Is deze pijnstiller geschikt?
- Jetski
- Posts in topic: 2
- Welke: Portugese waterhond
Is deze pijnstiller geschikt?
Ik zou voor de momenten dat ik Ollie een pijnstiller wil geven, zonder gelijk naar een dierenarts te moeten gaan ,graag een pijnstiller in huis hebben.
Bv als ie eens een gekke smakker maakt en dan stijf loopt, of als ie een wondje heeft. Gewoon de momenten waarop we zelf een paracetamol of ibuprofen oid zouden slikken..
Tot nu toe gaf ik dan traumeel tabletten maar dit doet niet veel..
Heb deze ook een paar keer als proef zelf gebruikt als ik hoofdpijn had, en merkte daarmee ook geen verschil.
Bij de dierenarts krijgt hij wel eens carporal als ie wat heeft, maar dat is net genoeg voor het bestaande probleem.. Vroeger had ik dat op voorraad maar tegenwoordig mag dat niet zo makkelijk meegegeven worden.
Nou zag in in Amerika deze pijnstiller: Canine aspirin
Ik heb altijd begrepen dat asperine niet aan honden gegeven mag worden, dus vraag me af of deze geschikt zijn?
Weet iemand hoe dit zit?
Hier een foto van de pot
Bv als ie eens een gekke smakker maakt en dan stijf loopt, of als ie een wondje heeft. Gewoon de momenten waarop we zelf een paracetamol of ibuprofen oid zouden slikken..
Heb deze ook een paar keer als proef zelf gebruikt als ik hoofdpijn had, en merkte daarmee ook geen verschil.
Bij de dierenarts krijgt hij wel eens carporal als ie wat heeft, maar dat is net genoeg voor het bestaande probleem.. Vroeger had ik dat op voorraad maar tegenwoordig mag dat niet zo makkelijk meegegeven worden.
Ik heb altijd begrepen dat asperine niet aan honden gegeven mag worden, dus vraag me af of deze geschikt zijn?
Weet iemand hoe dit zit?
Hier een foto van de pot
-
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Re: Is deze pijnstiller geschikt?
Als je een beetje fijne DA hebt kun je toch overleggen om een gewoon regulier NL middel te hebben staan?
Maar.. ik vind dat je nooit zomaar op eigen houtje, zonder op zijn minst te hebben gebeld naar een DA iets moet geven. Nou ja, Traumeel dan misschien
Los daarvan: dit middel lijkt me dus geen pijnstiller. Zelfs niet een "alternatieve".
En, hoe wil je eraan komen? Gewoon bestellen? Ik denk dat je dan even heel goed moet navragen of je het wel in huis mag hebben als je denkt dat het een voorsgeschreven middel is... dat het langs de douane mag enzo...
Kortom: ik ga voor .. doe maar niet.
Suzanne
Maar.. ik vind dat je nooit zomaar op eigen houtje, zonder op zijn minst te hebben gebeld naar een DA iets moet geven. Nou ja, Traumeel dan misschien
Los daarvan: dit middel lijkt me dus geen pijnstiller. Zelfs niet een "alternatieve".
En, hoe wil je eraan komen? Gewoon bestellen? Ik denk dat je dan even heel goed moet navragen of je het wel in huis mag hebben als je denkt dat het een voorsgeschreven middel is... dat het langs de douane mag enzo...
Kortom: ik ga voor .. doe maar niet.
Suzanne
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Je hoeft geen consult voor een hond met een zere poot als je weet wat er met die poot is.
Kun je gewoon afhalen. Wel even zo afspreken.
Het is inderdaad wel duur spul. Maar het is dan ook een luxemedicijntje voor dieren van rijke westerse mensen.
-
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
De ellende is dat de DA niet kan inschatten of een gewone eigenaar zonder medische kennis wel in staat is om te beoordelen of er sprake is van een wissewasje.
