Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Accounts met 0 berichten verwijderen na x tijd
24
17%
Pas in de kantine na y berichten
2
1%
Allebei
30
22%
Geen van beide (de nulposters zitten me niet in de weg)
82
59%

Totaal aantal stemmen: 138

Ally
Posts in topic: 9

Re: Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Bericht door Ally »

Ik ook.
Raar gedoe.
malinois
Posts in topic: 11
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik snap werkelijk het probleem niet van dit topic maar goed, dat zal vast aan mij liggen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dagmar
Posts in topic: 27

Bericht door Dagmar »

malinois schreef: 14 okt 2022, 23:11 Ik snap werkelijk het probleem niet van dit topic maar goed, dat zal vast aan mij liggen.
Ik geloof ook geen seconde dat het daar om gaat.
Afbeelding
Ally

Bericht door Ally »

Lurkers moesten eruit. Sommige mensen posten heel weinig en voelden zich aangesproken, maar daar bleek het niet over te gaan, of toch wel, misschien. Maar in ieder geval niet de mensen die toch een beetje bekend waren, of een avatar hadden, of zo. Stemmen dan, maar waarover precies, en mochten die mensen dan wel mee stemmen want was dat wel eerlijk? Vaste gebruikers, onder elkaar. Nog een ronde stemmen dan maar?

En natuurlijk was het allemaal de bedoeling niet en moesten mensen het niet zo opvatten. zo staat het er toch niet? Wie heeft dat gezegd dan, en waar?

Gedoe. Niet leuk.
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Het is nu gewoon nog moeilijk doen om t moeilijk doen. Meer kan ik er niet van maken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Dagmar schreef:
malinois schreef: 14 okt 2022, 23:11 Ik snap werkelijk het probleem niet van dit topic maar goed, dat zal vast aan mij liggen.
Ik geloof ook geen seconde dat het daar om gaat.
Weet t wel zeker
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 36
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Dirkje schreef: 14 okt 2022, 22:58
Marc schreef: 14 okt 2022, 22:39 Is Tineke nu echt gewoon ook meteen verwijderd? Berichten en al? ☹️ Dan gaat er iets mis.
Tuurlijk wordt je account niet binnen vijf minuten verwijderd maar er is geen verplichte bedenktijd en die komt er ook niet.
Precies. Volwassen mensen met duidelijke vragen moeten gewoon krijgen waar ze om vragen.
Als je daar een smerige streek van wil maken moet je dat doen maar dat is dan jouw inbreng.
Tineke is niet op haar achterhoofd gevallen en is ook geen emotioneel figuur die van de buien aan elkaar hangt. Als die vraagt of haar account verwijderd kan worden dan is dat wat ze wil en dus ook wat we doen.
Kennelijk was ze ergens klaar mee. Dat mag gewoon.

Ik hoop dat ze vandaag nog terug komt maar dat is haar keuze. Daar hoeven wij niets van te vinden.
EchoMira
Posts in topic: 36
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Sandra&co schreef: 14 okt 2022, 23:29
Ik denk dat "wij" het probleem niet zien omdat we de modhoek kunnen lezen. Dan heb je een completer plaatje hoe die poll tot stand is gekomen. Anders kan ik me indenken dat je wat info mist en dat het dan wat out of the blue overkomt, denk ik. Ik snap dat dan wel.
Maar goed, zoals ik al zei...goede intenties.
Iedereen kent ons allemaal al jaren. Mensen uit het mod team staan niet bekend als heerszieke konkelaars. Daarnaast zijn we altijd 100% transparant en mag iedereen alles zien, lezen en meebeslissen.
Als je er liever voor kiest om het allemaal niet te weten en vrijblijvend van je af te kankeren dan mag dat natuurlijk ook maar dat ligt niet aan wat wij doen.
Ik vind het prima. Het zal wel in een persoonlijke behoefte voorzien.
Pendrag
Posts in topic: 1

Bericht door Pendrag »

Maart schreef: 15 okt 2022, 06:55 Ik vind het jammer dat er nu zo geheimzinnig over de modhoek wordt gedaan.
Dáár staat alles, en wil je iets weten, dan moet je maar toestemming vragen om er in te mogen.
Beetje raar, om wel te beweren dat er verder wel 100% transparantie is. En lees je er niet, dan ben je een kankeraar.

Jammer, op het forum kan er dus blijkbaar niets besproken worden, de échte besprekingen gebeuren dus achter de schermen. Waarvan de laatste nieuwe échte lezers meteen al het meest geheimzinnig doen.

