem heen. En vervang de musketon door een karabijn haak of bullsnap, musketons kunnen te makkelijk open of breken snel af en zijn niet veilig voor sterke honden.
Verder veel succes natuurlijk, dit gedrag is wel ras eigen dus denk niet dat je het er helemaal uit krijgt, maar misschien als hij wat ouder en volwassener wordt dat hij ook wat zelfverzekerder wordt en dat die scherpe randjes er wat af slijten.
De flexlijn gebruik(te) ik alleen om te wandelen in afgelegen overzichtelijk gebied. Als de afstand groot genoeg is blijft hij goed bereikbaar in contact en komt hij direct als ik roep zodat ik hem zijn halster met korte lijn kan omdoen.
Het is mijn onzekerheid i.c.m. zijn gedrag dat ik de flex gebruik. Soort middenweg omdat ik los wandelen niet (meer) durf en hem ook wat ruimte gun.
Ik zal zeker de musketon gaan vervangen, Ik heb toevallig nog 2 karabijnhaken liggen.

Dat het gedrag er helemaal uit gaat verwacht ik niet, dan zou Mattie ook zichzelf niet meer zijn denk ik. En ondanks dat het een klootzak die niet dol is op mensen is hij ook echt een fantastische hond :smile:
Ik heb gewoon verzaakt maar hij is slim zat en ik bereid om te veranderen en te leren.
Ook denk ik dat je gelijk kan hebben met het zelfverzekerder worden, al dan niet door leeftijd en/of duidelijkere sturing van mij.
Mellow

Bericht door Mellow »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 16:53*knip*

Een voorbeeldje, stap voor stap :
- Karma - mijn jongste en tegelijkertijd ook mijn moeilijkste - blij dat ik haar geen 30 jaar eerder had - wil op het strand heel graag naar andere honden toe. Op zich is zijzelf niet onvriendelijk (hoewel, ze krijgt stilaan de leeftijd dat ze wel graag branie begint te verkopen) maar toch mag ze niet natuurlijk want de ene hond wel en de andere niet, nee, dat gaat niet goedkomen.
- stel, ze maakt toch aanstalten om te gaan, ik vertel dat hier en ik zeg 'ja, maar dat zal niét gebeuren want dat accepteer ik niet en dat wéét ze'
- oké, mensen willen dan weten wat er dan zwaait en dan zou ik moeten zeggen : ik zeg even met een wat donkere intonatie haar naam en zeg 'ik dachttttt het niet hè', en reageert ze nog niet meteen dan zet ik een wat dreigende stap in haar richting
- wahahaha, gaan mensen dan zeggen, maar dat heb ik al allemaal geprobeerd hoor, daar trekt die van mij zich dus niks van aan, ja, jíj hebt makkelijk praten :goeie: :uitlachen:

Ja, en daar sta ik dan hè, met mijn 'onzinnige' uitleg, want alles wat tot dit 'mij serieus nemen door Karma' leidt is al allemaal gebeurd in de daaraan voorafgaande 2.5 jaar, en daar heb ik haar nooit moeten voor aanraken, tenzij om haar plat te knuffelen.
Mijn vraag zou zijn "hoe reageert Karma dan, waarom reageert ze zo en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?"
Isabel

Bericht door Isabel »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 16:53
Helemaal niks verkeerds met blijvend met een speeltje werken hoor, als hij daar zoveel interesse in heeft maakt het dat alleen maar makkelijker :ok: .
Wel voor uitkijken dat je (als hij even wat minder zin zou hebben) niet gaat lokken met het speeltje (of kaas), wat dat is vanuit hondenstandpunt iets heel anders dan belonen als hij gekomen is ;-) .

Dat speeltje hou ik voor nu speciaal tijdens onze losloopmomenten hier, dat geldt ook voor de kaas. Ik observeer hem zelf en breek het af voor hij interesse kan verliezen. De moeilijke momenten zet ik deze hulpmiddelen (nog) niet in juist omdat ik ze hun waarde niet wil doen verliezen.
Isabel

Bericht door Isabel »

