Als je een normale riem hebt (zo'n één meter lijn) en ze mag niet voor je voeten lopen (por voor je kont). Dan kan ze niet trekken toch?Inge schreef: ↑03 okt 2021, 18:00 Tika trekt en ik vind het echt vervelend. Al van alles geprobeerd maar ze blijft het doen. Stilstaan, omdraaien als ze trekt, belonen als ze niet trekt, platte band, halfcheck, tuig, nu jachtlijn...
Soms gaat het even goed maar dan ziet ze weer een vogel of een blaadje wat weg waait en hoppa....
Om over andere honden maar te zwijgen, dat is op haar achterpoten haar er voorbij krijgen terwijl Ze alles bij elkaar krijst....
Mijn rug vindt het niet fijn. Dus gouden tips blijven welkom.
Ze loopt maar naast of achter je.
Als het voor jou beter werkt kun je ook een nordic walk-stok meenemen. Dan dwing je haar daarmee opzij/naar achter.
Wat andere honden betreft...het was fijner geweest als ze het nooit aangeleerd had maar goed, dat wist je al.
Ik wens zo'n mongolengedrag niet mee te maken.
Echo zou dat ook wel willen. Maar ik niet.
Voet op de riem en af en dan ga ik eens rustig even mijn mail checken.
Dus nu gaat ze op haar achterpoten staan zonder te piepen of te trekken. Dat mag nog net.
Maar de echte kunst is ze los laten lopen. En dat ze dan luisteren. Dan heb je dat stompzinnige geklier niet.
Ik heb echt een bloedhekel aan aan de riem lopen.