Ok, thanks!
Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?
- Zamunda
- Posts in topic: 20
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?
Nee, echt niet. Ik denk dat iedereen moet beseffen en onthouden dat we met een hele grote groep mods zijn en we hier meestal niet met één mond spreken. Dus als ik zeg dat ik vind dat de mening van 0-posters niet relevant is dan is dat mijn persoonlijke mening en niet de mening van 'de mods'.Diana schreef: ↑15 okt 2022, 09:51Nou, zeg dat wel Ineens is de optie met de meeste stemmen dus blijkbaar niet meer doorslaggevend, omdat de andere drie opties samen als één percentage tellen? Start dan geen poll, maar geef gewoon aan dat je de nulaccounts wil gaan weren of beperken en dat mensen er bezwaar tegen kunnen maken als ze daar grote problemen mee hebben.Alfilillo schreef: ↑15 okt 2022, 09:23 Ik wist niet dat de meerderheid 'overtuigend' moest zijn. 66% of zo? Bij de andere groep is er overigens minstens één account speciaal aangemaakt om dubbel te stemmen. En ja, ik weet dat dat gewoon gemeld is.
Nogmaals, ik vind het een hele rare gang van zaken. Het maakt het forum er niet leuker op, zeg maar.
En als Random iets zegt over wat de meerderheid al dan niet zou zijn dan is dat haar visie en niet van alle mods, ze schrijft het er nota bene bij hè: naar mijn mening. En als Sandra&Co zegt dat je het beter zult begrijpen als je in de modhoek leest is dat weer haar visie.
Zie het als een mening waar je gewoon op kunt reageren. Iedere gebruiker is anders en doet het anders, zo geldt dat ook voor de modgebruikers. Niet iedereen staat achter elke uiting van elke mod en elke mod doet weleens een uitspraak die niet handig is. Ga er niet meteen op reageren alsof elke uitspraak dus de waarheid is. Het is een discussie en we doen het met elkaar.
En dit is weer mijn visie. Als het iets van alle mods is dan maken we dat echt duidelijk in een bericht. Lees het verschil maar eens met de OP, daar staat duidelijk steeds 'wij'. En wij zijn allemaal geen getrainde woordvoerders die zaken zo politiek mogelijk zeggen, we zijn net gebruikers die allemaal verschillende manieren van reageren hebben.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zit ik wel bij, en een paar testaccounts, een paar (waarschijnlijk) oude leden die alleen hun naam wilden registreren maar die wel bekend zijn.
Daar staat tegenover dat er de afgelopen week meerdere trollaccounts zijn verwijderd na een periode van stil wachten om lelijk te kunnen reageren.
Sneller dan het licht, volgens mij heeft amper iemand dat gezien. Het nadeel va een groot modteam
- Inge O
- Posts in topic: 9
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik snap ook waarlijk niet dat mensen er iets spannenders of geheimzinnigers in zien, echt hoor, much ado about nothing, deze hele heisa.
Zei een optie 4 stemster.
- Omega
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Je verwoord het goed.
Iets van als er geen probleem is dan maken we er wel een.
Ik ga dan maar even optie 4 stemmen, wellicht komt het dan op 51% en is het toch een meerderheid geworden.
Ik zit in de modhoek, kan daar dus lezen en snap dan nog steeds niet waar nou de hele heisa over gaat
Er is gevraagd te stemmen met het oog op iedereen meebeslissen en niet alleen top-down en werkelijk alle mogelijke uitslagen worden dan gewoon geaccepteerd. Er wordt niemand iets ‘door de strot geduwd’. Wat is dat voor HF mentaliteit?
De poll zelf liep jammerlijk scheef vanwege dat meestemmen van de nulaccounters, iets dat ik zelf nog wel redelijk hilarisch vond, hahaha. Dus de vraag of we het nou overnieuw moeten doen en heel Leiden is in Last, compleet met opzeggen van accounts.
Ik stel voor om alles maar te laten voor wat het is voordat met kerst iedereen gestrekt ligt.
Er is gevraagd te stemmen met het oog op iedereen meebeslissen en niet alleen top-down en werkelijk alle mogelijke uitslagen worden dan gewoon geaccepteerd. Er wordt niemand iets ‘door de strot geduwd’. Wat is dat voor HF mentaliteit?
De poll zelf liep jammerlijk scheef vanwege dat meestemmen van de nulaccounters, iets dat ik zelf nog wel redelijk hilarisch vond, hahaha. Dus de vraag of we het nou overnieuw moeten doen en heel Leiden is in Last, compleet met opzeggen van accounts.
Ik stel voor om alles maar te laten voor wat het is voordat met kerst iedereen gestrekt ligt.
