Kermalotje

Plaats reactie
Lothian
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Kermalotje

Bericht door Lothian »

Dalí neusfluit. Lucca staart met witte randjes. En Taro kermt als hij iets gedaan wil krijgen.

9 van de 10 keer is dat op schoot zitten of tegen elkaar aan zitten. Gelukkig wil ik dat ook altijd.

Hoe maken jullie honden duidelijk wat ze willen?
Afbeelding
Daan
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: Kermalotje

Bericht door Daan »

Blaffen. Je verwacht het niet. :mann:
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Lothian schreef: 15 sep 2022, 20:44 Hoe maken jullie honden duidelijk wat ze willen?
Nou, hetzelfde als Taro eigenlijk.

Mira doet weleens een blaf als ze wil hebben dat er een deur open gaat maar dat is een beetje onbeholpen. Het is geen blaftalent dus het wordt een soort loeikerm of anders ineens een onbedoeld harde BLAF waar ze zelf van schrikt.
Echo gaat bij de deur staan en staart er naar. Met soms een snelle blik uit een ooghoek of ik het wel gezien heb hoe vurig ze verlangt dat de gangdeur open ging.

Neusfluiten doen ze als ze smorgens uit hun slaapkamer willen maar dat negeer ik dus dat blijft beperkt. Fluit maar neus tegen elkaar. Ik doe er niet aan.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ze willen eigenlijk nooit wat. Ze zijn tevreden.
Een enkele keer moet er ‘s nachts eentje uit en die maakt dat dan kenbaar door aan meneer Nanna’s kant op het bed te springen en door zijn gezicht te lopen😂😂
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Daan schreef: 15 sep 2022, 21:19 Blaffen. Je verwacht het niet. :mann:
Doen ze hier nooooit. :F:
Afbeelding
Kipo

Bericht door Kipo »

Aura staart, met haar liefste snoetje en als je binnen bereik komt, legt ze een poot op je. Piko kermt, maar wel veel minder bescheiden dan Taro. En als je niet snel genoeg reageert, volgt er een schelle kef.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Dirkje kom naar me toe, gaat tegen me op staan en wil me in m’n gezicht likken.
Ze whoewhoewhoeit tegenwoordig steeds harder als ik opsta om aan haar wens te voldoen. Schattig!
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Sjaakje komt tegen me op staan kwispelen of doet de pomeranian beg.
Zus maakt net als Taro een buiging en keft, uiteraard. Ze heeft een supersonische kef wanneer er iets echt heel dringend is en ik buiten zicht ben.
Heel hoog en steeds 2 per minuut. Net een brandmelder met een lege batterij.
Uit de vijver willen drinken, Jaap die haar bal heeft afgepakt, over het hekje zijn gesprongen en niet terug kunnen, zijn volgens haar allemaal zeer dringende zaken.
En Jaap, ja, die houdt eigenlijk nooit z'n bek :mrgreen: Die staat zelfs tijdens het knuffelen nog te brommen en roepen.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ah, hij doet het wel heel lief en bescheiden :hartjes:

Mila gaat mij meestal porren met haar neus, Amy springt druk om mij heen en als het echt dringend is gaat ze met haar voorpoten op mijn schoot staan en mijn gezicht likken, Arlo keft en piept en Fayah gaat hysterisch heen en weer rennen tussen mij en wat ze wil (de deur bijvoorbeeld), als ze vindt dat ik op moet schieten gaat ze hard en hoog keffen.
Dagmar schreef: 15 sep 2022, 23:41 Zus maakt net als Taro een buiging en keft, uiteraard. Ze heeft een supersonische kef wanneer er iets echt heel dringend is en ik buiten zicht ben.
Heel hoog en steeds 2 per minuut. Net een brandmelder met een lege batterij.
Grappig, Amoz deed ook zoiets. Geen heel hoge keffen, maar heel harde en doordringende blaffen, maar dan net als Zus zo één losse, harde blaf, en dan na een hele tijd pas weer een harde, losse blaf. Hij blafte dus nooit waf-waf-waf, maar alleen waf! - pauze van minstens 20 seconden - waf!
Afbeelding
mosquito1980
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Vusi "blaft" binnensmonds ..... woofffffff en gaat trappelen, als ze naar buiten wil og vindt dat ze een avond snack moet :smile:
Dat neusfluiten deed Alex ook :hartjes:
Mellow

Bericht door Mellow »

Puck staart van een afstand of hij duwt zijn neus onder mijn hand.
Nikki gaat debiel springen en pakt vaak haar flostouw erbij.
Semmy gaat tussen/voor mijn voeten zitten en 'kijkt' mij dan aan.
Daisy staat tegen mij op en duwt haar neus tegen mij aan of krabt héél zachtjes met haar poot.
Pebbles gaat keffen, klinkt net als een zeehond :LOL:
Kayltje

Bericht door Kayltje »

Maddie krabt en likt (in je gezicht) of piept ultrasoon. Verder wacht ze meestal in stilte totdat er actie komt.

