Hondenkwaad verzameltopic
Re: Hondenkwaad verzameltopic
Hier drollen met rood.. schrok en dacht dat het bloed was... "even in de gaten houden hoor Jac, had ze dat bij jou ook, rood in de ontlasting?"
Schat, ja.. maar dat zijn stukjes Angry bird..
Schat, ja.. maar dat zijn stukjes Angry bird..
Op dit moment vind ik het echter niet meer zo grappig. Ze blijft slopen en ik ruilen, toespreken en weer ruilen. Vanmorgen was ze na de wandeling ineens dus buiten aan de buitenkussens begonnen.
In een tijdsbestek van een kwartier na uitlaten, ik nog even boven en toen ik beneden kwam zat ze zich tegoed te doen aan dus weer een kussen.
Alle angry birds zijn inmiddels weggegooid, hartjeskussens waar Aki altijd mee aan kwam zetten, stuk. Speelgoedbeestjes onthoofd en ontdaan van vulling.
We hebben koffiehout liggen, kauwspeeltjes, kauwballetjes boomstammetjes... maar nee. Kussens en de voetballen van Aki moeten ontdaan worden van de lapjes.
Een foeilelijke foambal die ik gevonden heb laat ze weer wel heel en die mag juist stuk
In een tijdsbestek van een kwartier na uitlaten, ik nog even boven en toen ik beneden kwam zat ze zich tegoed te doen aan dus weer een kussen.
Alle angry birds zijn inmiddels weggegooid, hartjeskussens waar Aki altijd mee aan kwam zetten, stuk. Speelgoedbeestjes onthoofd en ontdaan van vulling.
We hebben koffiehout liggen, kauwspeeltjes, kauwballetjes boomstammetjes... maar nee. Kussens en de voetballen van Aki moeten ontdaan worden van de lapjes.
Een foeilelijke foambal die ik gevonden heb laat ze weer wel heel en die mag juist stuk
- kloesje
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Eigenlijk heb ik geen slopers meer, het zijn nog wel jatters. Maar ze weten ook dat er elke dag wat te halen valt bij onze zoon... die voert ze ook, die laat met regelmaat iets vallen en het nieuwe trucje is dat ze het laatste stukje van zijn bord afjatten wanneer hij weer aan het spelen is.
Eerst deed alleen Bindi dit, maar vanochtend betrapte ik Timber er ook op
Eerst deed alleen Bindi dit, maar vanochtend betrapte ik Timber er ook op
Met speuren beginnen we altijd bij een bepaald punt met een best wel grote poel. Fred is gek op water en poeltjes. Hij duikt er altijd in aan het einde van de les.
Afgelopen les stond de poel helemaal leeg. Hij mocht er niet in want het restje water zag er nogal vies uit en de rest was dikke modder.
Het begon met mijn nee. Daarna was ik met de docent aan het praten en Fred begon wat te rollen in de richting van de poel. Doen we niet, Fredje, je hebt pech.
Vervolgens lag hij zoet naast me. Totdat we hem zagen kruipen naar de poel. Buik tegen de grond maar wel steeds dichter naar de rand
Ik moest zo lachen. We zijn maar een stukje verplaatst zodat hij niet meer in verleiding kwam.
Afgelopen les stond de poel helemaal leeg. Hij mocht er niet in want het restje water zag er nogal vies uit en de rest was dikke modder.
Het begon met mijn nee. Daarna was ik met de docent aan het praten en Fred begon wat te rollen in de richting van de poel. Doen we niet, Fredje, je hebt pech.
Vervolgens lag hij zoet naast me. Totdat we hem zagen kruipen naar de poel. Buik tegen de grond maar wel steeds dichter naar de rand
Ik moest zo lachen. We zijn maar een stukje verplaatst zodat hij niet meer in verleiding kwam.
- Inge O
- Posts in topic: 7
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat zou ik in dit soort situatie nooit doen, maakt de motivatie alleen maar hoger.
Als pup is Ayla een paar keer gestoken. Leerde ze niks van. En nu gaat het altijd goed Ik kan ook niet precies zien hoe ze het doet. Moet het eens proberen te filmen en dan in slow motion afspelen, eens kijken of dat vanmiddag lukt. Heb een wespennest zitten, dus wespen zat helaas.Gudrun schreef: ↑13 aug 2022, 00:00Zalig het niet-kattenkwaad van Morris! Gewoon zelfzeker en onverstoorbaar zijn blije gangetje gaan dus.nomo schreef: ↑12 aug 2022, 20:30 Morris haalt geen kattenkwaad uit vindt hij. Ik zou gewoon na bijna 12 jaar beter moeten weten. Dat er soms een peuter in zijn pad zit te spelen is niet zijn probleem. Als ik niet de juiste route ga wandelen dan gaat hij gewoon vast naar huis. Ik had beter moeten welke wandeling hij had willen maken! En zo kan ik nog even doorgaan.
Ayla heeft het eten jatten momenteel weer tot topsport verheven, dat is dus weer opletten geblazen. Even de andere kant opkijken en er is weer 2 kilo konijnenoren verdwenen
Gevaarlijk kattenkwaad is toch wel haar grote hobby om wespen te vangen. Daar moet ik bovenop zitten, maar zodra ze de kans krijgt grijpt ze er weer snel een uit de lucht.
Ayla is vast familie van Kika, het zullen de scruffy genen wel zijn.
En wespen vangen.. dan doet Nanook ook. Ik blijf het gek vinden dat hij nog nooit gestoken is. Meteen tussen de tanden? Ik ben altijd te laat om het te zien. Zie jij hoe Ayla het doet?
- Inge O
Ik vermoed dat ze het met de voortandjes doet 'klakkkk!!!!, wesp in twee!'.
Ruilen bedoel ik niet verkeerde woordkeuze, in eerste instantie met NEE, gaf ik iets aan haar wat in de buurt lag waar ze wel op mocht kauwen en slopen net als dat je dat bij een jonge hond zou moeten doen.
Verbod (negatief), maar wel alternatief aanbieden.
Op een bepaald moment rook ook alles naar azijn omdat ik de randen van de houten meubels daar maar mee in had gesprayd.
Vanmorgen kwam ik beneden, had nog niet gezien wat ze had gedaan en honden zijn enthousiast dat ik er ben. Toen viel mijn oog dus op het kussen buiten en heb ik haar er wel bijgehaald, en nee gezegd en haar opgepakt en maar in de bench gezet.
En dan is het ook weer bijna zielig hoe ze dan reageert op een nee.
Ze duikt dan echt ineen en het staartje heel laag heel hart heen en weer en oren plat. Alsof je haar gaat vermoorden, en dan moet ik dus weer wel rekening houden met haar achtergrond dat ze met opgroeien echt wel een aantal keren flink is geschopt en geslagen
Maar ja, ik wil haar toch ook gewoon leren dat meubilair en kussens er niet ter haar vermaak staan en liggen
Ik weet ook niet meer hoe we haar nu duidelijk moeten maken dat het niet mag. En in een bench stoppen als we een paar uur weg moeten wil ik ook niet, maar ze doet het eigenlijk ook als we wél in huis zijn maar even geen zicht hebben, en we gaan regelmatig er op uit met zijn allen dus pure verveling kan het ook niet zijn.
Het zijn ook vlagen. De duurste kussens bergen we in de nacht al op. En op een andere plek dan op de bank binnen kussens die wat ouder waren. Daar is ze net als bij de buitenkussens lang van af gebleven. Tot eergister in de nacht dus wederom een kussen die al weken op een bepaalde plek ligt, en vanmorgen dus begonnen aan twee kussens van de bank buiten omdat mijn vriend de deur had openstaan en ze tot op heden dus buiten niets had gesloopt.
Nogmaals, ik weet het even niet hoe dit nu haar duidelijk te maken, tips zijn welkom..
Wisselen is het ook niet, ze wordt volgende maand een jaar oud. En daarbij naast voer geven we dagelijks ook natuurlijk kauwspul.
Maar morgen moeten ze dus weer 4 uur alleen zijn. En op zich is dat prima te doen, maar je weet gewoon niet wat ze dan weer gaat uitvreten. En een gevulde kong of kluiven zonder ons er bij met de honden los en de katten erbij doe ik niet, risico is te groot dat daar dan wel gedonder over ontstaat.
- Inge O
Oké, da's inderdaad wat anders .
Weet je dat heel zeker? Want dramaqueen Plezantje kan hier net zo reageren, soms zelfs gewoon op een 'uh-uhh', en die is hier geboren en getogen.
Waarschijnlijk is het haar wel duidelijk maar is het sterker dan haarzelf en denkt ze er op dat moment gewoon niet aan dat het niet mag? 'Mijn en dijn' lijken voor ons heel logisch maar zijn dat voor een hond zeker niet altijd, ik sta er vaak van te kijken hoe makkelijk mensen daar soms over denken (ik bedoel daarmee jou niet).
'Nee' zeggen en in de bench zetten na de feiten heeft denk ik weinig nut. Dat helpt alleen als je ze op heterdaad betrapt (wat het nee zeggen betreft dan toch, in de bench zetten als straf is al helemaal zinloos). Het beest ziet alleen jou lichaamstaal en begrijpt dat je boos bent, maar kan dat niet linken aan zijn gedrag van eerder.
Emiel is een grote sloper en het enige dat werkt is de gelegenheid wegnemen. Goed opruimen en constant onder toezicht (zodat je nee kan zeggen op het juiste moment en ingrijpen indien nodig) en zonder toezicht zorgen dat ze nergens aan kunnen. Zorgen dat ze niet in de fout kunnen gaan zeg maar. In de hoop dat het dan ooit vanzelf uitdooft
Emiel is een grote sloper en het enige dat werkt is de gelegenheid wegnemen. Goed opruimen en constant onder toezicht (zodat je nee kan zeggen op het juiste moment en ingrijpen indien nodig) en zonder toezicht zorgen dat ze nergens aan kunnen. Zorgen dat ze niet in de fout kunnen gaan zeg maar. In de hoop dat het dan ooit vanzelf uitdooft
@Inge O
Neee. whaha.. soms denk ik dat ze inderdaad aangeleerd heeft of heeft geleerd hoe ze enorm onderdanig kan doen, om direct daarna weer hetzelfde te doen waar je negatief op reageerde.
Idem doet ze bij Chara trouwens.. Bij Aki niet, die is blijkbaar wat meer zwart wit en houdt voet bij stuk.
Neemt niet weg, dat ik even niet meer weet hoe ik met dit gedrag om moet gaan. En mijn vriend weet het ook niet.
Idem met bijten trouwens, wat dat betreft is het net alsof we met een hondje van 4 maanden oud van doen hebben soms.. maar daar ben ik wél strikter in en ook mijn vriend gezegd voorlopig even niet spelen met handen ook al vinden wij het zelf niet erg of eng, ze doet het straks bij visite ook en die denken dan al snel te maken te hebben met een hond die moedwillig bijt vanwege een bepaalde agressie of reactie.
Gisteren liep ik door zonder aandacht te geven, had ze in een keer velletje van mijn binnenkant dij te pakken.. kijk dat wil ik niet hebben. Maar dat doet ze gerust net zo hardhandig bij Chara die dat ook nog veel te veel toestaat, Aki dus niet en daar flikt ze het dus niet bij..
Of wel, per ongeluk zag ik gisteren... ze was in de war. Toen het besef kwam verschoot ze bij de blik van Aak... "sorry Aki, beklik, beklik en half op de zij" hij had nog niet eens naar haar gesnauwd
Neee. whaha.. soms denk ik dat ze inderdaad aangeleerd heeft of heeft geleerd hoe ze enorm onderdanig kan doen, om direct daarna weer hetzelfde te doen waar je negatief op reageerde.
Idem doet ze bij Chara trouwens.. Bij Aki niet, die is blijkbaar wat meer zwart wit en houdt voet bij stuk.
Neemt niet weg, dat ik even niet meer weet hoe ik met dit gedrag om moet gaan. En mijn vriend weet het ook niet.
Idem met bijten trouwens, wat dat betreft is het net alsof we met een hondje van 4 maanden oud van doen hebben soms.. maar daar ben ik wél strikter in en ook mijn vriend gezegd voorlopig even niet spelen met handen ook al vinden wij het zelf niet erg of eng, ze doet het straks bij visite ook en die denken dan al snel te maken te hebben met een hond die moedwillig bijt vanwege een bepaalde agressie of reactie.
Gisteren liep ik door zonder aandacht te geven, had ze in een keer velletje van mijn binnenkant dij te pakken.. kijk dat wil ik niet hebben. Maar dat doet ze gerust net zo hardhandig bij Chara die dat ook nog veel te veel toestaat, Aki dus niet en daar flikt ze het dus niet bij..
Of wel, per ongeluk zag ik gisteren... ze was in de war. Toen het besef kwam verschoot ze bij de blik van Aak... "sorry Aki, beklik, beklik en half op de zij" hij had nog niet eens naar haar gesnauwd
Bertus is nu 1 jaar maar ik heb hier nog steeds alle kussens opgeborgen inclusief zijn eigen kussen
Hij kan de verleiding nog niet weerstaan
Af en toe probeer ik het weer maar dan gaat het toch weer mis
Ik wacht tot hij wat ouder is en nu met de warmte Wil hij toch alleen maar op de vloer liggen,ik hoop dat als het straks kouder wordt hij een kussen beter kan waarderen
Hij kan de verleiding nog niet weerstaan
Af en toe probeer ik het weer maar dan gaat het toch weer mis
Ik wacht tot hij wat ouder is en nu met de warmte Wil hij toch alleen maar op de vloer liggen,ik hoop dat als het straks kouder wordt hij een kussen beter kan waarderen
Aicko heeft een obsessie met papieren zakdoekjes rn hij gaat blaffen als ik de wcdeur dichtdoe
Buiten is hij met loslopen weer Oost-Indisch doof. Ik train me suf is er niemand of op afstand prima. Na spelen ook prima. Maar ziet hij iets interessants is het toedeloe. Dat laatste is wel frustrerend en daardoor kan hij ook minder los.
Buiten is hij met loslopen weer Oost-Indisch doof. Ik train me suf is er niemand of op afstand prima. Na spelen ook prima. Maar ziet hij iets interessants is het toedeloe. Dat laatste is wel frustrerend en daardoor kan hij ook minder los.
Ze was vandaag 4 uur alleen met de anderen en nu aan de rookstoel begonnen. Dan gaat ze in het vervolg maar een paar uur in de grote bench, dit gaat niet meer zo.
- Saschesfloor
- Posts in topic: 3
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Voordat Dívka van mij werd is Mahdu eens daar gaan logeren als wederdienst voor het vele oppassen, ik nog gewaarschuwd bij het afleveren dat er een shitload aan kluifjes, brokken en koekjes in de meegebrachte tas zat en dat ze die écht buiten bereik moest zetten.
Zij dacht 'ach, er zit een rits in die tas, kunnen ze niet bij', zette hem op de grond en ging vervolgens een paar uurtjes werken (uitlaat geregeld voor tussendoor).
Toen ze terugkwam trof ze 2 vadsige volgevreten honden aan die samen die hele tas leeggevreten hadden en hondsberoerd waren.
Bleek dat Dívka ritsen kan openen.
Ik kon Mahdu middenin de nacht ophalen omdat hij maar bleef kotsen en M op den duur gewoon in paniek raakte, hij stopte er net voor ik er was mee.
Ik pikte hem op en hij lag daar als een dikke volgevreten larf te kreunen en steunen, heeft bij thuiskomst nog ff gepoept en is vervolgens gaan liggen pitten, geen centje pijn (meer) op die bomvolle pens na.
Dívka heeft nog anderhalve dag lopen kotsen en zich ontzettend beroerd gevoeld en haar toenmalige baasje voelde zich ontzettend schuldig dat beide honden zo beroerd waren.
Zij dacht 'ach, er zit een rits in die tas, kunnen ze niet bij', zette hem op de grond en ging vervolgens een paar uurtjes werken (uitlaat geregeld voor tussendoor).
Toen ze terugkwam trof ze 2 vadsige volgevreten honden aan die samen die hele tas leeggevreten hadden en hondsberoerd waren.
Bleek dat Dívka ritsen kan openen.
Ik kon Mahdu middenin de nacht ophalen omdat hij maar bleef kotsen en M op den duur gewoon in paniek raakte, hij stopte er net voor ik er was mee.
Ik pikte hem op en hij lag daar als een dikke volgevreten larf te kreunen en steunen, heeft bij thuiskomst nog ff gepoept en is vervolgens gaan liggen pitten, geen centje pijn (meer) op die bomvolle pens na.
Dívka heeft nog anderhalve dag lopen kotsen en zich ontzettend beroerd gevoeld en haar toenmalige baasje voelde zich ontzettend schuldig dat beide honden zo beroerd waren.
- Gudrun
- Posts in topic: 15
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Hahaha en hoe zorgvuldig de pinnetjes er uit gehaald.
Die zal er even heel fijn zoet mee geweest zijn!
- kayleigh*
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Nala gaat er met het houten speelgoed van mijn dochtertje vandoor. Hele huis ligt vol knaagmateriaal, maat het is blijkbaar lekker hout.
Als we even weggaan en ze kan bij de babydoekjes dan haalt ze de hele verpakking leeg en legt ze door het hele huis.
Van de knuffels moeten de laatste tijd de benen en armen worden geamputeerd.
Van Minou kan ik eigenlijk niet zo 1.2.3 iets bedenken.
Als we even weggaan en ze kan bij de babydoekjes dan haalt ze de hele verpakking leeg en legt ze door het hele huis.
Van de knuffels moeten de laatste tijd de benen en armen worden geamputeerd.
Van Minou kan ik eigenlijk niet zo 1.2.3 iets bedenken.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 2
Oos trekt alle kleedjes en mandjes uit benches en van de bank af om er vervolgens keihard mee door het huis te rennen. verder vind ze het geweldig om met schoenen en slippers er vandoor te gaan.
- Inge O
Gisterenavond een schattig, mij zelfs ontroerend 'kwaad'.
Sinds het begin van de warmte staan mijn deuren van woon- en slaapkamer continu open omdat ik (tijdens de koelere momenten) die ramen heb openstaan.
Mijn slaapkamer zien mijn honden als een soort heiligdom, 'daar kom je gewoon niet'. Wel Relax, want die slaapt al enkele maanden op de slaapkamer - maar ook zij komt er nooit overdag - en Plezantje had er haar pups maar heeft het daarna ook weer als no-go zone verklaard.
Ik heb daar overigens nooit iets moeten over zeggen.
Nu zag ik al een poosje dat er blijkbaar soms een hond op bed had gelegen, wist alleen niet wie.
Tot gisterenavond, loop ik naar de keuken (dat is richting slaapkamer) en praat daarbij tegen één van de honden, en plots komt Mafje daar met een wat bedremmeld gezichtje de keuken in gewandeld, en ondanks dat bedremmelde zag je er ook dit in . Ga ik naar de slaapkamer en ja hoor, dekbed lichtjes gekreukeld en wat zwarte haren erop, aahhh, Mafje toch .
Waar hebben ze blijkbaar unaniem beslist dat mijn slaapkamer heilig is ?
Sinds het begin van de warmte staan mijn deuren van woon- en slaapkamer continu open omdat ik (tijdens de koelere momenten) die ramen heb openstaan.
Mijn slaapkamer zien mijn honden als een soort heiligdom, 'daar kom je gewoon niet'. Wel Relax, want die slaapt al enkele maanden op de slaapkamer - maar ook zij komt er nooit overdag - en Plezantje had er haar pups maar heeft het daarna ook weer als no-go zone verklaard.
Nu zag ik al een poosje dat er blijkbaar soms een hond op bed had gelegen, wist alleen niet wie.
Tot gisterenavond, loop ik naar de keuken (dat is richting slaapkamer) en praat daarbij tegen één van de honden, en plots komt Mafje daar met een wat bedremmeld gezichtje de keuken in gewandeld, en ondanks dat bedremmelde zag je er ook dit in . Ga ik naar de slaapkamer en ja hoor, dekbed lichtjes gekreukeld en wat zwarte haren erop, aahhh, Mafje toch .
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat een leuk hondenspeeltje
- Saschesfloor
Ze heeft zich in ieder geval vermaakt
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Saschesfloor
Het kind had plezier. Echt die verzint ze ook waar je bij staat.
Heerlijke hond die Maf!Inge O schreef: ↑18 aug 2022, 09:20 Gisterenavond een schattig, mij zelfs ontroerend 'kwaad'.
Doet me ook denken aan Ayla. Ze mag alleen op uitnodiging op de bank en vindt dat ook prima. Ze zal niet zomaar op de bank gaan liggen als ik erbij ben. Ook als ze alleen thuis zijn doet ze het eigenlijk nooit. Maar 's nachts is een ander verhaal. Dan slaapt ze heel vaak op haar stukje van de bank. Maar ja, dat mag niet... dus wat doe je dan? Zorgen dat het baasje het niet merkt natuurlijk!
Als ik 's ochtends beneden kom ligt ze heel braaf in de mand in de keuken te 'slapen' en dan gaat er langzaam een lodderig oog open... gaap... oh hoi, jij hier? Sliep nog, had je niet aan horen komen hoor... En dan loop ik de kamer in waar dan nog een Ayla vormig silhouet qua haar op de bank ligt en de plek nog warm is
Ohhh heerlijk, ik hou er zo vannomo schreef: ↑19 aug 2022, 21:01Heerlijke hond die Maf!Inge O schreef: ↑18 aug 2022, 09:20 Gisterenavond een schattig, mij zelfs ontroerend 'kwaad'.
Doet me ook denken aan Ayla. Ze mag alleen op uitnodiging op de bank en vindt dat ook prima. Ze zal niet zomaar op de bank gaan liggen als ik erbij ben. Ook als ze alleen thuis zijn doet ze het eigenlijk nooit. Maar 's nachts is een ander verhaal. Dan slaapt ze heel vaak op haar stukje van de bank. Maar ja, dat mag niet... dus wat doe je dan? Zorgen dat het baasje het niet merkt natuurlijk!
Als ik 's ochtends beneden kom ligt ze heel braaf in de mand in de keuken te 'slapen' en dan gaat er langzaam een lodderig oog open... gaap... oh hoi, jij hier? Sliep nog, had je niet aan horen komen hoor... En dan loop ik de kamer in waar dan nog een Ayla vormig silhouet qua haar op de bank ligt en de plek nog warm is
Vroeger thuis, Leia deed dat ook. 's nachts en als we weg waren op de bank. Hoorde ze boven iets of de auto dan sprong ze er snel af en ging ergens anders fluitend liggen. Toen ze ouder werd hoorde ze het allemaal niet goed meer dus trof je haar vaak net wel net niet op de bank aan. Toen ze nog ouder werd, bleef ze stoïcijns liggen met een blik van 'ja wat'. Heerlijk