Jinte
-
- Posts in topic: 39
- Contacteer:
Jinte
Woont hier sinds twee weken. Ze was van mensen op leeftijd waar ze het jaren goed gehad heeft, maar die het de laatste tijd niet meer helemaal konden bijbenen.
Een maand geleden is ze terug naar haar fokster gegaan. Die heeft een bericht op facebook gezet "ik krijg een hond terug, wie wil haar" en zo is ze hier gekomen.
De vorige eigenaar wilde graag wat foto's en hier mag ze ook wel voorgesteld worden. Dus vanochtend bij het wandelrondje de digicamera maar eens meegenomen.
Daar ligt ze dan. Ze is duidelijk gewend dat je je in een park ergens installeert en dan je gemak ervan neemt. Ze kan zich een tijdlang vermaken met liggen kijken naar alles wat voorbij komt. Dat is op zich wel een goede eigenschap. Punt is alleen dat je niet even vlot een rondje park kunt doen, want je hóórt dan ergens neer te strijken, vindt ze. "Kijk, een bankje! Daar wil jij wel op zitten zeker?" En plof, ligt ze er al naast. En anders wel zomaar ergens in het gras.
nou ja, ik ben er maar bij gaan zitten. Ze had ook wel gelijk, we zaten daar goed.
na een poosje weer verder gelopen. Een dode merel ontdekt.
(behalve wat snuffelen hoefde ze hier niks mee. Verderop lag nog een ander dood vogeltje waar ze graag eens in gerold had, maar daar kon ik haar nog net van weerhouden.)
Al lopend: riem in de ene hand, camera in de andere.....
en nog even helemaal ten voeten uit.
Een maand geleden is ze terug naar haar fokster gegaan. Die heeft een bericht op facebook gezet "ik krijg een hond terug, wie wil haar" en zo is ze hier gekomen.
De vorige eigenaar wilde graag wat foto's en hier mag ze ook wel voorgesteld worden. Dus vanochtend bij het wandelrondje de digicamera maar eens meegenomen.
Daar ligt ze dan. Ze is duidelijk gewend dat je je in een park ergens installeert en dan je gemak ervan neemt. Ze kan zich een tijdlang vermaken met liggen kijken naar alles wat voorbij komt. Dat is op zich wel een goede eigenschap. Punt is alleen dat je niet even vlot een rondje park kunt doen, want je hóórt dan ergens neer te strijken, vindt ze. "Kijk, een bankje! Daar wil jij wel op zitten zeker?" En plof, ligt ze er al naast. En anders wel zomaar ergens in het gras.
nou ja, ik ben er maar bij gaan zitten. Ze had ook wel gelijk, we zaten daar goed.
na een poosje weer verder gelopen. Een dode merel ontdekt.
(behalve wat snuffelen hoefde ze hier niks mee. Verderop lag nog een ander dood vogeltje waar ze graag eens in gerold had, maar daar kon ik haar nog net van weerhouden.)
Al lopend: riem in de ene hand, camera in de andere.....
en nog even helemaal ten voeten uit.
-
- Contacteer:
Re: Jinte
Ze is ruim 6 jaar. Er dacht laatst iemand op straat dat ze al heel oud was, maar dat grijze is gewoon haar kleur.
Conditie moet weer rustig aan opgebouwd worden, ze was ingesteld op wonen bij mensen die niet zoveel meer konden. Er mag ook nog wel een paar kilo af, maar dat komt wel goed. Zo op het oog ziet ze er alweer wat beter in model uit dan toen ze hier kwam.
Conditie moet weer rustig aan opgebouwd worden, ze was ingesteld op wonen bij mensen die niet zoveel meer konden. Er mag ook nog wel een paar kilo af, maar dat komt wel goed. Zo op het oog ziet ze er alweer wat beter in model uit dan toen ze hier kwam.
- malinois
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de dame!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fenneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Fijn dat ze bij jou is.
Geweldig die reactie op bankjes
Veel plezier met elkaar
Mooi kleurtje heeft ze en als je ervoor kiest om steeds 1 bankje over te slaan verdwijnen de kilo's vanzelf
Geweldig die reactie op bankjes
Veel plezier met elkaar
Mooi kleurtje heeft ze en als je ervoor kiest om steeds 1 bankje over te slaan verdwijnen de kilo's vanzelf
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
-
- Contacteer:
Aan de kop begint ze wel ietsjes grijs te worden, wat bij haar niet zo heel erg opvalt omdat de hele hond al lichtgrijzig is.
Het vergrijzingspatroon aan de kop is wel typisch ruwhaar: de neusrug blijft zwart, wat meer naar achter op de schedel vaak ook een beetje, en donkere randjes om de ogen. Het wordt dus vaak een witte kop met een zwart kruis erin.
Bij de linker hond op dit plaatje is dat te zien
Dat was trouwens mijn eerste ruwhaar, zo'n 25 jaar geleden. Jinte is een achterachterachterkleindochter van hem.