Klaar om op te laden! Wtf, 5 maanden alweer! Fotossss

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
mijke
Posts in topic: 180

Re: Klaar om op te laden! Ranja 15 weken

Bericht door mijke »

Ja dat loensen deed ze altijd al

Afbeelding
Lieske_1977

Bericht door Lieske_1977 »

Ze is prachtig!
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

mijke schreef: 26 jul 2022, 13:55 Ja dat loensen deed ze altijd al

Afbeelding
Loensje :LOL: :I:
mijke

Bericht door mijke »

Ranja is vandaag 4 maanden oud, en dit was het mysterie van de dag; wtf is dat voor raar geluid bij die regenafvoer? 😜

Afbeelding

Van de week had Ranja een date met Djinn! En hoewel het niet echt tot spelen kwam, was het toch een hele positieve ervaring voor haar. Djinn was erg rustig en dus al heel erg snel niet meer eng, dat ging eigenlijk al gelijk na binnenkomst goed. Daarna heeft Ranja zich tot in d'r tenen uitgesloofd om Djinn tot spelen te krijgen, maar dat vond Djinn toch iets te druk 😅 Gelukkig reageerde Ranja heel goed op haar grommetjes. Volgende keer neemt ze Fitz mee, eens kijken hoe het met een grote hond gaat.

Zijn er nog mensen die willen komen puppydaten? Ze wordt steeds dapperder, dus vanuit huis een rondje lopen naar een plek waar ze los kunnen behoort inmiddels ook tot de mogelijkheden :cheer:
pioenroos
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

mijke schreef: 31 jul 2022, 14:45 Zijn er nog mensen die willen komen puppydaten?
Ja, Danu! Ik woon relatief vlakbij, in Middelburg :mann:
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

pioenroos schreef: 31 jul 2022, 16:11
mijke schreef: 31 jul 2022, 14:45 Zijn er nog mensen die willen komen puppydaten?
Ja, Danu! Ik woon relatief vlakbij, in Middelburg :mann:
lol dat is 4 uur rijden :lol: Je bent welkom hoor :mrgreen:
Zamunda
Posts in topic: 28
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Nog niet helemaal bijgelezen maar wel de superleuke foto's bekeken inclusief teksten, heel erg leuk hoe het nu gaat!

Puck is inderdaad heel fijn met pups, hij gaf Murf echt alle ruimte.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke

Bericht door mijke »

Zamunda schreef: 31 jul 2022, 17:13 Nog niet helemaal bijgelezen maar wel de superleuke foto's bekeken inclusief teksten, heel erg leuk hoe het nu gaat!

Wil Murf niet op visite komen? Alle honden waarmee Ranja tot nu toe gespeeld heeft op straat waren ongeveer Murf zijn leeftijd en grootte!
Flo
Posts in topic: 3
Honden: 2

Bericht door Flo »

mijke schreef: 25 jul 2022, 22:54 Sorry hoor, maar dit is toch niet normaal? Waar is m'n puppy gebleven?!?

Afbeelding
Wat een plaatje (en je meisjes ook) :I:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 28
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

mijke schreef: 31 jul 2022, 18:25
Zamunda schreef: 31 jul 2022, 17:13 Nog niet helemaal bijgelezen maar wel de superleuke foto's bekeken inclusief teksten, heel erg leuk hoe het nu gaat!