Ik heb me ook bedacht. Optie 4 is het nu.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Optie 4 gestemd. Ben zelf ook meer een lezer dan een schrijver en heb geen last van die 0 accounts, je ziet ze toch niet
Ja, vooral op zaken vooruit gaan lopen en er vanuit gaan dat het in de toekomst een keer fout gaat. Dat helpt.Hylos schreef: ↑15 okt 2022, 10:43 @Dagmar
Dit bedoelde ik dus met poppen aan het dansen.Dagmar schreef: ↑10 okt 2022, 12:24Oh. Welke poppen dansen er precies?Hylos schreef: ↑10 okt 2022, 11:47 Dat bedoelde ik ook met "politiek en buitenlanders".
Tsja, zeg het maar hoor.
Ze kunnen er zo af, maar als dat als modteam besloten wordt heb je straks ook weer de poppen aan het dansen "want dat zou niet en mag niet etc".[/b]
Vandaar dat ik hoop dat we dit topic daar voor kunnen gebruiken. Dat iedereen zijn mening geeft.
Kan er daarna actie ondernomen worden.
Er is van begin af aan aangegeven dat er niet op fatsoen gemodereerd wordt, wel op wetgeving en malle eppie is permanent verbannen vanwege het gericht verzieken van dit forum.
Als er ook maar iets ríekt naar dat mods zelf een beslissing nemen is het heibel.
Terwijl er veel energie gestoken wordt in overleg om het voor het forum eerlijk en leuk te laten verlopen.
Dat het dan niet helemaal goed doordacht is door een foutje, tsja.. sorry hoor.
Snap daarnaast best dat dit allemaal wat chaotisch en overdreven voelt, dat heb ik zelf ook.
Maar daar hoeven we niet bozig om te worden. Het is gewoon niet handig gegaan, sorry.
Het klopt ook, want er loopt altijd wel eens wat stroef, dus die bevestiging vind je hoe dan ook.
Het voorgaande probleem was al opgelost, het wordt niet minder chaotisch als je dat mee gaat slepen.
Het ruikt er ook niet naar, er wordt gewoon gegild zonder te lezen. Blijkbaar voelt dat even fijn.
Wat is er nu helemaal voor vreselijks aan de hand dan?
- Mo-yi
- Posts in topic: 19
- Welke: Malamute-husky
Anders sluit deze poll en laten we het zo
Pfff. Net als Nanna vond ik het eigenlijk hilarisch dat de NUL posters vergeten waren.
Zijn we met zoveel mods en dan nog gaat het allemaal niet soepel
Wat ik wel jammer vind is dat er nu een smaakje ontstaat dat het strak geregiseerd is. Als in "mods spreken met 1 mond". En dat is gewoon niet zo. De modhoek is net zo,n kippenhok als dit topic. En daarom loopt het dus zo chaotisch.
Niks meer, niks minder.
Zijn we met zoveel mods en dan nog gaat het allemaal niet soepel
Wat ik wel jammer vind is dat er nu een smaakje ontstaat dat het strak geregiseerd is. Als in "mods spreken met 1 mond". En dat is gewoon niet zo. De modhoek is net zo,n kippenhok als dit topic. En daarom loopt het dus zo chaotisch.
Niks meer, niks minder.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 11
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik vind helemaal niet dat de 0posters vergeten zijn. Als het gaat om actieve posters is dat echt een andere selectie dan de hele bups - de nulposters. In alle andere gevallen horen de nulposters er (in mijn ogen) gewoon bij. Ze zijn ook lid van het forum en niemand heefy ooit gezegd dat je pas meetelt vanaf x aantal posts per maand. De tweede kamerverkiezingen zouden er ook heel anders uitzien als je iq minstens 120 moest zijn om te stemmen, dat maakt het toch niet ineens meer democratisch?
- Inge O
Technische zaken afhandelen zonder met elkaar een woord te overleggen lijkt me zo goed als onmogelijk, dat is gewoon een gevoelloos feit.
- Diana
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Precies. Waarom zouden de nulposters geen stem mogen hebben? Dat daar een paar nep- / dubbele accounts tussen zitten, lijkt me alleen relevant als de uitslag héél nipt zou zijn.sabine schreef: ↑15 okt 2022, 11:06 Ik vind helemaal niet dat de 0posters vergeten zijn. Als het gaat om actieve posters is dat echt een andere selectie dan de hele bups - de nulposters. In alle andere gevallen horen de nulposters er (in mijn ogen) gewoon bij. Ze zijn ook lid van het forum en niemand heefy ooit gezegd dat je pas meetelt vanaf x aantal posts per maand. De tweede kamerverkiezingen zouden er ook heel anders uitzien als je iq minstens 120 moest zijn om te stemmen, dat maakt het toch niet ineens meer democratisch?
- Inge O
Ah, sorry dan, ik dacht dat je dat wel bedoelde door dit
- Mo-yi
Ik snap dit ook niet zo, of ik zie het niet. Als er een actie komt is dat voornamelijk omdat dat gevraagd wordt. Het is hier echt bottom-up ipv top-bottom.
