Pupprijs
Pupprijs
Ik zit me af te vragen of de pupprijzen nog steeds zo achterlijk hoog blijven.
Met de corona is er door de krapte in aanbod natuurlijk een geweldig slaatje uit geslagen. Maar ja, we zitten nu met een recessie en boodschappen die welhaast onbetaalbaar zijn.
Zou er dan nog steeds met stalen gezichten 1500 euro of meer voor een hond betaald worden?
Met de corona is er door de krapte in aanbod natuurlijk een geweldig slaatje uit geslagen. Maar ja, we zitten nu met een recessie en boodschappen die welhaast onbetaalbaar zijn.
Zou er dan nog steeds met stalen gezichten 1500 euro of meer voor een hond betaald worden?
- Pemba
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Tibetaanse terriër
Re: Pupprijs
€ 1850 voor een tibetaanse terriër hoorde ik pas maar 1750 schijnt normaal te zijn.
In Duitsland waren ze voor corona duurder maar nu dus niet meer.
Een duitse fokker klaagde dat je de puppen aan de straatstenen niet kwijtraakt, markt verzadigd na corona.
Ik zie dat ze hier ook wel langer met de puppen blijven zitten maar de prijzen zakken niet.
Een duitse fokker klaagde dat je de puppen aan de straatstenen niet kwijtraakt, markt verzadigd na corona.
Ik zie dat ze hier ook wel langer met de puppen blijven zitten maar de prijzen zakken niet.
Ik heb 2 maanden terug 1050 betaald voor Ranja. Dat is iets meer dan de gemiddelde 900 die er voor een HH gevraagd wordt, omdat zowel de reu als de teef uitgebreider zijn getest dan voor de HH wordt aanbevolen. Voor zover ik heb begrepen, zijn die prijzen niet echt veranderd door corona. Misschien omdat stamboom hollanders toch een vrij kleine niche zijn?
Boomloos is denk ik wel een ander verhaal, daarbij zag ik op marktplaats de afgelopen 2 jaar alles voorbij komen, van gratis tot 2000 euro. Echt wat de gek ervoor vraagt, danwel geeft. Geen idee of dat nu nog zo is.
Boomloos is denk ik wel een ander verhaal, daarbij zag ik op marktplaats de afgelopen 2 jaar alles voorbij komen, van gratis tot 2000 euro. Echt wat de gek ervoor vraagt, danwel geeft. Geen idee of dat nu nog zo is.
- pioenroos
- Posts in topic: 8
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Kruising is flink aan het zakken gegaan de afgelopen maanden. Tenminste, toen ik de plannen had voor het nestje van Flora was 'mijn' prijs erg laag wat ik zo zag. Maar toen het nestje er was (maart) zat ik juist hoog.
Zag en zie nu ook geregeld, zowel ras als kruising, puppen van 8+ weken nog beschikbaar. Niet alle rassen volgens mij maar er is zeker geen tekort meer. Je zou toch verwachten dat er hier en daar wat marktwerking gaat gelden?
Zag en zie nu ook geregeld, zowel ras als kruising, puppen van 8+ weken nog beschikbaar. Niet alle rassen volgens mij maar er is zeker geen tekort meer. Je zou toch verwachten dat er hier en daar wat marktwerking gaat gelden?
-
- Posts in topic: 55
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Kostprijs graag.
Je moet niet overal een handeltje van willen maken.
Laat die paar honderd piek extra gewoon schieten en wees trots op wat je doet in plaats van wat het schuift.
Je moet niet overal een handeltje van willen maken.
Laat die paar honderd piek extra gewoon schieten en wees trots op wat je doet in plaats van wat het schuift.
- pioenroos
- Posts in topic: 8
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ik niet, ik ben voor kostprijs gegaan Al heb ik dat niet gehaald geloof ik maar ben op een gegeven moment gestopt met optellen toen o.a de prijzen van kvv erg gingen stijgen zodat het leek alsof ik toch goed uitkwam
Ik had het over de bizarre coronaprijzen toen er meer mensen op zoek waren naar een pup dan er beschikbaar waren.
