Tanden poetsen?
Tanden poetsen?
Vandaag was ik met Ollie bij de dierenarts voor titerbepaling en kreeg hij gelijk een algemene check. Dierenarts adviseerde, gezien wat beginnende aanslag, om tanden te poetsen. Dit heb ik in mijn leven nog niet gedaan bij onze honden, dus weet ook niet wat nu wijsheid is. Ollie krijgt 1x per dag brok en 1x per dag KVV. Daarnaast regelmatig wat te kluiven, wat erg varieert. Advies van de dierenarts opvolgen of andere opties?
Groetjes Erwina & Ollie
Re: Tanden poetsen?
Waarom zou je het niet doen.
Vind je het een probleem?
Bij een van mijn honden moest ik wel poetsen want ik wilde niet steeds bij de DA laten reinigen onder roesje en je zag bij haar de aanslag groeien.
Daarna heb ik alle volgende honden gepoetst.
Het gaat er niet altijd om of je hond genoeg kluift, maar hoe gevoelig ze is voor aanslag heb ik gemerkt.
Ik vind het ook niet zo lastig.
Vanaf pup mee begonnen bij de volgende honden en dat gaat eigenlijk altijd gewoon goed.
Vind je het een probleem?
Bij een van mijn honden moest ik wel poetsen want ik wilde niet steeds bij de DA laten reinigen onder roesje en je zag bij haar de aanslag groeien.
Daarna heb ik alle volgende honden gepoetst.
Het gaat er niet altijd om of je hond genoeg kluift, maar hoe gevoelig ze is voor aanslag heb ik gemerkt.
Vanaf pup mee begonnen bij de volgende honden en dat gaat eigenlijk altijd gewoon goed.
Goede vraag waarom het niet te doen. Ik heb er gewoon geen verstand van maakt het nog uit waarmee, behalve dat het voor honden geschikt moet zijn?
Groetjes Erwina & Ollie
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
je kan gewoon een gaasje om je vinder doen en daarmee over het gebit gaan, dan haal je het tandplak weg.
Kijk, dat klinkt goed. Dat moet me lukken, dank!ellen en de birmanen schreef: ↑29 sep 2021, 09:45 je kan gewoon een gaasje om je vinder doen en daarmee over het gebit gaan, dan haal je het tandplak weg.
Groetjes Erwina & Ollie
Inderdaad en ik denk ook wat ze meemaken.ranetje schreef:
Zag het bij Kiara ook groeien als eerste en enige van m’n honden. Wijt dat aan de vele narcoses en medicatie.
Poetsen en Dentisept na zelf krabben hielp niet voldoende naar mijn zin.
Een Nylabone doet wel wonderen. Maat die ziet er na nog geen 2 maanden ook al zo uit.
8 aug 2021 vs 29 sept 2021
ik heb van vele mensen al eens gehoord dat met tomatensap geeft tegentandsteen en met goede resultaten en ook foto's gezien van het resultaat
Ik gebruik hondentandpasta en een gewone tandenborstel (je hoeft in principe alleen de buitenkant van het gebit te doen).
Anderen gebruiken een gaasje of een vingertandenborstel.
Kijk wat je zelf het gemakkelijkste vindt werken.
Ik gebruik ook hondentandpasta en wel een hondentandenborstel erbij. De tandpasta heeft geen leverworstsmaak of zo, maar valt bij Qi wel in de smaak. Aflikken na het poetsen is de beloning. De vingerborstels en de gaasjes daarentegen waren hier geen succes. Gewoon proberen wat het beste werkt.
Ik krab het eens in de zoveel tijd weg met zo’n tandenkrabbertje
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
-
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
mijn honden eten rauw en dus valt het met de tandsteen wel mee behalve op de bovenste hoektanden. Daar zat wel wat aanslag, onlangs bij de Kruidvat dit ding gekocht: https://www.kruidvat.nl/toppers-van-tv- ... /p/5184348
en dat werkte best goed. Ze vond het getril wel wat raar maar voor een stukje kaas liet ze het goed toe
en dat werkte best goed. Ze vond het getril wel wat raar maar voor een stukje kaas liet ze het goed toe
https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/o ... ndentanden
misschien wel leuk om telezen
Ga ik eens proberen dan. Tobi lijkt in korte tijd veel aanslag te hebben.
__Esmee
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Tomatensap stond in Dogzine. Vind het wel een goed idee, maar mijn honden hebben geen last van tandsteen. Hier krijgen ze in het weekend een stuk runderkophuid en dat is blijkbaar voor hun voldoende om de kiezen schoon te houden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Nikki
- Honden: 1
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Ik probeer elke dag bij Jet tanden te poetsen, ik gebruik een hondentandenborstel met een klein borsteltje (klein hondje) en tandpasta van Bogadent met appelsmaak. Indien nodig gebruik ik een krabbertje om wat tandsteen van de achterste kiezen te halen.