Wil Murf niet op visite komen? Alle honden waarmee Ranja tot nu toe gespeeld heeft op straat waren ongeveer Murf zijn leeftijd en grootte!
Murf zou goed passen, maar voor mij is het te ver en druk om er nu even bij te doen.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke

Bericht door mijke »

Zamunda schreef: 04 aug 2022, 21:15
mijke schreef: 31 jul 2022, 18:25

Murf zou goed passen, maar voor mij is het te ver en druk om er nu even bij te doen.
Ah dat snap ik :J:
mijke

Bericht door mijke »

Hoera, vandaag is Ranja 5 maanden! Wat een hond is het al zeg! Het gaat de laatste tijd zo makkelijk. Ze is al een poosje klaar met wisselen, dus de piranhafase is voorbij. Ze is bijna zindelijk (mits ik savonds vaak genoeg van m'n reet kom als ze dat zegt 😜), dus dat scheelt ook een boel. En ze doet het allemaal eigenlijk zo makkelijk. Nouja er zijn nog wel wat aandachtspuntjes natuurlijk maar in hoofdlijnen is het echt een makkelijk kind. Bijna te makkelijk :lol: ze is zo rustig en ingetogen, totaal niet de tomeloze, onstuimige energie die ik had verwacht! Elke ochtend gaat ze een uur spelen bij 'de hondjes'; een groep mensen met honden dat elkaar op een vaste tijd treft op een veld, elke dag. Ze vindt dat echt fantastisch! Ze is zo lekker sociaal, maakt nooit ruzie, kan heerlijk spelen met de andere pups, echt happy go lucky. Alleen de mensen die op de bank zitten moeten er op bedacht zijn dat ze graag en vaak even rust zoekt door bovenop hun schoot te springen :lol: Ook als mensen hun kinderen meeneem kan ik haar helemaal vertrouwen, sommige kinderen zijn zelfs zo dol op haar dat ze met Livia ruzie maken over wie haar mee naar huis neemt 😅
Savonds doen we een lange wandeling, meestal langs het zandpad, en meestal komen we dan haar vriendinnetje de stabijpup tegen, dus dat is dikke pret. Zo niet, dan houdt ze zich sinds kort bezig met 'in het water vallen'. Eerst was het per ongeluk, dan viel ze er in tijdens het drinken, omdat het water wat laag staat momenteel. Maar dat gebeurde steeds vaker. En nu is het een ding 😆 Om de paar meter naar de kant, mal in het water slaan met je voorpoten, er in vallen, schrikken en snel weer op de kant klimmen. Idioot kind. Er lopen daar savonds veel dure mensen in lichte kleding en ze springt graag tegen mensen aan dus dat is ook lekker oppassen geblazen :')
Ze is wel een echte herder. Als mensen smorgens 'voortijdig' uit het hondengroepje vertrekken, dan rent ze natuurlijk mee want hallo, waar ga jij zomaar naartoe? Gelukkig komt ze ook terug 😜 Als Livia 3 meter voorop loopt wordt er zelfs gekrijst, dat kan écht niet, veel te ver weg :neenee: En ahum, sinds een paar dagen, hapt ze voorbijkomende joggers en wandelaars naar hun enkel 🤭 Dat is wel een soortvan echt niet de bedoeling, dus als iemand daar nog tips voor heeft 😅 Ik moet trouwens zeggen dat iedereen hier daar heel relaxt op reageert haha. Haren is sowieso wel een hondendorp lijkt wel, iedereen gaat er heel relaxt mee om. Of misschien is dat gewoon in het algemeen zo, dat mensen hier fatsoenlijker zijn dan ik in de stad gewend ben. In ieder geval heel fijn met een nog niet perfect opgevoede pup, haha.
Ik zal morgen wel even een fotodump doen. Ranja ligt al in diepe rust en ik ga nu ook lekker slapen. Moet je kijken wat een lap hond!

Afbeelding

Ze snurkt een beetje :hartjes:

Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 46

Re: Klaar om op te laden! Wtf, 5 maanden alweer!

Bericht door Smoushond »

Wat is ze mooi 🥰 en groot al. Wat klinkt dat hondenveld heerlijk. Ik kan uren lopen en trainen met Bertus zonder dat hij moe wordt maar met andere honden spelen is toch wel iets waar hij echt moe en voldaan van wordt . Fijn dat je dat zo dichtbij hebt. Hoe gaat het met het blaffen?