Geen idee hoe de prijzen van pups met stamboom momenteel zijn, maar de boomloze labradorpups zijn weer een stuk goedkoper geworden. Ik zie ze nu op MP voor 500 staan, terwijl dat hartje coronatijd minstens het dubbele was (en het drievoudige durfden sommigen ook met droge ogen te vragen).
- Doyaquba
- Posts in topic: 6
- Welke: Boxers
Stamboompup kost nog steeds ongeveer hetzelfde als voor en tijdens corona bij mijn ras. Enkele fokkers uitgezonderd. Zie de prijs van herplaatsers en kruisingen wel dalen voor wat er langskomt op Facebook. En ook weer meer pups van een week of 5-8 die door afzegging weer beschikbaar zijn
-
- Posts in topic: 55
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja, ik ook.
En inderdaad ook gestopt met tellen toen het er niet meer toe deed. Veel uitgaven waren ook niet strikt noodzakelijk.
Ik ben verder best redelijk commercieel ingesteld hoor maar honden heb ik echt alleen maar voor mijn plezier.
Dat hou ik graag zo.
De pupkopers waren ook al bekend voor de prijs duidelijk werd. Het was dus ook gewoon niet nodig.
Ik feliciteer die fokkers van harte met hun buitenkansje. Ik zie het alleen niet zo.Ik had het over de bizarre coronaprijzen toen er meer mensen op zoek waren naar een pup dan er beschikbaar waren.
Ik vind het oprecht leuk om hier en daar de zeilen te laten bollen maar in de privesfeer even niet. En daar vallen de hond onder.
- Kells
- Posts in topic: 9
- Welke: Ierse Setters
Zes jaar geleden verkocht ik mijn pups voor 900 euro en wat ik ervan begreep was dat een koopje. Toen waren er al fokkers die rustig 1500 piek durfden te vragen. Nu is 2000 euro kennelijk geen uitzondering meer. Ik vind het te bezopen voor woorden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Zamunda
- Posts in topic: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ik zie op MP behoorlijk veel 'oude' pups, zelfs ruim een half jaar oud. En aan de prijs ligt het niet altijd, er is er eentje die ik al een tijdje volg en die was tijdelijk zelfs naar 250 euro gezakt maar zit nog steeds met drie grote reuen van ruim een half jaar.Pemba schreef: ↑11 aug 2022, 19:15 € 1850 voor een tibetaanse terriër hoorde ik pas maar 1750 schijnt normaal te zijn.
Ik denk inderdaad dat 'de markt' behoorlijk verzadigd is, dus zomaar voor de poen even een nest doen loont lang niet meer zo als tijdens corona.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- kloesje
- Posts in topic: 10
- Welke: Australian kelpies
Er word met ons ras weinig gefokt en er zijn voldoende liefhebbers. De prijs verschilt tussen de 1200 en 1500 euro. In het Oostblok kun je ze rond de 1000 euro krijgen, maar daar nemen niet overal het hartonderzoek even serieus.
Met mijn eerste nestje zat ik aan de onderste grens voor een pupprijs, eerlijk heb ik de kostprijs van mijn honden er niet uit gekregen, mede doordat ik een pup tot 16 weken heb gehad ivm buitenland regels en zelf wegbrengen naar Schiphol oid. En dat is prima
Het tweede nestje word middenmoot prijs, gezien ik meer kosten moet maken voor de reu (ruim 1400km rijden en daar overnachten). De liefhebber vind het kennelijk een prima prijs.
Met mijn eerste nestje zat ik aan de onderste grens voor een pupprijs, eerlijk heb ik de kostprijs van mijn honden er niet uit gekregen, mede doordat ik een pup tot 16 weken heb gehad ivm buitenland regels en zelf wegbrengen naar Schiphol oid. En dat is prima
Het tweede nestje word middenmoot prijs, gezien ik meer kosten moet maken voor de reu (ruim 1400km rijden en daar overnachten). De liefhebber vind het kennelijk een prima prijs.
