Burenhulp, wie denkt er mee?

Plaats reactie
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Burenhulp, wie denkt er mee?

Bericht door EchoMira »

Er komen de laatste tijd nieuwe leuke mensen bij. Vaak omdat ze gedragsmatige vragen hebben.

Het is hier en daar al vastgesteld dat het in sommige situaties prettig is als er even iemand meekijkt.
Is dit angst of verwarring?
Loopt deze hond weg omdat hij jachtlust heeft of omdat hij gewoon veel meer ruimte neemt dan passend is?
Mijn hond was kreupel maar nu niet meer...loopt hij nu wel zuiver?

Zulke dingen kan een andere hondenliefhebber je vaak zo vertellen als ze de boel even gezien hebben.
En aangezien mensen soms maar een steenworp van elkaar af wonen...nou ja. Je snapt hem.

Hoe doen we dat?
_Tiny_
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Burenhulp, wie denkt er mee?

Bericht door _Tiny_ »

Per provincie aangegeven wie er helpen wil? Zodat mensen in 1 oogopslag kunnen zien wie er helpen kan. Dat topic dan een sticky van maken.
Afbeelding
Pauline
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Meekijken of een hond al dan niet met z'n poot loopt te trekken is wel heel wat anders dan gedrag evalueren. Je zou het ook gewoon binnen het betreffende topic kunnen laten, wie zich ervoor interesseert volgt het waarschijnlijk sowieso wel en anders is iemand zo getagd.

Als je een lijst gaat publiceren van mensen die bij je op huisbezoek willen komen, verdwijnen waarschijnlijk sommige topics van het forum en worden in plaats daarvan meteen pb's aan een persoon. Willen we dat? Dan verdwijnt dus een hoop meedenken en brainstormen wat we nu wel hebben en net zo goed waardevol is.

Of anders wel een burenhulp-topic maken maar dan voor de vragers. Maar dat leidt er waarschijnlijk weer toe dat een bepaalde 'casus' uitgebreid besproken gaat worden en dan kun je er net zo goed gewoon een eigen topic over openen.
Gudrun
Posts in topic: 1
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Bij vraag en aanbod een topic met links naar een topic waar meekijken gevraagd wordt?
Zonder reacties dan daar?

Ofwel mensen taggen van wie je verwacht of hoopt dat ze kunnen meekijken? Dan moet je wel al een beetje weten wie waar woont en zo, niet iedereen heeft dat bij de avatar staan
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik trek even genoeg karren.
Maar zou leuk zijn, toch? Kan iemand even...
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Gudrun schreef: 08 aug 2022, 23:24 Dan moet je wel al een beetje weten wie waar woont en zo, niet iedereen heeft dat bij de avatar staan
Nee maar ik vind sowieso dat we een aanmeldformulier moeten maken.
Ja, lacht u maar even. Maar als je het gewoon even niet meer weet met je hond is dat wel de snelste manier om scherp te hebben wat er aan de hand is.

Het is gewoon heel erg vervelend als je hond meer vraagt dan je kunde op dat moment aankan. En dan is zo'n goed gestelde vraag gewoon handig.
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 08 aug 2022, 23:52 Het is gewoon heel erg vervelend als je hond meer vraagt dan je kunde op dat moment aankan. En dan is zo'n goed gestelde vraag gewoon handig.
Jawel, maar de bedenking van Pauline volg ik ook wel ergens.

Is daar een tussenoplossing voor?
Marlett

Bericht door Marlett »

EchoMira schreef: 04 aug 2022, 19:24 Er komen de laatste tijd nieuwe leuke mensen bij. Vaak omdat ze gedragsmatige vragen hebben.

Het is hier en daar al vastgesteld dat het in sommige situaties prettig is als er even iemand meekijkt.
Loopt deze hond weg omdat hij jachtlust heeft of omdat hij gewoon veel meer ruimte neemt dan passend is?

Zulke dingen kan een andere hondenliefhebber je vaak zo vertellen als ze de boel even gezien hebben.
En aangezien mensen soms maar een steenworp van elkaar af wonen...nou ja. Je snapt hem.

Hoe doen we dat?
Ik heb het bij een ander clubje weleens gedaan met Google Maps. Zojuist heb ik het weer geprobeerd, maar ik ben dan de enige die kantoevoegen en ik kan de kaart dus niet openstellen voor bewerken door anderen, dat betekent dan dat ik als enige gemachtigd ben om iets in te voeren, dat lijkt me niet heel wenselijk. Ik ga eens even kijken of daar nog wat voor te bedenken is.

Ik vind het een heel goed idee, ik zou zelf graag eens meelopen met anderen om gewoon de kunst eens een beetje af te kijken, dat zou met of zonder mijn eigen hond(en) kunnen. Hoe doe je dat nou, waar let je op, wat zie je, wat denk je dan, etc.
Ik ken echt heel weinig hondenmensen en ik merk dat in mijn eentje ontwikkelen en ervaring krijgen gewoon niet heel snel gaat. Binnenkort ga ik weer een cursus doen, bij Arvid van Putten, maar dat is weer een cursus in een bepaalde setting, niet de dagelijkse wandeling. Bovendien vind ik het ook leuk om iets te leren zonder mijn random reader te hoeven pakken. :F:
~Suzanne~
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Ik weet niet of het wel wat toevoegt. Als er een onderwerp komt waarbij iemand hulp vraagt, dan kan dat toch "gewoon" net als nu op de groep besproken worden waarna eventueel, zoals nu ook wel gebeurt, gevraagd kan worden waar iemand woont om dan in persoon mee te kijken. Het lijkt me anders snel eng worden... gaat dan de hulpgever niet veel te veel op de stoel van een GT of DA zitten? Is dat wenselijk?

