Fayah: ze is er!
- Diana
- Posts in topic: 190
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Fayah: ze is er! *bijna 6 maanden alweer*
Fayah heeft inmiddels haar basisschool met succes afgerond en mag na de vakantie naar het voortgezet onderwijs
Ze vond het echt leuk op school, na de laatste les wilde ze niet meer mee naar huis
Na de vakantie gaan we starten met pre-agility.
Verder loopt het allemaal op rolletjes, ze is gewoon een ontzettend lief en makkelijk hondje. Ze is altijd in voor actie en iets samen doen, maar is daarin totaal niet dwingend, ze kan uitstekend met prikkels omgaan en is heel erg in balans en zorgeloos. Ze luistert graag, daar hoef je bij haar niet veel moeite voor te doen, ze raakt ook totaal niet snel afgeleid, kan prima schakelen tussen activiteit en rust en ook zelf haar rust goed pakken en beweegt zich overal probleemloos tussendoor.
Haar laatste vlijmscherpe puppyhoektandje is er vorige week uit gegaan, dus Arlo's en Amy's levens zijn er ook weer aanzienlijk op vooruitgegaan
Binnenkort komt mijn zus met haar hond een paar dagen op bezoek, dat zal voor haar wel een groot feest worden.
Ze vond het echt leuk op school, na de laatste les wilde ze niet meer mee naar huis
Na de vakantie gaan we starten met pre-agility.
Verder loopt het allemaal op rolletjes, ze is gewoon een ontzettend lief en makkelijk hondje. Ze is altijd in voor actie en iets samen doen, maar is daarin totaal niet dwingend, ze kan uitstekend met prikkels omgaan en is heel erg in balans en zorgeloos. Ze luistert graag, daar hoef je bij haar niet veel moeite voor te doen, ze raakt ook totaal niet snel afgeleid, kan prima schakelen tussen activiteit en rust en ook zelf haar rust goed pakken en beweegt zich overal probleemloos tussendoor.
Haar laatste vlijmscherpe puppyhoektandje is er vorige week uit gegaan, dus Arlo's en Amy's levens zijn er ook weer aanzienlijk op vooruitgegaan
Binnenkort komt mijn zus met haar hond een paar dagen op bezoek, dat zal voor haar wel een groot feest worden.
Re: Fayah: ze is er! *5 maanden alweer*
Wat een leuk groepje op de hondenschool. Ze doet het inderdaad fantastisch. Die les zag ik met Bertus zo erg tegenop dus hebben we maar niet gedaan
- Alfilillo
- Posts in topic: 18
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Het ziet eruit als een gemoedelijke wandeling.
De pre-agility gaat ze vast leuk vinden
De pre-agility gaat ze vast leuk vinden
- Diana
Dat soort dingen zijn met Fayah echt geen enkel probleem, ze voelt zich overal wel op haar gemak en blijft ook in zulke relatief drukke en onbekende omstandigheden goed bereikbaar. Na allemaal honden die toch wel een redelijke gebruiksaanwijzing hadden de eerste tijd bij drukte en bij veel prikkels, is het wel een verademing om een keer een hond te hebben die daar geen enkele moeite mee heeft
Scheelde ook wel wat dat het 30 graden was Alle honden gedroegen zich kalmer dan tijdens de lessen op de hondenschool, die 's ochtends vroeg waren als het nog niet zo warm was.
Verder is ze denk ik net als Mila een hond die alles leuk vindt zolang we maar iets samen doen.
- pioenroos
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Wat een reuzin
Maar, ik ontwaar nog wel een lief puppy buikje
Maar, ik ontwaar nog wel een lief puppy buikje
Schoothondje
- Diana
Even mijn honden bespioneren omdat ze wat langer alleen thuis moesten zijn:
Fayah vond het wel lekker rustig volgens mij
Fayah vond het wel lekker rustig volgens mij
Haha, die neemt het er van!
Gaat volgens mij helemaal goed
Wat een heerlijke hond is het! Past fijn hè, zo naadloos in je roedel!
- Zamunda
- Posts in topic: 29
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Weer helemaal bijgelezen en genoten van je filmpjes, zo leuk ook dat rennen met Arlo.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Diana
Ja absoluut, het gaat echt superfijn samen, dat is elke dag weer genieten Ze is niet alleen voor mij een fantastische aanwinst, maar ook voor de andere honden En ook met de katten doet ze het supergoed, die vinden haar ook prima te pruimen.
Ja, die twee rennen tegenwoordig heel wat af samen Dat is wat ik al verwachtte, dat ze dat juist wel leuk zou gaan vinden als ze wat groter en sneller zou zijn. Mila had als jonge hond ook twee whippetvrienden en kreeg er ook geen genoeg van om samen met die whippets te racen. Heel leuk om te zien dat Fayah nu ook zo'n racemaatje heeft. Ze kan hem dan weliswaar niet bijhouden, maar ze is er ondertussen wel erg goed in geworden om te voorspellen welke renroute hij zal nemen en hem dan om een hoekje op te wachten, zodat ze hem alsnog in zijn billen kan bijten
- Zamunda
- Posts in topic: 29
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Diana schreef: ↑04 aug 2022, 07:22Ja absoluut, het gaat echt superfijn samen, dat is elke dag weer genieten Ze is niet alleen voor mij een fantastische aanwinst, maar ook voor de andere honden En ook met de katten doet ze het supergoed, die vinden haar ook prima te pruimen.
Ja, die twee rennen tegenwoordig heel wat af samen Dat is wat ik al verwachtte, dat ze dat juist wel leuk zou gaan vinden als ze wat groter en sneller zou zijn. Mila had als jonge hond ook twee whippetvrienden en kreeg er ook geen genoeg van om samen met die whippets te racen. Heel leuk om te zien dat Fayah nu ook zo'n racemaatje heeft. Ze kan hem dan weliswaar niet bijhouden, maar ze is er ondertussen wel erg goed in geworden om te voorspellen welke renroute hij zal nemen en hem dan om een hoekje op te wachten, zodat ze hem alsnog in zijn billen kan bijten
OS met dank aan Hakunamatata
- Diana
Inmiddels alweer 6 maanden en een week, en nog steeds een heerlijk open, vrolijk en vrij hondje. Ik kan haar bijna geen groter plezier doen dan haar meenemen naar het dorp Want ja, daar zijn allemaal mensen, andere honden, is van alles leuks en interessants te zien, te snuffelen en te vinden Alles vindt ze prachtig.
- Inge O
- Posts in topic: 76
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Fayah: ze is er! *alweer 6 maanden*
Hahaha, ik had er vroeger ook zo eentje, Spookje, die vond een bos bv. maar doodnormaal (daar woonde ze immers toch al in?), maar de stad en de markt, owwww, dát was leuk!! Ze deed niet zoals jouw fayah (overal contact mee willen maken) maar liep aan het puntje van de lijn voorop, met haar staart supervrolijk zo hoog als ze kon : 'zie ons, hier zijnnnn we !!'
- Diana
Ah, haha, wat leukInge O schreef: ↑15 aug 2022, 13:07 Hahaha, ik had er vroeger ook zo eentje, Spookje, die vond een bos bv. maar doodnormaal (daar woonde ze immers toch al in?), maar de stad en de markt, owwww, dát was leuk!! Ze deed niet zoals jouw fayah (overal contact mee willen maken) maar liep aan het puntje van de lijn voorop, met haar staart supervrolijk zo hoog als ze kon : 'zie ons, hier zijnnnn we !!'
Fayah vindt wandelen in de natuur ook leuk hoor, maar inderdaad gewoontjes Maar als we naar het dorp rijden en ik stop op de parkeerplaats, is ze al helemaal door het dolle heen Echt heel grappig, mijn andere honden vinden er niet veel aan, maar Fayah vindt het zo leuk
Zo was Bertus ook al die mensen komen toch voor mij ?
- Diana
Ja, echt hè Als het aan Fayah lag, zou ze met iedereen tongzoenen. Mensen gewoon voorbijlopen die haar negeren lukt inmiddels wel, maar mensen die haar aankijken of tegen haar gaan kirren... Al die mensen en de reuring vindt ze het allerleukst, maar verder vindt ze het dorpscentrum ook heel leuk, elke etalage bestudeert ze, ze zou bij elke winkel en elk barretje naar binnen willen en er zijn volgens haar meer interessante luchtjes dan wanneer we in de natuur lopen
- Inge O
- Posts in topic: 76
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ja, vergat ik nog : zo eentje was Karma ook . Alleen had ze daarbij iets extra raars : de enige (korte) periode dat ze ietsjes angstiger was, was dat alleen te zien als we ergens op rustige plekken liepen waar verder niks gebeurde (de duinen bv.), maar sloeg je dan af richting centrum Breskens dan was alles meteen weer een feestje .Diana schreef: ↑16 aug 2022, 05:47Ja, echt hè Als het aan Fayah lag, zou ze met iedereen tongzoenen. Mensen gewoon voorbijlopen die haar negeren lukt inmiddels wel, maar mensen die haar aankijken of tegen haar gaan kirren... Al die mensen en de reuring vindt ze het allerleukst, maar verder vindt ze het dorpscentrum ook heel leuk, elke etalage bestudeert ze, ze zou bij elke winkel en elk barretje naar binnen willen en er zijn volgens haar meer interessante luchtjes dan wanneer we in de natuur lopen
De tijd vliegt! Wat is ze leuk, en mooi uitgegroeid.