- Mo-yi
- Posts in topic: 15
- Welke: Malamute-husky
nou;Wolfsblut schreef: ↑12 aug 2022, 09:34Een maandsalaris, veel geld. Even ter vergelijking: mijn moeder fokte begin jaren zestig langharige teckels. Die gingen als warme broodjes over de toonbank voor 225 gulden. Dat was toen ook een heel maandsalaris. Qua verhouding is er dus niet veel veranderd. Maar het blijft veel geld.
"In 1960 was bijvoorbeeld € 100 een flink bedrag, bijna een half maandsalaris. Toentertijd was het maandsalaris namelijk 460 GULDEN, wat omgerekend naar het geld van nu € 200,- is. Een paar keer uit eten of twee keer de weekboodschappen doen, en die euro's zijn op."
Dat was toen een half maand salaris dan
zitten we nu in verhouding nog veelste hoog
Mijn oom en tante verkochten in de jaren 90 hun ruwhaar teckelpups voor 500 gulden en dat was toen zeker geen maandsalaris.
-
- Posts in topic: 5
- Welke: Peruvian Doodle
Maar tegenwoordig is modaal salaris 3160 bruto en 2500 netto, in 1970 was dit 429 bruto en 286 netto (omgerekend naar euro's). Dat in 1960 dit nog omgerekend 200 euro is geloof ik dus direct.
Dus hoewel 1800 euro voor een pup wel 2/3e van en maandsalaris is, is het geen heel maandsalaris modaal gezien.
Dus hoewel 1800 euro voor een pup wel 2/3e van en maandsalaris is, is het geen heel maandsalaris modaal gezien.
- Inge O
- Posts in topic: 38
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik vraag niet de hoofdprijs voor mijn puppen - nooit gedaan ook - maar kan er dan weer met mijn verstand niet bij dat hier heel erg vaak gezeurd wordt over de zogezegd vreselijke aankoopbedragen van puppen, maar dat er ná de aankoop dan wel met een smile honderden euro's uitgegeven worden aan nutteloze hondentoestanden, vaak nog in 5- of 10-voud ook. Om van de exorbitant hoge voerprijzen nog maar te zwijgen.
Daar is dan plots wel geld voor, maar wee de fokker die een euro zou overhouden aan zijn pups : hél en verdoemenis!
Daar is dan plots wel geld voor, maar wee de fokker die een euro zou overhouden aan zijn pups : hél en verdoemenis!
- Mo-yi
Nou, in de jaren 60 was het dan bijna een half maandsalarisDomorVerbeuk schreef: ↑12 aug 2022, 12:27 Maar tegenwoordig is modaal salaris 3160 bruto en 2500 netto, in 1970 was dit 429 bruto en 286 netto (omgerekend naar euro's). Dat in 1960 dit nog omgerekend 200 euro is geloof ik dus direct.
en in deze tijd in mijn geval meer dan een maand salaris
- Mo-yi
trouwens; niet dat ik het er niet voor overheb.Mo-yi schreef: ↑12 aug 2022, 12:41Nou, in de jaren 60 was het dan bijna een half maandsalarisDomorVerbeuk schreef: ↑12 aug 2022, 12:27 Maar tegenwoordig is modaal salaris 3160 bruto en 2500 netto, in 1970 was dit 429 bruto en 286 netto (omgerekend naar euro's). Dat in 1960 dit nog omgerekend 200 euro is geloof ik dus direct.
Maar soms schiet het wel wat perken te boven dat ik ook weleens denk; halleluja..dan ben ik al failliet om er 1 aan te schaffen en dan wil je nog cursus doen etc..spaar maar een paar jaar door dan
- annnie
- Posts in topic: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Naast kosten die een fokker maakt is het vast ook gewoon hard werken. Boel schoonmaken, contacten met pupkopers, weet ik veel wat nog meer. Als dat goed gebeurt en het resultaat is een zorgvuldig met liefde gefokte pup. Waarom zou de fokker dat voor kostprijs moeten doen? Ik snap niet zo goed wat er vies aan is om een leuk bedrag daar aan over te houden. Oef en de belastingdienst is er dan ook nog...
Ik snap best dat fokkers uit moeten komen en ze mogen er ook best wat aan overhouden.
