Hondvriendelijke camping rond Haren
Hondvriendelijke camping rond Haren
Mijn vader wil 1 of 2 nachtjes met ons gaan kamperen. Ivm Ranja wil ik nog niet te ver met de auto. Dus weet iemand een hondvriendelijke camping hier in de buurt? We hebben een tent en een camper.
Re: Hondvriendelijke camping rond Haren
Appelscha? Het is echt heel lang geleden maar ik vond het wel wat. Ik was met hond.
Zou kunnen, maar daar zijn we vorig jaar al geweest
Het leukst zou zijn als er een plek in de buurt is waar we met hond mogen zwemmen!
- Fenneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
https://www.minicampingdehofstee.nl/index.php/nl/
Niet direct aan het water masr wel in de buurt.
Weet niet of hier honden mogen
https://www.campinghetgroeneveld.nl/wat ... en-hebben/
Niet direct aan het water masr wel in de buurt.
Weet niet of hier honden mogen
https://www.campinghetgroeneveld.nl/wat ... en-hebben/
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik denk dat deze camping wel wat voor jullie zou kunnen zijn: https://schaopvolte.nl/ Het Gietenerveld ligt er tegenover en daar mag de hond los lopen. Voor de waterpret kun je terecht bij de zandafgraving aldaar.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Heleboelie
Ellertshaar!
Camping de Bosrand vond ik buiten het seizoen een fijne plek, maar zal nu vast ook best druk zijn,
Wel erg leuk voor kinderen!
En vrienden van mij hebben weer een pop-up camping, erg basic en wat alternatiever, maar wel knus en gezellig!
Honden mogen mee en zijn gratis (ze hebben zelf ook 2 pups) en naast het veld kun je meteen de plomp induiken.
Hebben ik en Boelie al veelvuldig gedaan
In het weekend ook live muziek, waaronder binnenkort mijn vriend
Het heet Wildevier, en is op FB te vinden
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Je zegt het al, buiten het seizoen om. Ellertshaar is in de zomer vreselijk druk.Heleboelie schreef: ↑27 jul 2022, 23:22Ellertshaar!
Camping de Bosrand vond ik buiten het seizoen een fijne plek, maar zal nu vast ook best druk zijn,
Wel erg leuk voor kinderen!
En vrienden van mij hebben weer een pop-up camping, erg basic en wat alternatiever, maar wel knus en gezellig!
Honden mogen mee en zijn gratis (ze hebben zelf ook 2 pups) en naast het veld kun je meteen de plomp induiken.
Hebben ik en Boelie al veelvuldig gedaan
In het weekend ook live muziek, waaronder binnenkort mijn vriend
Het heet Wildevier, en is op FB te vinden
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Hahaha! Die oren!
Doen hoor, Mijke.
Kamperen maakt alles anders.
Zeker voor kindjes.
En dan zelf ook niet je telefoon meenemen.
En die stilte is dan maar even oorverdovend. Is prima.
Witten? Bij assen? Loop je zo naar baggelhuizerplas waar je honden strand vind
- Heleboelie
Dorado vind ik trouwens ook een fijne groene camping in Roden, loop je zo het Mensinghebos in. Zwemplas daar is eerder voorhonden dan mensen, trouwens, maar wel prachtig gelegen.
Prima ijsjes eten in het dorp.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prima ijsjes eten in het dorp.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank voor de tips allen! Ik ga ze eens bekijken.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het nog niet helemaal voor me zie, pup technisch. Hoe gaat ze haar rust vinden daar? En gaat ze niet tegen alles blaffen? En pist ze niet de hele tijd in en rond de tent? Misschien zie ik beren op de weg, maar het lijkt me eigenlijk niet echt ontspannen ofzo.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het nog niet helemaal voor me zie, pup technisch. Hoe gaat ze haar rust vinden daar? En gaat ze niet tegen alles blaffen? En pist ze niet de hele tijd in en rond de tent? Misschien zie ik beren op de weg, maar het lijkt me eigenlijk niet echt ontspannen ofzo.
Haha je beeld van kamperen met kinderen klopt niet, het is juist totaal tegenovergesteld:Zinodo schreef: ↑09 aug 2022, 14:08Hoe is dat anders dan twee kleine kinderen. Past toch preciesmijke schreef: ↑09 aug 2022, 14:05 Dank voor de tips allen! Ik ga ze eens bekijken.
Komt wel goed joh.
1. Kinderen blaffen niet
2. Kinderen piesen niet in de tent
3. Kinderen hebben veel minder rust nodig dan Ranja en slapen gewoon op een matrasje.
4. Kinderen redden zichzelf wel.
5. Kinderen graven geen gaten in het gezon.
6. Kinderen proberen de tent niet te slopen.
Op een camping heb je eigenlijk geen kind aan kinderen juist. Er zit altijd wel een speeltuin ergens in zicht en dan kun je zelf gewoon met een boek bij de tent blijven zitten. Ze melden zich wel als ze honger of pijn hebben of naar de wc moeten. En als ze lawaai maken luisteren ze gewoon als ik zeg dat ze hun klep moeten houden.
Ja het zal gerust aan mij liggen, maar ik krijg Ranja dus echt niet stil als ze begint met blaffen. En dat is echt vaak
Als ze nu de tuin in rent begint ze al met tegen de lucht blaffen. Dan moet ze gewoon gelijk weer naar binnen, dan ga je maar op je volle blaas zitten met je geblaf. Op de camping kan dat niet dus ik zie dat niet zo voor me. Ik ben bang dat de rest van de camping ons na een uur al zat is. Of we moeten de hele dag de hort op, maar dat lijkt me nog wat veel voor een pup van 4 maanden. Maar misschien valt het ook enorm mee en is dat blaffen thuis ook vooral omdat het thuis is. Of kan ze best een paar uur mee het bos in. Ik vind het gewoon moeilijk inschatten en ik kan er zo slecht tegen als ik niet van tevoren weet hoe zo'n uitje ongeveer gaat. Erg irritant van mezelf maargoed
Ah ik ga nu op visite maar ik zal het vanavond even precies uit de doeken doen voor je, het klinkt alsof ik je expertise wel kan gebruiken!
