Telefoongesprek

EchoMira
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Telefoongesprek

Bericht door EchoMira »

Tara schreef: 06 aug 2022, 22:01 Niet klieren als ik bezig ben, want je komt er echt niet mee weg!
Ik leg ze weg.
Op thuiswerkdagen mogen ze het hele huis en de tuin maar niet in mijn kantoor.
Nou vinden ze dat veel te onduidelijk dus ik stuur ze in het washok waar twee fauteuils voor ze klaar staan.
Daar gaan ze slapen omdat ze al uitgeweest waren en gegeten hadden.
Mo-yi
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Smoushond schreef: 06 aug 2022, 21:06 Hij luistert prima naar : en nou ophouden anders ga je in de gang !! Maar dat durf ik niet te roepen als ik met iemand aan de telefoon ben :LOL: en dat weet dat monster
Als het werkt dan werkt t.
Alleen ben ik zelf meer van de hele korte zinnen, gewoon "nee" , de intonatie daarvan kan varieren en de eerste variatie is genoeg anders komt er een luidere. of een ; uh uh! Hele zinnen doe ik niet aan, dat is alleen voor leuke praat.
En kun je misschien met iemand afspreken anders om te bellen met als doel dat jij daarmee met je hond aan de slag gaat?
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 3

Bericht door mijke »

Smoushond schreef: 06 aug 2022, 21:06 Hij luistert prima naar : en nou ophouden anders ga je in de gang !! Maar dat durf ik niet te roepen als ik met iemand aan de telefoon ben :LOL: en dat weet dat monster
Nou dan is de oplossing dus echt heel simpel. Gewoon wél roepen als je aan de telefoon bent. Je schrijft dat je vooral uren belt met je dochter, die begrijpt dat toch wel neem ik aan 😜
Smoushond
Posts in topic: 18

Bericht door Smoushond »

Mo-yi schreef: 07 aug 2022, 10:12
Als het werkt dan werkt t.
Alleen ben ik zelf meer van de hele korte zinnen, gewoon "nee" , de intonatie daarvan kan varieren en de eerste variatie is genoeg anders komt er een luidere. of een ; uh uh! Hele zinnen doe ik niet aan, dat is alleen voor leuke praat.
En kun je misschien met iemand afspreken anders om te bellen met als doel dat jij daarmee met je hond aan de slag gaat?
Die zin gebruik ik als nee niet werkt 😉
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

mijke schreef: 07 aug 2022, 10:48
Nou dan is de oplossing dus echt heel simpel. Gewoon wél roepen als je aan de telefoon bent. Je schrijft dat je vooral uren belt met je dochter, die begrijpt dat toch wel neem ik aan 😜
Ja die begrijpt dat wel. Maar zoals ik al schreef is het meer dan dat. Mijn manier van reageren op de ringtone en ook het snel zoeken naar mobiel en haastig opnemen. Een kort zakelijk gesprek kan ik wel af met wat koekjes. Maar een langer gesprek is moeilijk en dat is logisch het is een jonge hond en dan is een uur jezelf rustig houden als je vrouwtje juist heel blij en druk aan het praten is in dat zwarte kastje best een hele opgave

Verder vertoont hij dit gedrag ( druk worden,springen,happen of juist dingen gaan pikken zoals theedoek) op andere momenten ook het was minder want ik heb veel geoefend op rust maar komt nu weer even naar boven
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Kortom ik moet dus gewoon aan de valium 😂
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 07 aug 2022, 11:04Ja die begrijpt dat wel. Maar zoals ik al schreef is het meer dan dat. Mijn manier van reageren op de ringtone en ook het snel zoeken naar mobiel en haastig opnemen. Een kort zakelijk gesprek kan ik wel af met wat koekjes. Maar een langer gesprek is moeilijk en dat is logisch het is een jonge hond en dan is een uur jezelf rustig houden als je vrouwtje juist heel blij en druk aan het praten is in dat zwarte kastje best een hele opgave

Verder vertoont hij dit gedrag ( druk worden,springen,happen of juist dingen gaan pikken zoals theedoek) op andere momenten ook het was minder want ik heb veel geoefend op rust maar komt nu weer even naar boven
Godzijdank herken ik dat totaal niet :engel: . Wel het gehaast zijn en een hond die daarop reageert, Nyah heeft daar nog moeite mee, zij wordt dan heel enthousiast (en onzeker). Ze is er goed in te sturen en dan is het ook klaar, maar de neiging zit er nog wel (wordt al wel minder). Maar als je zoals jij vertelt dan nerveus blijft (door de aard van het telefoontje) werkt het inderdaad niet, dan blijft de hond ook reactief. Even oefenen op andere momenten gaat je dan wel helpen, oefen dan niet alleen op de ringtone maar ook met haastig/nerveus gedrag.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke
Posts in topic: 3

Bericht door mijke »

Smoushond schreef: 07 aug 2022, 11:07 Kortom ik moet dus gewoon aan de valium 😂
:LOL:

Misschien kun je jezelf aanleren om de telefoon op te nemen met "Goedemiddag, met Smoushond, één moment alstublieft.". Dan kun je daarna rustig Bertus even wegsluiten, om in ieder geval te voorkomen dat hij dat gedrag weer kan uitvoeren. En dan verder bijvoorbeeld elke dag je dochter even laten bellen voor een echte trainingssessie (waarbij je hem dus niet wegsluit uiteraard maar echt gaat oefenen).
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

mijke schreef: 07 aug 2022, 11:54 Misschien kun je jezelf aanleren om de telefoon op te nemen met "Goedemiddag, met Smoushond, één moment alstublieft.". Dan kun je daarna rustig Bertus even wegsluiten, om in ieder geval te voorkomen dat hij dat gedrag weer kan uitvoeren.
Hier zat ik ook al aan te denken, heb iemand gekend die dat zo deed. Als je haar belde (ze had vijf of zes honden in de kamer) dan hoorde je na het opnemen eerst alleen maar "Een ogenblikje alstublieft", dan hoorde je wat geblaf en een paar keer Stil en Klaar, en als dat verstomd was kwam ze weer aan de telefoon, meldde zich met haar naam en het gesprek kon beginnen.

