Tutu eet als een dijkwerker - filmpje pag.2!
Re: Tutu eet bijna niet meer
Ik herken het zo, bij donna werd nooit iets echt gevonden, ze vond een gebakken frikandel wel goddelijk dus haar laatste half jaar kreeg ze dat.
Oude hondjes doen rare dingen , misschien is hij al ouder dan je denkt. Gewoon kijken wat ie wel wil , de satin balls waren bij leo favoriet toen hij absces in kaak had.
Oude hondjes doen rare dingen , misschien is hij al ouder dan je denkt. Gewoon kijken wat ie wel wil , de satin balls waren bij leo favoriet toen hij absces in kaak had.
- Johnny Jones
- Posts in topic: 14
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Vorige week heb ik hem in de kamerkennel gezet met zijn bakje smuldier. Na een paar minuten was hij het zat en klom hij eruit , zonder zijn eten te hebben aangeraakt.
Maandag heb ik hem alleen 'normaal eten' (frolic en smuldier) aangeboden wat hij niet wilde. Hij heeft toen de hele dag niets gegeten behalve de cholodin in een plakje ham. Gisteren kreeg hij toch wel honger. Hij heeft minstens 200 gr. paté uit een kuipje op en daarna nog drie plakjes ham.
We hebben vanmiddag om half vier een afspraak bij de dierenarts om bloed te prikken. Ben ook erg benieuwd hoe zijn gewicht nu is. Nu het minder warm is konden we vanmorgen wat langer wandelen, dan lijkt er helemaal niks mis met hem. Drie kwartier vlot doorlopen, stukjes rennen, uitgebreid overal snuffelen en kennismaken met honden die we tegenkwamen. Genieten met de oude baas
Maandag heb ik hem alleen 'normaal eten' (frolic en smuldier) aangeboden wat hij niet wilde. Hij heeft toen de hele dag niets gegeten behalve de cholodin in een plakje ham. Gisteren kreeg hij toch wel honger. Hij heeft minstens 200 gr. paté uit een kuipje op en daarna nog drie plakjes ham.
We hebben vanmiddag om half vier een afspraak bij de dierenarts om bloed te prikken. Ben ook erg benieuwd hoe zijn gewicht nu is. Nu het minder warm is konden we vanmorgen wat langer wandelen, dan lijkt er helemaal niks mis met hem. Drie kwartier vlot doorlopen, stukjes rennen, uitgebreid overal snuffelen en kennismaken met honden die we tegenkwamen. Genieten met de oude baas
- Johnny Jones
De bloeduitslagen waren goed, geen afwijkingen..
In overleg met de dierenarts besloten om Tutu toch maar opnieuw chemisch te castreren, we hebben voor morgen een afspraak. Hopelijk krijgt hij mentaal meer rust als de hormonen niet meer door zijn lijf gieren en heeft dat invloed op zijn eetgedrag.
In overleg met de dierenarts besloten om Tutu toch maar opnieuw chemisch te castreren, we hebben voor morgen een afspraak. Hopelijk krijgt hij mentaal meer rust als de hormonen niet meer door zijn lijf gieren en heeft dat invloed op zijn eetgedrag.
-
- Posts in topic: 3
- Contacteer:
Dat is in elk geval een goed bericht. Ik hoop voor jullie dat de chemische castratie het gewenste effect zal hebben.
- Célie
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Anders met de pot mee laten eten aan tafel samen met jullie.
- Gudrun
- Posts in topic: 2
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ha goed dat alles nog in orde is qua bloeduitslagen!
Hopelijk brengt de chemische castratie terug wat rust in dat kopje en eet hij terug beter. Met de pot mee zoals Célie schrijft vind ik ook een goed idee! Sherlock zou het er ook helemaal mee eens zijn.
Hopelijk brengt de chemische castratie terug wat rust in dat kopje en eet hij terug beter. Met de pot mee zoals Célie schrijft vind ik ook een goed idee! Sherlock zou het er ook helemaal mee eens zijn.
- Inge O
- Posts in topic: 3
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
In ieder geval al een geruststelling, en zijn gedrag blijkbaar ook. Dan zou ik - gezien zijn leeftijd - inzetten op voeren wat hij lust, en niet wat hij normaal zou moeten lusten.
