Laat ik even eindelijk een update geven
Combinatie halsband+tuig aan voorkant vastmaken gaat heel goed! Dan loopt ze automatisch al netjes naast me. Maar goed volgende stap is ontspannen wandelen terwijl ze wel wat ruimte heeft. Dus weer gaan inzetten op durven snuffelen. Dat doet ze gelukkig weer steeds meer, ik geloof dat de verhuizing wat geland is.
Aan enge dingen zijn we hard aan het werken en dat gaat ook steeds beter. Ze durft al langs de werkmannen te lopen in de straat en schrikt niet meer van dingen met wieltjes!
Kinderen gaat ook beter met dank aan een 7-jarige dochter van clubgenoot.
Lange lijn met tuig aan de bovenkant als ze eens mag trekken bijvoorbeeld op een nieuwe wandeling, omdat ik dan het gevecht niet wil voeren. En de 2 meter lijn en halsband (halfcheck) als ze dat niet mag. En inderdaad zoals @blondie zei even kort naast me houden als het te gortig wordt.
Wat een wereld van verschil heeft gemaakt is dat ik met haar ben gaan fietsen. Dat durfde ik niet zo goed door het schrikkerige maar omdat het hier zo rustig is en goed gaat toch begonnen. Ze vindt het heerlijk! Eindelijk haar eigen tempo lopen en toch aangelijnd en zonder trekken. Ze kan wel heel hard dus dat is even wennen want ben Donner gewend die op zn dooie gemakje loopt maar goed. Haar frustratie is wel als Donner moe is en dus 5 meter achter ons loopt en we dus steeds moeten wachten. Dus neem ze nu doordeweeks na werk ook wel eens apart mee (bijvoorbeeld met fietsen) zodat ze haar eigen tempo kan lopen en niet gefrustreerd is en ook gewoon aan haar beweging komt.
Ze is veel blijer en ontspannender en ik dus ook!
PS ik had een filmpje maar dat ging weer eens niet. Maar ze zoekt dus ook weer meer oogcontact tijdens wandelen!
Trekken aan de lijn - update
- Zamunda
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Trekken aan de lijn - update
Fijn dat het zo goed gaat en jullie het fietsen zo leuk vinden!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Trekken aan de lijn
Doyaquba schreef: ↑19 sep 2022, 09:21 Laat ik even eindelijk een update geven
Combinatie halsband+tuig aan voorkant vastmaken gaat heel goed! Dan loopt ze automatisch al netjes naast me. Maar goed volgende stap is ontspannen wandelen terwijl ze wel wat ruimte heeft. Dus weer gaan inzetten op durven snuffelen. Dat doet ze gelukkig weer steeds meer, ik geloof dat de verhuizing wat geland is.
Aan enge dingen zijn we hard aan het werken en dat gaat ook steeds beter. Ze durft al langs de werkmannen te lopen in de straat en schrikt niet meer van dingen met wieltjes!
Kinderen gaat ook beter met dank aan een 7-jarige dochter van clubgenoot.
Lange lijn met tuig aan de bovenkant als ze eens mag trekken bijvoorbeeld op een nieuwe wandeling, omdat ik dan het gevecht niet wil voeren. En de 2 meter lijn en halsband (halfcheck) als ze dat niet mag. En inderdaad zoals @blondie zei even kort naast me houden als het te gortig wordt.
Wat een wereld van verschil heeft gemaakt is dat ik met haar ben gaan fietsen. Dat durfde ik niet zo goed door het schrikkerige maar omdat het hier zo rustig is en goed gaat toch begonnen. Ze vindt het heerlijk! Eindelijk haar eigen tempo lopen en toch aangelijnd en zonder trekken. Ze kan wel heel hard dus dat is even wennen want ben Donner gewend die op zn dooie gemakje loopt maar goed. Haar frustratie is wel als Donner moe is en dus 5 meter achter ons loopt en we dus steeds moeten wachten. Dus neem ze nu doordeweeks na werk ook wel eens apart mee (bijvoorbeeld met fietsen) zodat ze haar eigen tempo kan lopen en niet gefrustreerd is en ook gewoon aan haar beweging komt.
Ze is veel blijer en ontspannender en ik dus ook!
PS ik had een filmpje maar dat ging weer eens niet. Maar ze zoekt dus ook weer meer oogcontact tijdens wandelen!
Superfijn dat het goed gaat maar ga toch oefenen op de beheerste overgangen.
Deuren, oversteken, de auto in en uit. Als je die netjes hebt loopt het ertussen ook wel goed.
Het allereerste begin. Gewoon de lijn van de kapstok pakken, je hond aanlijnen, de voordeur open doen, omdraaien en de boel afsluiten en dan samen weglopen en weer stoppen omdat jij terug wil om je portemonne te paken en dan alles weer overnieuw.. Als dat al niet lekker loopt hoef je niet in een verder stadium te gaan rommelen.
Eerst dat, eerst het fundament. Afwachtend en volgzaam met een baas die weet wat hij doet en waarom. Daar zit de pot goud aan het eind van de regenboog.
En daar zit dan weer een ander fundament onder en dat is kunnen negeren. Anderhalf jaar eerder. Toen je pup voor het eerst begon te kijken of je dan een soort cijferslot was. Dan al nee. Dan ben je eerlijk over de verhoudingen en dat is nog veel belangrijker dan consequent zijn.
Maar dat is voor echte hondenmensen. Dat kunnen huisdierbazen niet.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Re: Trekken aan de lijn - update
Goed bezig! Fijn dat je al zoveel verschil merkt