partner is dus net zo verliefd als jijEn vandaag kwam de nieuwe mand voor Roderick binnen, ik mocht van mijn partner niks meer kopen want genoeg spullen in huis. Maar goed partner kwam een leuke aanbieding tegen en nu heeft Roderick dus zijn eigen mandje.
Roderick 7 maanden
- annnie
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Re: Roderick
Heeft Roderick ook al in het nieuwe mandje gelegen?
Volgens mij is Droef min of meer zijn beste mandje
Vreselijk lieve foto's
Volgens mij is Droef min of meer zijn beste mandje
Vreselijk lieve foto's
Heel aandoenlijk zo met Droef
- Desiree
- Posts in topic: 37
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Die tweede foto is lachen
Fijn dat Izzy begint te aanvaarden dat dit "geval" niet meer zomaar gaat verdwijnen
Het lijkt me een heerlijke mand, die nieuwe
Fijn dat Izzy begint te aanvaarden dat dit "geval" niet meer zomaar gaat verdwijnen
Het lijkt me een heerlijke mand, die nieuwe
- CatnDog
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Izzy ontdooit
- Desiree
Het jong is lekker aan het wisselen. En dat zullen we weten ook.
Afgelopen vrijdag was overduidelijk niet zijn dag en alles ging ook anders dan de dagen er voor. Hij had kennismaking met zijn oppas, wilde in de ochtend alleen brokken met paardenvet want zielig door zijn tandjes, na de kennismaking bij de oppas(vond hij geweldig en hij hoefde nog niet naar huis vond hij zelf) ben ik mijn schoonmoeder gaan halen want die kwam een weekendje logeren. Daarna was hij compleet overprikkeld en maakte iedereen helemaal gek. Gisteren kwamen mijn ouders ook langs en om te voorkomen dat hij zichzelf weer voorbij zou lopen maar een paar keer verplicht in de bench laten slapen, wat overigens heel goed ging. Uiteraard heeft hij puppy streken en gaat zindelijk worden met vallen en opstaan maar gisteren was hij wel weer lief, het grootste deel van de dag dan.
Vanochtend kwamen we een whippet teef tegen, na een paar minuten samen racen vond ik het wel mooi geweest maar Roderick eigenlijk niet. Wel onwijs leuk dat er hier in de buurt toch nog een windhond loopt want dan rennen vind hij helemaal het einde.
Droef is echt aan het opvoeden geslagen, de eerste dagen was Roderick vrij rustig maar inmiddels zet hij dus geregeld alles op zijn kop. Droef zijn tactiek is gewoon afleiden met speelgoed. Als Droef geen zin heeft om te spelen dan mag Roderick het speeltje meteen hebben, of ze spelen even samen of Droef maakt er even een oefeningetje van dat Roderick niet altijd alles mag afpakken. Izzy legt zich er steeds meer bij neer en als hij rustig is mag hij ook best wel bij haar in de buurt liggen en zelfs aanraken maar ze wordt puur giftig al hij aan haar staart trekt. Dus dan moet hij weer even rennen. Al vraag ik me soms af of die boodschap wel echt overkomt. Ze maakt een hoop kabaal en duikt met tandenbloot op hem af maar ze raakt hem nooit en heel erg onder de indruk is hij dus ook niet, in tegenstelling tot wanneer Droef dus een snauw geeft en Droef waarschuw dan eerst 20 x heel rustig. Zo vind Roderick het ook leuk om in Droef zijn enkels te bijten, en dat doet hem echt pijn. Als Roderick niet stopt neemt hij hem in de houdgreep en begint hij even aan zijn pootjes te kluiven en uiteraard is Roderick dan even heel zielig maar dan stopt Droef ook acuut weer en kan Roderick weer even rustig doen.
En inmiddels hangen allebei zijn oren ook weer ipv die gekke punt oren.
Is hij niet schattig?
Of ik niet ook ff dezelfde kant op kon kijken zodat hij mijn telefoon kon jatten.
Afgelopen vrijdag was overduidelijk niet zijn dag en alles ging ook anders dan de dagen er voor. Hij had kennismaking met zijn oppas, wilde in de ochtend alleen brokken met paardenvet want zielig door zijn tandjes, na de kennismaking bij de oppas(vond hij geweldig en hij hoefde nog niet naar huis vond hij zelf) ben ik mijn schoonmoeder gaan halen want die kwam een weekendje logeren. Daarna was hij compleet overprikkeld en maakte iedereen helemaal gek. Gisteren kwamen mijn ouders ook langs en om te voorkomen dat hij zichzelf weer voorbij zou lopen maar een paar keer verplicht in de bench laten slapen, wat overigens heel goed ging. Uiteraard heeft hij puppy streken en gaat zindelijk worden met vallen en opstaan maar gisteren was hij wel weer lief, het grootste deel van de dag dan.
Vanochtend kwamen we een whippet teef tegen, na een paar minuten samen racen vond ik het wel mooi geweest maar Roderick eigenlijk niet. Wel onwijs leuk dat er hier in de buurt toch nog een windhond loopt want dan rennen vind hij helemaal het einde.
