Blikvoer

Lothian
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Blikvoer

Bericht door Lothian »

Mijn honden krijgen echt nooit blikvoer omdat ik in mijn hoofd heb zitten dat dat voor bazen is met broodfokboomers met traanstrepen. Maar misschien is dit helemaal onterecht en is er prima blikvoer verkrijgbaar. Verander mijn vooroordeel!

Geven jullie wel eens blikvoer, en welk merk? Als hoofdvoer, maaltijd af en toe, of als extraatje?
Afbeelding
~Suzanne~
Posts in topic: 1
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Re: Blikvoer

Bericht door ~Suzanne~ »

Ja, mijn honden krijgen beslist wel 's blikvoer naast / in plaats van hun kvv.
Soms zelfs de "meuk" van het AH-eigen merk; brokken in saus. Ik weet dat het meuk is ;-) maar ze vinden het heerlijk dus heeeeeel af en toe krijgen ze dat (meestal wel in dezelfde bak als kvv)
Yarrah, Taste of the wild, Riverwood, Biofood, soms zelfs een ander gerenommeerd A-merk.

Ik heb niet de illusie dat het beter is dan kvv, maar voor de afwissling, voor als ik soms vergeet vlees eruit te halen, voor op vakantie... dan beslist.

Ook heb ik bijna altijd wel Renske gestoomd voer in huis.. voor als ze net ff wat mindere ontlasting hebben of een "niet helemaal lekker' zonder ziek te zijn.

Suzanne
Kells
Posts in topic: 2
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hier krijgen ze af en toe Rocco blikvoer of zo’n Rodi worst door hun brokken. Dat is voor de variatie en als Fin weer eens in hongerstaking is.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mellow

Bericht door Mellow »

Mijn honden raken aan de spuitpoep van elke goedkope supermarkt meuk.
Wolf of wilderness, Rocco etc is jeukvoer, vooral bij Puck en die creëert een 'bavianen butt' bij zichzelf.
Renske gaat nog maar ben nog geen ander merk tegen gekomen dat beter is.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ze krijgen ‘s morgens vlees maar in de middag brok. En daar mik ik onderdaad weleens blikvoer over of van dat vlees uit die zakjes. Maar immer kattenvoer. Het is puur voor de lekker en kattenvoer vinden ze honderd keer lekkerder dan hondenvoer.
Whiskas tonijn is favoriet.
Mellow

Bericht door Mellow »

Ze eten het bij mij ook graag.
Maar als ik dan zie dat ze steeds meer beginnen te krabben en bijten en Puck zichzelf een rooie poeperd zit te likken en bijten, dan geef ik het niet meer.
Van Renske hebben ze geen last maar ik geeft nu Lotgering en Carnis qua vers vlees en daar doen ze het ook goed op.
Ze krijgen ook brok en om dat wat smakelijker te maken gooi ik de sappen van de ontdooide kvv erover.
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Niet standaard maar ik heb het wel altijd in huis. Dan wel zonder allerlei zooi uiteraard, dus Rocco en Gran Carno bijv. Willem staat nu tijdelijk op blik als hoofdvoer.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Nikki
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bericht door Nikki »

Elke ochtend een beetje i.v.m. haar supplementen. Renske, Edgard & Cooper, Herrmann's en Riverwood bevallen hier goed. Doet ook wonderen bij hondengriepjes, blikvoer wil ze dan weer als eerste graag eten.
Afbeelding
Omega
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Quinta heeft nog geen blikvoer gehad.
Vorig jaar kregen de ouwetjes wel blikvoer bij de brokjes van ZooRoyal, haalde ik in Duitsland bij de Penny. Het is blikvoer met een hoog vleesaandeel en, niet wat je verwacht van blikvoer uit een goedkope supermarkt, van goede kwaliteit.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 8
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Vanwaar eigenlijk de idee dat blik standaard slechter zou zijn dan brok? Voor zover ik weet zit er alleen meer vocht in, maar gaat het verder om krek dezelfde bestanddelen.

Hier krijgen ze kun brok met warm water overgoten, en voor het extra smaakje doe ik daar meestal ei en/of melk door, maar voor de afwisseling ook wel eens goedkoop blikvoer.

Ik zal wel makkelijke honden hebben, want die worden stokoud op goedkoop voer.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Regelmatig, van Rocco en Lukullus. Betaalbaar en graanvrij.
Afbeelding
Alfilillo
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ja, hier krijgen ze blik.
KVV is heel moeilijk aan te komen en peperduur, dus dat doen we niet. Voorheen gaf ik ze wel regelmatig rauwe kip, maar Lily lust het niet echt. Bizar, want dat beest is een vuilnisvat, maar met rauwe kip gaat ze lopen dralen. Mijn zus heeft me een keer zo´n worst kvv meegegeven vanuit Nederland. Was wel meteen hardcore wild zwijn: alsof ze water zagen branden... Hoe ik het in godsnaam in mijn hoofd had gehaald om zo iets goors in hun bak te doen :LOL: .
Dus...ze krijgen hoofdzakelijk brok. Alfil is echter niet echt een brokkenfan (die at liever met de pot mee) dus ik doe er bij hem altijd wat blik doorheen. En bij Lily natuurlijk ook voor het lekkere. Ik had voor beide meestal Dogzilla, die hebben goede aanbiedingen, maar Alfil staat sinds een maand op een ´gastroenteric´ dieet, dus nu krijgt hij speciaal blik van Royal Canin. Hij is niet onverdeeld enthousiast, maar zijn poep is weer goed.
Afbeelding
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Ja hoor, wanneer ik kvv vergeten ben uit te leggen krijgen ze blikvlees van lukulles. Te koop hij oa zooplus.

Blikvoer heeft een slechte naam maar dan gaat het vooral om supermarktblik. Er zijn ook goede merken blikvlees.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Bedankt allemaal, ik zie al een hoop tips! Ik ga eens wat merken inslaan.
Inge O schreef: 31 jul 2022, 15:16 Vanwaar eigenlijk de idee dat blik standaard slechter zou zijn dan brok? Voor zover ik weet zit er alleen meer vocht in, maar gaat het verder om krek dezelfde bestanddelen.
Ja dat is dus het stomme, ooit toen we Zorro kregen kreeg ik mee dat blikvoer waardeloos was en heb er daarna nooit meer echt over nagedacht. Nu had ik wat blikvoer gehaald en bedacht me dat het misschien flauwekul was dat ik dat nooit als maaltijd gaf.
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Mijn hond vindt het ook lekker, maar ik geef het eigenlijk alleen om er pillen in te stoppen (van die smeerbare lichtverteerbare paté van Hills, pil erin en smullen maar).

Volgens mij heeft blikvoer een slecht imago omdat het geassocieerd wordt met 'goedkoop supermarktvoer'. Daar maken viervoederproducenten dankbaar gebruik van door 101 varianten aan te bieden, waaronder maaltijdporties wat volgens mij vrijwel exact hetzelfde is als het voer dat ze voorheen in blik stopten. Alleen dubbel zo duur.
Het diervoer dat in Nederland te koop is voldoet aan bepaalde voedingswaarden. Het voordeel van blikvoer is dat het meer vocht bevat. Verder is het wat de gek ervoor betaalt?
mijke

Bericht door mijke »

Haha, ik heb hetzelfde vooroordeel als jij Lothian. Het is, behalve op vakantie bij gebrek aan kvv in de plaatselijke dorpsuper, werkelijk nog nooit in mij opgekomen om mijn hond blikvoer te geven. Ik zit met verbazing te lezen :lol: Ik wist niet eens dat het ook bestond van andere merken dan supermarkt eigen merk en bonzo 😅
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ja precies! In mijn hoofd gaat je hond er van meuren en scheten laten maar dat is werkelijk nergens op gebaseerd :LOL:

We zijn met Zorro al vrij snel begonnen met BARF, ik geef de schuld aan die lobby :mrgreen:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 8
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 31 jul 2022, 15:21 Bedankt allemaal, ik zie al een hoop tips! Ik ga eens wat merken inslaan.
Inge O schreef: 31 jul 2022, 15:16 Vanwaar eigenlijk de idee dat blik standaard slechter zou zijn dan brok? Voor zover ik weet zit er alleen meer vocht in, maar gaat het verder om krek dezelfde bestanddelen.
Ja dat is dus het stomme, ooit toen we Zorro kregen kreeg ik mee dat blikvoer waardeloos was en heb er daarna nooit meer echt over nagedacht. Nu had ik wat blikvoer gehaald en bedacht me dat het misschien flauwekul was dat ik dat nooit als maaltijd gaf.
Ik zou zelf niet snel als maaltijd geven maar dat heeft eerder met prijs (je betaalt voor water) en logistieke problemen te maken (ik zie me al, voor 150kg hond :oeps: ).