Zonde hoor, maar het is wat het is. Het zal ook wel overwaaien.
Huh? Waar is die geheimzinnigheid dan? Ik zie die oprecht niet. Je hoeft geen toestemming te vragen om ergens in te komen. Je hoeft alleen maar aan te geven dat je in de modhoek wilt. Dat is 100% transparant. En niemand zegt dat als je dat niet doet, je een kankeraar bent. Lezen is ook een kunst.
Tis but a scratch
Budkes
Posts in topic: 2
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Maart schreef: 15 okt 2022, 06:55 Ik vind het jammer dat er nu zo geheimzinnig over de modhoek wordt gedaan.
Dáár staat alles, en wil je iets weten, dan moet je maar toestemming vragen om er in te mogen.
Beetje raar, om wel te beweren dat er verder wel 100% transparantie is. En lees je er niet, dan ben je een kankeraar.

Jammer, op het forum kan er dus blijkbaar niets besproken worden, de échte besprekingen gebeuren dus achter de schermen. Waarvan de laatste nieuwe échte lezers meteen al het meest geheimzinnig doen.

Ik heb werkelijk nog nooit bedacht dat hier geheimzinnig over de inhoud van de modhoek wordt gedaan, nog je kunt er zo in. Ik snap wel dat ze niet alles wat daar besproken wordt steeds weer bijhouden op t forum, ik kan me zo voorstellen dat het een enorm kippenhok is met ,weet ik veel, 100+ mods inmiddels :D, maar geheimzinnig nee. Je hoeft trouwens ook geen toestemming te vragen om er in te mogen, aanmelden is voldoende, sterker nog als je niet oppast slepen ze je er aan je haren in. :LOL:

En wat ik helemaal niet begrijp is dat je gevoel is dat er op het forum niets besproken kan worden? Serieus? Alles wordt hier besproken, nergens rust een taboe op. Sterker nog er wordt hier zoveel besproken dat niemand dit topic nog begrijpt inmiddels.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 15 okt 2022, 01:09
Dirkje schreef: 14 okt 2022, 22:58
Marc schreef: 14 okt 2022, 22:39 Is Tineke nu echt gewoon ook meteen verwijderd? Berichten en al? ☹️ Dan gaat er iets mis.
Tuurlijk wordt je account niet binnen vijf minuten verwijderd maar er is geen verplichte bedenktijd en die komt er ook niet.
Precies. Volwassen mensen met duidelijke vragen moeten gewoon krijgen waar ze om vragen.
Als je daar een smerige streek van wil maken moet je dat doen maar dat is dan jouw inbreng.
Tineke is niet op haar achterhoofd gevallen en is ook geen emotioneel figuur die van de buien aan elkaar hangt. Als die vraagt of haar account verwijderd kan worden dan is dat wat ze wil en dus ook wat we doen.
Kennelijk was ze ergens klaar mee. Dat mag gewoon.

Ik hoop dat ze vandaag nog terug komt maar dat is haar keuze. Daar hoeven wij niets van te vinden.
Ik maak er geen smerige streek van. Ik merk dat ik in een negatieve hoek geplaatst ben omdat ik mijn gevoel uitspreek. Ik geef aan dat ik het jammer en niet nodig vind. Ik heb ook een keer gezegd dat ik mijn account wilde opheffen. Ik hang ook niet van buien aan elkaar....

Ik vind het jammer. Ik gaf aan dat er een wij en zij gevoel was en nu lees ik dat ik informatie mis omdat ik geen moderator ben. Dan snap ik dat gevoel ook.

Ik ben blij dat Sandra de goede intenties benadrukt want ik krijg steeds het gevoel dat ik in een negatieve hoek zit. Geeft niks maar ruimte om je gevoel ergens over aan te geven is niet negatief.
Flamme
Posts in topic: 5

Bericht door Flamme »

Tientje schreef: 15 okt 2022, 08:39

Ik begrijp wel wat je zegt.
Ik post niet heel veel en heb er niet zo'n behoefte aan om in de modhoek te komen. Om alleen daar te gaan zitten om te weten wat er besproken wordt, dat wordt voor mij dan ook meegluren en weinig zeggen en dat voelt niet oké .
Ik zeg ook niet veel :lol1:
Ik zit er niet om mee te gluren maar wel omdat ik zelf graag een vinger in de pap te brokkelen heb.

Er is niks geheimzinnigs gebeurd.
Het is een beetje een rara samenloop van omstandigheden geworden waardoor dit topic niet loopt zoals had gekunt.

Dat zit ‘m alleen maar in het feit dat we niet aan de 0-posters gedacht hadden die ook kunnen/mogen stemmen.

En ja, het ging om echte 0-posters: diegenen die een account maken en daarna niks, nada, nooit wat schrijven of laten horen. Dus niet de leden met 5 berichten.

