Roderick 7 maanden

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
BieneMaya

Re: Roderick

Bericht door BieneMaya »

Desiree schreef: 01 okt 2022, 19:42 Nou deze is nu al stuk. :80: :LOL:

Afbeelding
Oke. Zo lijkt hij inderdaad nog een kleintje :LOL:
Desiree
Posts in topic: 37
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Sandra&co schreef:Hij lijkt erg op mijn caramelbaby :I: Wat is het ook alweer? Een Whippet of een kruising?
Het zou een echte whippet moeten zijn dit keer.
Afbeelding
Hamilton
Posts in topic: 3

Bericht door Hamilton »

Desiree schreef: 01 okt 2022, 18:27
BieneMaya schreef: 01 okt 2022, 17:56 Die ogen! 😍

En wat lijkt hij al groot!
Het valt in werkelijkheid echt mee. Soms denk ik wat is hij enorm klein zoals naast Droef maar naast Izzy lijkt hij al wat al weegt hij minder dan Izzy :LOL: Wel vind ik dat hij onwijs pienter kijkt voor zo'n jong ding.
Joh wat leuk een Whippet pup erbij, wat een plaatje :hartjes:
En dat kleine heb ik nog steeds, elke morgen vind ik hem zo klein ( vergeleken met Nisvan) maar in de loop van de dag vind ik het wel weer meevallen :smile: maar dat lijfje en die dunne pootjes en nek
Afbeelding
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Wat een heerlijk pupje 🥰
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Anneke
Posts in topic: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Die oren! Wat een leuke hond, gefeliciteerd.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
blondie

Bericht door blondie »

Fijn dat hij er is, en die naam past hem! Wat is Droef lief voor hem zeg :I:
Desiree

Bericht door Desiree »

Hij is zo onwijs lief en wil het zo graag goed doen.

Gisteravond heb ik hem om 22.30 nog even laten plassen. Kind lag heerlijk te slapen en toen moest hij er nog uit, was net een lappenpop. Maar goed, hij deed braaf zijn plas. Voor de rest was ik gisteren alle keren net de laat dus had hij 3 x binnen geplast waarvan 1 x uit schrik. Ik was met hem aan het spelen en toen struikelde hij over zijn eigen poten zo de waterbak in. :LOL: Vanochtend maakte hij ons pas om 7.30 wakker. Hij lag naast ons in de bench, gezien hij gisteravond zo moe was lag hij eigenlijk meteen te slapen. De bench beneden weet hij nog zo net niet wat hij daar nou van moet vinden :hmmm: maar gezien hij prima zelf zijn rust pakt gebruik ik die ook nog niet echt. Kom later wel, even naar boven en naar het toilet is verder geen enkel probleem, hij kijkt op en besluit dat hij gewoon verder kan slapen. Alleen als hij echt wakker is dan komt hij even kijken waar ik heen ga maar besluit al snel dat hij dan even wat voor zichzelf kan doen.

Vanochtend weer een rondje met hem gedaan, even naar het omheinde veldje om hem los te laten en laten terugkomen. Ik durf hem nog niet los te laten zonder omheining want hij wil nog wel eens wat schrikken en ik weet niet of hij er dan ook echt vandoor zou gaan. Toen hond 2 op het velde kwam zijn we vlot weer vertrokken, wilde hem niet te veel in één keer aan doen en 5 minuutjes spelenderwijs oefenen vond ik wel genoeg voor hem. Op de terug weg naar huis had hij een nieuwe vriendin gemaakt. Een Franse bulldog op leeftijd met idem baas. Teefje vond hem enig en had besloten bij Roderick te gaan wonen dus daar kwamen we niet meer vanaf. :LOL:

Tussenstand vandaag is tot nu toe alleen nog maar buiten geplast, wel vanochtend 2 x in huis gepoept omdat hij dus wat last van zijn buikje had. En voor een pup die nog nooit aan de riem had gelopen vind ik hem zo onwijs knap dat hij het zo snel oppakt!
Afbeelding
Fabiola17
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Geweldige naam!!
Veel plezier met hem.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
CatnDog
Posts in topic: 5
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Afbeelding
Wat mooi! Helemaal op zijn gemak. :I:

Leuke naam, ook. Roderick hoor je niet vaak.
Desiree

Bericht door Desiree »

CatnDog schreef: 02 okt 2022, 16:50

Afbeelding
Wat mooi! Helemaal op zijn gemak. :I:

Leuke naam, ook. Roderick hoor je niet vaak.
Dat is ook helemaal de bedoeling. :lol1:

Net weer een wandeling gedaan. Het was redelijk rustig nog overal en Izzy was mee dus uiteindelijk toch maar wat los geoefend. Nou ja vooral plezier gemaakt en weer spelenderwijs wat commando's geoefend, handig ook dat Izzy alles al kan dus hij probeert haar soms dan wel na te doen, zo zoet. :hartjes: Nadat ik Roderick en Izzy had gedaan Droef weer apart meegenomen en Roderick in de bench met een gevulde kong, was een dikke prima. Toen ik terug kwam was hij nog bezig en had er geen enkele behoefte aan om eruit te komen maar etenstijd riep dus daarvoor kwam hij dan toch maar.

Even een paar foto's van de wandeling net.

Hier liep een hond op het hondenveldje waar we naast waren. Ik vertrouw dat beest voor geen millimeter dus vandaar ook de keuze om naast het hondenveldje maar wat te spelen ipv er op.
Afbeelding

Ohh heb je koek?
Afbeelding

Ik ga hier maar even in rollen
Afbeelding

Geen idee wat het was maar hij werd er nog al zen van :LOL:
Afbeelding

Hij leert dan ook wel rollen in smerige dingen van de beste, Droef zou zoiets nooit doen. Die verdenk ik van smetvrees.
Afbeelding

Fatsoenlijke foto's van hem zijn nog wel een uitdaging
Afbeelding

Net als deze :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Hij is prachtig! :ok:
Desiree

Bericht door Desiree »

Gisteravond mogen meemaken hoe het is om een overprikkelde pup te hebben. De tandjes! Ik dacht dat er geen einde aan kwam. :LOL:
Opstandig gedoe en vooral niet willen slapen! Toen wilde we zelf ook wel eens naar bed. Daar heeft hij nog luidkeels duidelijk gemaakt dat hij niet wilde slapen. uiteindelijk is hij toch maar met een diepe zucht neergeploft en heeft tot 7.30 lekker liggen pitten. Hij werd tussendoor nog even wakker van mijn partner maar gaf geen enkele aanleiding dat het tijd voor actie was dus even aan mijn hand laten likken en toen viel hij nog even in slaap. Toen hij weer lag te slapen ben ik er pas uit gegaan zodat het geen gewoonte wordt dat als hij piept hij meteen uit de bench mag en naar buiten gaat.

Vanochtend weer met Izzy samen gewandeld. Dit keer aan een roze flexi, ik werd schijtmoe van die normale riemen binnen hengelen en uit de knoop halen. ik loopt al zeker 15 jaar vrijwel alleen maar met flexi's dus ben dat niet gewend. Ik had op zolder nog een maatje chihuahua liggen zodat er niet te veel druk op de lijn staat, al heeft hij gisteren al een stukje aan Izzy haar flex gelopen. Hij loopt dan ook gewoon keurig mee. En omdat iedereen weer aan t werk is was het helemaal stil dus lekker los gelopen voor het grootste deel.

En nu ga ik zo maar eens even het huishouden doen want ik kijk momenteel alleen maar verliefd naar Roderick en ik krijg niks gedaan. :lol1: Eens kijken wat Roderick van de stofzuiger vind en de dweil. De bezem was alvast niks aan.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 5
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Het is een roller! Ook weer een ontdekking gedaan. :lol1:
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Afbeelding
:hartjes:
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

Het is zo'n onwijs leuk jong! Hij wordt gewoon steeds leuker. Alle honden zijn leuk van alle formaten. Iedereen wordt vrolijk begroet, ook de baasjes maar hij heeft veel meer aandacht voor honden. Gisteren had hij een bal gepikt, kreeg hij 3 van die boomertjes achter hem aan, wat een lol! Tot hij weer struikelde over zijn eigen poten en de bal kwijtraakte. Hij bleef nog even rennen want misschien zaten ze nog wel achter hem aan :LOL: Later een jonge grote Zwitserse Sennenhond teef. Die vonden elkaar helemaal het einde en ze deed het keurig met hem, ze wilde wel even met hem rennen. Dat heeft ze geweten ook, ze wat duidelijk niet gewend dat zo'n klein ding haar bij hield en hij is natuurlijk veel behendiger met keren. :lol1:

Vandaag met hem bij de DA geweest voor zijn enting en controle. Hij ziet er heel goed uit en was onwijs open en makkelijk. Droef was mee om het minder spannend te maken en bij binnenkomst zaten de eerste assistentes al met ze op de grond. Bijna een uur binnen geweest uiteindelijk, prikje was even minder leuk maar voor ik kon knipperen was hij het alweer vergeten en ging hij weer door met feestvieren. Auto is dus ook geen enkel probleem, gewoon samen met Droef achterin een beetje naar buiten loeren en als je moe bent val je al een blok in slaap.
Kind is nu 6,8 kg en mist 1 zijn eerste melktandje. En zijn oren zijn gaat staan :LOL:

