Wat zegt de hond.?

Plaats reactie
Teckeltoos
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Teckel

Wat zegt de hond.?

Bericht door Teckeltoos »

Vanmorgen kwam de buurhond Didi even kijken of we ook nog lekkers aan boord hadden.
Ben ik benieuwd wat ze op de foto " zegt".
Naar mijn idee laat ze Peer zien dat ze ontspannen is en wel contact wil ?
Of geeft ze nou een kalmerend signaal omdat Peer zich boven haar bevindt ?

Afbeelding

Ik zou het waarderen als jullie hier foto's van jullie honden plaatsen waaraan je kan zie wat ze bedoelen en/of zeggen.
Afbeelding
Teckeltoos

Re: Wat zegt de hond.?

Sandra&co schreef: 13 sep 2022, 11:28 Wat een hond wil zeggen kun je nooit met zekerheid zeggen vanaf een enkele foto zonder enige context. Je kan hooguit een gokje/eigen interpretatie maken.
Ah okee. :ok:
Het gaat op mij foto om een vreselijk lieve herder die eigenlijk om een koekje komt "vragen". (vaak met succes)

Als ik het goed begrijt kan je dus ook niet uitgaan van tekeningen en plaatjes over de lichaamstaal van honden.
Kan een hond ook bijv. in een spel een agressieve houding aannemen ? Dus niet voor het echie.

Neem me niet kwalijk dat ik na een leven lang met honden me dat nu pas afvraag. Nu ik minder mobiel ben en wat meer zit te internetten vind ik het leuk me in dat soort dingen wat te verdiepen.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 10

Bericht door blondie »

Ik zie op de foto eigenlijk dat ze t.o.v. Peer aangeeft "sorry dat ik even kom buurten om een koekje te scoren" omdat Peer met zijn oorstand en mondhoek stand wat meer verbeten lijkt "wat kom je doen bij mij en mijn terrein?"
Niet alleen omdat hij hoger dan haar staat, hij had net zo goed op de grond kunnen staan met deze houding en vanwege haar karakter had ze idem gereageerd denk ik, en omdat ze elkaar kennen.

Even oude foto's van Tanja uit de hoed toveren
Lees eruit wat je leest, Tanja was de kleine en intact. Zij was idolaat van Finn, intacte reu en gewend om te pas en te onpas te komen buurten onder ons hekje door. Een jaar later kwam volwassen Bluf (teef en intact) erbij en dat ging wel ok, gelukkig Bluf bleef netjes als Tanja ineens ons hek onderdoor kwam.
Bij deze foto's was Bluf nét terug van langere afwezigheid omdat ze pups had gekregen elders. Tanja was het er niet helemaal mee eens dat ze weer terug was en ze de reu ogenschijnlijk niet meer voor zichzelf had.

Afbeelding

Moet zeggen dat ik bij deze foto bij een ander zou denken.. oei.. kan vriezen of dooien. Maar houding van Bluf was verder laag, geen haren overeind ze snapte domweg niet waarom Tanja zo lelijk aan het doen was, en denk dat omdat ze elkaar gewoon vaker hadden gezien en Tanja dus ook regelmatig ons terrein betrad en Finn dat prima vond dat Bluf "beleefd" bleef. Finn was hier buiten beeld ook gewoon bij.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was weer jaar later buiten, Tanja was iets milder geworden en Bluf had altijd wel een prima mimiek.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik wil nu een pinschertje😂
blondie

Bericht door blondie »

Recent..

Afbeelding

Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Afbeelding

Ik krijg de complete foto niet gesleept dan maar zo
blondie

Bericht door blondie »

Nanna schreef: 30 sep 2022, 14:30 Ik wil nu een pinschertje😂
Of een Engelse Toy Terrier joh.
Afbeelding

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Niet aan te komen. Bovendien veel teveel ingeteeld.
Teckeltoos

blondie schreef: 30 sep 2022, 14:24 Ik zie op de foto eigenlijk dat ze t.o.v. Peer aangeeft "sorry dat ik even kom buurten om een koekje te scoren" omdat Peer met zijn oorstand en mondhoek stand wat meer verbeten lijkt "wat kom je doen bij mij en mijn terrein?"
Niet alleen omdat hij hoger dan haar staat, hij had net zo goed op de grond kunnen staan met deze houding en vanwege haar karakter had ze idem gereageerd denk ik, en omdat ze elkaar kennen.
Ik denk dat het dan puur om het eigen terrein en ZIJN koekjes ging in dit geval. Buiten samen op de wal zou Peer er niet aan denken om verbeten te doen.
Dat heeft hij maar 1 keer gedaan. Een teckel
(volle reu ) zat hem zeer lichamelijk uit te dagen. En toen is Peer er tot 2 keer toe op geklapt met een felheid die mij verrastte. :O:
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik zie een hond die inderdaad goede bedoelingen laat zien. Niet zozeer onderdanig als wel gewoon bescheiden en duidelijk niet op conflicten uit. Een lieve hond.
Marc

Bericht door Marc »

Want als Peer haar ineens zou gaan aanvallen kan ze waarschijnlijk prima van zich afhakken. Ze geeft in mijn ogen dus gewoon ontspannen goede intenties aan. Bas is ook altijd zo. Maar die laat zich toch niet alles welgevallen. Die kan in deze houding gewoon een lip optrekken als de andere hond vervelend wordt. Zelf toont ze altijd deze houding. Geen kwaad in de zin en geen zin in gedoe. Vandaar dat ik zeg dat het niet perse onderdanig is. De lip kan in deze houding prima omhoog gaan. Wil ze niet, maar kan wel.
blondie

Bericht door blondie »

Marc schreef: 30 sep 2022, 18:09 Ik zie een hond die inderdaad goede bedoelingen laat zien. Niet zozeer onderdanig als wel gewoon bescheiden en duidelijk niet op conflicten uit. Een lieve hond.
De witte herder bedoel je dan hier neem ik aan?
Gretha
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Doen! Je lacht je dood.
Oké, misschien scheelt een scheutje Hussel erdoor ook. Maar echt, wat een portret is die kleine rat hier.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

blondie schreef: 30 sep 2022, 18:12
Marc schreef: 30 sep 2022, 18:09 Ik zie een hond die inderdaad goede bedoelingen laat zien. Niet zozeer onderdanig als wel gewoon bescheiden en duidelijk niet op conflicten uit. Een lieve hond.
De witte herder bedoel je dan hier neem ik aan?
Yep
Pauline
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Doen.

Afbeelding

(Jinte met pinscherpup Poke, juli 2022. foto:Wyss)
Pauline
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Pauline »

blondie schreef: 30 sep 2022, 14:36 Afbeelding
"Dit is mijn stok." Da's duidelijk. En veel mensen interpreteren zo'n kop dan als 'hij gaat nu bijten', maar het is alleen de boodschap 'afblijven' en meer niet.
blondie

Bericht door blondie »

Ik moet er eigenlijk nog steeds om lachen. Voor de duvel niet bang die kleine, te pas en te onpas los op straat zonder baas erbij. Maar het was niet het type dat met een grote blafbek op andere honden af stierde. Deed haar ding, en naar Bluf toe wilde ze even helder haar plek op straat of rond Finn aangeven.
Toegeven dat Bluf t.o.v. haar zeer tolerant was, maar dat zal er ook mee te maken hebben gehad dat Finn erg op de kleine was gesteld.

Toen ik Bluf net had vond ik het wel een ding, want Tanja kwam toen ook zo onder ons hek gekropen. Denk omdat Finn haar ging begroeten dat Bluf daar dan maar gewoon mee akkoord ging omdat verstandhouding helder was :19:
blondie

Bericht door blondie »

Heb nog een paar voorbeelden met buurhonden.

Afbeelding
Als pup..
Afbeelding
Hij en deze reu konden en kunnen het wel goed vinden
Afbeelding
De witte en aak liggen elkaar nog steeds niet zo.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

En van de eerste kennismakingen met "de pups" (2019)

Afbeelding

Afbeelding
Een was iets te brutaal, nog steeds merk ik dat dat reutje en Aki niet ok gaan en er spanning ontstaat. Maar niet alleen bij hem inmiddels merk ik dat op sommige van de inmiddels volwassen honden ook Glory reageert en zelfs Chara laatst. Geen foto's van want sowieso allemaal nog nieuw voor Glory en bij spanning wil ik in kunnen grijpen ze kunnen zo bij elkaar in de tuin springen immers en dat doen we maar niet :roll:
Afbeelding

eigenlijk best tolerant van Aak al die honden op het tussenhek :LOL:

Afbeelding
Links volgens mij de mama van het spul, volgens mij hadden Aak en zij elkaar ook nog nooit ontmoet met het hek ertussen.
Afbeelding

Niet echt vragen over gedrag, al vind ik het van deze foto's wel interessant om verschil in mimiek en houdingen en oogopslag en oorstand te zien.
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

blondie schreef: 02 okt 2022, 13:11 Heb nog een paar voorbeelden met buurhonden.

Afbeelding
Als pup..
Afbeelding
Hij en deze reu konden en kunnen het wel goed vinden
Afbeelding
De witte en aak liggen elkaar nog steeds niet zo.
Afbeelding
Die beagle heeft mensenogen :lol1:
blondie

Bericht door blondie »

Pauline schreef: 01 okt 2022, 12:53
blondie schreef: 30 sep 2022, 14:36 Afbeelding
"Dit is mijn stok." Da's duidelijk. En veel mensen interpreteren zo'n kop dan als 'hij gaat nu bijten', maar het is alleen de boodschap 'afblijven' en meer niet.
Vond het in combi met de andere foto toen hij richting Glory zo deed het verschil in mimiek anders. En de reactie van de dames erop is anders.
Maar eigenlijk waren de dames met de stok aan het spelen, dat oranje ding van Aki was zijn speeltje :roll: op deze foto zie je eigenlijk dat Glory op dat Oranje ding aan het loeren is. De dames waren dan ook zelf eerst druk met elkaar in de weer en toen besloten ze Aki even te gaan gallen :mann:
En die dacht er dus over zoals je op de foto ziet :LOL: , ze drijven het dan ook niet verder op de spits :engel:
En wij ook niet, dus Aak kon zijn speel pakken waar we mee verder speelden en de dames lekker weer even mijn zijn tweeën met de stok trekken.

Wisselwerking ook, Aak kan ook de stok soms aanbieden en dan neemt hij ze op sleeptouw. De meiden zijn alleen wat joliger en speelser, Aak is ook wat lomper en robuuster in zijn spel. Dat gaat goed met Chara, maar Glory neemt vrij snel gas terug als Aki mee wil spelen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Beagle mensenogen?
Ik vind het meer Voldemort..

Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Nanna schreef: 02 okt 2022, 13:42 Beagle mensenogen?

Afbeelding
We zijn nu jaren verder dan de foto, de ogen van de hond zijn ernstig beschadigt, enorm eng om naar te kijken nu. Staar in combi met nog wat maar ze zeiden dat hij geen pijn heeft en daar vertrouw ik dan maar op.
ranetje

Bericht door ranetje »

blondie schreef: 02 okt 2022, 13:49

Afbeelding
We zijn nu jaren verder dan de foto, de ogen van de hond zijn ernstig beschadigt, enorm eng om naar te kijken nu. Staar in combi met nog wat maar ze zeiden dat hij geen pijn heeft en daar vertrouw ik dan maar op.
Glaucoom?

Dat is wel pijnlijk overigens
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Afbeelding
:LOL:

Mooie foto's Blondie.
Plaats reactie