Ik train niet echt met Peer wat zoekspelletjes aangaat maar af en toe verstop ik wat lekkers in de achtertuin.
Dit keer met een rodi worst een spoor over de grond gesleept en stukjes verstopt.
Valt mij op dat Peer het spoor wel volgt maar waar het spoor onderbroken is pas gaat snuffelen.
Hoe goed zijn jullie honden met snuffelspelletjes ?
Ik sta open voor ideetjes hier wat meer mee te doen.
Zoek !
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Re: Zoek !
Slecht, maar hij vindt het leuk en daar gaat het om.
Zeno is een hond die bij voorkeur dingen op zicht doet. Hij kan soms heel even serieus zijn best doen met speuren, maar hij rent en vliegt liever dan dat hij rustig aan doet.
Hij kan trouwens wel goed verwijzen.
Zeno is een hond die bij voorkeur dingen op zicht doet. Hij kan soms heel even serieus zijn best doen met speuren, maar hij rent en vliegt liever dan dat hij rustig aan doet.
Hij kan trouwens wel goed verwijzen.
Lijkt me logisch dat hij snuffelt waar het spoor onderbroken is.Teckeltoos schreef: ↑25 sep 2022, 14:58 Ik train niet echt met Peer wat zoekspelletjes aangaat maar af en toe verstop ik wat lekkers in de achtertuin.
Dit keer met een rodi worst een spoor over de grond gesleept en stukjes verstopt.
Valt mij op dat Peer het spoor wel volgt maar waar het spoor onderbroken is pas gaat snuffelen.
Hoe goed zijn jullie honden met snuffelspelletjes ?
Ik sta open voor ideetjes hier wat meer mee te doen.
Dat is het punt waar hij het vervolg van het spoor moet vinden.
Voor de rest is het "sleep volgen'.
Je kunt ook iets verbergen zonder eerst te slepen?
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Ollie vindt zoekspelletjes het einde.
We zitten op speuren, waarbij hij een uitgezet spoor moet volgen. Meestal is dit een persoon welke hij dan moet vinden.
Maar ook lekkers verstoppen in huis of buiten vindt ie leuk.
Dan verstoppen we het echt op/in/onder/hoog/laag terwijl hij uit zicht moet blijven.
En Ollie is ook gek op bal gooien.
Ik gooi dan 1 bal waar ie achteraan gaat en een andere af en toe helemaal de andere kant op als ie dit niet ziet.
Deze moet ie dan gaan zoeken. Heerlijk voldaan wordt ie daarvan.
Hij heeft vorig jaar zelfs een bal teruggevonden die we ongeveer 2 maanden kwijt waren op een groot veld ( zo n dure rubberen bal)
Er zijn ook een hoop leuke spellen voor honden te vinden waar ze zowel hun neus als inzicht moeten gebruiken. Van makkelijk tot moeilijk.
We zitten op speuren, waarbij hij een uitgezet spoor moet volgen. Meestal is dit een persoon welke hij dan moet vinden.
Maar ook lekkers verstoppen in huis of buiten vindt ie leuk.
Dan verstoppen we het echt op/in/onder/hoog/laag terwijl hij uit zicht moet blijven.
En Ollie is ook gek op bal gooien.
Ik gooi dan 1 bal waar ie achteraan gaat en een andere af en toe helemaal de andere kant op als ie dit niet ziet.
Deze moet ie dan gaan zoeken. Heerlijk voldaan wordt ie daarvan.
Hij heeft vorig jaar zelfs een bal teruggevonden die we ongeveer 2 maanden kwijt waren op een groot veld ( zo n dure rubberen bal)
Er zijn ook een hoop leuke spellen voor honden te vinden waar ze zowel hun neus als inzicht moeten gebruiken. Van makkelijk tot moeilijk.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Slecht.
Sherlock was vroeger heel goed in mij vinden en in de auto terug vinden maar daar stopt het ook.
Nanook is een paar keer gaan mantrailen, maar hij wil alleen mijn dochter (zijn baasje) zoeken en vinden, de rest interesseert hem niet.
De rest doet zelfs geen poging.
Geen neus-geörienteerde honden hier dus.
Sherlock was vroeger heel goed in mij vinden en in de auto terug vinden maar daar stopt het ook.
Nanook is een paar keer gaan mantrailen, maar hij wil alleen mijn dochter (zijn baasje) zoeken en vinden, de rest interesseert hem niet.
De rest doet zelfs geen poging.
Geen neus-geörienteerde honden hier dus.
- Tamara/Bayko
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Cody is een echte speurneus. Hij heeft aardig wat talent (en heeeel veel enthousiasme) voor het mantrailen, maar hij ruikt bijv. ook gerust 1 druppeltje bloed op honderden meters afstand terwijl ik 'm op dat soort dingen nooit bewust heb getraind. Zo heeft hij ook ooit een briefje van tien euro gevonden tijdens een wandeling. Werken voor de kost mot 'ie