Puck was gister in gras aan het spelen en gaf een kleine jelp en trok zijn poot op.
Ik dacht eerst aan een wespensteek maar kon niets vinden.
Heb gras nagekeken maar kon daar ook niets scherps vinden.
Vanmorgen ging ik hem scheren en toen ik het haar tussen zijn tenen weg knipte zag ik een lap vel van zijn voetkussen.
Heb het schoongemaakt met water en wat vaseline erop gedaan.
Dat is het enige waar hij vanaf blijft.
Honingzalf kan hij niet tegen en betadine likt hij eraf.
Hoe hij daar nou weer aankomt?
Lap vel van voetkussen
Re: Lap vel van voetkussen
Geen idee, maar Oor had het om de haverklap. Bij haar kwam het omdat ze te fanatiek speelde, met apporteren of voetbal ofzo. Meestal op asfalt. Het is in mijn ervaring de meestvoorkomende blessure, gelukkig heelt het altijd weer snel. Ze kreeg wel de eerste dagen een verbandje er om.
Dat kan ik morgen pas doen, heb hier nu geen verband etc.
Dit is Puck's eerste keer..in 7 jaar tijd.
Geen van mijn honden hebben het ooit gehad, dus bij ons niet het meest voorkomende
Dit is Puck's eerste keer..in 7 jaar tijd.
Geen van mijn honden hebben het ooit gehad, dus bij ons niet het meest voorkomende
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja, hier ook zo.mijke schreef: ↑13 aug 2022, 19:53 Geen idee, maar Oor had het om de haverklap. Bij haar kwam het omdat ze te fanatiek speelde, met apporteren of voetbal ofzo. Meestal op asfalt. Het is in mijn ervaring de meestvoorkomende blessure, gelukkig heelt het altijd weer snel. Ze kreeg wel de eerste dagen een verbandje er om.
Ik doe niet eens een verbandje. Ik probeer het vooral te voorkomen maar dat lukt zeker niet altijd. Het duurt 4 dagen en dan is het klaar. Even in de luwte qua lopen en verder niets.
4 keer per jaar als het niet meer is. Echo wel beduidend minder dan Mira. Terwijl ze toch hetzelfde lijken te doen qua rennen.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Volgens mij hebben ze w]er relatief weinig last van. Mira is best een pieperd met pijntjes maar schaafpoten deren haar niet zo.