Fitz geeft een poot of houdt zijn kop scheef. Of draait achtjes tussen je benen. Als het om eten gaat, gaat hij eerst staren en dan hijgen, want hij kan wel verhongeren.

Imp heeft een heel scala aan gezichtsuitdrukkingen, kreuntjes, zuchten en blikken om haar vele klachten/instructies te uiten.

En Djinn duwt haar neus onder je arm, tilt als je voorbij loopt een achterpoot op (buik aaien) of doet een dansje. Ook lokt ze je graag naar waar je iets moet doen.
Haar favoriete kunstje is Ren zoeken. Dan geeft ze met blikken en kwispels aan dat je haar moet volgen naar het bed van dochter, waar ze dan uiteraard geknuffeld moet worden.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Diana schreef: 16 sep 2022, 05:21 Mila gaat mij meestal porren met haar neus
Dit doet Lucca ook, onweerstaanbaar :I: en als ze echt iets belangrijks heeft (bijvoorbeeld dat ze wil spelen of eten) maakt ze binnensmondse loeitjes terwijl ze me aanstaart en kwispelt. Woooeh. Mrooeh. Natuurlijk ga ik dan spelen of voeren.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Lothian schreef: 16 sep 2022, 11:49
Diana schreef: 16 sep 2022, 05:21 Mila gaat mij meestal porren met haar neus
Dit doet Lucca ook, onweerstaanbaar :I: en als ze echt iets belangrijks heeft (bijvoorbeeld dat ze wil spelen of eten) maakt ze binnensmondse loeitjes terwijl ze me aanstaart en kwispelt. Woooeh. Mrooeh. Natuurlijk ga ik dan spelen of voeren.
Ja, natuurlijk :E:
Als ze wil spelen, duwt Mila trouwens gewoon haar speel in mijn hand of gooit het op mijn schoot. En als dat niet gaat, demonstratief voor mijn voeten en kijkt dan kwispelend afwisselend naar de speel en naar mij. Maar voor alle andere dingen gebruikt ze de por.
Afbeelding
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Mo-yi kan weleens bij mn salontafel gaan staan, precies hetzelfde plekje steeds en me aankijken..dan wil ze iets. Als ik negeer om te zien wat ze doet dan loopt ze een rondje en installeert ze zich opnieuw op dat plekje om me aan te kijken :lol1:
s'Avonds een plas in de tuin is hetzelfde maar dan bij de deur. En spelen is wat actiever, dan legt ze dr Fant op tafel, of ze gooit die op schoot. Zelden dat ze me wakker wil maken, en dan gaat dr snoet onder mn kussen en wroet ze daar wat.
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Zeno is van het staren. Staan staren, zitten staren, neus/kop op je schoot en staren. Wat hij wil is: actie.
Marc

Bericht door Marc »

Guus is volledig onbeschoft en springt heel hard hoog met zijn poten tegen je aan als hij iets wil. Springt ook tegen deuren. En blaft. Ik vind het tegen me opspringen met de voorpoten hoog tegen mijn benen heel vervelend onbeschoft. Maar omdat hij wel alles goed aangeeft en ook haalt als hij iets wil laten zien of de deur moet open laat ik hem toch. Ik gun hem die macht. Want hij is wel duidelijk al foeter ik echt wel eens ASO doe normaal jij! Als hij hard tegen me opspringt.

Bas gaat eigenlijk vooral staren en in de weg zitten.
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Geweldig filmpje :I: . Willem is niet vocaal, maar als hij een uitzondering maakt dan klinkt het een beetje zoals Taro's gekerm, alleen wat dieper/lager. Uhuhuh klinkt het als we zalm op huid eten en hij het te lang vindt duren voordat de huid verdeeld wordt en de pan uitgelikt mag :I: .

Raaf blaft, van die hoge korte blafjes met tussenpozen. Woeh! .... Woeh! Dat doet hij ook als hij Murf opdraagt tot spel :F: .Of hij gaat een beetje joelen als hij ons om spel vraagt.

Murf komt bij je staan en legt dan zachtjes z'n kop (of een stukje papier) op je neer.

Nyah piept :hmmm: .

Lais ging druk heen en weren (bij mij), al dan niet met uitermate zielig hoofd, of op je klauteren (bij man).
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Plaats reactie