Suzanne
Dagmar

Bericht door Dagmar »

~Suzanne~ schreef: 09 aug 2022, 21:36 Ik weet niet of het wel wat toevoegt. Als er een onderwerp komt waarbij iemand hulp vraagt, dan kan dat toch "gewoon" net als nu op de groep besproken worden waarna eventueel, zoals nu ook wel gebeurt, gevraagd kan worden waar iemand woont om dan in persoon mee te kijken. Het lijkt me anders snel eng worden... gaat dan de hulpgever niet veel te veel op de stoel van een GT of DA zitten? Is dat wenselijk?

Suzanne
Ik schat het gros hier 10 x hoger in. Een gedragstrainer krijgt bij mij überhaupt geen stoel.

Kan in het "vragen van levensbelang lijstje" onder je naam ook je provincie?
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Of je moet een sticky topic waarin mensen aangeven dat ze het zien zitten dat er eens iemand meeloopt, als diegene dat wil? En dan in welke provincie ze wonen?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dagmar schreef: 09 aug 2022, 21:49 Ik schat het gros hier 10 x hoger in. Een gedragstrainer krijgt bij mij überhaupt geen stoel.
Idem.
Daarnaast wil niet iedereen een gedragstrainer die alleen maar bezig is van één afspraak 4 en dan 8 te maken.
De gedragstrainer mag zich hier aanmelden en dan op deze manier meedoen, goed?
_Tiny_

Bericht door _Tiny_ »

~Suzanne~ schreef: 09 aug 2022, 21:36 Ik weet niet of het wel wat toevoegt. Als er een onderwerp komt waarbij iemand hulp vraagt, dan kan dat toch "gewoon" net als nu op de groep besproken worden waarna eventueel, zoals nu ook wel gebeurt, gevraagd kan worden waar iemand woont om dan in persoon mee te kijken. Het lijkt me anders snel eng worden... gaat dan de hulpgever niet veel te veel op de stoel van een GT of DA zitten? Is dat wenselijk?

Suzanne
Ik ga ervan uit dat mensen hun eigen beperkingen kennen en hun ego thuis laten.
Afbeelding
_Tiny_

Bericht door _Tiny_ »

Marlett schreef: 09 aug 2022, 21:07
EchoMira schreef: 04 aug 2022, 19:24 Er komen de laatste tijd nieuwe leuke mensen bij. Vaak omdat ze gedragsmatige vragen hebben.

Hoe doen we dat?
Ik heb het bij een ander clubje weleens gedaan met Google Maps. Zojuist heb ik het weer geprobeerd, maar ik ben dan de enige die kantoevoegen en ik kan de kaart dus niet openstellen voor bewerken door anderen, dat betekent dan dat ik als enige gemachtigd ben om iets in te voeren, dat lijkt me niet heel wenselijk. Ik ga eens even kijken of daar nog wat voor te bedenken is.

Ik vind het een heel goed idee, ik zou zelf graag eens meelopen met anderen om gewoon de kunst eens een beetje af te kijken, dat zou met of zonder mijn eigen hond(en) kunnen. Hoe doe je dat nou, waar let je op, wat zie je, wat denk je dan, etc.
Ik ken echt heel weinig hondenmensen en ik merk dat in mijn eentje ontwikkelen en ervaring krijgen gewoon niet heel snel gaat. Binnenkort ga ik weer een cursus doen, bij Arvid van Putten, maar dat is weer een cursus in een bepaalde setting, niet de dagelijkse wandeling. Bovendien vind ik het ook leuk om iets te leren zonder mijn random reader te hoeven pakken. :F:
Je mag gerust een keer met mij oplopen hoor maar ik geloof niet dat je in Friesland woont?
Afbeelding
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Gudrun schreef: 08 aug 2022, 23:24 Bij vraag en aanbod een topic met links naar een topic waar meekijken gevraagd wordt?
Zonder reacties dan daar?
Ja, dit. En dan wat Inge O zegt, er een sticky van maken.

Ik zie een paar keer genoemd worden "provincie waar je woont vermelden", maar dat is niet altijd even zinvol. Vanuit Hilversum (Noord-Holland) bijvoorbeeld zit je vlakbij provincie Utrecht, maar een heel end van Den Helder dat ook in Noord-Holland ligt.

Beter gewoon een sticky in Vraag en Aanbod maken "oproepen voor meekijken" met een link naar het betreffende topic, en daarbij door de aanvrager vermeld "ik woon in Zwolle" of "ik woon in een dorpje bij Gouda".
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Marlett schreef: 09 aug 2022, 21:07

Hoe doen we dat?

Dit vind ik wel fijn werken. Op de facebook pagina voor Corgi eigenaren heeft iemand ook zo'n map gemaakt alleen dan voor eventuele wandelingen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Plaats reactie