- Johnny Jones
We kijken van dag tot dag. Wat hij de ene dag heerlijk vindt, haalt hij een dag later zijn neus voor op. Mee eten hoort inderdaad bij de opties!
In de tijd dat don niet wilde eten....je gaat de meest gekke dingen doen ik weet het;)Johnny Jones schreef: ↑19 aug 2022, 15:37We kijken van dag tot dag. Wat hij de ene dag heerlijk vindt, haalt hij een dag later zijn neus voor op. Mee eten hoort inderdaad bij de opties!
Ging ze bij de buurman eten, lebberde ze zo broodje pate en een biefstukje mer aardappels op.
Tis vreselijk. En al die mensen die zeggen .....ze gaat vanzelf eten .......dat werkt ook niet.
Als hij met de pot mee wil eten zou dat mooi zijn een extra aardappel is zo geschild
- Johnny Jones
Het is inmiddels 2,5 maanden geleden dat Tutu opnieuw chemisch gecastreerd is. Dit heeft hem enorm goed gedaan, hij eet nu als een dijkwerker! Gewoon de gezonde brokjes en de laatste dagen eet hij zelfs van de grond uit zijn voerbakje.
Verder is hij een stuk rustiger in zijn koppie, hij zeurt niet meer zo extreem om het bos in te gaan. Zoals het nu gaat lijkt het erop dat hij nog eventjes van het leven kan genieten. Ben blij dat ik het gedaan heb.
Verder is hij een stuk rustiger in zijn koppie, hij zeurt niet meer zo extreem om het bos in te gaan. Zoals het nu gaat lijkt het erop dat hij nog eventjes van het leven kan genieten. Ben blij dat ik het gedaan heb.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Wauw, wat goed!Johnny Jones schreef: ↑02 nov 2022, 14:41 Het is inmiddels 2,5 maanden geleden dat Tutu opnieuw chemisch gecastreerd is. Dit heeft hem enorm goed gedaan, hij eet nu als een dijkwerker! Gewoon de gezonde brokjes en de laatste dagen eet hij zelfs van de grond uit zijn voerbakje.
- Heleboelie
Re: Tutu eet als een dijkwerker!
Heerlijk dat de hormonen die oude knar niet meer in de weg zitten!
Hier ook een, tijd tot tijd, moeilijke eter... da's echt wel frustrerend (vooral bij zwerfhondjes )
Gewoon lekker genieten van elkaar nu (en een goede bak voer dus )!
Hier ook een, tijd tot tijd, moeilijke eter... da's echt wel frustrerend (vooral bij zwerfhondjes )
Gewoon lekker genieten van elkaar nu (en een goede bak voer dus )!
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Tutu eet als een dijkwerker!
Wat een groot verschil dan zeg, fijn dat het zo positief voor hem uitpakt.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Johnny Jones
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
- Johnny Jones
Re: Tutu eet als een dijkwerker - filmpje pag.2!
Het is net hoe zijn pet staat. Zijn brokjes eet hij vaak zonder voeren, dan bij voorkeur wel dat ik ze op tafel naast zijn bakje leg
Zijn vlees heeft hij een tijd goed zelf uit zijn bakje gegeten, maar dit is er weer ingeslopen. Het liefst loopt hij een beetje door de kamer met mij en zijn vlees achter hem aan. En dan steeds een hapje..
Hij heeft nogal wat wensen over hoe hij alles precies wil hebben en is uitstekend in staat om de mensen om hem heen op te voeden. Maar hij is oud, lief en we genieten enorm van de oude baas die ons iedere dag laat lachen met zijn rare gedrag. Hij geniet op zijn beurt denk ik ook van alle verwennerij. Hij kan nu nog goed mee in het bos, maar ik zie me straks al helemaal lopen met Tutu die als een koning om zich heen kijkt vanuit een hondenwandelwagen!
Die ogen van Tutu als hij van de vork eet. . Zo schattig. Ik pas wel eens op een spaniël die eet ook alleen zijn brokjes als ik ze naast zijn bakje leg. Hij moet het ook nog zien doen anders eet hij nog niet. Heel typisch.
- Johnny Jones
Ook zo'n portret! Uit Tutu zijn DNA bleek dat hij half Spaniëlmix is, maar dat is vast toeval!