Ineens in huis poepen

Plaats reactie
ranetje
Posts in topic: 3

Re: Ineens in huis poepen

Bericht door ranetje »

Ze is toch loops?
Kan ze buikkramp van hebben en ja, dan moet je gewoon.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Niet nadenken over waar het vandaan komt.
Meteen hanteerbaar maken.

Als ze dat anders nooit doet weet ze dat jij weet dat ze het nu wel gedaan hebt en dat zou ik dan even benoemen. Niet als correctie ofzo maar gewoon "Soof..wat is dit nou? " en het dan opruimen.
Handen wassen en door. Even geen echte aandacht.

Zo'n keuteltje is geen wereldramp en je kunt er maar beter even contact over hebben gehad. Gewoon om het te sluiten. Dan gaat het niet etteren.
Bij de kruitvat hebben ze van die luiermatjes. Echo en Mira krijgen er een als ik echt lang weg moet. Ze gaan bijna altijd met me mee maar die enkele keer dat het echt niet kan is het fijn dat ze de boel niet op hoeven te houden.
Suzanne
Posts in topic: 1
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Hier deze loopsheid ook ineens last van hoge nood.
Dan doe ik een half oog open en zie ik een van de 2 paniekerig rondrennen (ik heb oordopjes in) en als ik dan opsta rennen ze als een malloot naar de deur. nu nu nu
krampen, vergeten te poepen omdat ze te druk bezig zijn met markeren, vergeten te plassen omdat ze op elkaar aan het wachten zijn wie er eerst gaat zodat de ander er overheen kan.
Doyaquba
Posts in topic: 1
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Komt het niet door die "chemische brandlucht"? Donner kan echt misselijk worden van aangebrande geuren en wellicht maakt het haar iets onrustiger dan normaal en krijgt ze daardoor aandrang?
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

Sandra&co schreef: 09 aug 2022, 00:48*knip* anders gaat ze op Verhuisdieren. En Bazoekie.
Dan kan ik er 3 opzetten :proest:
Want héél soms kan Puck het niet ophouden en Sem is niet altijd zindelijk.
Pebbles ook nog niet en of ze dat ooit wordt weet ik niet.
Heb altijd standaard wc papier en schoonmaak doekjes liggen.😉
Marc

Bericht door Marc »

Hier is dat normaal. Soms ineens poept een van de honden een paar keer binnen en dan is het weer zomaar weg voor maanden. Dus wij negeren het maar soort van.
Marc

Bericht door Marc »

Sandra&co schreef: 09 aug 2022, 10:17 Ho ho, ik vind het ook geen wereldramp hoor en ze gaat echt niet weg :mrgreen:
Maar ik kan niet begrijpen hoe een hond die normaal in alle omstandigheden alles in kan houden, ineens 3 dagen op rij in huis zit te kakken.

Maar goede suggesties...die chemische lucht hangt hier inderdaad ook nog steeds een beetje ja, wie weet dat dat er nog mee te maken heeft.
Ho ho? Haha. Wie maakt er een wereldramp van? 😁

Wij weten inmiddels wel dat zodra ze veel fruit eten uit de tuin zoals nu elke dag peren ze een soort van incontinentie krijgen. Dus soms een enorme plas en soms poep. Denk door de suikers en het vocht en de pulp. Heb je een fruitboom waar ze uit eet?
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Bij Taro hangt het erg af van hoe laat hij eten heeft gehad. Te kort voor Het Grote Binnenblijven en hij kan het soms niet ophouden. Dus zo'n 3 tot 4 uur na het eten moet hij nog een keer uit en dan is hij perfect zindelijk.

Er zal vast nog wel een extra oorzaak zijn (want ik neem aan dat je haar niet al 3 dagen op een raar moment voert) maar misschien kan je hier wel gebruik van maken om haar poepen te "timen" en zo een paar dagen/weken overbruggen.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Gaat het 's nachts of overdag mis?
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Misschien is ze door haar loopsheid tijdens het uitlaten zo erg met luchtjes en markeren bezig dat ze niet aan poepen toekomt? Weet je zeker dat ze net zo vaak buiten poept als anders?
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Okee, dat is wel maf. Dan lijkt er inderdaad geen verband te zijn met het voermoment.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Oh het blijft nog niet meteen bij één keer per dag, maar meteen meerdere keren :80: ? Dat is (samen met uitlaten) wel héél vaak poepen op een dag dan.
ranetje

Bericht door ranetje »

Maart schreef: 09 aug 2022, 14:37 Piiri heeft het ook eens gehad, dat viel samen met het feit dat ze bloedpoeder kreeg, viel me ineens te binnen. Gestopt met bloedpoeder te geven, was meteen gedaan met binnen kakken ook.
Ter controle nog eens bloedpoeder gegeven tijd er na en jep, het was weer prijs :19:
Wat is bloedpoeder?
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Sandra&co schreef: 09 aug 2022, 14:08 Nee nee, gelukkig niet! De ene dag was het in de ochtend, de andere 2 dagen in de avond :D
:LOL:
ranetje

Bericht door ranetje »

Maart schreef: 09 aug 2022, 15:16
ranetje schreef: 09 aug 2022, 14:57
Maart schreef: 09 aug 2022, 14:37 Piiri heeft het ook eens gehad, dat viel samen met het feit dat ze bloedpoeder kreeg, viel me ineens te binnen. Gestopt met bloedpoeder te geven, was meteen gedaan met binnen kakken ook.
Ter controle nog eens bloedpoeder gegeven tijd er na en jep, het was weer prijs :19:
Wat is bloedpoeder?
gedroogd bloed(meel?) vermalen tot een poedervorm. Ik gaf het bij tijdens loopsheden omdat ze al kruisbandproblemen gehad heeft en dit zou helpen. Maar goed, liever een slappe kruisband dan een slappe sluitspier :F:
Nou .................. dat weet ik nog niet zo :lol1:
Maar voor slappe kruisbanden zijn misschien wel andere hulpopties te verzinnen :ok:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Sandra&co schreef: 09 aug 2022, 14:08 Nee nee, gelukkig niet! De ene dag was het in de ochtend, de andere 2 dagen in de avond :D
Terwijl je thuis was?
Plaats reactie