Hartkloppingen
-
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Hartkloppingen
Nou die had ik net dus. Ik kwam net terug wandelen met Brego vanaf mijn grootouders. Normaal als wij iets leuks gaan doen of een gekke route voor hem dan vindt hij het lastig om netjes naast te blijven lopen. Echter vandaag deed meneer het op zowel de heen als terug weg echt heel netjes. Dus liepen lekker ontspannen en ik mega trots.
Totdat wij voorbij een woning liepen waar een hekje open stond… Kwam daar even een flinke bull uitgerend vol op Brego af met geen leuke bedoelingen. Begon al naar Brego te grauwend te happen en waar ik het vandaan heb gehaald weet ik niet, maar ik gaf mij toch een brul en wist Brego met zijn bijna 40kg in 1 ruk achter mij te krijgen.
Gelukkig kon de eigenaar hem daardoor ook meteen te pakken krijgen. En deed het af met “Sorry ik was het hekje vergeten”. Ik vol in de adrenaline kon er alleen uit krijgen dat hij dan gvd dat hekje wel even dicht mag houden als hij zijn hond dit flikt.
Ik nog na trillen, maar wel opgelucht dat gelukkig Brego geen schade had. En daarnaast eigenlijk enorm trots op hem. In de hele situatie , die naar hem toe mega bedreigend was, heeft hij alles door mij op laten lossen. Geen grom , blaf of uithaal in enige vorm. Gelukkig maar want twee vechtende joekels.
Hij schudde zich alleen even uit en liep weer uiterst braaf naast mij verder. Nou hebben wij ook weer mee gemaakt, volgende keer aan de overkant van de straat lopen maar.
Totdat wij voorbij een woning liepen waar een hekje open stond… Kwam daar even een flinke bull uitgerend vol op Brego af met geen leuke bedoelingen. Begon al naar Brego te grauwend te happen en waar ik het vandaan heb gehaald weet ik niet, maar ik gaf mij toch een brul en wist Brego met zijn bijna 40kg in 1 ruk achter mij te krijgen.
Gelukkig kon de eigenaar hem daardoor ook meteen te pakken krijgen. En deed het af met “Sorry ik was het hekje vergeten”. Ik vol in de adrenaline kon er alleen uit krijgen dat hij dan gvd dat hekje wel even dicht mag houden als hij zijn hond dit flikt.
Ik nog na trillen, maar wel opgelucht dat gelukkig Brego geen schade had. En daarnaast eigenlijk enorm trots op hem. In de hele situatie , die naar hem toe mega bedreigend was, heeft hij alles door mij op laten lossen. Geen grom , blaf of uithaal in enige vorm. Gelukkig maar want twee vechtende joekels.
Hij schudde zich alleen even uit en liep weer uiterst braaf naast mij verder. Nou hebben wij ook weer mee gemaakt, volgende keer aan de overkant van de straat lopen maar.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Welke: Malamute-husky
Re: Hartkloppingen
Dat is schrikken ja, goed gehandeld.
Hier mijd ik soms sommige plekken, bij boerderijen zijn er best wel veel erf honden die niet op het erf blijven zeg maar, en inmiddels denken dat het hele straatje ook hun erf is, dus die komen dan ook zo op je af gebulderd. Ik kan me je hartverzakking goed voorstellen.
Hier mijd ik soms sommige plekken, bij boerderijen zijn er best wel veel erf honden die niet op het erf blijven zeg maar, en inmiddels denken dat het hele straatje ook hun erf is, dus die komen dan ook zo op je af gebulderd. Ik kan me je hartverzakking goed voorstellen.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik denk dat, misschien paradoxaal, dit incident je relatie met Brego alleen maar ten goede komt!
Je hebt goed gehandeld, duidelijk gemaakt dat hij er zich niet mee moet bemoeien en het voor hem opgelost en niemand heeft een schrammetje.
En ja, die hartkloppingen, kan het me levendig voorstellen. Even bekomen dus.
Je hebt goed gehandeld, duidelijk gemaakt dat hij er zich niet mee moet bemoeien en het voor hem opgelost en niemand heeft een schrammetje.
-
Nou echt wel. Wat adrenaline dan met je kan doen op zulke momenten.
Pfoe en dan had je nog drie honden zelfs die je beschermen wilt. Zo zonde omdat dit situaties zijn die mensen echt voorkomen kunnen. Blij toe dat het bij jou ook met een sisser toen was afgelopen.Sandra&co schreef: ↑01 aug 2022, 16:54 Gatver! Dan sta je wel te shaken ja. Heb het hier om de hoek ook eens gehad. Ik liep met Stafford Izzy, Sofi'tje en een logé - een volle Amerikaanse Bulldogreu. Kwam daar ook een volle Stafford-reu uit een huis rennen. Gelukkig ook goed afgelopen maar ik hou na 3 jaar nóg die verrekte deur met een schuin oog in de smiezen als ik er langs loop.
Knappe Brego!
