Wond poot
Re: Wond poot
Wat grappig dat jullie zo boos zijn dat ik deel dat weken in biotex achterhaald is Ik heb het niet zelf bedacht ofzo don't shoot the messenger.
Ik vind die 'eigen ervaring' ook niet echt een goed bewijs van jullie gelijk overigens
Ik vind die 'eigen ervaring' ook niet echt een goed bewijs van jullie gelijk overigens
Dat zit inderdaad in die shampoo die ik deelde. Maar dat is kennelijk fout want ze deden het altijd met biotex dus dat móet dan wel goed zijnInge O schreef: ↑21 jul 2022, 09:33 Weken doe ik met zo'n dingen nooit, wel baden. Klinkt misschien hetzelfde maar is het niet, weken duurt veel langer.
En die biotex als wondermiddel laat ik ook maar voor wat het is, doe mij dan maar ontsmettingsmiddel in de juiste concentratie (chloorhexidine, neosabenyl).
- Pemba
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Tibetaanse terriër
Ik heb het ook gelezen en het werd geschreven door een wond verpleegkundige.
Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Ja, iets derlijks staat mij ook bij. Iets met "biotex groen helpt bij urine- en ontlastingsvlekken, het doet dus daar iets mee wat je niet in een badje voor een hondenpootje wilt"....
In dit geval zou ik kiezen voor groene leem en juist WEL afdekken, sokje erom, dat er geen vuil in kan komen en de hond er niet aan kan likken.
Suzanne
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Vetramil honingzalf 2 keer per dag en even een sok er over zodat die lekkere zalf er ook effectief een uurtje op blijft
- Kruimel
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Haha ja vooral die sok! Smaakt prima, die honingzalf. Je kunt ook manuka-honing gebruiken, doen ze in ziekenhuizen ook.
Het beruchte biotex-badje is idd officieel geen richtlijn meer wegens niet echt effectief en nadelen.
Ik ben zelf ook zeer te spreken over groene leem, en dat zou in Duitsland te koop moeten zijn. Iets van Heilerde ofzo.
Het duo Olie en Bol
-
- Posts in topic: 4
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Bij een DA kun je toch ook "gewoon" Groene Leem kopen? Anders via Medpets oid laten aanrukken?
Suzanne
Suzanne
- Célie
- Posts in topic: 3
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Bacteriën doden~Suzanne~ schreef: ↑21 jul 2022, 15:26Ja, iets derlijks staat mij ook bij. Iets met "biotex groen helpt bij urine- en ontlastingsvlekken, het doet dus daar iets mee wat je niet in een badje voor een hondenpootje wilt"....
In dit geval zou ik kiezen voor groene leem en juist WEL afdekken, sokje erom, dat er geen vuil in kan komen en de hond er niet aan kan likken.
Suzanne
- Célie
- Contacteer:
Doyaquba woont in Duitsland
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ikzelf spoel een wond aan poot af met zoutoplossing na het wandelen. Zodat het eventuele vuil weg is. Een etterende wond zou ik denk ik ook een paar keer per dag schoonspoelen.
Ik heb ook tijdje terug begrepen dat weken in soda of biotex achterhaald is vanwege te zacht worden huid/poot. Ook voor mensen trouwens met ingegroeide teennagel ofzo.
Ik zweer verder bij honingzalf. Flora had na castratie/mammatumor weghalen ondanks pakje een hechting of 2 eruit gekregen. Zag er vies uit met veel wondvocht want stond open natuurlijk. 2xdaags dot zalf in het gaatje. Bij hechtingen eruit halen (welke er nog zaten dan ) complimenten van de dierenarts want hij zag zelden een zo snel al goed genezen wond
Ik heb ook tijdje terug begrepen dat weken in soda of biotex achterhaald is vanwege te zacht worden huid/poot. Ook voor mensen trouwens met ingegroeide teennagel ofzo.
Ik zweer verder bij honingzalf. Flora had na castratie/mammatumor weghalen ondanks pakje een hechting of 2 eruit gekregen. Zag er vies uit met veel wondvocht want stond open natuurlijk. 2xdaags dot zalf in het gaatje. Bij hechtingen eruit halen (welke er nog zaten dan ) complimenten van de dierenarts want hij zag zelden een zo snel al goed genezen wond
- Célie
- Contacteer:
Ik weet niet of de DA's daar ook groene leem verkopen, mijn dierenarts in ieder geval niet
Ik dacht dat Medpets alleen in Belgie en Nederland bezorgen
-
- Welke: Duitse herder
Ik zweer bij honingzalf
Daar heb ik zelfs t gat op de rug van mijn kat paar jaar terug mee dicht gekregen
Duurde wel even ( haar hele rug lag open ) , maar daarna zag je er echt niks meer van
Heb t hier standaard staan , net als traumeel trouwens
Gebruik beiden ook voor mezelf
Wondjes spoel ik met gewoon water , drogen en dan honingzalf
Daar heb ik zelfs t gat op de rug van mijn kat paar jaar terug mee dicht gekregen
Duurde wel even ( haar hele rug lag open ) , maar daarna zag je er echt niks meer van
Heb t hier standaard staan , net als traumeel trouwens
Gebruik beiden ook voor mezelf
Wondjes spoel ik met gewoon water , drogen en dan honingzalf
Nee. Biotex breekt organische enzymen af. Klinkt niet per se wenselijk of wel? Je moet wol er bijvoorbeeld ook niet in wassen, dan vallen na verloop van tijd spontaan de gaten er in.Célie schreef: ↑21 jul 2022, 15:54Bacteriën doden~Suzanne~ schreef: ↑21 jul 2022, 15:26Ja, iets derlijks staat mij ook bij. Iets met "biotex groen helpt bij urine- en ontlastingsvlekken, het doet dus daar iets mee wat je niet in een badje voor een hondenpootje wilt"....