Ik heb wel pijnstilling in huis, metacam bijvoorbeeld, maar heb wel beloofd eerst te overleggen voor ik iets toedien. Okay, misschien heb ik een iets andere band met de DA maar ik snap hun kant ook wel. Iets met "aansprakelijk zijn als een verkeerd medicijn voor de verkeerde reden wordt gegeven"...
Suzanne
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Nou ik heb metacam voor een van de katten gehad, maar dat geef ik gerust aan een van de andere katten als ik denk dat dat nodig is. Daar ga ik de dierenarts niet voor bellen. Ik bel toch ook neit de huisarts als ik zelf een keer een ibuprofen neem.. dat vind ik echt overdreven~Suzanne~ schreef: ↑28 aug 2022, 21:19De ellende is dat de DA niet kan inschatten of een gewone eigenaar zonder medische kennis wel in staat is om te beoordelen of er sprake is van een wissewasje.
Ik heb wel pijnstilling in huis, metacam bijvoorbeeld, maar heb wel beloofd eerst te overleggen voor ik iets toedien. Okay, misschien heb ik een iets andere band met de DA maar ik snap hun kant ook wel. Iets met "aansprakelijk zijn als een verkeerd medicijn voor de verkeerde reden wordt gegeven"...
Suzanne
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou, aangezien het mijn wissewasje is lijkt me dat ook mijn dilemma.
Ik merk dat het onduidelijk is wat het betekent om de eigenaar van een dier te zijn.
Misschien is het een ezelsbruggetje om te onthouden dat ik jou gebeld heb. Anders wist je niet eens dat vlekkie jeuk had.
Doe normaal.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ik heb vorige week net weer een doos pijnstillers gehaald bij de dierenarts. Als ik met een probleem kom en daar is pijnstilling bij nodig, zou ik het afgepast krijgen. Dit is goedkoper en met mijn geluk momenteel, is die doos op ruim voordat de houdbaarheidsdatum afgelopen is.
Als er iets gebeurd is en ik weet al dat ik een dierenarts nodig ga hebben of het duurt nog even voordat we heen mogen, overleg ik eerst met de dierenarts of het handig is om al pijnstilling te geven of niet. Maar anders...
Als er iets gebeurd is en ik weet al dat ik een dierenarts nodig ga hebben of het duurt nog even voordat we heen mogen, overleg ik eerst met de dierenarts of het handig is om al pijnstilling te geven of niet. Maar anders...
- annnie
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Ik zou deze niet aandurvenJetski schreef: ↑28 aug 2022, 20:02 Ik zou voor de momenten dat ik Ollie een pijnstiller wil geven, zonder gelijk naar een dierenarts te moeten gaan ,graag een pijnstiller in huis hebben.
Weet iemand hoe dit zit?
Hier een foto van de pot
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/aspirine/
Ik vraag me zelfs af of je het ingevoerd krijgt als je het besteld
Waarom niet gewoon in overleg met je dierenarts een nsaid zoals bv metacam op voorraad thuis voor nood?
Waarom niet gewoon in overleg met je dierenarts een nsaid zoals bv metacam op voorraad thuis voor nood?
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Bedankt voor de reacties!
Maargoed dat zegt niets, je kunt in Amerika een hoop medicijnzooi gewoon bij de drogist kopen waar je hier een doktersrecept voor nodig hebt..
Ik ben jaren geleden paraveterinair geweest en heb toen al geleerd dat humane pijnstilling gevaarlijk kan zijn voor honden/katten , maar omdat deze verkocht worden daar voor honden heb ik ze gekocht.
Maargoed dat zegt niets, je kunt in Amerika een hoop medicijnzooi gewoon bij de drogist kopen waar je hier een doktersrecept voor nodig hebt..
Ik heb ze al in huis dus, maar ga idd overleggen met de dierenarts voor een zeker weten veilige pijnstiller op voorraad.Ik vraag me zelfs af of je het ingevoerd krijgt als je het besteld
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik heb altijd metacam in huis.