Deze poll komt voort uit vragen vanuit forummers, als er een actie uit voort moet komen is dat te zien aan de uitslag, en dan zijn er modjes nodig. meer is het volgens mij echt niet.
- Mo-yi
Zo moet je het niet zien, natuurlijk heb je waarde hier
nou, doen
Ik vind dat @Zamunda het uitstekend verwoord heeft.
Ik baal nu al een beetje van mijn groene kleurtje, alsof mij dat opeens verdacht maakt, of autoritair. Ik maak nooit van mijn hart een moordkuil en reageer gewoon vanuit mijzelf als lid.
En in het modteam doe ik dat eigenlijk ook. Er werd gevraagd om meelullers, om een zo breed mogelijk beeld te hebben van wat 'men' vindt. Dus ik zeg daar op dezelfde manier wat ik vind, en hoop helemaal geen beslissende stem te hebben. Ik zoek geen beheerfunctie.
Ik (ik) vind het jammer dat er nu mensen uit pure obstinaatheid opeens hun stem naar optie-4 gaan verplaatsen om die fel begeerde meerderheid daar maar te krijgen. En vraag me af wat iemand er nou zo erg aan vindt als de absolute 0-accounts worden verwijderd. En we (wij allemaal) het forum een beetje bewaken tegen onaangename gasten. (trollers en gluurders).
Daar gaat het ons-kent-ons, wat mij betreft, en komt er een hunnie en wij sfeertje wat mij maar al te bekend voorkomt.
Jammer.
Ik baal nu al een beetje van mijn groene kleurtje, alsof mij dat opeens verdacht maakt, of autoritair. Ik maak nooit van mijn hart een moordkuil en reageer gewoon vanuit mijzelf als lid.
En in het modteam doe ik dat eigenlijk ook. Er werd gevraagd om meelullers, om een zo breed mogelijk beeld te hebben van wat 'men' vindt. Dus ik zeg daar op dezelfde manier wat ik vind, en hoop helemaal geen beslissende stem te hebben. Ik zoek geen beheerfunctie.
Ik (ik) vind het jammer dat er nu mensen uit pure obstinaatheid opeens hun stem naar optie-4 gaan verplaatsen om die fel begeerde meerderheid daar maar te krijgen. En vraag me af wat iemand er nou zo erg aan vindt als de absolute 0-accounts worden verwijderd. En we (wij allemaal) het forum een beetje bewaken tegen onaangename gasten. (trollers en gluurders).
Daar gaat het ons-kent-ons, wat mij betreft, en komt er een hunnie en wij sfeertje wat mij maar al te bekend voorkomt.
Jammer.
Waarom moet dat hier in het topic gezegd worden dan als je 4 hebt gestemd?
Ik heb ook op 4 gestemd, snap al die heisa niet zo goed.
Ik lig er niet wakker van als iemand alleen meeleest.
Tanja en Anne
We smiespelen daar wat af hoor.
Maar effe tussendoor.
Vindt het heel jammer dat Tineke weg is en zou het ook heel jammer vinden als anderen minder zouden posten hier.
Niemand onder de modjes heeft de opleiding 'Moderator Fora' gevolgd dus we/ik doen gewoon ons best.
@Zamunda heeft al duidelijk gezegt wat er ongeveer allemaal besproken is en wordt dus zo geheimzinnig is het niet hoor.
We doen niets achter de rug van anderen.
Denk je van wel dan hoef je alleen maar te zeggen 'maak mij effe mod', je leest alles wat daar staat en zodra het je duidelijk is roep je bijvoorbeeld 'on mod mij'.
Super simpel.
Ik denk zelf dat het aantal 0-posters dat hier gestemd heeft heel klein is. Ik zie best veel mensen hier zeggen dat ze optie 4 gekozen hebben. Daarnaast ben ik het met Diana eens dat als je ALLE mensen democratisch mee wilt laten stemmen zoals sandra&co eerder aangeeft, dat daar die 0 posters ook bij horen.
Je zou een 2de poll kunnen openen waar alleen actievere mensen kunnen stemmen. En dan kijken of die uutkomst zo wezelijk anders is. Maar ik denk eigenlijk dat dit onderwerp niet belangrijk genoeg is om er zoveel ophef over te maken en te verzanden in het steeds moeilijker maken.
Van mij uit geen wantrouwen naar wie dan ook.
Je zou een 2de poll kunnen openen waar alleen actievere mensen kunnen stemmen. En dan kijken of die uutkomst zo wezelijk anders is. Maar ik denk eigenlijk dat dit onderwerp niet belangrijk genoeg is om er zoveel ophef over te maken en te verzanden in het steeds moeilijker maken.
Van mij uit geen wantrouwen naar wie dan ook.
- Inge
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Mechelse herders
Ik post nauwelijks, lees ook niet veel trouwens want heb er geen tijd meer voor. Maar mij zitten ze niet in de weg
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika