Ik ben niet "hier" en daar heb ik het niet over. Herken het ook totaal niet van anderen. Ik kijk naar wat er gaande is en waar bekenden (fokkers) tegenaan lopen. Op de hoogte zijn lijkt me op zich redelijk belangrijk wanneer je een hondenleven lang verantwoordelijk bent voor de nakomelingen van je hond.mijke schreef: ↑13 aug 2022, 10:49Haha. Nouja ik vind dat er hier ook wel vaak erg hard wordt gedacht over mensen die het niet allemaal direct 'goed' doen hoor. Iedereen moet het toch ooit eens leren.Dagmar schreef: ↑13 aug 2022, 10:47 Verreweg de meeste pups hebben een angstige periode na de verhuizing/verlies van alles wat vertrouwd is, die meestal overgaat in de eerst angstfase.
Helemaal wanneer ze geen hond hebben om zich aan op te trekken. Als dat nergens genoemd wordt, verzaakt mr Easy Peasy.
Ik vind sowieso dat je beter een konijntje kunt kopen wanneer je de capaciteit zelfstandig na te denken mist en lijstjes van de eerste de beste zelfbenoemde expert moet volgen.
De mensen van de bunnybunch zijn heel leuk. Die kunnen je precies vertellen welk voer en wat de afmetingen van het hok moeten zijn.
En dat zijn puppygroepen met hele rare boekjes, benchmisbruik en gebrek aan empathie. Plus kwalitatief uitermate teleurstellende hondenscholen en gedragstrainers die meegaan in de trend van de dag.
Die pup moet aan het lijstje voldoen (want iedere zoveel tijd moet je een opvolgend boekje kopen) en dat zitten ze dan ook allemaal vanaf de eerste dag te gillen. Help, Luna is er al een uur en ze durft niet naar buiten. Help, de eerste nacht heeft m'n pup alleen maar zitten janken. Help, hij blijft maar bijten, volgens het boekje moest het minder worden, hij is agressief. Help, hij is al zes maanden en plast in huis, dus hij markeert en is oversekst. Help, ik heb de bench verkleind en mijn pup van acht weken schijt hem na een uur wegblijven nog steeds vol. Ik heb toch echt het schema precies aangehouden, dus hij doet het om mij te pakken.
Het is altijd de schuld van de pup, overprikkeld zijn of de fokker, maar wat een pup is of nodig heeft snappen ze niet en een beetje meebewegen zit er niet in.
Die boekjes zijn de Martin Gaus met slipketting van toen. Inclusief aandacht en financieel gewin. Over tien jaar heeft de helft het schaamrood op de kaken staan en de rest leert nooit niks.