En als Sherlock pijn heeft krijgt hij tramadol, dat is zeer zelden maar hij verdraagt geen enkele nsaid meer, meteen bloederige diarree.
In overleg (telefoontje of berichtje/mailtje) kan er heel veel bij mijn dierenarts... ook al omdat ze mij en de honden al zo lang kent natuurlijk.
En als Sherlock pijn heeft krijgt hij tramadol, dat is zeer zelden maar hij verdraagt geen enkele nsaid meer, meteen bloederige diarree.
In overleg (telefoontje of berichtje/mailtje) kan er heel veel bij mijn dierenarts... ook al omdat ze mij en de honden al zo lang kent natuurlijk.
- Johnny Jones
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Het is gewoon acetylsalicylzuur (aspirine), enige verschil is dat er een smaakje aan toegevoegd is waardoor het een 'chewable' en 'dog' aspirine wordt. Maar blijft net zo link als elke andere aspirine.Jetski schreef: ↑29 aug 2022, 12:43 Bedankt voor de reacties!Ik ben jaren geleden paraveterinair geweest en heb toen al geleerd dat humane pijnstilling gevaarlijk kan zijn voor honden/katten , maar omdat deze verkocht worden daar voor honden heb ik ze gekocht.
Maargoed dat zegt niets, je kunt in Amerika een hoop medicijnzooi gewoon bij de drogist kopen waar je hier een doktersrecept voor nodig hebt..Ik heb ze al in huis dus, maar ga idd overleggen met de dierenarts voor een zeker weten veilige pijnstiller op voorraad.Ik vraag me zelfs af of je het ingevoerd krijgt als je het besteld
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- malinois
- Posts in topic: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik heb altijd Loxicom op voorraad. Kan ook bellen dan kan ik er een ophalen.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Contacteer:
Mijn da kan dat prima inschatten, hij geeft mij dus gewoon Loxicom/Metacam als ik zeg dat ik t nodig heb.~Suzanne~ schreef:De ellende is dat de DA niet kan inschatten of een gewone eigenaar zonder medische kennis wel in staat is om te beoordelen of er sprake is van een wissewasje.
Suzanne
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
De mijne net zo , ik heb altijd een flesje metacam staan, lompe leo verstapte zich nog weleens of speelde te ruw.
Mijn ervaring is dat een dierenarts daar niet zo moeilijk over doet om gewoon een paar pijnstillers te hebben voor het geval dat.
Mijn ervaring is dat een dierenarts daar niet zo moeilijk over doet om gewoon een paar pijnstillers te hebben voor het geval dat.
- malinois
- Contacteer:
Hier doen ze er wel heel moeilijk over hoor. Maar ik haal hem bij mn Belse daHewi schreef:De mijne net zo , ik heb altijd een flesje metacam staan, lompe leo verstapte zich nog weleens of speelde te ruw.
Ik heb gewoon een aantal tabletten Rimadyl in voorraad.
Het laatste jaar van Ita kon ik een hele pot meekrijgen en bellen voor nieuw als het op was.
Ik heb nu maar een kleine voorraad omdat het meestal niet nodig is.
En eventueel bel ik eerst met de DA als die bereikbaar is.
Die kent me genoeg om eventueel telefonisch advies te geven.
Die canine aspirin lijkt me een risico.
Wel een ontstekingsremmer/pijnstiller zo te zien, maar of dat geschikt is voor honden ook al staat dat er op?
Zou even overleggen met de DA.
Het laatste jaar van Ita kon ik een hele pot meekrijgen en bellen voor nieuw als het op was.
Ik heb nu maar een kleine voorraad omdat het meestal niet nodig is.
En eventueel bel ik eerst met de DA als die bereikbaar is.
Die kent me genoeg om eventueel telefonisch advies te geven.
Die canine aspirin lijkt me een risico.
Wel een ontstekingsremmer/pijnstiller zo te zien, maar of dat geschikt is voor honden ook al staat dat er op?
Zou even overleggen met de DA.