En ik denk ook wel dat er meer slechte merken dan goede zijn die blikvoer aanbieden, maar verder staat het wel los van elkaar.
mijke

Bericht door mijke »

Lothian schreef: 31 jul 2022, 15:38 Ja precies! In mijn hoofd gaat je hond er van meuren en scheten laten maar dat is werkelijk nergens op gebaseerd :LOL:
Nou, voor die goedkope supermarktblikken geldt dat wel degelijk, Oor ging er altijd enorm veel van schijten en ruften op vakantie 😅
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik heb een paar jaar geleden vanwege een reis naar het buitenland wat blikken Hubertus Gold meegenomen.
Dat zag er goed uit, rook goed en geen onaangename geuren aan de achterzijde van de honden :ok:
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier zijn ze dol op die stazakjes van Farmfood, het blikvoer van Alsa Nature en die gestoomde maaltijdbakjes van Renske.
Lukulles eten ze niet, dat heb ik 1x besteld en ik kon driekwart weggeven. :Q:
Goedkope supermarktmeuk eten ze ook graag maar voer ik zelf vrijwel nooit, van opa krijgen ze dat standaard als we bij mijn ouders zijn.

Ze krijgen het hier vnl als extraatje op hun verjaardagen, met de feestdagen, wanneer er één slecht eet ivm ziekte oid of op heel warme dagen met een scheut yoghurt oid als ijsje, al dan niet in een kong of wegwerpbekertje.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Jackira
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Ze eten hier KVV, alleen Jack eet vaak kipfillet :schrik: omdat hij een lastige eter is. En sinds een paar maanden vond Laila haar eten niet meer zo lekker dus die krijgt nu van die kuipjes. Dat mag van mij wel op haar oude dag.

Ik heb in de voorraad een paar blikken voer staan, maar ze krijgen het bijna nooit. Ook omdat ik het gevoel had dat het niet zo goed was. Maar ik lees dus hier wat anders :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Jackira op 31 jul 2022, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

Ah ja, kvv is knetterduur en in de vriezer van de caravan heb ik maar ruimte voor 2 kilo. Dan doen we gerust twee weken blikvoer met brok. Fred krijgt sowieso ook brok naast kvv.
Meestal koop ik carnilove. Ook niet goedkoop maar de kvv is daar vooralsnog duurder.
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

ik had ook altijd het idee dat blikvoer wat meukig was en niet echt lekker rook, maar dat was dus wat ik uit de supermarkt kende.
Mijn vorige hond maakte je niet gelukkig met droge brok zonder meer, en een scheutje karnemelk erover, wat ik bij zijn voorgangers wel deed, bliefde hij al helemaal niet.
Kuipjesvoer van de Aldi erdoor en het ging er vlot in. Schappelijk geprijsd en ruikt redelijk beschaafd.
En toen ontdekte ik zooplus met zijn uitgebreide assortiment natvoer. Jarenlang blikken besteld van diverse merken, allemaal lekker en veel variatie in smaakjes mogelijk. De goedkoopste, Rocco in grootverpakking, kost per kilo net zoveel als Aldi kuipje maar is wat grover en vleziger. De zooplus-merken bevatten ook vaak net iets meer eiwit en minder water dan de supermarktmerken.
Een enkele keer heb ik blikvoer als hoofdmaaltijd gegeven als ik geen vlees ontdooid had (ik voer 's morgens brok en 's avonds vlees) maar dat werd dan wel minder mooie ontlasting de volgende dag.
Kortom, als je tot nu toe alleen maar Bonzo en supermarkthuismerk kent, kijk eens bij zooplus wat er allemaal nog meer is.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Hier krijgen de honden ook vaak een schep blikvoer van bijvoorbeeld Rocco door de brokken, gewoon omdat ze dat lekkerder vinden dan droge brokken en voor wat meer variatie.
Afbeelding
Plaats reactie