Er gebeurd in die enorm groot gemaakte modhoek niet zoveel.
En ja, ik vind het persoonlijk jammer dat Tineke weg is.
Maar dagen bedenktijd op het verzoek om weg te gaan met account en berichten was op het andere forum hetgeen wat ook niet gewenst was.
(En Tineke’s account is niet na 5 minuten gewist hoor, voor de duidelijkheid)

Al met al is het een vervelend topic geworden en vooral een voorbeeld voor mij hoe je met goede bedoelingen toch echt het verkeerde kunt bereiken.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 19
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

He, jammer dit
Ik dacht echt dat met de laatste sanctie richting twee personen het forum een heel stuk opgeruimder was.
Voor mij is dat wel het geval iig.
De vragen over nul-accounts kan ik me ook prima voorstellen, en een weerwoord van de nul-accounts ook.
Al zie ik het dan weer niet zo heel heftig, een klein voorstel berichtje of af en toe even om de hoek kijken is voor iedereen meer dan prima volgens mij.
En die dubbel accounts met vervelende bedoelingen die worden er vaak al razendsnel uitgepikt.
Toch zie ik best wel gebeuren dat wanneer er wat commotie is dat er ineens meer mensen die anders weinig posten dan weer gaan posten, alleen maar leuk, frisse winden enzo.
"Geheimzinnigheid" rond de mod-hoek zie ik niet, het is juist onnoemelijk makkelijk om daarbij te komen, je hoeft alleen maar; joe, ik wil" te roepen volgens mij. Er wordt daar, denk ik, vooral NOG meer doorgekeuveld over dit soort onderwerpen, wat logisch is want er is nu eenmaal een poll aangemaakt dus de modjes zijn nodig als daar een uitslag in is lijkt me.
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Budkes schreef: 15 okt 2022, 08:37 En wat ik helemaal niet begrijp is dat je gevoel is dat er op het forum niets besproken kan worden? Serieus? Alles wordt hier besproken, nergens rust een taboe op. Sterker nog er wordt hier zoveel besproken dat niemand dit topic nog begrijpt inmiddels.
Exact :LOL: .

Ik zal wel niks snappen van dit topic want ik snap het allemaal en snap dus de hele commotie niet.

Zou het iets te maken hebben met een soort van ontwenningsverschijnsel : ons brein heeft nood aan een forumrel op z'n tijd en maakt er dan maar uit het niets zelf eentje :mrgreen: ?
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ik betwijfel dat de 0-accounts massaal in deze poll gestemd hebben. Toen er getwijfeld werd aan de echte wens van de optie-4 stemmers, hebben nogal wat mensen aangeven echt de voorkeur voor die optie te hebben en dat waren geen 0-accounts. De uitslag van de poll lijkt me duidelijk. Ik neem aan dat daar wat meegedaan wordt, niks dus eigenlijk, ondanks dat het wellicht niet je voorkeur had.
Afbeelding
Random
Posts in topic: 12

Bericht door Random »

Alfilillo schreef: 15 okt 2022, 09:01 Ik betwijfel dat de 0-accounts massaal in deze poll gestemd hebben. Toen er getwijfeld werd aan de echte wens van de optie-4 stemmers, hebben nogal wat mensen aangeven echt de voorkeur voor die optie te hebben en dat waren geen 0-accounts. De uitslag van de poll lijkt me duidelijk. Ik neem aan dat daar wat meegedaan wordt, niks dus eigenlijk, ondanks dat het wellicht niet je voorkeur had.
Ik lees in de uitslag dat optie 4 50% heeft. Dat is geen meerderheid. De uitslag is dus niet duidelijk, want 1-2 en 3 opgeteld is ook 50 % Daarbij denk ik dat er wel degelijk mensen met 0 accounts hebben meegestemd. Alleen plaatsen die daar geen bericht bij. Nogal wat mensen is naar mijn idee dus geen overtuigende meerderheid.
Hakkene
Posts in topic: 3
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Ik heb ook op optie 4 gestemd, maar dat hier nog niet opgeschreven.

Over hoeveel 0-accounts hebben we het eigenlijk? Of heb ik dat getalletje ergens in deze draad gemist?
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ik wist niet dat de meerderheid 'overtuigend' moest zijn. 66% of zo? Bij de andere groep is er overigens minstens één account speciaal aangemaakt om dubbel te stemmen. En ja, ik weet dat dat gewoon gemeld is.
Nogmaals, ik vind het een hele rare gang van zaken. Het maakt het forum er niet leuker op, zeg maar.
Afbeelding
Rebble
Posts in topic: 1

Bericht door Rebble »

