Newfoundlander hoofd
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Newfoundlander hoofd
Oh ja vreselijk, ik was vlak voor Corona hier in Maastricht op de show en kwam langs de Newfie ring. Moest 2x kijken, wat een gedrochten zijn dat geworden. A
Ik vind die eerste ook al veel te veel lip hebben maar ik heb dan ook een aversie tegen honden die hele sloten kwijlen.
Dat constante gezeem met slabbertjes.Mizzsylver schreef: ↑17 mei 2022, 20:32 Oh ja vreselijk, ik was vlak voor Corona hier in Maastricht op de show en kwam langs de Newfie ring. Moest 2x kijken, wat een gedrochten zijn dat geworden. A
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Een soort mastino Napoletano...
En die zijn weer een soort... monster? Nachtmerrie? Die hier is even oud als Zus en kan al helemaal niets meer. Het eerste jaar rende hij nog.
Niet dat dat zo'n pretje was om te zien, Zus was voor de eerste en tot nu toe enige keer doodsbang van al dat rondhossende vel en die roze open muil met lilliputtertandjes.
Die dacht dat de hondenzombieapocalyps was begonnen
-
- Posts in topic: 3
- Welke: Whippet en Lurcher
Als je onderste ooglid in een punt naar beneden hangt gaat er iets mis.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Blijkbaar komt Down syndroom ook voor bij honden.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik vind dit echt eeuwig zonde, het doet me echt wat. Ik ben opgegroeid met Newfoundlanders zoals op je ‘vroeger’ plaatje, ik vind het ras echt prachtig en ik had er dolgraag ooit weer een gewild. Maar ze zien er vaak niet meer uit tegenwoordig, laat dan maar zitten hoor, dat nieuwe type hoef ik niet.
Het is inderdaad eeuwig zonde als je die foto ziet.
Al moet ik zeggen dat de twee die hier lopen er vergeleken met die tweede foto prima uitzien.
Die zijn niet "getoiletteerd".
Zou dat nog verschil maken?
Misschien is de bouw helemaal niet zo erg veranderd en de beharing misschien ook niet?
Alleen is de originele bouw en beharing niet meer te zien bij dat moderne show exemplaar.
Al moet ik zeggen dat de twee die hier lopen er vergeleken met die tweede foto prima uitzien.
Die zijn niet "getoiletteerd".
Zou dat nog verschil maken?
Misschien is de bouw helemaal niet zo erg veranderd en de beharing misschien ook niet?
Alleen is de originele bouw en beharing niet meer te zien bij dat moderne show exemplaar.
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ja, die is prachtig
Die loopt op de show vast tegen een disc aan vanwege ‘te weinig type’……
Idioterie, die hondenshows.
Ze wordt dit jaar nog (na haar 2de verjaardag) geröntgend en als dat goed is krijgt ze pups. Niks show :-) ze hebben blijkbaar ook al een vergelijkbare reu op het oogNanna schreef:Ja, die is prachtig
Ze loopt ook probleemloos in 40 graden + de losloopwandeling met de mechels, tervurens en ehhh kelpie (?)
En border collies op show.
Klopt ja. En ik hou juist van die mooie lijnen in een hondenkop. Ik heb niks met die gekke bolle voorhoofden. Dus wat mij betreft bij elk ras een zeer vreemde ontwikkeling.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: wetterhoun
Ok, dat is lelijk ja. Maar die hond op de kleine foto heeft tenminste geen enorme hanglippen en hangende oogleden wat je bij de meeste newfies tegenwoordig ziet. Ik vind de hond op de kleine foto er eigenlijk helemaal niet als een newfoundlander uitzien, meer een kruising.