Droef wordt minder, TPLO eindcontrole gehad
Re: Droef wordt minder
Fiijn dat het goed is gegaan, beterschap voor Droef.
Beterschap voor Droef
- kayleigh*
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Wat fijn! Beterschap voor Droef.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Dat is tenminste achter de rug.
Beterschap voor Droef
Beterschap voor Droef
Op naar een goed herstel voor Droef.
- Desiree
- Posts in topic: 28
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
We zijn weer thuis. Lopen vind hij nog wel erg eng en hij is behoorlijk van de kaart door de narcose en morfine maar de eerste stap is gezet. Nu mag hij lekker bij komen. Over 3 dagen mag zijn verband er af(dan mail ik de foto's van de wond door ter controle, ga geen uur op en neer rijden om verband te verwijderen) en over 10 dagen gaan we terug om de hechtingen te verwijderen en controle, daarna krijgen we ook een revalidatie schema mee.
Ik heb hem voor het eerst in zijn leven horen joelen. Hij hoorde dat ik de praktijk binnen kwam en begon toen te joelen daarvoor was er niks aan de hand maar hij wilde dus duidelijk naar huis.
Wel vreselijk gelachen toen hij gehaald werd want ik maakte gisteren nog een grapje tegen mijn partner en stiefzoon dat ik alleen om hen te zieken zou vragen om roze verband. Uiteraard niet gedaan maar wel erg grappig dat hij nu roze en blauw heeft.
Ik heb hem voor het eerst in zijn leven horen joelen. Hij hoorde dat ik de praktijk binnen kwam en begon toen te joelen daarvoor was er niks aan de hand maar hij wilde dus duidelijk naar huis.
Wel vreselijk gelachen toen hij gehaald werd want ik maakte gisteren nog een grapje tegen mijn partner en stiefzoon dat ik alleen om hen te zieken zou vragen om roze verband. Uiteraard niet gedaan maar wel erg grappig dat hij nu roze en blauw heeft.
- Zamunda
- Posts in topic: 4
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Fijn dat de operatie geslaagd is.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Beterschap en sterkte met revalideren
- Alfilillo
- Posts in topic: 5
- Welke: Podenco en kruising
Beterschap!
Op naar voorspoedig herstel!
- Jetski
- Posts in topic: 1
- Welke: Portugese waterhond
Beterschap voor Droef!
Hopelijk goed herstel en minder pijn ..
Hopelijk goed herstel en minder pijn ..
Beterschap voor Droef!
- Desiree
Re: Droef wordt minder, TPLO operatie gehad
Even gekopieerd van feestboek.
Droef was gisteren echt nog niet op deze wereld. Hij wilde niks eten en drinken en wist geregeld niet waar hij het zoeken moest.
Uiteindelijk hebben we allemaal in de woonkamer geslapen, vannacht de wekker nog gezet om 2.30 om hem nog een pil tralieve te geven(morfine achtig) en hem nog even te laten plassen. Daarna weer geslapen tot 9.15. Toen ik wakker werd lag hij op de bank Dat is dus beslist niet de bedoeling en ik hoorde van Jeroen welke rond 7.30 al de deur uitging dat Droef toen ook al op de bank lag, heel hard te kwispelen. Surprise motherfucker!
Gelukkig drinkt hij weer goed en heeft hij ook weer gegeten. Hij kijkt ook weer normaal en is weer zijn koppige zelf. Straks dus maar een bench neerzetten voor de momenten dat ik even niet bij hem kan zijn.
Voor de deur plassen is volgens Droef echt heel stom. Hij is van mening dat hij heus wel wat verder kan en mag lopen. Helaas voor hem is dat niet zo. Pas nadat de hechtingen er uit zijn mag hij mogelijk iets verder lopen.
Droef was gisteren echt nog niet op deze wereld. Hij wilde niks eten en drinken en wist geregeld niet waar hij het zoeken moest.
Uiteindelijk hebben we allemaal in de woonkamer geslapen, vannacht de wekker nog gezet om 2.30 om hem nog een pil tralieve te geven(morfine achtig) en hem nog even te laten plassen. Daarna weer geslapen tot 9.15. Toen ik wakker werd lag hij op de bank Dat is dus beslist niet de bedoeling en ik hoorde van Jeroen welke rond 7.30 al de deur uitging dat Droef toen ook al op de bank lag, heel hard te kwispelen. Surprise motherfucker!
Gelukkig drinkt hij weer goed en heeft hij ook weer gegeten. Hij kijkt ook weer normaal en is weer zijn koppige zelf. Straks dus maar een bench neerzetten voor de momenten dat ik even niet bij hem kan zijn.
