Fenneke schreef: ↑05 aug 2022, 10:19
Inge O schreef: ↑04 aug 2022, 11:08
Nee, de NLse is niet dezelfde als de Belgische, bij de Belgische is 'vlees + dierlijke bijproducten' het hoogste aandeel (want staat als eerste vernoemd, alleen staat daar bij ons nooit bij hoeveel %;
Maar, ik denk dat je een fout maakt : er staat '35% in de
vléésbrokjes - waardoor ik aanneem dat er ook nog andere (niet-vlees-)brokjes zijn, wat het totale aandeel ervan natuurlijk alweer een stuk lager maakt (wat weer overeenkomt met 'granen' als eerste bestanddeel.
Het zou niet een brok zijn die mijn voorkeur heeft.
Ik zal even de foto's van de B opladen.
Dank je. Ik was toevallig bij de aldi en dacht aan jou
dus daarom een vergelijk foto. Raar ook wel dat er verschil is binnen de aldi zelf. Het is toch van oorsprong een duitse winkel maar blijkbaar wel allemaal een eigen aanvoer.
Ja, de Belgische brok wordt gemaakt door een klein Belgisch bedrijf, ik denk niet dat zij de capaciteit hebben om internationaal te leveren. En elk land heeft natuurlijk ook zijn eigen aankopers, prijzen enz..
Ik ben experte in vergelijkend onderzoek bij de Aldi want ga (soms, niet zo vaak meer) naar de NLse Aldi en vaak naar de Belgische, en zelfs produkten die in principe hetzelfde zouden moeten zijn - want zelfs door dezelfde producent gemaakt - zijn anders. Zo zijn de Berlijnse bollen in de B Aldi echt héérlijk, en de NLse compleet bagger : droge bol, amper vulling, maar wél op dezelfde plek gemaakt. Is niet zo moeilijk te begrijpen : aankopers hebben hun eigen criteria en eigen budgetten, en ze vinden iets belangrijk, of niet. Zegt die Nederlander misschien : 'jij gaat mij een Berlijnse bol leveren voor een halve euro, geen cent meer'. 'Oké' zegt die producent, 'maar dat zal je merken aan de kwaliteit.' 'Geen probleem, dat soort gebak is hier de norm'.
En de Belg geeft in dit geval waarschijnlijke het dubbele en krijgt dan gewoon ander waar voor zijn geld, in dit geval gewoon omdat Belgen onmiskenbaar een andere kwaliteit willen dan de doorsnee Nedrlander.