Droef is echt aan het opvoeden geslagen, de eerste dagen was Roderick vrij rustig maar inmiddels zet hij dus geregeld alles op zijn kop. Droef zijn tactiek is gewoon afleiden met speelgoed. Als Droef geen zin heeft om te spelen dan mag Roderick het speeltje meteen hebben, of ze spelen even samen of Droef maakt er even een oefeningetje van dat Roderick niet altijd alles mag afpakken. Izzy legt zich er steeds meer bij neer en als hij rustig is mag hij ook best wel bij haar in de buurt liggen en zelfs aanraken maar ze wordt puur giftig al hij aan haar staart trekt. Dus dan moet hij weer even rennen. Al vraag ik me soms af of die boodschap wel echt overkomt. Ze maakt een hoop kabaal en duikt met tandenbloot op hem af maar ze raakt hem nooit en heel erg onder de indruk is hij dus ook niet, in tegenstelling tot wanneer Droef dus een snauw geeft en Droef waarschuw dan eerst 20 x heel rustig. Zo vind Roderick het ook leuk om in Droef zijn enkels te bijten, en dat doet hem echt pijn. Als Roderick niet stopt neemt hij hem in de houdgreep en begint hij even aan zijn pootjes te kluiven en uiteraard is Roderick dan even heel zielig maar dan stopt Droef ook acuut weer en kan Roderick weer even rustig doen.
En inmiddels hangen allebei zijn oren ook weer ipv die gekke punt oren.
Is hij niet schattig?
Of ik niet ook ff dezelfde kant op kon kijken zodat hij mijn telefoon kon jatten.
- kayleigh*
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Wat een leukerd is het toch.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Ja hij is schattig, kan niets anders zeggenn
- Alfilillo
- Posts in topic: 2
- Welke: Podenco en kruising
Wat ontzettend lief zo met Droef
- Zamunda
- Posts in topic: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een scheetje en wat heeft hij een fijne steun aan Droef zeg, zo ontzettend zoet hoe die twee samen liggen !
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Prachtig! De naam Roderick vindt ik ook zo leuk passen. Ik ken een mens Roderick en als hij een hond zou zijn dan was het zeker een Whippet!
Heerlijk om te lezen, en zo herkenbaar met mijn " harige" Whippet. Ze zijn beide even oud denk ik ( Sagan 28-5-2022)
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Post niet zoveel maar lees je updates wel. Stiekem ben ik echt zo jaloers op jouw wippert.
En goed dat je Roderick hebt volgehouden, die naam past hem perfec.
- Desiree
Als er ooit weer een Whippet bij komt wordt het een Willemijn. Ken je die ook?
Roderick is van 14-06-2022, ze schelen niet zo veel dus.
Neem er ook 1!! Als ik Roderick buiten roep of mensen vragen hoe hij heet dan staan de meeste keihard te lachen. Maar iedereen loopt wel met hem weg en zijn naam blijft lekker hangen. Als ze hem in de verte spotten staan ze nu massaal Roderick te roepenPersistence schreef: ↑11 okt 2022, 23:47 Post niet zoveel maar lees je updates wel. Stiekem ben ik echt zo jaloers op jouw wippert.
Weer even een kleine update.
Maandag en dinsdag was hij naar de oppas. We hadden vrijdag al even kennisgemaakt met Roderick erbij maar toen hij had niet helemaal zijn dag geloof ik al was het na 5 minuten allemaal wel oke volgens hem. Hij was die dag super baldadig, schrikkerig en bijterig. Begon al toen hij wakker werd. Dus ik vond het best spannend. Maar hij vind het enig en voelt zich daar gewoon helemaal thuis! De oppas is ook super blij met hem zelfs ondanks dat hij soms wel eens een ongelukje heeft in huis maar dat wist ze van te voren. De kinderen daar lopen met hem weg en de andere honden zijn ook allemaal oke. Als ik hem dan ophaal na een dag werken krijg ik een moe maar voldaan pupje mee naar huis. Die 2 minuten in de auto ligt hij dan ook gelijk weer te slapen en eenmaal binnen begroeten hij en Droef elkaar alsof ze elkaar maanden niet gezien hebben. Die 2 zijn echt wel gek op elkaar.
Buiten wandelen gaat super goed, hij is met alle honden prima, de loeders die hier rondlopen vermijd hij liever(heel goed!), maar als je dan een andere wippert tegenkomt dan is het toch wel echt even super feest op speed!
Bij deze maar weer wat foto's.
Knap jong!
Zwaar puppy leven!
En toen moest ik stofzuigen en besloot hij maar bij Droef in de bench te kruipen voor wat steun want spannend, past best! Ondertussen vraagt Droef zich af wanneer ik weer stop met die kut foto's.
Helemaal veilig voor de stofzuiger nu!
Wat een lekker klef stel
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Die foto's met Droef
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Wat een heerlijk hondenkind heb je.
Ik heb je updates met veel plezier gelezen. Ik wil ook een Roderick.
Die foto’s met Droef samen zijn wel zo ontzettend schattig. Het glazuur van mn tanden hoor!
Ik heb je updates met veel plezier gelezen. Ik wil ook een Roderick.
Die foto’s met Droef samen zijn wel zo ontzettend schattig. Het glazuur van mn tanden hoor!
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Haha ooit komt die er! Of een silken. Of allebei dan. Maar niet in het terror-Bella tijdperk.
Wordt zijn naam al afgekort of wordt er echt Rooooooooodeerick geroepen?
- Desiree
Haha, ik roep hem gewoon voluit Rooooooooooderick inderdaad. Bekt wel lekker ook.Persistence schreef: ↑12 okt 2022, 23:17Haha ooit komt die er! Of een silken. Of allebei dan. Maar niet in het terror-Bella tijdperk.
Wordt zijn naam al afgekort of wordt er echt Rooooooooodeerick geroepen?
- Desiree
Weer even een kleine update.
Roderick houdt van uitslapen!! Als er geen wekker gaat maak ik hem dus geregeld wakker, en daar is hij het heus niet altijd mee eens. Hij is niet chagrijnig maar het opstaan gaat wel met wat drama.
Zindelijk worden gaat ook hartstikke goed. Inmiddels weet ik waar ik op moet letten als hij moet plassen of poepen dus meestal staan we op tijd buiten.
De kat met rust laten is nog erg moeilijk, al trekt de kat zelf inmiddels wel bij en vlucht niet meer bij het minste. Roderick vind het erg leuk om dan boven op de kat te springen die dan maar wat gaat liggen wachten tot ik die rare pup weer van hem af haal.
Izzy begint langzaam wat meer bij te trekken, hij mag al wat meer van haar en ze staat niet meer steeds tegen hem te schreeuwen dat hij afstand moet houden. Droef helpt me nog steeds met opvoeden. Ook als ik eens mijn handen vol heb. Dan rent Droef naar het eerste de beste speeltje wat hij kan vinden en duwt die dan bij Roderick in zijn smoel.
Ik heb hem vandaag gewogen en hij zit inmiddels op 8,2 kg. 2 weken terug was dat nog 6,9 kg. Overigens denkt Roderick dat hij een labrador is, hij vreet alles en het liefst veel. Hij komt dan ook geregeld uit zich zelf inchecken als hij buiten loopt voor een koekje.
Foto's van Roderick maken zijn nog wel een uitdaging. Helemaal als ik dat samen met Droef en Izzy wil doen want langer dan 2 seconden op zijn kont zitten is moeilijk. Maar bij deze dan weer een paar.
Trekspelletjes!! De gezamelijke hobby van Droef en Roderick naast slapen en kuilen graven.
Poging 45684 alledrie leuk op de foto.
Dit is het toch ook net niet
En weg was ie!
Hij luistert niet, wij wel. Geef nou maar koek!
Handig zo'n rugleuning.
Tikkie, jij bent 'm!!
Als ik nu heel stil blijf liggen heeft ze me vast niet door...
Wachten op de baas duurt lang...
Komt ie al?
Roderick houdt van uitslapen!! Als er geen wekker gaat maak ik hem dus geregeld wakker, en daar is hij het heus niet altijd mee eens. Hij is niet chagrijnig maar het opstaan gaat wel met wat drama.
Zindelijk worden gaat ook hartstikke goed. Inmiddels weet ik waar ik op moet letten als hij moet plassen of poepen dus meestal staan we op tijd buiten.
De kat met rust laten is nog erg moeilijk, al trekt de kat zelf inmiddels wel bij en vlucht niet meer bij het minste. Roderick vind het erg leuk om dan boven op de kat te springen die dan maar wat gaat liggen wachten tot ik die rare pup weer van hem af haal.
Izzy begint langzaam wat meer bij te trekken, hij mag al wat meer van haar en ze staat niet meer steeds tegen hem te schreeuwen dat hij afstand moet houden. Droef helpt me nog steeds met opvoeden. Ook als ik eens mijn handen vol heb. Dan rent Droef naar het eerste de beste speeltje wat hij kan vinden en duwt die dan bij Roderick in zijn smoel.
Ik heb hem vandaag gewogen en hij zit inmiddels op 8,2 kg. 2 weken terug was dat nog 6,9 kg. Overigens denkt Roderick dat hij een labrador is, hij vreet alles en het liefst veel. Hij komt dan ook geregeld uit zich zelf inchecken als hij buiten loopt voor een koekje.
Foto's van Roderick maken zijn nog wel een uitdaging. Helemaal als ik dat samen met Droef en Izzy wil doen want langer dan 2 seconden op zijn kont zitten is moeilijk. Maar bij deze dan weer een paar.
Trekspelletjes!! De gezamelijke hobby van Droef en Roderick naast slapen en kuilen graven.
Poging 45684 alledrie leuk op de foto.
Dit is het toch ook net niet
En weg was ie!
Hij luistert niet, wij wel. Geef nou maar koek!
Handig zo'n rugleuning.
Tikkie, jij bent 'm!!
Als ik nu heel stil blijf liggen heeft ze me vast niet door...
Wachten op de baas duurt lang...
Komt ie al?
Laatst gewijzigd door Desiree op 19 okt 2022, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lothian
- Posts in topic: 4
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Hahaha! Die poseerfoto's!