EchoMira schreef: 21 jul 2022, 16:49
We hebben het in dit topic over een hond die met een foute sturen waarschijnlijk ergens een keer zodanig de fout in gaat dat hij afgemaakt moet worden.
Dan is het hartstikke leuk dat Tara en Echo geen TT'tje nodig hebben maar voor die hond is het wel degelijk een belangrijke hulp. "Nee, je loopt niet weg als ik zeg dat je komt. Dat mag je niet zelf weten. Ik kan wel fysieke invloed uitoefenen."
En dan niet dat hij meteen flikflakkend een greppel in vliegt. Daar heeft niemand het over. Maar wel genoeg om het idee dat je alles verder dan 4 meter van de baas ineens zelf mag beslissen weg te nemen.
Op dit moment overweeg ik een TT niet, Ik geloof dat er eerst andere stappen gezet moeten en kunnen worden.
Alles wat (en dat klinkt vast belachelijk in jullie oren) ik tot nu toe heb opgebouwd met deze hond is op een respectvolle manier gebeurd.
Ik weet dat een broer van hem is herplaatst vanwege toestanden richting zijn eigenaren.
Ik weet dat zij die hond hebben geslagen met bezemstelen en weet ik wat omdat ze wss geen andere manier kenden om hem te vormen.
Ik wil Mattie niet breken of hem zijn vertrouwen in mij, onze band, beschadigen. Dat is wat zou gebeuren als ik op eigen houtje zonder ervaring of begeleiding èn eerst mijn best te hebben gedaan een TT om zou hangen.

Waar ik eerst woonde liepen er 2 'geredde' vleesvarkens, achter een stroomdraadje ja, het was dat en oud worden in een bos of niet en met 6 maanden dood. Snap het concept.
Isabel

Bericht door Isabel »

Afbeelding

Hij is niet altijd boos😊
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Isabel schreef: 21 jul 2022, 17:56
Op dit moment overweeg ik een TT niet, Ik geloof dat er eerst andere stappen gezet moeten en kunnen worden.
Alles wat (en dat klinkt vast belachelijk in jullie oren) ik tot nu toe heb opgebouwd met deze hond is op een respectvolle manier gebeurd.
Ik weet dat een broer van hem is herplaatst vanwege toestanden richting zijn eigenaren.
Ik weet dat zij die hond hebben geslagen met bezemstelen en weet ik wat omdat ze wss geen andere manier kenden om hem te vormen.
Ik wil Mattie niet breken of hem zijn vertrouwen in mij, onze band, beschadigen. Dat is wat zou gebeuren als ik op eigen houtje zonder ervaring of begeleiding èn eerst mijn best te hebben gedaan een TT om zou hangen.
Als het niet nodig is zou ik me inderdaad de kosten en de moeite besparen.

Wel maak ik bezwaar tegen het idee dat begrenzen niet respectvol naar de hond is of het vertrouwen beschadigt maar goed.
blondie
Posts in topic: 19

Bericht door blondie »

Heb niet het idee dat men TT opperde n.a.v. jouw vraag, die "discussie" is ontstaan vanwege onderwerp betrouwbare recall tijdens loslopen (en advies van iemand aan jou om hem los te laten lopen om dat te gaan oefenen) en hoe bepaalde visies over aanleren of hoe aandacht pakken of voorkomen dat de hond niet betrouwbaar HIER kan komen bij noodzaak.
Inge O

Bericht door Inge O »

Isabel schreef: 21 jul 2022, 17:29
Inge O schreef: 21 jul 2022, 16:53

Dat speeltje hou ik voor nu speciaal tijdens onze losloopmomenten hier, dat geldt ook voor de kaas. Ik observeer hem zelf en breek het af voor hij interesse kan verliezen. De moeilijke momenten zet ik deze hulpmiddelen (nog) niet in juist omdat ik ze hun waarde niet wil doen verliezen.
Klinkt helemaal goed, jullie komen er wel :ok: .
Isabel schreef: 21 jul 2022, 17:56 Alles wat (en dat klinkt vast belachelijk in jullie oren) ik tot nu toe heb opgebouwd met deze hond is op een respectvolle manier gebeurd.
Uhh? Dan is er ergens niet overgekomen zoals het bedoeld werd, wie stelt hier iets 'onrespectvol' voor?
Inge O

Bericht door Inge O »

Mellow schreef: 21 jul 2022, 17:26
Mijn vraag zou zijn "hoe reageert Karma dan, waarom reageert ze zo en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?"
Ja, hahaha, nú wel :F: .
Isabel

Bericht door Isabel »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 18:13 [
Uhh? Dan is er ergens niet overgekomen zoals het bedoeld werd, wie stelt hier iets 'onrespectvol' voor?
[/quote]

Niemand, Ik voel me denk zelf zo een faalhaas op dit moment en het is echt een fantastische hond. Dus ik ben een beetje emo :Q:
Inge O

Bericht door Inge O »

Isabel schreef: 21 jul 2022, 18:32
Niemand, Ik voel me denk zelf zo een faalhaas op dit moment en het is echt een fantastische hond. Dus ik ben een beetje emo :Q:
Laat dat gefaalhaas maar, ik heb de idee dat jullie er echt wel komen :ok: .
Plaats reactie