sportkeuring

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Goldie
Posts in topic: 1

Re: sportkeuring

Bericht door Goldie »

Met Rowan ging ik 2x per jaar naar de fysio. Die had het ook echt nodig. Veel belasting door de agility en zware bouw. Die knapte er ook echt van op. Met Andor ben ik 1x geweest toen hij een jaar oud was om te zien of alles goed was om op te gaan bouwen met sporten. Daarna geen aanleiding geweest om naar een fysio te gaan. Op moment dat er iets aan de hand is, dan ga ik zeker langs een fysio of osteopaat met hem.
Elske

Bericht door Elske »

Hier geen sporthonden maar ze hebben allemaal wat dus worden ze regelmatig gecheckt door Heukels (orthomanueel dierenarts). Eerder ging ik naar een ostheopaat maar dat had toch minder effect.

Jake heeft lage rugklachten, die gaat elke 4 maanden dan ben ik de syptomen voor maar heeft Heukels echt wel werk.

Moos heeft artrose in z'n ellebogen en krijgt door zijn manier van lopen last van zijn rug.

Puck heeft zenuwschade en maakt daardoor wel eens foutjes in het bewegen, zij gaat 1x per jaar voor controle.
Afbeelding
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Manipi heeft soms een huppeltje alsof hij een patellaluxatie heeft. Hij is uitgebreid door de dierenarts bekeken, foto's gemaakt en heeft een paar behandelingen bij de dierenarts gehad. Hij is helemaal in orde en inmiddels heb ik het idee dat het huppeltje spannings gerelateerd is. We doen nu samen een jaar aan hardlopen en eigenlijk zou ik hem wel weer eens door een fysiotherapeut na willen laten kijken. Dat huppeltje heeft hij overigens nooit als we hardlopen, eigenlijk alleen als hij bij ons op het erf met de andere honden losloopt.
Afbeelding
** Angela **
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Zinodo schreef: 20 sep 2021, 10:03 wat is een eco energetisch therapeut?
Sorry , zag je vraag nu pas

Deze therapeute combineert osteopathie & fysio therapie met etherische oliën , licht therapie , klankschalen en eco energetica
Dat laatste is best zweverig volgens sommige mensen

Ze maakt gebruik van de positieve en negatieve energie en de kracht van de aarde
Zoiets ff heel beknopt uitgelegd , want het is nog veel meer

Ze doet ook tai chi enzo

Zoals gezegd t klinkt zweverig , maar het helpt wel
Ik heb jaren last van mijn nek gehad en zo erg dat ik soms mijn arm niet kon bewegen
De fysio en t ziekenhuis zagen alleen maar een operatie

1 behandeling van haar en ik loop pijnvrij rond , kan zelfs m’n kin op m’n borst leggen , boven me werken . Nou dat kan ik me niet eens herinneren dat ik dat ooit gekunt heb

De honden idem , hond die bijna niet meer kon lopen
1 behandeling en hij trok een sprint wat hij al jaren niet meer had gedaan , zo de auto in
Dat kon hij al een jaar niet meer

Dus is zweverig maar t helpt , zelfs mijn pa die heel sceptisch was is nu om
En ze komt aan huis , heel fijn
Gudrun
Posts in topic: 8
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Johnny Jones schreef: 29 sep 2021, 15:48 Manipi heeft soms een huppeltje alsof hij een patellaluxatie heeft. Hij is uitgebreid door de dierenarts bekeken, foto's gemaakt en heeft een paar behandelingen bij de dierenarts gehad. Hij is helemaal in orde en inmiddels heb ik het idee dat het huppeltje spannings gerelateerd is. We doen nu samen een jaar aan hardlopen en eigenlijk zou ik hem wel weer eens door een fysiotherapeut na willen laten kijken. Dat huppeltje heeft hij overigens nooit als we hardlopen, eigenlijk alleen als hij bij ons op het erf met de andere honden losloopt.
Do heeft ook zo een huppelt en in gelijkaardige situaties.
Blijkt dat ze zo gespierd is van op achterpootjes staan en rondhuppelen dat er daardoor een verkorting/onevenwicht is, niks mis met patella.
Ik heb even wat stretchingdinges gedaan en ik probeer te voorkomen dat ze te veel doet alsof ze een tweebenig ipv een vierpoter is maar verder weinig aan te doen, ook niet iets om zorgen over te maken.
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Voorheen zag ik het nut er nooit van in om met een hond naar de fysio te gaan. Alleen door Noah ben ik er echt anders naar gaan kijken. Een fysiotherapeute in de buurt zocht een paar jaar geleden bijzondere gevallen voor beeld materiaal. Ik ben toen met Noah gegaan en sindsdien ging ze elke 4 weken. Daarna werd het om de 6 weken. Ik durf wel te stellen dat Noah daardoor 2-3 jaar ouder is geworden dan als ze niet naar de fysio zou zijn geweest. Waar Noah normaal niet te behandelen was bij een dierenarts, zo braaf en lief was ze bij de fysio. Ze is daar zelfs ingeslapen omdat ze er zo graag kwam.
Perry is met 14 maanden volledig gerontgend, alles was prima. Vanaf een half jaar gaat hij regelmatig naar de fysio. Ik wil hem elke 3 maanden langs laten gaan, zodat hij lekker soepel en hopelijk blessure vrij blijft. Ik vraag best veel van hem qua sporten, dan is dit het minste wat ik voor hem terug kan doen
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 8
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Border Collie schreef: 04 okt 2021, 18:51 Voorheen zag ik het nut er nooit van in om met een hond naar de fysio te gaan. Alleen door Noah ben ik er echt anders naar gaan kijken. Een fysiotherapeute in de buurt zocht een paar jaar geleden bijzondere gevallen voor beeld materiaal. Ik ben toen met Noah gegaan en sindsdien ging ze elke 4 weken. Daarna werd het om de 6 weken. Ik durf wel te stellen dat Noah daardoor 2-3 jaar ouder is geworden dan als ze niet naar de fysio zou zijn geweest. Waar Noah normaal niet te behandelen was bij een dierenarts, zo braaf en lief was ze bij de fysio. Ze is daar zelfs ingeslapen omdat ze er zo graag kwam.
Perry is met 14 maanden volledig gerontgend, alles was prima. Vanaf een half jaar gaat hij regelmatig naar de fysio. Ik wil hem elke 3 maanden langs laten gaan, zodat hij lekker soepel en hopelijk blessure vrij blijft. Ik vraag best veel van hem qua sporten, dan is dit het minste wat ik voor hem terug kan doen
Wat doe je van sport met Perry?
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Sanne schreef: 20 sep 2021, 15:31 Ik denk dat er bij veel honden best wat dingen kunnen zijn zonder dat je het doorhebt. Zeker sporthonden of onhandige honden :lol:

Ik ga binnenkort met alle 3 naar een osteopaat, voor het eerst. Ik heb er wat dingen over gehoord en gelezen en ik denk dat iedere hond hier ontzettend veel baat bij kan hebben.

Soms zijn het hele minimale aanwijzingen, dat er toch iets 'vast' kan zitten in het lichaam. Bijvoorbeeld dat de vacht nét ietsje anders is op een plek, dan normaal. Of dat ze bewegen met de huid als je ze ergens zachtjes aait. Zo'n 'jeuk-tril-beweginkje'.

Zahra is een hele snelle hond, met heel veel wendingen en soms glijdt ze uit (heel soms). Voor haar denk ik dat het zeker goed gaat zijn om even gecheckt te worden en sommige dingen misschien wat soepel gemaakt worden.
Isa is al een ouder hondje (11 jaar). Zo'n kleintje heeft soms ook best wat te verduren met wat grotere honden om zich heen. Ik kan me best voorstellen dat er dingen stroef bij haar zijn, ook al merk ik niks en is ze nog steeds even actief en druk.
Mr. Sam hebben we de laatste tijd sowieso zorgen om. Dus die wil ik sowieso nagekeken hebben. Zahra is er laatst eens 'bovenop' gesprongen met spelen. Wie weet..
Ben je inmiddels al geweest & kwam er wat uit? Ikzelf ben recent toch ook naar een osteopaat geweest met de heren en dat was heel fijn :-) Ik merk ook echt verschil!
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Gudrun schreef: 04 okt 2021, 19:50
Wat doe je van sport met Perry?
1x in de week hoopers
1x in de week agility
Afgelopen maanden elk weekend ook een dag wedstrijd
Afbeelding
Sanne
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Eilfy schreef: 05 okt 2021, 13:07
Sanne schreef: 20 sep 2021, 15:31 Ik denk dat er bij veel honden best wat dingen kunnen zijn zonder dat je het doorhebt. Zeker sporthonden of onhandige honden :lol:

Ik ga binnenkort met alle 3 naar een osteopaat, voor het eerst. Ik heb er wat dingen over gehoord en gelezen en ik denk dat iedere hond hier ontzettend veel baat bij kan hebben.

Soms zijn het hele minimale aanwijzingen, dat er toch iets 'vast' kan zitten in het lichaam. Bijvoorbeeld dat de vacht nét ietsje anders is op een plek, dan normaal. Of dat ze bewegen met de huid als je ze ergens zachtjes aait. Zo'n 'jeuk-tril-beweginkje'.

Zahra is een hele snelle hond, met heel veel wendingen en soms glijdt ze uit (heel soms). Voor haar denk ik dat het zeker goed gaat zijn om even gecheckt te worden en sommige dingen misschien wat soepel gemaakt worden.
Isa is al een ouder hondje (11 jaar). Zo'n kleintje heeft soms ook best wat te verduren met wat grotere honden om zich heen. Ik kan me best voorstellen dat er dingen stroef bij haar zijn, ook al merk ik niks en is ze nog steeds even actief en druk.
Mr. Sam hebben we de laatste tijd sowieso zorgen om. Dus die wil ik sowieso nagekeken hebben. Zahra is er laatst eens 'bovenop' gesprongen met spelen. Wie weet..
Ben je inmiddels al geweest & kwam er wat uit? Ikzelf ben recent toch ook naar een osteopaat geweest met de heren en dat was heel fijn :-) Ik merk ook echt verschil!
Nog niet.. De Osteopaat die ik getipt had gekregen van iemand is nogal ehhh, moeilijk in contact krijgen enz.
Ga ondertussen maar eens kijken naar een andere in de buurt..

Fijn dat het zo goed geholpen heeft!! Ik ben ook heel benieuwd.
Mizzsylver
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Voorheen vond ik fysio, osteopaat, orthomanueel therapeut en dergelijke allemaal maar zweverig.
Tot Dali eens onverklaarbaar piepte met pakwerk. Alleen een piep, geen tekenen van pijn of ander ongemak maar toch zat het me niet lekker. Via via een goede osteopaat doorgekregen en die is toen gekomen om Dali te behandelen. Dat werkte. Sindsdien is Dali met regelmaat behandeld door haar, en ze doet ook dry-needling en acupunctuur.

Ook met m’n volgende honden zal ik dat implementeren in de training.
Afbeelding
Plaats reactie