Maar met droge ogen 3500 euro voor een Akitapup vragen ‘omdat je er anders bij inschiet’ zal er hier thuis nooit in gaan. Zeg dan gewoon dat je lekker wilt cashen, dan heb je nog kans dat ik het blij betaal ook.
Maar met droge ogen 3500 euro voor een Akitapup vragen ‘omdat je er anders bij inschiet’ zal er hier thuis nooit in gaan. Zeg dan gewoon dat je lekker wilt cashen, dan heb je nog kans dat ik het blij betaal ook.
Met een ibizastyle halsbandencollectie a 150 euro per stuk en peperdure donutmandjes. En daar ligt dat beest dan, alleen, met z'n relaxopet en een voerautomaat vanuit de bijkeuken naar de dweilrobot te kijken.Inge O schreef: ↑12 aug 2022, 12:34 Ik vraag niet de hoofdprijs voor mijn puppen - nooit gedaan ook - maar kan er dan weer met mijn verstand niet bij dat hier heel erg vaak gezeurd wordt over de zogezegd vreselijke aankoopbedragen van puppen, maar dat er ná de aankoop dan wel met een smile honderden euro's uitgegeven worden aan nutteloze hondentoestanden, vaak nog in 5- of 10-voud ook. Om van de exorbitant hoge voerprijzen nog maar te zwijgen.
Ik heb veel liever dat iemand zich er door de prijs volledig op kan toeleggen, er niets wordt bespaard op sport en spel of de dekreu (je zit zo aan de pupprijs) en de pups in een roedel geboren worden.
14 goed verzorgde huskies hebben en daar mee fokken, is een baan.
- Omega
- Posts in topic: 4
- Welke: Nu een echte toller
We hebben nu onze eerste rashond en alles meegemaakt van het begin tot het eind. Een paar keer op bezoek geweest, op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en ze zijn goed voorbereid de wijde wereld in gestuurd. We hebben met liefde de pupprijs betaald die niet abnormaal hoog was. We hebben er een fijne hond aan.
-
- Posts in topic: 5
- Welke: Peruvian Doodle
In de jaren 60 was het voor de mensen die modaal verdienden een half maandsalaris. Minimumloon bestaat sinds 1969 en was toen 611 gulden, 277.58 euro. T.o.v. modaal 1970 429 euro. Dus voor hen was een pup ook min of meer een maandsalaris, alleen dan met hogere kosten voor de boodschappen (gemiddeld waren deze kosten een kwart van de huidige prijzen).Mo-yi schreef: ↑12 aug 2022, 12:41Nou, in de jaren 60 was het dan bijna een half maandsalarisDomorVerbeuk schreef: ↑12 aug 2022, 12:27 Maar tegenwoordig is modaal salaris 3160 bruto en 2500 netto, in 1970 was dit 429 bruto en 286 netto (omgerekend naar euro's). Dat in 1960 dit nog omgerekend 200 euro is geloof ik dus direct.
In 1960 bestond de bijstand nog niet en was je dus afhankelijk van de kerk ed
- Mo-yi
okeDomorVerbeuk schreef: ↑12 aug 2022, 12:57In de jaren 60 was het voor de mensen die modaal verdienden een half maandsalaris. Minimumloon bestaat sinds 1969 en was toen 611 gulden, 277.58 euro. T.o.v. modaal 1970 429 euro. Dus voor hen was een pup ook min of meer een maandsalaris, alleen dan met hogere kosten voor de boodschappen (gemiddeld waren deze kosten een kwart van de huidige prijzen).Mo-yi schreef: ↑12 aug 2022, 12:41Nou, in de jaren 60 was het dan bijna een half maandsalarisDomorVerbeuk schreef: ↑12 aug 2022, 12:27 Maar tegenwoordig is modaal salaris 3160 bruto en 2500 netto, in 1970 was dit 429 bruto en 286 netto (omgerekend naar euro's). Dat in 1960 dit nog omgerekend 200 euro is geloof ik dus direct.
In 1960 bestond de bijstand nog niet en was je dus afhankelijk van de kerk ed