Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26
- Yvette
- Posts in topic: 191
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26
Volgende week krijgen wij ons Spring puppie! Joehoeee
Door de twee nakers die we al van Sonja hadden kennen we haar al best heel lang inmiddels en heb ik de eerste kruisingen steeds gevolgd. Supergave honden! Maar door de komst van onze jongens, nu 5 en 6 jaar oud, was dat een ver van m'n bed show. Bovendien hadden we drie honden. Dat werden er twee. Dat werden twee bejaarde honden en op m'n zakelijke hondenleven na was er op hondengebied weinig activiteit meer. Dat miste ik wel enorm maar drie honden vonden we eigenlijk teveel... Het vorige nest van Spring ben ik erg in de verleiding geweest om Son te bellen over een pup, zeker toen niet alle honden direct een baasje hadden maar ik durfde het niet aan.
Na heel lang nadenken besloten we 2 jaar geleden alvast te gaan zoeken naar onze lang gekoesterde poedel. Die kwam uiteindelijk eind vorig jaar en ik was helemaal blij, eindelijk weer naar de hondenschool, gelijkgestemden ontmoeten, wandelen met lekker tempo erin, iemand die écht blij is als je een riem pakt ipv weg duikt om ze weer 'moeten'. En dan die jonge, blije, ongetemde vrolijkheid in huis, zien hoe dat opgaat met de kinderen en hoe zij er op hun beurt zoveel meer bij betrokken waren als met de oude honden, écht samen opgroeien, dat kon ik nu begrijpen.
Helaas kwam er al snel een eind aan de pret toen Freek een dermate slechte knie bleek te hebben dat hij geopereerd moest worden. Inmidddels is knie twee ook gecorrigeerd en zitten we vanaf half mei met een supervrolijk jong hondje grotendeels in een ren... Nog een paar weken dan hoop ik dat hij helemaal in orde is en weer lekker mee op stap kan. Qua hondenschool denk ik niet dat hij echt geschikt zal zijn, hij is blijven steken op 25cm schofthoogte We zijn verder wel heel blij met hem hoor, hij is echt erg geliefd hier, iedereen is dol op hem! Maar voor mij dus niet 'genoeg' om m'n hondenhonger te stillen Of hoe je het wilt noemen
En ja, toen belde ik Sonja voor iets anders, even bijpraten en uiteraard kwam er van alles ter sprake. Haar Qhilla was net overleden, voor Tobias moest ik de keuze die dagen ook gaan maken. En ja, Spring was dus net gedekt... Zo kwam van het een het ander, zijn we kennis gaan maken met de grote honden en besloten we er voor te gaan
En nu gaan we volgende week onze pup ophalen! Zo superleuk! Afgelopen weken waren al super, we hebben zo intens mee kunnen leven met alle avonturen, ontwikkelingen, wel en wee, echt geweldig. Ik denk niet dat we ooit nog een fokker als deze zullen treffen. Ik weet al dat ze altijd met raad en daad klaar staat en dat voelt superfijn en vertrouwd
Reus is het manneke dat hier komt wonen, hij is al vanaf het begin een relaxte gozer. Hobbelt overal in mee, is er bij, kijkt er naar maar geen haantje de voorste, precies wat we graag wilden. Een hond die alles samen wil doen, er bij wil zijn maar niet continu staat te stuiteren voor meer. Ik kan echt niet wachten om lekker samen aan de slag te gaan, de wereld te gaan ontdekken en weer volop nieuwe dingen uit gaan proberen. Hij legt de mogelijkheden weer helemaal open
We krijgen voor het eerst een hond met een verharend velletje trouwens, naakt was voor ons uiteraard zeker een optie maar deze match past ons beter én ik vind hem gewoonweg bloedmooi, de allermooiste Nu hopen dat ik niet over twee weken al een robotstofzuiger wil
De baas kijkt er ook blij bij
Door de twee nakers die we al van Sonja hadden kennen we haar al best heel lang inmiddels en heb ik de eerste kruisingen steeds gevolgd. Supergave honden! Maar door de komst van onze jongens, nu 5 en 6 jaar oud, was dat een ver van m'n bed show. Bovendien hadden we drie honden. Dat werden er twee. Dat werden twee bejaarde honden en op m'n zakelijke hondenleven na was er op hondengebied weinig activiteit meer. Dat miste ik wel enorm maar drie honden vonden we eigenlijk teveel... Het vorige nest van Spring ben ik erg in de verleiding geweest om Son te bellen over een pup, zeker toen niet alle honden direct een baasje hadden maar ik durfde het niet aan.
Na heel lang nadenken besloten we 2 jaar geleden alvast te gaan zoeken naar onze lang gekoesterde poedel. Die kwam uiteindelijk eind vorig jaar en ik was helemaal blij, eindelijk weer naar de hondenschool, gelijkgestemden ontmoeten, wandelen met lekker tempo erin, iemand die écht blij is als je een riem pakt ipv weg duikt om ze weer 'moeten'. En dan die jonge, blije, ongetemde vrolijkheid in huis, zien hoe dat opgaat met de kinderen en hoe zij er op hun beurt zoveel meer bij betrokken waren als met de oude honden, écht samen opgroeien, dat kon ik nu begrijpen.
Helaas kwam er al snel een eind aan de pret toen Freek een dermate slechte knie bleek te hebben dat hij geopereerd moest worden. Inmidddels is knie twee ook gecorrigeerd en zitten we vanaf half mei met een supervrolijk jong hondje grotendeels in een ren... Nog een paar weken dan hoop ik dat hij helemaal in orde is en weer lekker mee op stap kan. Qua hondenschool denk ik niet dat hij echt geschikt zal zijn, hij is blijven steken op 25cm schofthoogte We zijn verder wel heel blij met hem hoor, hij is echt erg geliefd hier, iedereen is dol op hem! Maar voor mij dus niet 'genoeg' om m'n hondenhonger te stillen Of hoe je het wilt noemen
En ja, toen belde ik Sonja voor iets anders, even bijpraten en uiteraard kwam er van alles ter sprake. Haar Qhilla was net overleden, voor Tobias moest ik de keuze die dagen ook gaan maken. En ja, Spring was dus net gedekt... Zo kwam van het een het ander, zijn we kennis gaan maken met de grote honden en besloten we er voor te gaan
En nu gaan we volgende week onze pup ophalen! Zo superleuk! Afgelopen weken waren al super, we hebben zo intens mee kunnen leven met alle avonturen, ontwikkelingen, wel en wee, echt geweldig. Ik denk niet dat we ooit nog een fokker als deze zullen treffen. Ik weet al dat ze altijd met raad en daad klaar staat en dat voelt superfijn en vertrouwd
Reus is het manneke dat hier komt wonen, hij is al vanaf het begin een relaxte gozer. Hobbelt overal in mee, is er bij, kijkt er naar maar geen haantje de voorste, precies wat we graag wilden. Een hond die alles samen wil doen, er bij wil zijn maar niet continu staat te stuiteren voor meer. Ik kan echt niet wachten om lekker samen aan de slag te gaan, de wereld te gaan ontdekken en weer volop nieuwe dingen uit gaan proberen. Hij legt de mogelijkheden weer helemaal open
We krijgen voor het eerst een hond met een verharend velletje trouwens, naakt was voor ons uiteraard zeker een optie maar deze match past ons beter én ik vind hem gewoonweg bloedmooi, de allermooiste Nu hopen dat ik niet over twee weken al een robotstofzuiger wil
De baas kijkt er ook blij bij
Laatst gewijzigd door Yvette op 22 feb 2023, 13:41, 27 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Lothian
- Posts in topic: 9
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Een Spring pupje, deze herfst. Onze Barrie!
Reus is schítterend wat heerlijk dat hij bij jullie komt wonen. Zo te horen heeft het zo moeten zijn.
- *Esther
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ik had stiekum gehoopt dat jij Cas zou nemen
Maar gefeliciteerd!! Geniet nog even van je rust!
Maar gefeliciteerd!! Geniet nog even van je rust!
- thom
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Ook al zo leuk, gefeliciteerd.
Ons Portugese meisje Farah.
- Gudrun
- Posts in topic: 7
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wat fijn! Hij is inderdaad prachtig!
Gefeliciteerd en geduld met het aftellen!
Gefeliciteerd en geduld met het aftellen!
- Yvette
- Contacteer:
Cas is ook echt een leukerd he? Ik schreef er net over in het topic van Zamunda
Ik ben zo benieuwd hoe hij uitgroeit met dat speciale kleurtje en die mooie ogen. Ik ga hem nog wel kunnen volgen op FB gelukkig. Hij komt ook echt op een hele leuke plek samen met twee nakers uit eerdere nestjes van Sonja.
Groetjes Yvette
- Alfilillo
- Posts in topic: 5
- Welke: Podenco en kruising
Hij is wonderschoon. Lijkt me heerlijk zo´n relaxte vent. Ik schreef het elders al, een Casanova, een hartebreker, dat zie je meteen. Veel plezier!
Wat leuk!! Het is een beeldschoon pupje en hij gaat vast fantastisch opdrogen! Ik vind dat lichte met donkerder snuitje echt heel mooi. Leuk man!
- Floortje
- Posts in topic: 1
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Gefeliciteerd!
Een behaarde dus, ik had wel een naakte bij je verwacht.
Tis een knapperd, veel plezier met hem!
Een behaarde dus, ik had wel een naakte bij je verwacht.
Tis een knapperd, veel plezier met hem!
-
- Posts in topic: 3
- Welke: Whippet en Lurcher
Wat een mooie pup!!
Gefeliciteerd! Hij is mooi, met zijn prachtige blik. Dit was mijn favorietje .
Heel veel plezier en geluk samen!
Heel veel plezier en geluk samen!
Gefeliciteerd met je knappe pup. Hij is echt heel mooi.
Ook al zo'n knapperd! Veel plezier gewenst met elkaar.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Superleuk!
Enne, niks mis met een robotstofzuiger Harrie & Barrie.
Enne, niks mis met een robotstofzuiger Harrie & Barrie.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Jij ook gefeliciteerd, wat leuk! En extra leuk dat we zo heel wat pups uit dit nest kunnen blijven volgen. Het zijn stuk voor stuk enorme knapperds
Gefeliciteerd met Barrie
- Célie
- Posts in topic: 12
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Leuk leuk, nog een pupperd die op het forum blijft.
- HillieS
- Posts in topic: 23
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Wat een pracht pup! Ik heb echt een zwak voor die lichtere kleurtjes en hij ziet er ook zo 'stoer' uit al. Echt een jongen.
__Esmee
Ook al zo’n heerlijke pup erbij... leuk kleurtje ook
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
- Yvette
- Contacteer:
Bedankt voor al jullie leuke reacties
Groetjes Yvette
- Yvette
- Contacteer:
Nou verrek zeg! ik vind het voor mezelf wel heel leuk zo'n herhalingsnest, ben heel benieuwd hoeveel ze allemaal op elkaar zullen lijken straks
Groetjes Yvette