Ik had (heb) ook optie 4 gestemd. Ik verbaas me dat mensen zich druk maken hierover. Alsof iemand die 10x leuke foto en 5x sterkte zegt ineens wel actief lid is.
En de modhoek is de nieuwe veteranenhoek
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 19
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Maart schreef: 15 okt 2022, 09:45 Er wordt me duidelijkheid gevraagd waarom ik iets aanvoel. Meer dan die duidelijkheid geven, doe ik niet hoor.
Maar de dingen die voor jou onduidelijk zijn kunnen misschien heel simpel opgelost worden als je daar dan ook even meeleest?
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Alfilillo schreef: 15 okt 2022, 09:23 Ik wist niet dat de meerderheid 'overtuigend' moest zijn. 66% of zo? Bij de andere groep is er overigens minstens één account speciaal aangemaakt om dubbel te stemmen. En ja, ik weet dat dat gewoon gemeld is.
Nogmaals, ik vind het een hele rare gang van zaken. Het maakt het forum er niet leuker op, zeg maar.
Nou, zeg dat wel :ugh: Ineens is de optie met de meeste stemmen dus blijkbaar niet meer doorslaggevend, omdat de andere drie opties samen als één percentage tellen? :scratch: Start dan geen poll, maar geef gewoon aan dat je de nulaccounts wil gaan weren of beperken en dat mensen er bezwaar tegen kunnen maken als ze daar grote problemen mee hebben.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 20
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

We doen het met open vizier en transparantie, als en voor gebruikers, ik kan je zeggen dat het wantrouwen dan niet bepaald leuk is.

Als je in de modhoek zou lezen dan zou je lezen dat we het ingewikkeld vinden, dat we met elkaar overleggen en discussiëren (met veel verschillende meningen), dat er soms miscommunicatie is en dat dat weer oplost, dat we naar de wensen luisteren en overleggen wat we daarmee zullen doen en hoe we daar wat mee kunnen doen. Dat de één vindt dat we het als mods moeten besluiten en de ander dat we het als gebruikers gezamenlijk moeten beslissen. Dat er vervolgens gedaan wordt wat de meerderheid vindt (pollen).

Dat we dan gaan pollen, iemand die poll bedenkt, die in de groep gooit voor overleg, er nog geopperd wordt om eerst een topic (hier) te openen om de opties te inventariseren omdat de ervaring leert dat een poll vaak niet in één keer goed is en dan over moet, maar dat dat dan wel een heel langdradig verhaal wordt. Dat gekozen wordt voor die poll, dat vervolgens overlegd wordt over de 0-posters die kunnen stemmen, dat de één daar geen probleem mee heeft en de ander wel. Dat er nagedacht wordt over hoe we het anders zouden kunnen inrichten mochten we besluiten tot opnieuw stemmen en dat er dan gewacht wordt tot zo'n beetje alle mods hebben kunnen zeggen of ze vinden dat er überhaupt opnieuw gestemd moet worden. En dat er intussen blijkbaar zoveel onrust is onder gebruikers dat we ons afvragen wat nu wijsheid is omdat we dit nou juist voor de gebruikers deden (die een wens kenbaar maakten).

Dat zou je dan lezen. Spannender is het niet. Geheimzinniger ook niet en al helemaal niet dat er een geheime agenda zou zijn of we een bepaalde kant op willen sturen. We doen ons best, steken onze nekken uit, doen het met open vizier en dan kunnen wantrouwen en insinuaties dus best lullig overkomen. En natuurlijk mag je het uiten, daar is dit forum voor, je mag alles zeggen, maar iedereen mag daar ook op reageren, zowel zwarte als groene gebruikers. Niet alles maakt het er leuker op als groene gebruiker maar het hoort er soms bij en we zoeken daar allemaal een weg in want we doen het nog steeds als en voor gebruikers.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Hakkene schreef: 15 okt 2022, 09:17 Ik heb ook op optie 4 gestemd, maar dat hier nog niet opgeschreven.

Over hoeveel 0-accounts hebben we het eigenlijk? Of heb ik dat getalletje ergens in deze draad gemist?
Rond de 100.
Afbeelding
Bonnie F
Posts in topic: 6

Bericht door Bonnie F »

Volgens mij heb ik nog nooit zo'n onzinnig en onnodig beschadigd topic mee gemaakt. Ik snap de hoog opgelopen ophef niet over iets waar nooit een punt over is gemaakt. Geen idee wat me ontgaat.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Diana schreef: 15 okt 2022, 09:51 Nou, zeg dat wel :ugh: Ineens is de optie met de meeste stemmen dus blijkbaar niet meer doorslaggevend, omdat de andere drie opties samen als één percentage tellen? :scratch: Start dan geen poll, maar geef gewoon aan dat je de nulaccounts wil gaan weren of beperken en dat mensen er bezwaar tegen kunnen maken als ze daar grote problemen mee hebben.
Het zit niet handig in elkaar, maar dat is aan het begin van dit topic al duidelijk gezegd. 1 tot en met 3 is ja (iets mee doen), 4 is nee.
Dus niet opeens en wat daadwerkelijk de meeste stemmen heeft, weet je nu niet. Daar ging het om.
Afbeelding
Plaats reactie