Korthaar en Wolfsblut
Re: Korthaar en Wolfsblut
Ach sodemieter toch op. Ik ga boodschappen doen.
-
- Posts in topic: 13
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Nee, ik weet gewoon echt niet waar je op doelt. Ontspan effe. Jezus.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Er wordt volgens mij niet gevraagd om politieke waarden te handhaven...het gaat in het hier en nu over dit forum-waarde. Ik denk dat men hier heel erg tolerant is juist en dat vrijwel alles al goed besproken wordt met elkaar ook als er meningen haaks op elkaar staan. Dit heeft daar allang niks meer mee te maken. Troll gedrag ten top , gesprekken/discussies kan er niet mee gevoerd worden, KH dan heb ik het nu even over.
Nu slaat de sfeer om en wordt er om een oplossing gevraagd..en dat "negeer maar gewoon " is ouwe koek, dat werkt niet er wordt om wat anders gevraagd.
- Gudrun
- Posts in topic: 6
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Lees mijn reacties en in andere topic ook eens aub.Zinodo schreef: ↑10 okt 2022, 15:37Pardon? Jij kwam laatst toch bij mij aanschijten om zijn troep goed te praten en zijn goeie bedoelingen te benadrukken! Daaag!
Samengevat:
KH weg
WB is meer dan alleen extreem rechts dus blijven onder voorwaarden
extreem rechts mag niet als normaal beschouwd worden en er moet op gereageerd worden
-
Nee, ik vind niet dat iemand iets hoeft te negeren. Maar ik vind ook niet dat je meer in de melk te brokkelen hebt dan je eigen aandeel.
Ik word een beetje moe van dat platformgelul. Dat is alleen leuk als het over schoenen gaat. Doorzichtige platformzolen met glitterende riempjes graag!
Ik snap dat de emoties hoog oplopen maar als je vraagt naar concrete voorbeelden of wat er precies bedoelt wordt kun je een persoonlijke snauw krijgen in plaats van een feitelijk antwoord en dat spreekt ook boekdelen.
Ik zie het gedouw en ik douw terug. We zijn gewoon beslissingen aan het nemen en daar hoef je niet allerlei makkelijke manipuleertaktiekjes op los te laten.
Als je impliceert dat "het platform" onwettige zaken faciliteert dan kun je ook aangeven hoe en waar dat is gebeurd. Als je dat niet precies weet had je misschien iets genuanceerder met je beschuldigingen om kunnen gaan.
Ik word een beetje moe van dat platformgelul. Dat is alleen leuk als het over schoenen gaat. Doorzichtige platformzolen met glitterende riempjes graag!
Ik snap dat de emoties hoog oplopen maar als je vraagt naar concrete voorbeelden of wat er precies bedoelt wordt kun je een persoonlijke snauw krijgen in plaats van een feitelijk antwoord en dat spreekt ook boekdelen.
Ik zie het gedouw en ik douw terug. We zijn gewoon beslissingen aan het nemen en daar hoef je niet allerlei makkelijke manipuleertaktiekjes op los te laten.
Als je impliceert dat "het platform" onwettige zaken faciliteert dan kun je ook aangeven hoe en waar dat is gebeurd. Als je dat niet precies weet had je misschien iets genuanceerder met je beschuldigingen om kunnen gaan.
Dan moet ik er even 2 uit de negeer halen om dat weer op te kunnen zoeken. Wil ik best doen, maar jij hebt echt nooit gedacht dat een opmerking te ver ging op basis van discriminatie of haatzaaierij?EchoMira schreef: ↑10 okt 2022, 15:37Waar is de wet overschreden?
Hebben we daar concrete voorbeelden van?
-
Ja. Dat mag. Je word er zelf trouwens ook niet sympathieker op.
- Gudrun
- Posts in topic: 6
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Tuurlijk mag je dat vinden.Zinodo schreef: ↑10 okt 2022, 15:52Ik heb het gelezen en ik vind je nog steeds een trut, mag dat ook?
Is niet wederzijds trouwens, daar heb ik geen reden toe.
Maar oke, hoor het nog van anderen dat ik te vaak te lang blijf zoeken naar goede dingen in mensen. En te veel wil bemiddelen, nuanceren en middenwegen zoeken.
Het zal wel, zo ben ik en dat is oke voor mij.
-
Ik heb ontzettend weinig interesse in wat ik of andere mensen denken/vinden. Iedereen vindt de hele dag van alles. Daar kun je niet constant rekening mee houden.Sekreetje schreef: ↑10 okt 2022, 15:53Dan moet ik er even 2 uit de negeer halen om dat weer op te kunnen zoeken. Wil ik best doen, maar jij hebt echt nooit gedacht dat een opmerking te ver ging op basis van discriminatie of haatzaaierij?
Natuurlijk zijn er dingen waarvan ik zelf vind dat je ze niet moet zeggen maar die zijn bij discriminatie niet ineens van groter belang dan bij andere nare uitlatingen.