Uiteraard weer wat foto's en een filmpje, hij begint nu ook steeds meer te doen wat Droef ook doet en wil hebben wat Droef heeft, zo leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 8

Bericht door ranetje »

Wat gaat dat leuk met die twee en wat is Roderick beeldschoon :I:
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

Zinodo schreef: 04 okt 2022, 12:53 Het is echt zo'n lekker ding :I: heerlijk! Zo'n open ongecompliceerde vrolijke pup, wat wil een mens nog meer. :hartjes:
Ongecompliceerd inderdaad.

Daarover gesproken is hij net dus een klein half uurtje alleen geweest, met Droef en Izzy maar de afgelopen dagen was hij ook al even alleen met Droef of Izzy of helemaal alleen geweest omdat 3 honden tegelijk uitlaten nog niet echt een optie is, maar dat was max 20 minuten en nadat hij had gewandeld.
Nu moest ik even boodschappen doen en hij is al 2 x uit geweest en bij de DA geweest dus hij was al moe. Dus iedereen aan de kong en tot zo! Toen de pindakaas op was(de koekjes zaten er bij thuiskomst nog in) is hij wel 4 minuten in opstand gegaan (af en aan wat piepen en luisteren of er niemand komt om je te bevrijden, maar verder geen paniek of wat dan ook) en daarna met een zucht weer in slaap gevallen. Ik keur het helemaal goed! Dit deed hij gisteravond ook in de slaapkamer, hij wil dan nog niet direct slapen en duurde ook maar een minuut of 4 maar toen waren we er gewoon bij natuurlijk.
Afbeelding
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Ohww wat een lekker ding is die Roderick :I:
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 4
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat een scheet :I:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wat een leukerd!
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Super leuk beestje en erg mooi.
Jay

Bericht door Jay »

Wat een leuke pup ! Leuk hoor, een whippet!
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

Heb ik al verteld hoe blij ik met Roderick ben. Doodvermoeiend allemaal hoor zo'n pup maar het is het zo onwijs waard! Zelfs mijn partner vraagt zich nu af waarom we niet eerder een pup hebben genomen. Nou is Roderick volgens mij wel een voorbeeldig pupje hoor, of ik zit op een roze wolk en donder daar straks nog vanaf, dat kan ook.

Zowel gisteren als vandaag helemaal geen ongelukjes in huis. En vanochtend werden we pas om 8.45 wakker :eek: hij had helemaal geen haast om naar buiten te gaan. Ik heb mijn partner gevraagd of hij Roderick echt niet eerder had gehoord. Roderick slaapt naast het bed maar ik slaap enorm vast dus was echt bang dat ik iets gemist had maar niet dus. Zelfs toen de wekker van mijn partner ging sliep Roderick gewoon nog door. :lol1:

Het loslopen oefenen we vrolijk door. Hij komt dan geregeld zelf inchecken of terwijl koekjes halen. Soms is hij even afgeleid als ik hem roep maar uiteindelijk komt hij wel aanrennen.

Droef en Roderick worden ook steeds kleffer, heerlijk 2 van die mannen. Izzy is nog steeds van mening dat ze echt maar dan ook echt geen puppy wil. Die ging gisteravond boos naar beneden want Roderick mocht nog even los boven, na 2 minuten kwam ze toch maar weer boven en viel iedereen incl Roderick op bed in slaap. Droef vertrekt altijd uit zichzelf naar zijn bed, Izzy blijft liggen en Roderick heb ik uiteindelijk in zijn bench gelegd terwijl hij heerlijk doorsliep.

En vandaag kwam de nieuwe mand voor Roderick binnen, ik mocht van mijn partner niks meer kopen want genoeg spullen in huis. Maar goed partner kwam een leuke aanbieding tegen en nu heeft Roderick dus zijn eigen mandje.

Bij deze nog even wat kleffe foto's :liefde:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Desiree schreef: 05 okt 2022, 19:25 Heb ik al verteld hoe blij ik met Roderick ben.
:LOL:
Ik denk dat we dat niet gemist kunnen hebben. :mrgreen:

Het is een super schatje. :hartjes:
Afbeelding
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Oehh die laatste foto 🥰 Heerlijk toch als ze zo goed met mekaar kunnen opschieten.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Plaats reactie