Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Accounts met 0 berichten verwijderen na x tijd
24
17%
Pas in de kantine na y berichten
2
1%
Allebei
30
22%
Geen van beide (de nulposters zitten me niet in de weg)
82
59%

Totaal aantal stemmen: 138

Dirkje
Posts in topic: 22
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Bericht door Dirkje »

Tientje schreef: 13 okt 2022, 21:21 Dat heb ik ook
Ik vind jouw Puck ook zo leuk. :smile:
Afbeelding
malinois
Posts in topic: 11
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Loraine schreef:
malinois schreef: 13 okt 2022, 11:53 Er zijn al zat fokkers gebeld op t andere forum. Iemand die niks post hoeft er ook niet te zijn. Houdoe! Dus ik kies voor beide opties.
Maar wie zegt dat diegenen nulposters waren?
Kunnen ook gewoon mensen zijn geweest die actief waren daar en je een hak wilden zetten want ooit eens ruzie mee gehad, niet eens met de manier van omgaan/opvoeding of weet ik veel, een scheefzittende tampon ofzo. :P
Wie weet, maar om dat maar in ieder geval deels misschien te kunnen verkomen, vind ik t prima. Ik vind t raar alleen maar lezen en niks schrijven. Gewoon raar, wat heb je te verbergen dan om af en toe iets te scheijven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Dirkje schreef:Ik vond het al zo raar dat er zoveel mensen op 4 stemden en in het topic niets schreven. Afbeelding
Dat zijn al die mensen met zonder berichten natuurlijk.

Moeten we het over doen?
Ja
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Tineke schreef: 14 okt 2022, 05:34
Dirkje schreef: 13 okt 2022, 19:43 Ik vond het al zo raar dat er zoveel mensen op 4 stemden en in het topic niets schreven. :LOL:

Moeten we het over doen?
Volgens mij reageren er in deze poll best wat mensen die optie 4 hebben gekozen, plus nog wat mensen die uitleggen waarom ze weinig schrijven en dus ongetwijfeld ook 4 gekozen hebben.

Maar goed misschien overdoen net zo lang tot er de wel gewenste uitkomst is dat is ook een optie uiteraard :mrgreen:
Hahaha, dacht ik ook. Heel democratisch :LOL: .
Afbeelding
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

EchoMira schreef: 13 okt 2022, 09:04
Alfilillo schreef: 13 okt 2022, 07:43 Optie 4. Ik heb geen last van de mee-lezers.
Het gaat niet om last. Ik heb ook geen meetbare last van iemand die door het raam gaat staan kijken hoe ik op de bank lig maar daarom is het nog wel raar en onwenselijk.
Het is een interactief medium. Waarom zou daar ineens toeschouwend publiek bij moeten omdat het publiek dat nou eenmaal wil.

Ik heb wel last van mensen die meelezen met kennelijk andere motieven dan over honden praten. Alsof er niet genoeg leuke eenrichtingsblogs over hondjes zijn. Hoepel heen.

En ja er zijn uitzonderingen maar die worden al gevrijwaard.
Vind ik iets heel anders. Van iemand die door het raam gluurt, heb ik zeker wel last. Het forum zie ik meer als aan de bar hangen en waar je lult met meer en minder bekende mensen. Soms schuift een verlegen ziel aan die zijn mond houdt. Daar heb ik geen last van. Als die persoon daar gelukkig van wordt, is het prima toch?
Afbeelding
Anne
Posts in topic: 1

Bericht door Anne »

Optie 1 gestemd. Dat kan best in een ruim tijdsbestek, bijvoorbeeld 1 x per jaar, of als je er een programma voor kunt schrijven dat het automatisch gaat elk 0 account van 6 maanden weghalen. Die 6 maanden vind ik wel een goede periode. Van verplicht voorstellen houdt ik niet, dan krijg je eindeloze voorsteltopics en veel 1 post in plaats van 0 post accounts. Voorstellen voelt beter als je wat leuk meedoet en je het gevoel hebt dat je op het forum wilt blijven.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 20
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Tineke schreef: 14 okt 2022, 05:34Maar goed misschien overdoen net zo lang tot er de wel gewenste uitkomst is dat is ook een optie uiteraard :mrgreen:
Ik vind elke uitkomst prima en toch vind ik echt dat we opnieuw moeten pollen. Ik vind de mening van 0-posters namelijk totaal niet relevant, waarom zou je dat wel vinden? Ze dragen werkelijk niets bij aan het forum dus om rekening te houden met hun mening? Nee, totaal niet logisch.