Ik denk dat je wel moet kijken naar op welke manier en hoe vaak en tegen wie iemand iets blijft zeggen. Als je kunt concluderen dat iemand dan niet meer zijn eigen mening aan het verkondigen is of gebruik van het vrije woord aan het maken is maar gewoon probeert anderen te irriteren vraag ik me af of je dat moet dulden want dan komt er het in de buurt van pestgedrag.
Als er echt kraakheldere voorbeelden van wettelijke overtredingen zijn hoeven we het daar niet verder over te hebben. Wat van de wet niet mag mag niet van de wet. Maar dat moet dan wel tastbaar zijn.
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik heb 'anders gestemd en dat is ook hoe ik het zie. En nee, dat is niet met twee maten en gewichten meten.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
-
precies.
Als je wil doen alsof het meer dan een mening is dan heb je feitelijkheden nodig.
Daarnaast vind ik "normaal vinden" een totaal willekeurig gegeven.
Als je wil doen alsof het meer dan een mening is dan heb je feitelijkheden nodig.
Daarnaast vind ik "normaal vinden" een totaal willekeurig gegeven.
Duidelijk, ik ga even wat anders doen maar kijk vanavond even of het tastbaar te maken is (Of iemand anders moet me voor zijn natuurlijk).EchoMira schreef: ↑10 okt 2022, 16:03Ik heb ontzettend weinig interesse in wat ik of andere mensen denken/vinden. Iedereen vindt de hele dag van alles. Daar kun je niet constant rekening mee houden.
Natuurlijk zijn er dingen waarvan ik zelf vind dat je ze niet moet zeggen maar die zijn bij discriminatie niet ineens van groter belang dan bij andere nare uitlatingen.
Ik denk dat je wel moet kijken naar op welke manier en hoe vaak en tegen wie iemand iets blijft zeggen. Als je kunt concluderen dat iemand dan niet meer zijn eigen mening aan het verkondigen is of gebruik van het vrije woord aan het maken is maar gewoon probeert anderen te irriteren vraag ik me af of je dat moet dulden want dan komt er het in de buurt van pestgedrag.
Als er echt kraakheldere voorbeelden van wettelijke overtredingen zijn hoeven we het daar niet verder over te hebben. Wat van de wet niet mag mag niet van de wet. Maar dat moet dan wel tastbaar zijn.
Eerlijk gezegd lees ik nooit wat ze precies schrijven. Ik scroll door maar toch proeft het bij de eerste woorden al behoorlijk of topic zal ik maar zeggen. Dus wel storend
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Waarom zou dat plots een onduidelijkheid zijn terwijl iedereen (niet alleen op het forum) weet wat dat is? Het gaat me er (parallel met de gedachte dat hier in principe alles moet kunnen) niet eens om dát er een lap extreem rechts gezwets staat maar wat ik niet vind kunnen is de extreemheid en de frequentie ervan. Voor mij is dat het verschil tussen 'een mening uiten' en 'aanzetten tot haat'.
Dat bovenstaande niet meer kan en ja, ik besef dat dat niet in wiskundige formules te vatten is maar ik ga ervan uit dat de meerderheid hier wel exact snapt wat daar in deze mee bedoeld wordt.En wat is 'gereageerd worden'?
Dit wordt natuurlijk een drama.
Na de "overwinning" van KH de vorige keer (door dat zgn pestgedrag) is zijn storende aanwezigheid enorm toegenomen. Ik voorspel dat -als er nu geen consequenties volgen- dat het nog erger wordt. Dan zal er vast wel een moment komen dat er wel iets gebeurt. Ik hoop dat dat dan niet te laat is. Er is al eens een forum naar de haaien gegaan door 1 individu.
Ik vind de beoordeling of iets wel of niet wettig is een knap lastige. Daar komen rechters al niet uit. Hoe willen wij dat gaan doen? Het is geen zwart/wit (vergeef me mijn woordkeuze) beslissing. Er staat geen scherpe lijn tussen vrijheid van meningsuiting vs belediging/discriminatie.
Na de "overwinning" van KH de vorige keer (door dat zgn pestgedrag) is zijn storende aanwezigheid enorm toegenomen. Ik voorspel dat -als er nu geen consequenties volgen- dat het nog erger wordt. Dan zal er vast wel een moment komen dat er wel iets gebeurt. Ik hoop dat dat dan niet te laat is. Er is al eens een forum naar de haaien gegaan door 1 individu.
Ik vind de beoordeling of iets wel of niet wettig is een knap lastige. Daar komen rechters al niet uit. Hoe willen wij dat gaan doen? Het is geen zwart/wit (vergeef me mijn woordkeuze) beslissing. Er staat geen scherpe lijn tussen vrijheid van meningsuiting vs belediging/discriminatie.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Ik vind het forum er niet leuker op worden door de constante stroom buitenlanderhaat. Merk dat ik ook steeds vaker wegblijf.
Niet modereren vind ik nog steeds belangrijk. Ik geloof niet dat dit forum gedijt bij wiebelvingers die fatsoen prediken. Ik zou sowieso meteen vertrekken als dat de toekomst is.
WB en KH veranderen mijn mening daarover niet maar ik wil wel graag dat zij geband worden. Voorheen vond ik WB nog wel te pruimen in andere topics maar inmiddels heb ik m’n mening herzien. Hij zuigt ook en maakt misbruik van de ruimte die hij hier krijgt. Ik heb ronduit een hekel aan hem gekregen met z’n nazi-geschreeuw. En dat hij dat ook nog met een stalen smoel ontkend.
KH komt hier echt alleen zieken. Echt, rot op.
Of het wettelijk klopt dat ze haat zaaien weet ik niet maar als er zóveel mensen last van hebben kun je dat niet negeren.
Crescent discrimineerde ook niet maar vergalde wel de sfeer.
WB en KH doen dat ook.
Niet modereren vind ik nog steeds belangrijk. Ik geloof niet dat dit forum gedijt bij wiebelvingers die fatsoen prediken. Ik zou sowieso meteen vertrekken als dat de toekomst is.
WB en KH veranderen mijn mening daarover niet maar ik wil wel graag dat zij geband worden. Voorheen vond ik WB nog wel te pruimen in andere topics maar inmiddels heb ik m’n mening herzien. Hij zuigt ook en maakt misbruik van de ruimte die hij hier krijgt. Ik heb ronduit een hekel aan hem gekregen met z’n nazi-geschreeuw. En dat hij dat ook nog met een stalen smoel ontkend.
KH komt hier echt alleen zieken. Echt, rot op.
Of het wettelijk klopt dat ze haat zaaien weet ik niet maar als er zóveel mensen last van hebben kun je dat niet negeren.
Crescent discrimineerde ook niet maar vergalde wel de sfeer.
WB en KH doen dat ook.
Precies. En daar hadden we geen twintig concrete voorbeelden (die je binnen een minuut kunt vinden) van nodig omdat Echomira er zelf last van had.
Op het moment dat je met twee maten gaat meten, ben je klaar.
En nu ben je het persoonlijk aan het maken wanneer je daar wat van zegt. Okay dan, nog veel plezier met je etnische zuiveringen zeepkist.
-
Het ging er om dat je je allerlei nijd in je kop gehaald hebt en daarom onduidelijk wordt.
Dan moet ik vragen wat je bedoelt. Dat jij daar dan wederom van alles in leest laat ik even bij jou.
Dan moet ik vragen wat je bedoelt. Dat jij daar dan wederom van alles in leest laat ik even bij jou.
Ik had een stuk minder last van Cresent dan van WB en vooral KH.
De druppel voor mij was dat ze onder een andere naam kwam zieken.
Waarom C er wel uit en KH niet?
Als iemand het zieken uitgevonden heeft is het KH wel.
De druppel voor mij was dat ze onder een andere naam kwam zieken.
Waarom C er wel uit en KH niet?
Als iemand het zieken uitgevonden heeft is het KH wel.
Heb ze even van de negeer gehaald, maar kom niet door die berichten heen. Ga ze weer terug de negeer in zetten.
Ik vind dat er bij WB echt duidelijk racistische teksten zijn terug te vinden. Bij KH misschien niet, maar 90% van zijn/haar posts zijn om de boel te zieken.
Voor mij voldoende reden.
Het valt ook niet meer te ontlopen.
Ik vind dat er bij WB echt duidelijk racistische teksten zijn terug te vinden. Bij KH misschien niet, maar 90% van zijn/haar posts zijn om de boel te zieken.
Voor mij voldoende reden.
Het valt ook niet meer te ontlopen.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Blijven onder voorwaarden, kan, maar dat is toch eigenlijk al zo? Er wordt dan misschien verder niet gemodereerd, maar voorwaarde dat je je aan de wet houdt is er dus wel. Als dat niet gebeurt, lijkt het me verder duidelijk. Het is nu ook weer niet alsof ze per ongeluk uitschieten aan de rechterkant van hun toetsenbord, dus erop aanspreken lijkt me eigenlijk vrij nutteloos. Zolang zij er zijn, vermoed ik dat dit gesprek ook nog wel een aantal keer gevoerd zal worden.
Wat er verder gebeurt maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als ik ergens niet meer voor mijn lol kom, dan kom ik er gewoon niet meer. Maar ik vind het wel zonde, zeker als zoveel andere mensen ook al aangeven dat ze om deze reden veel minder hier komen of reageren.
Wat er verder gebeurt maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als ik ergens niet meer voor mijn lol kom, dan kom ik er gewoon niet meer. Maar ik vind het wel zonde, zeker als zoveel andere mensen ook al aangeven dat ze om deze reden veel minder hier komen of reageren.
Doe maar weg dat gebral dat alles fout is en alles aan de buitenlander ligt ben ik allang klaar mee.
- GoldenGizmo
- Welke: Golden retriever
Ik twijfel tussen allebei weg, of KH weg en WB krijgt één kans, en dat is puur omdat WB ook nog wel eens iets nuttigs toevoegt.