Kastanjevreter
Re: Kastanjevreter
Is dit tijdens een losloopwandeling gebeurd? Of op straat of in de tuin? Bertus gaat ook van alles opvreten als hij door heeft dat de wandeling op zijn einde is. Hij komt wel netjes om aangelijnd te worden maar moet dan toch even laten zien dat hij liever nog blijft spelen
- Inge O
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Daarbij heb je ook aanstaan en aanstaan - het aanstaan van de werkende spanielgroep trek ik niet.Tara schreef: ↑11 sep 2022, 09:16 Altijd aan staan vind ik dus wel écht een spanieleigenschap hoor. Ik zie het tenminste bij die groep heel erg veel en ik kan daar niet zo goed tegen. Er moet ook een keer een tijd van gewoon rust zijn. Mijn honden zijn vreselijk actief en gedreven als het mag en nodig is, in huis zijn het luie kleedjes. Dat vind ik echt fijner.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Okay, da's ruk.
Maar je maakt mij niet wijs dat een hond WEET dat een kastanje eten niet zo'n goed idee is.
Tegen een boom raggen is gewoon botte pech/lompheid, maar voor dingen als kastanjes en paddestoelen... daar moet de baas op letten vind ik.
Aan de andere kant... ik ben gezegend met honden die er nog niet naar talen om daar 's aan te gaan vreten.
Suzanne
Maar je maakt mij niet wijs dat een hond WEET dat een kastanje eten niet zo'n goed idee is.
Tegen een boom raggen is gewoon botte pech/lompheid, maar voor dingen als kastanjes en paddestoelen... daar moet de baas op letten vind ik.
Aan de andere kant... ik ben gezegend met honden die er nog niet naar talen om daar 's aan te gaan vreten.
Suzanne
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Vrienden van ons hebben ook een springer genaamd Baldr en ook die doet zijn naam van zijn soort eer aan. Een regelrechte stuiterbal met de "onhebbelijke" gewoonte in slootjes te springen. Laat dat nou vaak net kroosslootjes zijn waardoor hij er blauw/zwart weer uit klimt en een hoogst onaangename geur om zich heen heeft.
Laatst gewijzigd door Teckeltoos op 11 sep 2022, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge O
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat valt voor mij niet onder onhebbelijke gewoonte maar gewoon onder hond-zijn.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Teckel
- Jackira
- Honden: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Sommige honden doen dat. Daar hoef je geen werkhond voor te zijn. Jack eet eikels. Dat is nu ook opletten. Hij kauwt ze dan nog wel. Het liefst nog de eikels die in de sloot zijn gevallen.
Het is maar een bepaalde periode van het jaar dat ze er liggen en dat vraagt wat extra aandacht, dan is een muilkorf niet nodig. Waarom weet ik ook niet want hij is juist een moeilijke eter. En die dingen eet hij alsof het liflafjes zijn. En oud brood wat mensen voor de eenden gooien ook. En hier moet hij kipfillet anders eet hij niet
En misschien is het maar een eenmalig iets. Dat het inderdaad per ongeluk naar binnen is geschoten omdat hij ermee rondliep.
Het is maar een bepaalde periode van het jaar dat ze er liggen en dat vraagt wat extra aandacht, dan is een muilkorf niet nodig. Waarom weet ik ook niet want hij is juist een moeilijke eter. En die dingen eet hij alsof het liflafjes zijn. En oud brood wat mensen voor de eenden gooien ook. En hier moet hij kipfillet anders eet hij niet
En misschien is het maar een eenmalig iets. Dat het inderdaad per ongeluk naar binnen is geschoten omdat hij ermee rondliep.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik hoop ook een eenmalig iets.
Kika vrat als pup ook alles. Nu niet meer. Maar die springer van je zoon is geen pup meer he?
Dat tegen een boom opknallen en een tand breken daar door vind ik dan weer wel zorgelijker en niet meer onder te veel werklust of zo vallen. Net zoals dat 5 meter naar beneden springen van sommige Mechels.
Ik bedoel, Kika spookt van alles uit, klimt overal op en onder maar heeft zich werkelijk nog nooit bezeerd daarbij, ze heeft een enorme lichaamscontrole en ondanks haar enorme drive en activiteit een zeer goed lijfsbehoud (op dat auto-drijven na dan, maar dat is niet helemaal het zelfde en ook dat komt goed). Op reis in Bretagna langs de kliffen veiligheidstuigje en lange lijn er aan, doe ik sowieso altijd op reis met iedereen, maar dat was eigenlijk niet nodig in haar geval, ze let verdomd goed op ook al moet ze alles gezien en verkend hebben.
Oh jawel, bedenk ik net, een keertje een bloedende tong door een glazen schotel te pikken en te laten stukvallen en dan schoon likken. Maar ze heeft er van geleerd, pikt nu ook mesjes en brengt die tegenwoordig als ik het zie ook terug, allemaal zonder een schrammetje.
Kika vrat als pup ook alles. Nu niet meer. Maar die springer van je zoon is geen pup meer he?
Dat tegen een boom opknallen en een tand breken daar door vind ik dan weer wel zorgelijker en niet meer onder te veel werklust of zo vallen. Net zoals dat 5 meter naar beneden springen van sommige Mechels.
Ik bedoel, Kika spookt van alles uit, klimt overal op en onder maar heeft zich werkelijk nog nooit bezeerd daarbij, ze heeft een enorme lichaamscontrole en ondanks haar enorme drive en activiteit een zeer goed lijfsbehoud (op dat auto-drijven na dan, maar dat is niet helemaal het zelfde en ook dat komt goed). Op reis in Bretagna langs de kliffen veiligheidstuigje en lange lijn er aan, doe ik sowieso altijd op reis met iedereen, maar dat was eigenlijk niet nodig in haar geval, ze let verdomd goed op ook al moet ze alles gezien en verkend hebben.
Oh jawel, bedenk ik net, een keertje een bloedende tong door een glazen schotel te pikken en te laten stukvallen en dan schoon likken. Maar ze heeft er van geleerd, pikt nu ook mesjes en brengt die tegenwoordig als ik het zie ook terug, allemaal zonder een schrammetje.
kijk hem liggen
Ik denk dat het een jachthond ding is. Onze labrador vroeger vrat panties en sokken. De flatcoat van een kennis onderbroeken uit de wasmand. Ik ken eigenlijk bijna alleen maar opengesneden jachthonden met gekke dingen in de buik. Mijn honden eten wel walnoten maar die kauwen ze wel. Ook niet fijn. Maar ze liggen hier overal en het gaat al jaren goed. Sokken ed zouden ze nooit eten. En ergens vanaf springen ook niet goddank.
Hij heeft het niet weer gedaan. Zoon dacht dat het kwam omdat hij iets uit zijn bek wilde pakken en dat Django dat gladde ronde ding toen zo ingeslikt heeft.
Django gaat gelukkig niet actief op zoek naar spullen om op te vreten. Nou maar hopen dat het nooit meer gebeurt.
Gelukkig is hij weer zijn oude gekkegerritfiguur zelf.
Django gaat gelukkig niet actief op zoek naar spullen om op te vreten. Nou maar hopen dat het nooit meer gebeurt.
Gelukkig is hij weer zijn oude gekkegerritfiguur zelf.