En oefen inderdaad op zelf kalm reageren als de telefoon gaat. Bewust nog een tel blijven zitten, eens diep ademhalen en r-u-s-t-i-g naar het toestel lopen.
Hier sinds een paar weken een nieuwe hond in huis, die wel opkijkt als de telefoon gaat maar verder niet speciaal alert wordt. Ik loop dus bewust rustig naar het toestel omdat ik dat graag zo wil houden.
(En al zou je een keer gebeld worden omdat er iets ergs is: dan nog maakt het heus niet uit of je nou na 3 of na 8 x overgaan opneemt.)
Mellow

Bericht door Mellow »

Nanna schreef: 06 aug 2022, 17:01
Smoushond schreef: 06 aug 2022, 16:17
Dat bijten doet hij ook op andere momenten. Als ik bijvoorbeeld wat sneller loop of te druk ben 😉
Dat soort zaken betekent hier gewoon een soejang voor je smoel. Dat zal opvoedkundig wel weer helemaal onverantwoord zijn maar dat is dan maar zo. Het helpt wel :mrgreen:
Dan ben ik ook maar onverantwoord bezig. :F: :engel:
Maar ik laat mij niet toeblaffen, bijten etc. :pffff:
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Mellow schreef: 07 aug 2022, 12:32
Dat bijten doet hij ook op andere momenten. Als ik bijvoorbeeld wat sneller loop of te druk ben 😉
Dat soort zaken betekent hier gewoon een soejang voor je smoel. Dat zal opvoedkundig wel weer helemaal onverantwoord zijn maar dat is dan maar zo. Het helpt wel :mrgreen:
Dan ben ik ook maar onverantwoord bezig. :F: :engel:
Maar ik laat mij niet toeblaffen, bijten etc. :pffff:
Dit dus. Gaat heen zeg.
Maya is altijd stuiterig en reactief. Als het aan haar ligt zit ze overal met haar dikke neus bovenop en als ik haar dan zou negeren zou ze gaan zitten miepen en wriemelen om op schoot te kruipen. Ik wil er ook bijhiij..
Donder op! Vrouwtje is bezig!!
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Crutz schreef: 06 aug 2022, 12:17
Nanna schreef:Je geeft hem een kluif als hij vervelend gaat doen als de telefoon rinkelt.
Hahahaha!

Ja hè. Nu iemand trainen die elders de tip had gekregen om als de hond haar ging bijten een speel te geven.
Je raadt het al hè….
Dat bijten doet hij ook op andere momenten. Als ik bijvoorbeeld wat sneller loop of te druk ben 😉 alleen hij is slim genoeg om te weten dat hij normaal een :pas op hoor ! Krijgt maar als ik aan de telefoon ben doe ik dat niet :mrgreen: of beter gezegd deed ik dat niet. Dat ga ik dus nu wel gewoon doen.

Kleine slimmerik,ringtone is keten :LOL:
Ik zeg dan gewoon tegen degene waar ik mee bel even wachten hoor, en dan krijgt ze gewoon een waarschuwing of als ik met iemand aan de telefoon ben waarbij dat niet kan duw ik dr gewoon een end weg met mn voet of trek dr aan dr oor ze merkt dan echt wel dat ik pissig ben.
Gretha
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Smoushond schreef: 06 aug 2022, 21:06
Nou als het nodig is kan hij er eentje krijgen hoor maar dat is niet nodig. Hij luistert prima naar : en nou ophouden anders ga je in de gang !! Maar dat durf ik niet te roepen als ik met iemand aan de telefoon ben :LOL: en dat weet dat monster
Dan zet je hem toch zonder wat te zeggen in de bench of gang?
Ik zou hier ook heel kort in zijn. Tis goed met ze. Ophoepelen. Ik ga dat niet trainen en ik ga niet in discussie.
Je houdt gewoon je bek.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Gretha schreef: 07 aug 2022, 21:55
Smoushond schreef: 06 aug 2022, 21:06

Nou als het nodig is kan hij er eentje krijgen hoor maar dat is niet nodig. Hij luistert prima naar : en nou ophouden anders ga je in de gang !! Maar dat durf ik niet te roepen als ik met iemand aan de telefoon ben :LOL: en dat weet dat monster
Dan zet je hem toch zonder wat te zeggen in de bench of gang?
Ik zou hier ook heel kort in zijn. Tis goed met ze. Ophoepelen. Ik ga dat niet trainen en ik ga niet in discussie.
Je houdt gewoon je bek.
Het is inderdaad heel makkelijk om hem op te pakken en ergens op te sluiten maar dan gaat hij echt niet stil zijn hoor
Afbeelding
Plaats reactie