Achter joggers aan zou Bertus ook wel willen 😂 ik roep hem bij me als ik een jogger aan zie komen of fietser en laat hem “aan de kant” zitten dat doe ik ook bij wandelaars zonder hond en witte broek
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Wat een heerlijke update, haast tijd voor een nieuwe pup, zo te lezen :mrgreen: .
Mo-yi
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

mijke schreef: 25 jul 2022, 22:54 Sorry hoor, maar dit is toch niet normaal? Waar is m'n puppy gebleven?!?

Afbeelding
:hartjes:
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 12
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik vind haar echt heel erg leuk :hartjes: wat een scheetje.

Joggers en wandelaars zou ik actief op gaan oefenen. Je hebt overal wel van die plekken waar op zondagochtend iedereen en z'n moeder gaat hardlopen. Zak hondenkoek mee, lange lijn en bij elke hardloper oogcontact of een handtouch vragen. Als ze te opgewonden is meer afstand nemen en als het goed gaat dichterbij en eventueel helemaal los.

De lange lijn laat je los liggen/hangen en is er vooral als noodstop zodat ze geen succes heeft als ze toch besluit een hapje uit te delen.

Als je iemand kan vinden die speciaal voor jou op en neer wil hardlopen is dat nog mooier!
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Lothian schreef: 01 sep 2022, 08:54 Ik vind haar echt heel erg leuk :hartjes: wat een scheetje.

Joggers en wandelaars zou ik actief op gaan oefenen. Je hebt overal wel van die plekken waar op zondagochtend iedereen en z'n moeder gaat hardlopen. Zak hondenkoek mee, lange lijn en bij elke hardloper oogcontact of een handtouch vragen. Als ze te opgewonden is meer afstand nemen en als het goed gaat dichterbij en eventueel helemaal los.

De lange lijn laat je los liggen/hangen en is er vooral als noodstop zodat ze geen succes heeft als ze toch besluit een hapje uit te delen.

Als je iemand kan vinden die speciaal voor jou op en neer wil hardlopen is dat nog mooier!
Precies dit. En elke keer dus wanneer ze aandacht van de hardloper afhaalt en naar jou kijkt enthousiast belonen en met iets super lekkers. Zo wordt jij gewoon vele malen leuker. Brego wilde er als pup ook achteraan voor een korte periode. Heel snel af kunnen leren, want snaai is vele malen leuker. Komt vast goed 👍🏻
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
mijke

Bericht door mijke »

Ja, dat is wel een beetje een punt. Snaai is totaal oninteressant vindt Ranja 😅 Al sta ik met een knakworst te zwaaien. Ik heb nog niks kunnen ontdekken dat voor haar genoeg waarde heeft om echt succesvol in te kunnen zetten buiten met trainen. Spelletjes zijn buiten ook niet aan de orde. Ik probeer haar nu een beetje te enthousiasmeren voor spelen met takken en denneappels enzo, maar tot nu toe is het vooral Mijke die speelt, en Ranja die mij bij Gods gratie eens een keertje ter wille is 🤣
Frootje
Posts in topic: 22
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Wat klinkt Ranja leuk. En wat wordt ze groot! :I: Ik zal niks zeggen over slechts twee foto’s want ik heb al gemerkt dat ik zelf ook zo ben. :LOL:

Ik heb Aloy vanaf 8 weken oud geleerd bij joggers/fietsers/auto’s bij me te blijven omdat ik niet wist of ze drijfinstinct zou hebben dus met haar heb ik er geen ervaring mee. Maar ik heb dus wel een Sheltie gehad die achter joggers en fietsers aan wilde en zich voor auto’s wilde gooien (vandaar dat ik er met Aloy zo vroeg mee begon). :oeps: Ik heb daar inderdaad aan gewerkt zoals Lothian beschrijft en dat werkte wel, uiteindelijk deed ze het niet meer. Ranja zal het vast in no time doorhebben, zo’n pienter koppie. :I:
Frootje
Posts in topic: 22
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

mijke schreef: 01 sep 2022, 10:57 Ja, dat is wel een beetje een punt. Snaai is totaal oninteressant vindt Ranja 😅 Al sta ik met een knakworst te zwaaien. Ik heb nog niks kunnen ontdekken dat voor haar genoeg heeft om echt succesvol in te kunnen zetten buiten met trainen. Spelletjes zijn buiten ook niet aan de orde. Ik probeer haar nu een beetje te enthousiasmeren voor spelen met takken en denneappels enzo, maar tot nu toe is het vooral Mijke die speelt, en Ranja die mij bij Gods gratie eens een keertje ter wille is 🤣
Oh dat lijkt me echt lastig. Ik prijs mezelf gelukkig met een hond die vreet als een labrador. :oeps: Ik gebruik trouwens nu zo’n tube smeerkaas van Danish Chef en mijn ervaring is dat de meeste honden dat wel heel lekker vinden. Maar ja. De meeste honden vinden knakworst ook lekker dus misschien laat Ranja dat ook gewoon links liggen. :Q:
blondie
Posts in topic: 7

Bericht door blondie »

:I: :ok:
Diana
Posts in topic: 24
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Superfijn dat het zo goed gaat! Ze lijkt me een heerlijk hondje, wat een lief en pienter snoetje zit erop :hartjes:
Maar buiten geen interesse hebben in voer en spelen lijkt me wel lastig. Heeft ze dat in huis wel?
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 6

Bericht door ranetje »

mijke schreef: 01 sep 2022, 10:57 Ja, dat is wel een beetje een punt. Snaai is totaal oninteressant vindt Ranja 😅 Al sta ik met een knakworst te zwaaien. Ik heb nog niks kunnen ontdekken dat voor haar genoeg waarde heeft om echt succesvol in te kunnen zetten buiten met trainen. Spelletjes zijn buiten ook niet aan de orde. Ik probeer haar nu een beetje te enthousiasmeren voor spelen met takken en denneappels enzo, maar tot nu toe is het vooral Mijke die speelt, en Ranja die mij bij Gods gratie eens een keertje ter wille is 🤣
Ik heb indertijd bij Rana de lange lijn gebruikt om te oefenen met hardlopers en joggers.
iedere keer in zit gezet als er iemand langs kwam rennen.
Een van de hardlopers zag waar ik mee bezig was en bood aan om nog een paar keer langs te rennen.
Dat was een geweldige hulp.
Eerst had ik de lijn nog vst.
Naderhand werd het een sleeplijn en ging ik er op staan als er een jogger aan kwam.
Dat samen met aandachtsoefeningen werkte prima.

Nou was Rana geen herder, maar ik denk dat je er toch wel wee kan werken?
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

mijke schreef: 01 sep 2022, 10:57 Ja, dat is wel een beetje een punt. Snaai is totaal oninteressant vindt Ranja 😅 Al sta ik met een knakworst te zwaaien. Ik heb nog niks kunnen ontdekken dat voor haar genoeg waarde heeft om echt succesvol in te kunnen zetten buiten met trainen. Spelletjes zijn buiten ook niet aan de orde. Ik probeer haar nu een beetje te enthousiasmeren voor spelen met takken en denneappels enzo, maar tot nu toe is het vooral Mijke die speelt, en Ranja die mij bij Gods gratie eens een keertje ter wille is 🤣
Collega, hier vindt geen van allen spel interessant buiten (nou ja, Plezantje wel, maar dan alleen haar ren-balletje aan het strand) en snoep zijn voor Mafje en Karma ook 3 keer niks.

Volgens de doorsnee moderne trainer zal je dus jezelf nog moeten opleuken :F: .
Smoushond
Posts in topic: 46

Bericht door Smoushond »

Piepspeeltje misschien ?
Of anders geen eten in huis geven alleen onderweg
Afbeelding
Plaats reactie