Vast, maar mijn (volle) keffert was het niet aan haar verstand te krijgen, ondanks dat wij er ook echt wel mee bezig zijn geweest
Dus inmiddels heb ik mij erbij neergelegd, ik heb scheltie, deal with it, moet ik ook
Nee, met 4 maanden had ik ook nog hoop
Ik moet zeggen dat het gewoon "steekt" zo makkelijk als mensen zeggen dat blaffen "prima is af te leren" vooral bij kefbekken. Mijn gebrek, niet de jouwe overigens
Dat weet ik toch dat je het niet zo bedoeld, ik las het alleen wel een beetje zo (daarom zei ik ook, mijn gebrek)Zinodo schreef: ↑09 aug 2022, 15:41 Maar ik zei toch helemaal niet dat het prima is af te leren? Ik zei dat ik er ook heel veel moeite in gestoken had. Maar dat ze heel nauwkeurig kunnen leren wanneer blaffen wel gewenst is. Dat is echt wat anders dan "het stelt niks voor joh", dat wilde ik helemaal niet zeggen want dat is gewoon niet waar.
Hopelijk zie je het niet als een steek want dat was niet mijn bedoeling.
Daarentegen zaten we een paar maanden geleden in een huisje met 6 honden (waaronder 2 blafbekken) en we hadden meer last van die ene buurhond die de hele dag aan het blaffen was, dus ergens is het wel goed gegaan
Maar goed, het ging over het blaffen van Ranja. En op een camping valt het hartstikke mee (vind ik tenminste wel), meestal zit ik er een half uurtje bovenop en dan zijn ze het hele weekend prima te doen. En als de kinderen zich prima vermaken, kan jij met Ranja aan de slag.
Ik heb wel een net om de caravan staan, want ik wordt gek van de lijn die overal omheen klemt en vast zit
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik splits dat op in twee delen :
- beginnen met blaffen
- stoppen met blaffen als je het zegt
Dat eerste kan - afhankelijk van het individu en de reden van het blaffen - echt wel een ding zijn, dat tweede vind ik dan weer niet : stil is stil, dat moet te leren zijn. Niet dat dat dan geldt voor de volgende twee weken, zo werkt het ook weer niet .
Ach, ik heb Snuck met t 4,5 maand meegenomen naar de ardennen met de hele schoonfamilie (14 man, waarvan 5 jonge kinderen) . Zag vantevoren 1000 beren op de weg, maar ook dat is goed gekomen. Ze overleven 't echt wel als een paar dagen wat minder slaap hebben. Gaan ze blaffen? Hop, tube smeerkaas erin.
En hé, zolang je dicht bij huis bent, besluit je in 't ergste geval dat je na 1 nacht weer naar huis gaat. Nou, da's ook geen drama als je vlakbij bent. Zeg je vantevoren tegen de kinderen dat jullie 1 nachtje weg gaan en als 't bevalt plak je er de volgende dag nog een nachtje aan, hoppakee 1 groot feest joepieeee.
Ik ben een echte control freak, maar met een pup lukt dat gewoon niet. Dus laat het los en ga het ervaren. Wat is het ergste wat er kan gebeuren?
En hé, zolang je dicht bij huis bent, besluit je in 't ergste geval dat je na 1 nacht weer naar huis gaat. Nou, da's ook geen drama als je vlakbij bent. Zeg je vantevoren tegen de kinderen dat jullie 1 nachtje weg gaan en als 't bevalt plak je er de volgende dag nog een nachtje aan, hoppakee 1 groot feest joepieeee.
Ik ben een echte control freak, maar met een pup lukt dat gewoon niet. Dus laat het los en ga het ervaren. Wat is het ergste wat er kan gebeuren?
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Als ze zoveel blaft zullen de buren wel blij zijn dat je een paar dagen weg gaat
Maar dan zou ik minicamping de Hofstee aanraden, is echt gericht op kamperen met honden, tuintjes om de campingplekken heen enzo
Je kan ook gewoon een bench meenemen naar de camping en daar haar in doen als ze begint te tetteren of moe is. Zet die in de tent en ze heeft direct minder zicht.
Maar dan zou ik minicamping de Hofstee aanraden, is echt gericht op kamperen met honden, tuintjes om de campingplekken heen enzo
Je kan ook gewoon een bench meenemen naar de camping en daar haar in doen als ze begint te tetteren of moe is. Zet die in de tent en ze heeft direct minder zicht.
- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Misschien wat laat maar het Ronostrand bij Een-west. Net onder Roden.
Heerlijke omgeving voor mooie wandelingen.
Heerlijke omgeving voor mooie wandelingen.
We hebben het uiteindelijk zo opgelost dat mijn vader hier om de hoek op een camping is gaan staan. En wij zijn gewoon overdag heen geweest. Als het dan niet goed zou zijn gegaan had Marinus haar even naar huis kunnen brengen. Maar dat was gelukkig niet nodig! Niet dat ze heel ontspannen was, ze heeft ook wel wat geblaft, maar zolang ik rustig bleef zitten bleef zij ook vrij rustig. Ik was wel blij dat we niet gelijk hele nachten gingen want ik vond het niet echt heel ontspannend hèhè.