Opvang Duque (opgelost)
Re: Opvang Duque omg. Oudemirdum
De knappe man is hier welkom.
Ik zit een uur rijden van je af dan, beetje ver voor 'even' brengen.
Blijft er iemand in je huis voor de poezen? Misschien kan hij dan ook wel blijven.
- Gretha
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Jammer dat hij geen match met Bronco zal zijn (groot en opdringerig), want je zit niet zo ver bij me vandaan.Sandra&co schreef: ↑06 aug 2022, 22:49 Sofi is net loops geworden en we gaan van 15 tm 20 augustus kamperen in Oudemirdum. Oftewel, volle reu en volle teef op de vruchtbaarste dagen in een tentje. Niet relaxed. Is er iemand in de omgeving waar ik hem een dagje/paar uur kan langsbrengen zodat ik me niet de hele vakantie hoef dood te ergeren aan zijn geiligheid (is natuurlijk weg als hij Sofi niet meer ruikt)?
Het is een lief jong. Kan met alles en iedereen behalve met grote opdringerige reuen, dat vindt hij niet relaxt. Niet dat hij ruzie maakt maar toch. Hij zal zich waarschijnlijk al kut genoeg voelen zonder ook nog eens geplaagd te worden.
Met een paar uur (hier en daar) ben ik al erg geholpen!
Heerlijk gebied met de meest prachtige bossen om te wandelen. Ik kom er vaak. Sla vooral het Rijsterbos niet over!
- kloesje
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Re: Opvang Duque (opgelost)
Als je in de weerribben wilt suppen, dan weet ik wel een mooie plek waar je te water kan. Dichterbij Oudemirdum weet ik dat niet.
Wellicht kunnen Gretha met Tux en ik met Bindi wel komen chillen, heeft Gretha meteen vervoer (of mag je al weer rijden?)
Wellicht kunnen Gretha met Tux en ik met Bindi wel komen chillen, heeft Gretha meteen vervoer (of mag je al weer rijden?)
- Gretha
Ja hoor, dat lijkt me leuk! Als het erg warm is, zit een eind lopen er voor mij niet in. Maar lummelen kan altijd.Sandra&co schreef: ↑07 aug 2022, 23:28Dank voor de tip! Weet je ook toevallig een plek waar je met hond te water kan?
Inmiddels besloten dat Sofi naar smam gaat die hele week. Erg jammer maar voor alle partijen een redelijke oplossing.
Eigenlijk wou ze Duque wel te logeren hebben maar nadat ik even weg was om m'n zus naar het station te brengen had ze zich alweer bedacht. "Huilen als een wolf, haha! Echt niet hoor, Sofi komt mooi logeren."
Als je ergens die week wil/kan afspreken (alleen ergens lummelen vind ik ook best) met Tux dan stuur maar een appje hè.
In de buurt van Oudemirdum kun je nergens met de hond in/bij het water in deze tijd. Er is wel een losloopgebied vlakbij. Is niet groot, maar doordat er veel slingerpaadjes zijn kun je je er toch wel een poosje vermaken. Het bos is ook daar schitterend en groot, dus ook wel de moeite waard om verder aangelijnd te verkennen.
https://www.doggydating.com/hondenloslo ... oudemirdum
Wat misschien ook wel leuk is, is het strand van Lemmer. Daar is een klein gedeelte waar ook nu honden los mogen. Is voor jou, maar ook voor @kloesje en mij ongeveer 10 minuten tot een kwartiertje rijden. Ik kom eigenlijk nooit vervelende honden tegen op het strand in Lemmer. Ook wel fijn.
En Lemmer is super gezellig in de zomer.
https://www.doggydating.com/hondenloslo ... and-lemmer
Ik mocht altijd wel rijden, maar durfde een tijdje geen afstanden te rijden omdat ik af en toe licht in mijn hoofd en duizelig werd.
Gelukkig gebeurt dat bijna niet meer. Dus is ben hartstikke mobiel
Moet alleen nog een beetje zuinig met mijn energie omgaan.
Maar een wandel of chill date sla ik zeker niet af!
- Gretha
Re: Opvang Duque (opgelost)
Hahaha, snap ik helemaal. Wij komen er ook wekelijks.
De restaurants zijn allemaal hond vriendelijk. Het stikt er van de Duitsers en die hebben bijna allemaal hun hond mee.
Restaurant La Gondola is een aanrader. Goddelijke pizza's en pasta gerechten, maar ook een top Franse kaart. Belachelijk snelle bediening.
Maar dan kunnen we vast wel wat afspreken