Voor de deur plassen is volgens Droef echt heel stom. Hij is van mening dat hij heus wel wat verder kan en mag lopen. Helaas voor hem is dat niet zo. Pas nadat de hechtingen er uit zijn mag hij mogelijk iets verder lopen.
Wat een donder om zo op de bank te gaan.
Dat het niet mag wist hij natuurlijk ook niet
In ieder geval voelt hij zich weer behoorlijk goed
Dat het niet mag wist hij natuurlijk ook niet
In ieder geval voelt hij zich weer behoorlijk goed
Je gooit zijn systeem in de war, Bullen houden daar niet van. En als hij nu heerlijk ligt te slapen op de bank, is dat dan een probleem?
- Inge O
- Posts in topic: 6
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
En het erop springen ook.
Moet Droef echt springen/afzetten om op de bank te komen of is hij groot genoeg om er eigenlijk zo op te rollen zogezegd. In het laatste geval is het niet zo kwalijk dat hij dan op de bank ligt toch?
Iig veel beterschap en succes met zijn herstel.
Iig veel beterschap en succes met zijn herstel.
- Desiree
Nee niet super hoog gelukkig. Ik schiet dan ook niet in de stress als hij er op gaat want dat doet hij keurig met 1 achterpoot zo blijkt maar hij vliegt er waarschijnlijk wel met een bloedgang vanaf als hij de bel hoort.
Terwijl ik de vaatwasser aan het inruimen was had hij zijn kans weer gegrepen.
Niks aan de hand hoor, ik lig hier gewoon te chillen net als altijd.
Haha dat pootje ook . Ik snap wel dat op en afspringen niet handig is. Misschien kan je een puppykennel lenen ?
- Desiree
Daar beukt hij waarschijnlijk doorheen als de bel gaat.Smoushond schreef:Haha dat pootje ook . Ik snap wel dat op en afspringen niet handig is. Misschien kan je een puppykennel lenen ?
Vandaag moet hij het even doen met een iets te kleine bench. Ik ben op kantoor en mijn partner werkt thuis op de bovenverdieping. Uiteraard haalt hij Droef er wel geregeld even uit. Vanavond kan ik een grotere bench halen en als we overdag geen toezicht kunnen houden moet hij daar even in. Wel hebben als compromis dat hij dan wel bij ons op de bank of matras mag als we er bij zijn. Juist omdat het niet zo hoog is en hij het wel heel netjes doet zonder zijn geopereerde poot te gebruiken, maar ik wil niet dat hij overeind vliegt als de bel gaat en die gaat nu geregeld bij ons vanwege alle verbouwingen en materiaal dat geleverd wordt.
- Desiree
Droef gaat best lekker zo na zijn operatie. Vandaag mocht het verband er af en de wond ziet er mooi rustig uit. De pleister loskrijgen was even een werkje. De DA wilde bij voorkeur dat ik langs zou komen om het verband te verwijderen. Zit bij de operatie inbegrepen maar ik vindt het een beetje gekkenwerk om daarvoor ruim een uur enkele reis daar heen te gaan. Afgesproken dus dat ik het zelf zou doen en foto's van de wond zou mailen en even een update gegeven.
Vandaag ben ik wel iets verder gelopen met Droef dan alleen voor de deur. Hij had woensdagavond voor het laatst gepoept en weigerde gewoon voor de deur te poepen. Dat bleek de juiste zet te zijn want vandaag heeft hij wel 2 x gepoept en het is maar 10 meter verder dus zo'n enorme afstand is het nou ook weer niet. Liever dit dan een hond die straks met andere problemen te maken krijgt omdat hij niet wil poepen.
Beelden zeggen meer dan woorden, daarom dat ik ook van Droef weer regelmatig video's zal uploaden van zijn vorderingen.
Vandaag ben ik wel iets verder gelopen met Droef dan alleen voor de deur. Hij had woensdagavond voor het laatst gepoept en weigerde gewoon voor de deur te poepen. Dat bleek de juiste zet te zijn want vandaag heeft hij wel 2 x gepoept en het is maar 10 meter verder dus zo'n enorme afstand is het nou ook weer niet. Liever dit dan een hond die straks met andere problemen te maken krijgt omdat hij niet wil poepen.
Beelden zeggen meer dan woorden, daarom dat ik ook van Droef weer regelmatig video's zal uploaden van zijn vorderingen.
- Alfilillo
- Posts in topic: 5
- Welke: Podenco en kruising
Fijn dat het herstel tot nu toe voorspoedig verloopt!
Plast hij altijd zo lang en zo vaak?
- Desiree
Nee dat is alleen nu omdat hij minder loopt buiten. Normaal markeert hij vooral maar nooit een lange plas en zo vaak achter elkaar.Smoushond schreef:Plast hij altijd zo lang en zo vaak?