Uitloopriem gevaarlijk
- Omega
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Re: Uitloopriem gevaarlijk
Ik vind flexlijnen ondingen en het gros van de mensen die ze gebruiken weten vooral niet waar de rem voor dient. Zie je honden alsnog de straat overschieten of op een andere hond duiken. Of de lijn knapt in het geval van de Engelse buldog die het op Balu had voorzien.
Zelf gebruik ik ze niet, te groot voor in mijn handen. Honden lopen aan een korte lijn in het dorp, dat is om naar het park te gaan waar ze los mogen of voor alleen een p&p rondje. Wandelen we in een aanlijngebied in het bos oid dan heb ik een lange lijn die over de grond sleept, ik doe niet aan gehannes met lussen.
Zelf gebruik ik ze niet, te groot voor in mijn handen. Honden lopen aan een korte lijn in het dorp, dat is om naar het park te gaan waar ze los mogen of voor alleen een p&p rondje. Wandelen we in een aanlijngebied in het bos oid dan heb ik een lange lijn die over de grond sleept, ik doe niet aan gehannes met lussen.
- malinois
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Totale onzin, ik loop als ze aangelijnd zijn bijna altijd met 2 flexen. Probleemloos... ik snap ook niet dat mensen er zoveel ellende mee hebben....
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois schreef:Totale onzin, ik loop als ze aangelijnd zijn bijna altijd met 2 flexen. Probleemloos... ik snap ook niet dat mensen er zoveel ellende mee hebben....
Nu nog met 1
Straks idd met 2 flexen. Zie ook geen drama verder
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik loop altijd te kantklossen met flexlijnen, en haat het gevoel van die grote grepen in mijn handen.
Ik kan de honden er wel goed mee bijsturen etc maar vind het gewoon geen fijne riemen.
De hond van ex loopt standaard aan een flexlijn maar wanneer ik erheen ga neem ik standaard één van mijn eigen lijnen mee omdat ik hem meeneem met de uitlaatronde tussendoor en geen zin heb in het geklooi met de flex en 2 normale lijnen.
Ik kan de honden er wel goed mee bijsturen etc maar vind het gewoon geen fijne riemen.
De hond van ex loopt standaard aan een flexlijn maar wanneer ik erheen ga neem ik standaard één van mijn eigen lijnen mee omdat ik hem meeneem met de uitlaatronde tussendoor en geen zin heb in het geklooi met de flex en 2 normale lijnen.
Gewoon echt NEE.
En dan zeker in de wijk drie van drie kutflexen vasthouden en in het bos de honden loslaten.
Jachtlijntjes hang ik om mijn nek. Maar waar laat ik drie van die klossen?
En dan zeker in de wijk drie van drie kutflexen vasthouden en in het bos de honden loslaten.
Voor alles een tijd en een plaats.
Ik heb maar twee handen, dus twee flexen vind ik wel genoeg en ik laat ze sowieso nooit met meer dan twee tegelijk uit.
Flexen gebruik ik voor rondjes door de wijk en even op het veldje longeren. Met doelgericht ergens heen lopen heb ik ze liever aan een jachtlijntje.
- Frootje
- Posts in topic: 4
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Als het echt moet, twee aan de heupgordel, een in de hand.
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik laat er gerust 3 tegelijk uit als ik het hondje van mijn ex meeneem maar hell to the no dat ik er flexlijnen aan hang.
Ik hou die twee van mij in 1 hand, soms met zo'n splitlijntje aan een riem en die van ex in de andere hand.
Maar das vnl omdat die van mij gewend zijn samen uitgelaten te worden en regelmatig met beide riemen in 1 hand, die van ex is dat niet gewend dus wanneer ik hem aan dezelfde kant heb als één van de mijne gaan ze vlechten met de lijnen omdat ze in hun normale formatie willen lopen.
Ik hou die twee van mij in 1 hand, soms met zo'n splitlijntje aan een riem en die van ex in de andere hand.
Maar das vnl omdat die van mij gewend zijn samen uitgelaten te worden en regelmatig met beide riemen in 1 hand, die van ex is dat niet gewend dus wanneer ik hem aan dezelfde kant heb als één van de mijne gaan ze vlechten met de lijnen omdat ze in hun normale formatie willen lopen.
Nog even een foto: als ik de flex zou laten vallen, knalt ie in elk geval niet tegen hun lijf, er zit nog een riempje (met lus) tussen.
Laatst gewijzigd door Marlett op 03 sep 2022, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het enige voordeel van die flexi's vond ik nou juist dat als ze uit mijn handen werden getrokken de hond een tik tegen zijn kont kreeg (waardoor hij meteen stopte )
Met de teckels liep ik er mee in de natuurgebieden, omdat die honden echt geen boodschap meer aan mij hadden als er een ree of haas overstak.
Aangelijnd aan de flexi kon ik er goed lopen en hadden ze toch de ruimte nog een beetje.
Ik kon er ook best mee overweg.
Maar ik vind ze erg ongemakkelijk bij grotere honden.
Op straat er mee lopen vond ik niet handig.
Met de teckels liep ik er mee in de natuurgebieden, omdat die honden echt geen boodschap meer aan mij hadden als er een ree of haas overstak.
Aangelijnd aan de flexi kon ik er goed lopen en hadden ze toch de ruimte nog een beetje.
Ik kon er ook best mee overweg.
Maar ik vind ze erg ongemakkelijk bij grotere honden.
Op straat er mee lopen vond ik niet handig.
- malinois
- Contacteer:
Aangelijnd loop ik nooit met meer dan 2. En ik hang ze indien nodig gewoon aan de lussen van mn broek.Nanna schreef:Gewoon echt NEE.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Voor Minou en Kira had ik flexen voor als we ergens liepen waar ik onbekend was en ze niet los durfde te laten en ze zo toch een beetje ruimte hadden.
Minou loopt nu of los waar het kan en anders gewoon aan de politielijn.
Nala loopt tegenwoordig wel aan de flex. Haar laat ik niet los als ze zonder Minou is, omdat ze er nog wel eens vandoor wilt gaan als ze een andere hond of persoon ziet.
Minou loopt nu of los waar het kan en anders gewoon aan de politielijn.
Nala loopt tegenwoordig wel aan de flex. Haar laat ik niet los als ze zonder Minou is, omdat ze er nog wel eens vandoor wilt gaan als ze een andere hond of persoon ziet.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
-
Perry loopt standaard aan een 10 meter rolriem op straat. Hij luistert hartstikke goed op afstand, ik zie het probleem niet zo. Aan de korte riem trekt hij veel meer, aan een rolriem gaat hij lekker zijn eigen gangetje. Snuffelt hier en daar, loopt weer ver voor je of achter je. Als ik roep wacht staat ie stil. Hij gaat zitten op commando. Als ik ergens een voetganger/fietser zie roep ik hem altijd naast me zodat mensen weten dat ik ze gezien heb en hem bij me hou
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ik vind ze ideaal die flexen.
Lou zit standaard met flex aan de heupgordel. Die zet ook geen stap verkeerd. Snuckie aan de flex die ik in m'n hand heb en hij gaat kort en vast als dat nodig is en vrij als dat kan (nou hoeft Snuck alleen vast in de wijk en als er teveel mensen/honden zijn want daar wil hij graag op af )
Lou zit standaard met flex aan de heupgordel. Die zet ook geen stap verkeerd. Snuckie aan de flex die ik in m'n hand heb en hij gaat kort en vast als dat nodig is en vrij als dat kan (nou hoeft Snuck alleen vast in de wijk en als er teveel mensen/honden zijn want daar wil hij graag op af )
Oeps... lijn doorgebeten?
Ik vind de nieuwe versie flexen trouwens minder goed. Ze haperen snel als het regent bijvoorbeeld. Hier heb ik dus gewoon weer een oude versie op de kop getikt ipv die met de ergonomische handvatten.
Ik vind de nieuwe versie flexen trouwens minder goed. Ze haperen snel als het regent bijvoorbeeld. Hier heb ik dus gewoon weer een oude versie op de kop getikt ipv die met de ergonomische handvatten.
- malinois
- Contacteer:
Vindt je? Die oude rolden standaard niet meer op na een paar jaar, liepen vast met zand etc. Ik vind juist die nieuwe veel fijner. En dan heb ik t niet over zo'n een hierboven maar dezeblondie schreef:Oeps... lijn doorgebeten?
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik heb twee oude en die heb ik denk ik al sinds 2005 ofzo. Werken perfect. 10.000 wandelingen en geklats over het fietspad. De nieuwe zijn troep.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik loop heel vak met zowel Poppy als Kika aan een 8 meter flex. En dan Do'tje er bij aan een kleinere en kortere flex. Wel met goed tuig aan dan om eventuele schokken op te vangen en ook omdat de lijn dan bovenop de hond blijft ivm soms met draaiende halsband tussen de poten door. En lint, geen touw.
Gezien overal aanlijnplicht plus boswachters hier vind ik het wel prima zo. Op een loslopende Do of Pippa zeggen die meestal niks, op Kika en Poppy wel en ik heb geen zin in boetes.
Ook op vakantie ideaal als je het terrein niet kent en de veiligheid niet kan inschatten.
Die paar keren dat ik alleen Kika bij heb ga ik over op een biothane 10 meter lijn, maar daar geraak je met meerdere honden pas echt mee in de knoop.
Gezien overal aanlijnplicht plus boswachters hier vind ik het wel prima zo. Op een loslopende Do of Pippa zeggen die meestal niks, op Kika en Poppy wel en ik heb geen zin in boetes.
Ook op vakantie ideaal als je het terrein niet kent en de veiligheid niet kan inschatten.
Die paar keren dat ik alleen Kika bij heb ga ik over op een biothane 10 meter lijn, maar daar geraak je met meerdere honden pas echt mee in de knoop.