Hoorde net van mijn ma ook dat jaren geleden diezelfde mensen een rottweiler reu hadden die toen ook vol de straat over rende naar de toen nog pup van mijn ouders om hem te grijpen. Gelukkig was mijn ma ook snel genoeg om haar pup op te tillen en in de bosjes te duwen met een happende rottweiler om haar heen. Zijn dus mensen die blijkbaar totaal geen verantwoordelijkheid nemen voor hun honden.
Nee dat snap ik dat je daar niet meer langs loopt. Wat kunnen mensen toch inderdaad gewoon dom zijn, maar ook echt dom gewoon.Zinodo schreef: ↑01 aug 2022, 17:08 Oh bah, je schrikt je echt de vliegende vinkentering.
Wij hebben dat ook met een pitbull meegemaakt. De bazin deed eerst de deur open en wilde daarna de hond aanlijnen IQ van kamertemperatuur. Gelukkig goed afgelopen maar ik kon er nooit meer ontspannen langslopen.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Een wandeling langs die plek zou voor mij echt nooit meer hetzelfde zijn. Ik hoop dat jij minder angstig bent aangelegd.
-
Ja ik weet ook precies de plekken waar ik geen onnodige risico’s ga lopen , omdat ik weet wat er woont. Deze heeft mij weer even scherper gemaakt. Toch bizar hoe je kunt handelen in dit soort onvoorziene situaties. Dan is adrenaline toch een mooi iets.Mo-yi schreef: ↑01 aug 2022, 17:26 Dat is schrikken ja, goed gehandeld.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Hopelijk dat wij nooit meer in zo’n situatie hoeven te komen, maar hij heeft inderdaad nu kunnen zien dat ik het oplos en hij niks hoeft te doen. Beide het even uitschudden inderdaadGudrun schreef: ↑01 aug 2022, 17:48 Ik denk dat, misschien paradoxaal, dit incident je relatie met Brego alleen maar ten goede komt!
Ja ik heb ook een hele map in mijn hoofd van wie waar woont. In een dorp heb je dat al snel Deze ook maar als no go zone genoteerd. En hopen dat die mensen hem ook geen kans meer geven.
-
Nou ik hou er nu wel natuurlijk rekening mee dat er geen lieverdje woont. Dus ga zeker wel naar de overkant van de straat als ik die kant weer op moet. “Gelukkig” zit er een auto weg tussen die ook als buffer kan dienen.
Pffftt inderdaad een hartverzakking.
Goed gehandeld en fijn dat de grote man zo relaxt was
Goed gehandeld en fijn dat de grote man zo relaxt was
Je maakt mij van geen kant wijs dat je met dergelijke kuthonden dat hekje ‘vergeet’.
Die staan zich naderhand gewoon af te trekken hoor. Daar hebben ze namelijk die hele schijthond voor.
Die staan zich naderhand gewoon af te trekken hoor. Daar hebben ze namelijk die hele schijthond voor.
-
Bijzonder is dat he. Een bepaalde energie die gewoon genoeg is. Dat zie je echt niet vaak. De berghond kruising van mijn ouders heeft het ook. Aan haar kan je ook aflezen of een hond wel of niet pluis is. Als de energie niet klopt dan negeert ze de hond straal en gaat snuffelen. Ook als een hond even een punt komt maken, maar niet meer is dan een grote bek dan doet ze niks. Als het echt verkeerd intenties zijn dan staat ze er. Niet vechten inderdaad, maar ze gaat ertussen en maakt zich groot. Ik vind dat echt bijzonder om te zien en een mooi staaltje hondentaal.Sandra&co schreef: ↑01 aug 2022, 19:50Ik heb de riemen losgelaten en de AmBull deëscaleerde de situatie vervolgens direct door tussen die hond en mijn honden te gaan staan. Gewoon staan, verder was er niks aan hem af te lezen, behalve die rustige uitstraling. Was heel indrukwekkend om te zien en erg effectief dus heb me niet bemoeid. 12 jaar oud was Ben Had die hond moeten houden want toen de baasjes een jaar later uit elkaar gingen, is hij doodleuk herplaatst. De vrouw dacht dat haar man hem bij mij had gebracht voor tijdelijke opvang en belde hoe het met hem ging...ai Vraag me nog vaak af hoe het met hem is afgelopen.
Wat onwijs triest van Ben. Bizar dat hij niet ervoor koos om hem dan bij jou te brengen, terwijl zijn ex dat dus gewoon wel in haar hoofd had. Dat soort dingen blijven dan toch wel knagen, vooral omdat ze gewoon een grote indruk hebben achtergelaten.
-
Ja gelukkig ging dat instinctief goed. Want had geen tijd om na te denken. Blij dat mijn ventje er goed vanaf is gekomen.
Het voelde ook echt als een “sorry” voor de vorm. Niks vragen of het met Brego en mij ging. Maar zelfs met dat hekje ( dat echt niet veel voorstelde) dicht had die joekel er makkelijk doorheen kunnen klappen.
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een schrik, fijn dat je zo krachtig handelde!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ai, daar was ik ook niet vrolijk onder gebleven, gelukkig goed afgelopen.