Langpoot sennenhond
Re: Langpoot sennenhond
Die tweede lijkt me ook eerder een kruising toch? Wel een leuke hond
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik vind de tweede tonen alsof hij zijn achterhand iets ondergeschoven heeft zegmaar en wat steil op de achterpoten.
Al heeft hij alsnog enorm veel hoeking als je het vergelijkt met Mahdu, die heeft bijna kaarsrechte achterpoten.
Maar hij is mooier en heeft een fijner te onderhouden vacht dan de eerste berner.
Al heeft hij alsnog enorm veel hoeking als je het vergelijkt met Mahdu, die heeft bijna kaarsrechte achterpoten.
Maar hij is mooier en heeft een fijner te onderhouden vacht dan de eerste berner.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind ze allebei lelijk maar die gewelfde rug is prima.Loraine schreef: ↑06 sep 2022, 13:45 Ik vind de tweede tonen alsof hij zijn achterhand iets ondergeschoven heeft zegmaar en wat steil op de achterpoten.
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik vind die tweede wel heel mooi. Maar ik houd ook wel van langpootmuggen.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Het was ook meer bedoeld als hoe ik het vind tonen, niet of het goed is of niet.EchoMira schreef: ↑06 sep 2022, 13:59Ik vind ze allebei lelijk maar die gewelfde rug is prima.Loraine schreef: ↑06 sep 2022, 13:45 Ik vind de tweede tonen alsof hij zijn achterhand iets ondergeschoven heeft zegmaar en wat steil op de achterpoten.
door de lange poten lijkt de rug heel kortLoraine schreef: ↑06 sep 2022, 14:08Het was ook meer bedoeld als hoe ik het vind tonen, niet of het goed is of niet.EchoMira schreef: ↑06 sep 2022, 13:59Ik vind ze allebei lelijk maar die gewelfde rug is prima.Loraine schreef: ↑06 sep 2022, 13:45 Ik vind de tweede tonen alsof hij zijn achterhand iets ondergeschoven heeft zegmaar en wat steil op de achterpoten.
Die eerste heeft helemaal niet zulke korte poten hoor. Dat lijkt op de foto. De voeten beginnen bij de rand van de foto en de poten reiken bijna ter hoogte van dat hoekje in zijn witte borstvlek.
Ik vind die tweede er ook niet uitzien. Lijkt me een reu die heel vroeg gecastreerd is.
Ik vind die tweede er ook niet uitzien. Lijkt me een reu die heel vroeg gecastreerd is.
Ik snap dat die tweede een kruising is. Maar dan nog met bijna zekerheid een heel vroeg gecastreerde.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Kruising labrador-berner, van mei 2021 en inderdaad al gecastreerd.
Die kortere poten is al jaren een trend. Morris staat gewoon normaal op zijn poten en die werd door de kenners al vanaf het begin verguisd. Model bijzettafel wordt door velen toch als het ideaal gezien. En met kortere poten lijken ze meteen al een stuk breder.
Doe mij maar een sportiever modelletje. Al hoef ik die langpoot ook niet
Doe mij maar een sportiever modelletje. Al hoef ik die langpoot ook niet
Wat een mormel die tweede.
De eerste is prachtig, niks te korte poten, gewoon normaal.
De eerste is prachtig, niks te korte poten, gewoon normaal.
Vanwege de lange benen die helemaal niet bij zijn model passen. Doordat de groeischijven later sluiten krijgen vroegcastraten langere benen.
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Bedankt voor de info
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Nu zie ik alleen dat pieletje.
Ik denk dat die tweede gewoon een broodfok hond is en inderdaad jong gecastreerd. Ik zie er geen kruising in.