Suzanne
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Nee en nee, maar Mijke het minste nee .mijke schreef: ↑21 jul 2022, 18:18Nee. Biotex breekt organische enzymen af. Klinkt niet per se wenselijk of wel? Je moet wol er bijvoorbeeld ook niet in wassen, dan vallen na verloop van tijd spontaan de gaten er in.Célie schreef: ↑21 jul 2022, 15:54Bacteriën doden~Suzanne~ schreef: ↑21 jul 2022, 15:26
Ja, iets derlijks staat mij ook bij. Iets met "biotex groen helpt bij urine- en ontlastingsvlekken, het doet dus daar iets mee wat je niet in een badje voor een hondenpootje wilt"....
Suzanne
Biotex bevat enzymen die oa. organische stoffen/eiwwitten afbreken. Dat wil je bij vlekken in je kleding, niet in een wond.
En ontsmetten doet het niet of amper, jammer maar helaas.
Ohja dat bedoel ik
- Doyaquba
- Posts in topic: 10
- Welke: Boxers
Ik doe helemaal niet spoelen met biotex maar met een oplossing van soda en zout. Dus de discussie over biotex mag van mij stoppen
Verder ben ik op zoek nog steeds naar grüne tonerde, maar in dit durp hebben ze t niet. M'n vriend is vanavond in Berlijn centrum dus hopelijk denkt hij er nog aan. En anders bestel ik inderdaad online. Honingzalf komt er hier niet meer in. Ze likken daar zo fantastisch aan dat het tot hotspots komt...
Verder ben ik op zoek nog steeds naar grüne tonerde, maar in dit durp hebben ze t niet. M'n vriend is vanavond in Berlijn centrum dus hopelijk denkt hij er nog aan. En anders bestel ik inderdaad online. Honingzalf komt er hier niet meer in. Ze likken daar zo fantastisch aan dat het tot hotspots komt...
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Beste Doyaquba,
Ik heb een account aangemaakt omdat ik schrik van je foto. Ik zie namelijk een stukje van een grasaar uit dat wondje steken. Helaas kamp ik op dit moment vermoedelijk met hetzelfde probleem: een grasaar tussen de tenen van mijn hond, maar bij mijn hond is deze niet zichtbaar meer (hij is onder behandeling bij de dierenarts).
Haal hem er zo spoedig mogelijk uit, zelf of door de dierenarts.
Ik heb een account aangemaakt omdat ik schrik van je foto. Ik zie namelijk een stukje van een grasaar uit dat wondje steken. Helaas kamp ik op dit moment vermoedelijk met hetzelfde probleem: een grasaar tussen de tenen van mijn hond, maar bij mijn hond is deze niet zichtbaar meer (hij is onder behandeling bij de dierenarts).
- Doyaquba
Nee hoor dit was een bijtwond. Dat wat je ziet is gewoon een witte haar. Maar bedankt voor je zorgCatnDog schreef: ↑30 jul 2022, 18:26 Beste Doyaquba,
- CatnDog
Dat is een pak van m'n hart (als ik naar de foto kijk, lijkt het nog steeds een grasaar ). Al zou het natuurlijk wel fijn zijn als de wond sneller zou genezen.Doyaquba schreef: ↑30 jul 2022, 19:07Nee hoor dit was een bijtwond. Dat wat je ziet is gewoon een witte haar. Maar bedankt voor je zorgCatnDog schreef: ↑30 jul 2022, 18:26 Beste Doyaquba,
- Doyaquba
Het litteken geneest nu het dicht is en ze er niet meer aan zit heel snel! Het is nu nog 20% van die foto 2 dagen terug. Dus ze is weer zo goed als de oude gelukkig
En ik snap je verwarring maar ik wist zeker dat het een bijtwond is en ze is direct de volgende dag natuurlijk bekeken door de dierenarts. Verder goed in de gaten gehouden dat het na elke wandeling schoon was
En ik snap je verwarring maar ik wist zeker dat het een bijtwond is en ze is direct de volgende dag natuurlijk bekeken door de dierenarts. Verder goed in de gaten gehouden dat het na elke wandeling schoon was
- CatnDog
Gelukkig. Dat is fijn om te horen.