Komt eruit dat de meerderheid van de gebruikers die wel meedoen geen verandering willen: helemaal prima. Niet net doen alsof er gestuurd wordt naar een bepaalde uitkomst.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Dagmar
Posts in topic: 27

Bericht door Dagmar »

Tineke schreef: 14 okt 2022, 05:34 Maar goed misschien overdoen net zo lang tot er de wel gewenste uitkomst is dat is ook een optie uiteraard :mrgreen:
Nogal een rare opmerking naar het modteam toe. Alsof die er stuk voor stuk op uit zijn anderen te belazeren of één mening hebben.

Er stemmen nulberichtenaccounts in al onze bestuurlijke polls en dat zijn niet alleen verlegen meekijkers met een enkel account. Er zijn er de afgelopen dagen meerdere accounts van dezelfde persoon verwijderd. Daar zijn er meer van en die blijven komen.
Maar als jij vindt dat een van de gebande personen of iemand die het grappig vindt 12 stemaccounts te hebben (ik dus) meer te zeggen heeft dan jou of ieder ander actief lid, goed hoor.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Zamunda schreef: 14 okt 2022, 08:39Ik vind elke uitkomst prima en toch vind ik echt dat we opnieuw moeten pollen. Ik vind de mening van 0-posters namelijk totaal niet relevant, waarom zou je dat wel vinden?
Wat flauw voor Desteny. Die heeft net gestemd. Niet ik hoor, echt niet. Toevallig wel hetzelfde.

Desteny had binnen 15 minuten een emailadres, een hartelijk welkom, een geactiveerd account en stemrecht. Zo makkelijk is het.
Afbeelding
Cendy
Posts in topic: 2

Bericht door Cendy »

Dirkje schreef: 13 okt 2022, 23:26
Cendy schreef: 13 okt 2022, 20:30 Ik heb ook 4 gestemd.
Maar dat komt denk ook omdat ik zelf niet heel actief ben.
Iedereen hier kent Toos. :I:
Ja Toos wel :mrgreen:
Maar ook daar vertel ik nooit zoveel over. Maar dat komt ook omdat het de makkelijkste en liefste hond ter wereld is :pffff:
Ik ben ook altijd spui 11.. dan is alles wat ik wil zeggen al 30x gezegd :nocheer: en dan denk ik wat heeft het voor nut om dat nog een keer te vermelden.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Cendy schreef: 14 okt 2022, 09:28 Ik ben ook altijd spui 11.. dan is alles wat ik wil zeggen al 30x gezegd :nocheer: en dan denk ik wat heeft het voor nut om dat nog een keer te vermelden.
Ja, dat heeft nut. Célie komt ook altijd pas een week later aankakken en die is hartstikke leuk.
Afbeelding
Random
Posts in topic: 12

Bericht door Random »

Cendy schreef: 13 okt 2022, 20:30 Ik heb ook 4 gestemd.
Maar dat komt denk ook omdat ik zelf niet heel actief ben.
Echt persoonlijke dingen plaats ik niet, maar kan het me wel voorstellen van mensen die dat wel doen, die dat niet prettig vinden als zoveel anonieme mensen dat meelezen.
Maar jij bent toch niet anoniem? Je staat zelfs met een foto van jezelf in je avatar. En je reageert ook af en toe?

Ik denk dat het dus totaal niet om mensen zoals jij gaat.
Je zegt dat je 4 stemt omdat je zelf niet zo actief bent, maar dat is dus niet nodig, want jij wordt niet verwijderd. Zoals Dagmar ook omschreef; van jou is je affiniteit met honden bekend.

En als je je kunt voorstellen dat mensen die wel persoonlijke dingen plaatsen het niet prettig vinden dat er anonieme types meelezen, dan kun je die mensen toch ook steunen door juist niet voor 4 te kiezen? Want de rest van de wereld kan gewoon meelezen in de open gebieden, immers? Die hebben niets te schaften met persoonlijke verhalen.

Wellicht moet de poll over, of moet duidelijker worden wat er precies bedoeld wordt.
Gudrun
Posts in topic: 7
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Dagmar schreef: 14 okt 2022, 08:46
Zamunda schreef: 14 okt 2022, 08:39Ik vind elke uitkomst prima en toch vind ik echt dat we opnieuw moeten pollen. Ik vind de mening van 0-posters namelijk totaal niet relevant, waarom zou je dat wel vinden?
Wat flauw voor Desteny. Die heeft net gestemd. Niet ik hoor, echt niet. Toevallig wel hetzelfde.

Desteny had binnen 15 minuten een emailadres, een hartelijk welkom, een geactiveerd account en stemrecht. Zo makkelijk is het.
Hangt er van af hoe anoniem Desteny wil zijn.
Helga heeft het net geprobeerd, via een Duits IP adres. Maar het lukte niet want ze moet daar blijkbaar ook een bijhorend e-mailadres voor hebben of zo. Helaas voor Helga was ook haar anonieme emailadres verbonden aan een niet-Duits iets.
Via eigen IP moet het wel makkelijker lukken, maar dan wordt Helga er bij de eerste controle terug af geknikkerd want de mondjes kunnen dat zien.
Dirkje

Bericht door Dirkje »

Zamunda schreef: 14 okt 2022, 08:39
Tineke schreef: 14 okt 2022, 05:34Maar goed misschien overdoen net zo lang tot er de wel gewenste uitkomst is dat is ook een optie uiteraard :mrgreen:
Ik vind elke uitkomst prima en toch vind ik echt dat we opnieuw moeten pollen. Ik vind de mening van 0-posters namelijk totaal niet relevant, waarom zou je dat wel vinden? Ze dragen werkelijk niets bij aan het forum dus om rekening te houden met hun mening? Nee, totaal niet logisch.

Komt eruit dat de meerderheid van de gebruikers die wel meedoen geen verandering willen: helemaal prima. Niet net doen alsof er gestuurd wordt naar een bepaalde uitkomst.
Mee eens. :ok:
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Gudrun schreef: 14 okt 2022, 10:02

Helga heeft het net geprobeerd, via een Duits IP adres. Maar het lukte niet want ze moet daar blijkbaar ook een bijhorend e-mailadres voor hebben of zo. Helaas voor Helga was ook haar anonieme emailadres verbonden aan een niet-Duits iets.
Via eigen IP moet het wel makkelijker lukken, maar dan wordt Helga er bij de eerste controle terug af geknikkerd want de mondjes kunnen dat zien.
Desteny zei net dat ze een VPN heeft, met een Aziatisch IP. Haar wachtwoord is iets met ikhoudvanstemmen.

Afbeelding
Afbeelding
Dirkje

Bericht door Dirkje »

Dagmar schreef: 14 okt 2022, 09:30
Cendy schreef: 14 okt 2022, 09:28 Ik ben ook altijd spui 11.. dan is alles wat ik wil zeggen al 30x gezegd :nocheer: en dan denk ik wat heeft het voor nut om dat nog een keer te vermelden.
Ja, dat heeft nut. Célie komt ook altijd pas een week later aankakken en die is hartstikke leuk.
Nou zeg! Ik wilde precies hetzelfde schrijven. :lol1:
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 7
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Dagmar schreef: 14 okt 2022, 10:08
Gudrun schreef: 14 okt 2022, 10:02

Desteny zei net dat ze een VPN heeft, met een Aziatisch IP. Haar wachtwoord is iets met ikhoudvanstemmen.

Afbeelding
Dan is Desteny slimmer dan Helga!
Helga heeft ook een VPN Ip, uit Duitsland want uit Azie valt zo op... en ze had hondenleven als wachtwoord maar toch kon ze zich niet aanmelden...
Maar misschien lukte dat outlook e-mailadres niet omdat Helga een aaifoon heeft, met een gmail adres ging het in elk geval niet
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Tineke schreef:
Dirkje schreef: 13 okt 2022, 19:43 Ik vond het al zo raar dat er zoveel mensen op 4 stemden en in het topic niets schreven. Afbeelding

Moeten we het over doen?
Volgens mij reageren er in deze poll best wat mensen die optie 4 hebben gekozen, plus nog wat mensen die uitleggen waarom ze weinig schrijven en dus ongetwijfeld ook 4 gekozen hebben.

Maar goed misschien overdoen net zo lang tot er de wel gewenste uitkomst is dat is ook een optie uiteraard :mrgreen:
Dat is toch totaal niet aan de orde? Het is nu net of je een enquete gaat houden onder hooligans of zij ermee eens zijn dat ze een stadionverbod krijgen.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Gudrun schreef: 14 okt 2022, 10:13
Dan is Desteny slimmer dan Helga!
Helga heeft ook een VPN Ip, uit Duitsland want uit Azie valt zo op... en ze had hondenleven als wachtwoord maar toch kon ze zich niet aanmelden...
Maar misschien lukte dat outlook e-mailadres niet omdat Helga een aaifoon heeft, met een gmail adres ging het in elk geval niet
:mrgreen: Ja, Desteny is geniaal.

Maakt niks uit, niet opvallen was nu niet de intentie (joh haha) en ik was toevallig al een serie aan het downloaden, maar dan zet ik hem morgen voor gebruiker Skyr met nomnomdelekkersteyoghurt@outlook.com op Heerenveen.
Afbeelding
Random
Posts in topic: 12

Bericht door Random »

Tineke schreef: 14 okt 2022, 10:32
Zamunda schreef: 14 okt 2022, 08:39

Maar dat is toch vooralsnog een aanname dat die stemmen van 0 posters zijn.
In dit topic tel ik anders best wat optie 4 stemmers.
En als de optie het maakt mij niet uit erbij komt waar wordt die dan bij opgeteld?

Sowieso vind ik het raar om tegen optie 4 stemmers te vragen maar maakt het je wat uit , dan hadden ze toch niet gestemd.
Dat is meer omdat er schijnbaar verwarring is ontstaan over wie er precies verwijderd gaan worden. Dat een aantal optie-4 stemmers denkt dat ze verwijderd gaan worden, terwijl dat niet zo is.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Tineke schreef: 14 okt 2022, 10:32Maar dat is toch vooralsnog een aanname dat die stemmen van 0 posters zijn.
In dit topic tel ik anders best wat optie 4 stemmers.
En als de optie het maakt mij niet uit erbij komt waar wordt die dan bij opgeteld?

Sowieso vind ik het raar om tegen optie 4 stemmers te vragen maar maakt het je wat uit , dan hadden ze toch niet gestemd.
Nee, dan lees je niet goed. Het is niet het idee dat alle stemmen voor 4 van 0-posters zijn, dat schrijft echt niemand. Het gaat erom dat hun stemmen niet relevant zijn, ongeacht welke optie ze kiezen. Ik wil gewoon weten wat de actieve gebruikers willen en dat kunnen we nu niet zien. Dat is het punt.

En mee eens dat iemand die voor 4 stemt het wat uitmaakt, anders had diegene niet gestemd.
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Maart schreef: 14 okt 2022, 10:36 Worden er nu echt fake accounts aangemaakt om een uitslag te gaan beïnvloeden en je eigen stemvoorkeur maar absoluut zeker te maken?
Er hoeft geen poll gehouden te worden als je dan alsnog gaat doen om de uitslag te manipuleren nee.

Doe maar een nieuwe poll ja. Met verplichting tot te zeggen wie wat gezegd, maar ik stem niet meer, het niveau komt me een beetje te laag op deze manier.
Nee, dan heb je het echt niet begrepen.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Maart schreef: 14 okt 2022, 10:36 Worden er nu echt fake accounts aangemaakt om een uitslag te gaan beïnvloeden en je eigen stemvoorkeur maar absoluut zeker te maken?
Er hoeft geen poll gehouden te worden als je dan alsnog gaat doen om de uitslag te manipuleren nee.

Doe maar een nieuwe poll ja. Met verplichting tot te zeggen wie wat gezegd, maar ik stem niet meer, het niveau komt me een beetje te laag op deze manier.
Mijn indruk is dat Dagmar dat doet (of zegt) om aan te tonen hoe het werkt, hoe onlogisch het is om in dit soort polls 0-posters een stem te geven. Niet om zelf de uitslag te manipuleren of het niveau omlaag te halen. Ik vind het best duidelijk eigenlijk en hoop dat je gewoon weer stemt als we opnieuw zouden gaan stemmen.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Tineke schreef: 14 okt 2022, 10:47En het waren allemaal fake accounts die 4 stemde voornamelijk.
Die zouden toch worden verwijderd.
Lees het nog een keer zou ik zeggen want je zit de boel nu echt te verdraaien.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Zamunda schreef: 14 okt 2022, 10:49

Mijn indruk is dat Dagmar dat doet (of zegt) om aan te tonen hoe het werkt, hoe onlogisch het is om in dit soort polls 0-posters een stem te geven. Niet om zelf de uitslag te manipuleren of het niveau omlaag te halen. Ik vind het best duidelijk eigenlijk en hoop dat je gewoon weer stemt als we opnieuw zouden gaan stemmen.
Precies. En ook voor en na openbaar aangegeven. Nummer 3 heeft 1 stem minder.
Hoeveel andere nulberichtenaccounts zouden dat doen? Nul impliceert het al.

:LOL: Probeer ik een keer het niveau omhoog te halen.
Laatst gewijzigd door Dagmar op 14 okt 2022, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie