Puppy KVV

Plaats reactie
Smoushond
Posts in topic: 2

Puppy KVV

Bericht door Smoushond »

Bertus eet Royal canin puppy brokken. Fijne hele kleine brokjes. Maar hij poept er behoorlijk veel van en drinkt (en plast ) dus ook veel. Ik zou hem wel wat minder brokken willen geven en wat KVV erbij.

Welke KVV is geschikt voor pups
Afbeelding
~Suzanne~
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Re: Puppy KVV

Bericht door ~Suzanne~ »

Alle. Letterlijk. Bij sterke voorkeur wel kiezen voor de "compleet-versies", eventueel incidenteel afgewisseld met de "aanvullende" versies.
Ik zou wel de betere (helaas duurdere) merken kiezen, zoveel mogelijk afwisselen in smaken (dus diersoorten) en merken.
Als Bertus echt een heel klein hummeltje zou zijn (maatje chiewafwaf) dan zou je kunnen overwegen om een nog fijner gemalen soort te kopen maar dat is niet nodig denk ik zomaar. Het is wel een hummeltje ;-) maar niet piepklein.
Het heeft mijn voorkeur om kvv zonder brokken erbij te voeren, dus uitsluitend kvv (kan je andere hoon ook prima hebben). Als je toch allebei wilt geven zou ik er persoonlijk voor kiezen om het in verschill3ende maaltijden aan te bieden; dus de ene keer alleen kvv, de andere keer alleen brok.

*edit: op de verpakking staat meestal de juiste hoeveelheid voer die je moet geven. Die gaat ervan uit dat de hond alleen kvv krijgt; als je echt de helft brok wilt blijven geven dan is het natuurlijk zaak om die hoeveelheid (vlees en brok) te halveren ;-)
Een uitgangspunt is (ongeveer) 7% van het gewicht per dag. (En daar dan de helft van als je dus ook de helft brok blijft voeren).

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 03 okt 2021, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Smoushond schreef: 03 okt 2021, 14:27 Bertus eet Royal canin puppy brokken. Fijne hele kleine brokjes. Maar hij poept er behoorlijk veel van en drinkt (en plast ) dus ook veel. Ik zou hem wel wat minder brokken willen geven en wat KVV erbij.

Ik ben er niet wild van. Helemaal niet me veel drinken en poepen. Welke brok eet Heavy?

Je kunt iedere kvv geven, mijn voorkeur zou uitgaan naar een kvv met een natuurlijke calciumbron.
Waar het vandaan komt dat het duur moet zijn snap ik niet. Merken als lotgering, herby en dogmeat zijn gewoon goed :dunno:
Heb je toevallig een afhaalpunt in de buurt?
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Gewoon elke kvv is goed.
Mijn chihuahua pupjes aten op 5-6 weken gewoon de kvv van alle andere honden hier.
De rest van die brokjes kan je als (trainings)snoepjes gebruiken, kan je lekker veel van geven en verder gewoon naar kvv gaan.
ranetje

Bericht door ranetje »

In feite zijn alle soorten wel goed volgens mij.
Ik geef zelf DARF kvv.
Er is zelfs een puppyuitvoering, maar je kan alle soorten geven.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 2

Bericht door Smoushond »

Dagmar schreef: 03 okt 2021, 15:39
Smoushond schreef: 03 okt 2021, 14:27 Bertus eet Royal canin puppy brokken. Fijne hele kleine brokjes. Maar hij poept er behoorlijk veel van en drinkt (en plast ) dus ook veel. Ik zou hem wel wat minder brokken willen geven en wat KVV erbij.

Ik ben er niet wild van. Helemaal niet me veel drinken en poepen. Welke brok eet Heavy?

Je kunt iedere kvv geven, mijn voorkeur zou uitgaan naar een kvv met een natuurlijke calciumbron.
Waar het vandaan komt dat het duur moet zijn snap ik niet. Merken als lotgering, herby en dogmeat zijn gewoon goed :dunno:
Heb je toevallig een afhaalpunt in de buurt?
Heavy eet Royal canin hypoallergeen.
Afbeelding
elskeadrianne
Honden: 2
Welke: Oudduitse herder

Bericht door elskeadrianne »

Ik voer ze allebei Lotgering. Mace al jaren en Mikki sinds ze bij me is (nu bijna zes weken).
Doen het er allebei super goed op, mooi in de vacht en twee keer per dag een drol, niet overmatig drinken.
Wel af en toe wat zalmolie, schapenvetbonbon of rauw eitje erdoor.
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Ik voer Raw4Dogs, voorheen ook wel Farmfood en Carnibest. Laatste is goed maar echt heel duur. Kivo is ook een goed merk.

Zoals gezegd kan iedere KVV voor pups, zorg idd wel voor compleet varianten
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Plaats reactie