Mo-yi ineens mank
Re: Mo-yi ineens mank
Lekker dat jullie weer aan de wandel konden. Ze heeft er van genoten zo te zien.
Oh da's lekker, bos als "achteruin."
Maar fijn dan dat je nu weet wat verder weg kon.
Maar fijn dan dat je nu weet wat verder weg kon.
- Angelique
- Posts in topic: 4
- Honden: 6
- Welke: Husky Herder Hound
- Contacteer:
Lekker eigenwijs ding is het toch ook he
- Mo-yi
- Posts in topic: 32
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Morgenochtend d.a dus, en ze loopt al dagen als een kievit ( gelukkig! )
kom ik aan met mn loopplankje en al..die zullen wel denken..heb je weer zo'n penny-meisje
nee hoor, sowieso goed om gewrichten zo goed als kan even te checken
en ze heeft een plekje op dr staart dus dat doen we gelijk maar mee
kom ik aan met mn loopplankje en al..die zullen wel denken..heb je weer zo'n penny-meisje
nee hoor, sowieso goed om gewrichten zo goed als kan even te checken
en ze heeft een plekje op dr staart dus dat doen we gelijk maar mee
- HillieS
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Succes morgen!
- Mo-yi
Zo, check up gehad..conclusie; mega gezonde dame
Alle gewrichten gecheckt, rug..het enige dat ze beetje kon merken was iets wat stijf werveltje bij haar rug, net achter schouderstuk, verder rekte en strekte ze als een ballerina. Linker poot ( waar het om ging ) rekte ietsje minder ver als rechts, niet echt noemenswaardig. nek en alles ook goed. Hart goed. Tanden prima. gewicht 40,6 ( was ruim 43 of 44 laatste keer ), ook netjes.
Ook gelijk een kale plek op haar staart bekeken, heeft ze sinds deze zomer..ze had echt een plumeau van een staart, prachtig zo vol..nu 1/3e van over...je ziet t opzich niet zo, de kale plek zit nog wat verborgen, maar de huid zag er goed uit, het is wat vettig, ruikt niet..volgens d.a zit daar ook een kliertje ( weet iemand dat zo? kliertje bovenkant staart )..ook niks meer aan doen
Dus voor nu; dikke prima
Ze had haar geen 10,5 jaar gedacht, leek stuk jonger, ja ja, ze werd helemaal weggeknuffeld daar, ooohhh mooi zeg, ohh die ogen...joe, dat blieft Mo-yi wel..
Iedereen achter de balie werd opgezocht en hallo gezegd
Toen ik wilde pinnen sprong ze ook maar even tegen de balie op want heeee daar zit nog iemand verstopt achter pc..joehoe!!!
Alle gewrichten gecheckt, rug..het enige dat ze beetje kon merken was iets wat stijf werveltje bij haar rug, net achter schouderstuk, verder rekte en strekte ze als een ballerina. Linker poot ( waar het om ging ) rekte ietsje minder ver als rechts, niet echt noemenswaardig. nek en alles ook goed. Hart goed. Tanden prima. gewicht 40,6 ( was ruim 43 of 44 laatste keer ), ook netjes.
Ook gelijk een kale plek op haar staart bekeken, heeft ze sinds deze zomer..ze had echt een plumeau van een staart, prachtig zo vol..nu 1/3e van over...je ziet t opzich niet zo, de kale plek zit nog wat verborgen, maar de huid zag er goed uit, het is wat vettig, ruikt niet..volgens d.a zit daar ook een kliertje ( weet iemand dat zo? kliertje bovenkant staart )..ook niks meer aan doen
Dus voor nu; dikke prima
Ze had haar geen 10,5 jaar gedacht, leek stuk jonger, ja ja, ze werd helemaal weggeknuffeld daar, ooohhh mooi zeg, ohh die ogen...joe, dat blieft Mo-yi wel..
Iedereen achter de balie werd opgezocht en hallo gezegd
Toen ik wilde pinnen sprong ze ook maar even tegen de balie op want heeee daar zit nog iemand verstopt achter pc..joehoe!!!
- Mo-yi
Ja! Ik was al wat minder bezorgd omdat ze al dagen prima loopt weer, maar stiekum toch wel fijn dat alles gecheckt is hoor, zij weten tenminste hoe te rekken en strekken ik zou dan te voorzichtig zijn.
Ze zei daar zelf ook ( d.a ) zulke honden laten het toch vaak niet of te laat zien dus altijd goed om te checken ook al is er nu niks meer aan de hand.
Bij dr voorpootje, was ze die aan het heen en weer buigen, knakte de duim van de d.a ..elke keer; knak-knak..en zei steeds; dat ben ik! dat ben ik!
Ga eens met dat stijve werveltje naar een osteopaat?
Je kunt beter nu behandelen dan wanneer er echte problemen komen.
Je kunt beter nu behandelen dan wanneer er echte problemen komen.
- Zamunda
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Of orthomanueel DA (dat zou ik persoonlijk doen). Maar ik zou het zeker doen Mo-Yi.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Die klier dat is de vioolklier.
Er is wel alleen gevoeld en geen foto’s? Stijfheid die gevoeld werd kan ook sponsylose zijn en daar zou een orthomanueel wel vooraf van op de hoogte moeten zijn omdat je daar anders mee om moet gaan.
Fijn dat t verder oké was.
Er is wel alleen gevoeld en geen foto’s? Stijfheid die gevoeld werd kan ook sponsylose zijn en daar zou een orthomanueel wel vooraf van op de hoogte moeten zijn omdat je daar anders mee om moet gaan.
Fijn dat t verder oké was.
- Mo-yi
Goh, wist ik niet..vioolsklier.. dank je!
"De viool, vioolklier of wolfsklier is een kliertje dat voorkomt bij katachtigen en bepaalde hondachtigen. Het bevindt zich op de dorsale zijde van de staartaanzet en produceert feromonen die een rol spelen bij de voortplanting. Bij de meeste gedomesticeerde honden is dit orgaan niet meer herkenbaar, maar bij vossen, wolven en jakhalzen is het algemeen en duidelijk voorkomend. De vioolklier vormt het zogenaamde wolfsteken. Dit wolfsteken is een driehoekige zone in de huid met daarin haren die wat vettiger en soms anders zijn van kleur en consistentie."
- Mo-yi
nog even nagevraagd over rugwerveltje, of ik daar richting artrose of spondylose moet denken, maar idd een lichte spondylose denkt ze aan
- HillieS
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik zou ook voor een foto gaan.
- Angelique
- Posts in topic: 4
- Honden: 6
- Welke: Husky Herder Hound
- Contacteer: