F1
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
F1
Nee, niet met die autootjes.
F1 in de zin van generaties.
Aanschouw 2 hele whippets en een halve.
Wat is het wezenlijke verschil waar die genetische armoede voor nodig is?
Is de ene mooier dan de ander en op welke manier dan?
Zijn ze sneller? Slimmer dan de ander? Het mag een 50% hondje zijn maar ze is 100 fit for function.
Genetisch materiaal van buiten het stamboek halen is denk ik in geen enkele kringgroep meer onbespreekbaar.
Maar toch kan ik Echo's pups niet kwijt in het whippetras. Gek he?
F1 in de zin van generaties.
Aanschouw 2 hele whippets en een halve.
Wat is het wezenlijke verschil waar die genetische armoede voor nodig is?
Is de ene mooier dan de ander en op welke manier dan?
Zijn ze sneller? Slimmer dan de ander? Het mag een 50% hondje zijn maar ze is 100 fit for function.
Genetisch materiaal van buiten het stamboek halen is denk ik in geen enkele kringgroep meer onbespreekbaar.
Maar toch kan ik Echo's pups niet kwijt in het whippetras. Gek he?
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: F1
Dan kan ik ze geruststellen want zo'n ingetrokken showreet vererft hierop heel rastypisch.
Als je whippets al aan de boerse kant zijn zoals dingetje van de haelvemaen zou ik er misschien ook niet voor kiezen maar ook bij de whippets zie ik wel hondjes waarvan ik het inderdaad teveel whippet vind. Dat dient de hond niet meer.
Mira is daar trouwens een van.
Ik snap best dat je geen krijsend steile achterpoten wil en een theepotstaart niet goed vindt. Ik vind dat ook niet meteen heel mooi ofzo.
Maar kampioenen fok je niet altijd uit andere kampioenen. Dat weet dat showvolk prima.
Ik denk dat Echo heel erg goed de oma van een showkampioen zou kunnen zijn. Want dat is waar je dat extra kwaliteitje vandaan haalt nadat het kopje precies goed is. Op het allerlaatste moment gaat het niet meer over het standaard plaatje maar over iets extra's ten opzichte van de andere twee in de ring.
Ik vind niet dat je moet wachten op problemen. Het whippetras heeft geen gebrek aan type dus waarom zou je daar nou ineens de deur dicht gaan zitten houden?
Lookalikes mogen mee doen bij de flatcoat maar bij de whippet is een lurcher ineens harram?
Dat vind ik onintelligent.
Ik ben wel heel benieuwd naar hoe de Feta pups er nu uit zien.