Floris de flatcoated

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Fabienne
Posts in topic: 11
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Floris de flatcoated

Bericht door Fabienne »

Jullie hebben het al kunnen lezen in de "herinnering" topic van mij maar er komt hier over een paar weekjes weer een flatcoated pupje. Morgen gaan we voor de 2de keer kijken en daar heb ik heel veel zin in al is het verdriet van Fealan nog best heel rauw. Maar verdriet en plezier kunnen best heel goed naast elkaar en ik denk dat nieuwe pup de scherpe randjes van het verdriet wel wegneemt, hoe kan het ook anders als je weer zo'n blij vrolijk pupje in huis hebt ;)

Een naam hebben we dus al bedacht: Floris. Floris is hoe bijzonder ook geboren op de dag van het ongeluk en dus ook op de dag dat ik Fealan verloren ben en de moeder van Floris is de oma van Fealan (de moeder van Fealan komt uit het eerste nest van de moeder van Floris en voor de moeder van Floris is dit haar laatste nest) Fealan en Floris zijn dus met elkaar verweven en dat vindt ik fijn. Nog fijner is dat ik veel liefde en steun van de fokkers krijg en dat is na zo'n ongeluk natuurlijk heel erg prettig.

Ik heb eerste keus uit de reutjes en die keus laat ik nog even, wil eerst wat meer duidelijk hebben over de karaktertjes. Ik wil graag een hondje dat zeker genoeg is zonder een bulldozer te zijn, graag samenwerkt en houdt van contact. Tussen 5 reutjes moet dit wel lukken denk ik.
Ik hoop in de toekomst weer lekker te gaan jachttrainen want dat is wel het 'doel' wat ik heb en misschien als hij er aan toe is mee in de praktijk. Schoonvader jaagt en dit jaar mag ik mee met Lola en het zou mooi zijn als Floris dit stokje tzt kan overnemen.

Bedenk wel dat ik dus Lola de lab heb en Floris de flat, niet bewust gekozen :F:
Mo-yi
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Floris de flatcoated

Bericht door Mo-yi »

Fabienne schreef: 14 okt 2022, 11:51 Jullie hebben het al kunnen lezen in de "herinnering" topic van mij maar er komt hier over een paar weekjes weer een flatcoated pupje. Morgen gaan we voor de 2de keer kijken en daar heb ik heel veel zin in al is het verdriet van Fealan nog best heel rauw. Maar verdriet en plezier kunnen best heel goed naast elkaar en ik denk dat nieuwe pup de scherpe randjes van het verdriet wel wegneemt, hoe kan het ook anders als je weer zo'n blij vrolijk pupje in huis hebt ;)

Een naam hebben we dus al bedacht: Floris. Floris is hoe bijzonder ook geboren op de dag van het ongeluk en dus ook op de dag dat ik Fealan verloren ben en de moeder van Floris is de oma van Fealan (de moeder van Fealan komt uit het eerste nest van de moeder van Floris en voor de moeder van Floris is dit haar laatste nest) Fealan en Floris zijn dus met elkaar verweven en dat vindt ik fijn. Nog fijner is dat ik veel liefde en steun van de fokkers krijg en dat is na zo'n ongeluk natuurlijk heel erg prettig.

Ik heb eerste keus uit de reutjes en die keus laat ik nog even, wil eerst wat meer duidelijk hebben over de karaktertjes. Ik wil graag een hondje dat zeker genoeg is zonder een bulldozer te zijn, graag samenwerkt en houdt van contact. Tussen 5 reutjes moet dit wel lukken denk ik.
Ik hoop in de toekomst weer lekker te gaan jachttrainen want dat is wel het 'doel' wat ik heb en misschien als hij er aan toe is mee in de praktijk. Schoonvader jaagt en dit jaar mag ik mee met Lola en het zou mooi zijn als Floris dit stokje tzt kan overnemen.

Bedenk wel dat ik dus Lola de lab heb en Floris de flat, niet bewust gekozen :F:
leuk! wel foto's maken van de puppenbende :lol1:
Afbeelding
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Ja foto's gaat wel lukken. Nu dat plaatsen nog....
Nanna

Bericht door Nanna »

Hoe oud is Floris nu?
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Nanna schreef: 14 okt 2022, 12:04 Hoe oud is Floris nu?
Floris wordt dinsdag 4 weken. Nog heel klein dus.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

De regenboog heeft twee kanten. Aan de ene kant gaan de kleuren de hemel in maar aan de andere kant brengt ze ook weer kleur naar de aarde.
Floris gaat alle kleuren en schittering weer terug brengen in jullie huis.
Afbeelding
Fenneke
Posts in topic: 2
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Wat fijn dat er weer een Floris mag zijn.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
ranetje
Posts in topic: 6

Bericht door ranetje »

Wat fijn Fabienne dat er weer een pupje komt :I:
Ik wens je met hem alle geluk van de hele wereld.
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Wat een fijn vooruitzicht. Hopelijk brengt hij weer wat geluk in je leven na al die narigheid. :I:
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Telefoontje van de fokker net: broertje van Fealan is beschikbaar gekomen. Zijn baasjes hadden een iets ander beeld van een pup...of wij interesse hebben....daar moet ik even heel goed over nadenken. Qua tijd komt het heel goed uit maar ik heb niet elke dag een goede dag nog. Gelukkig is mijn vriend nuchter en verstandiger dus maar even overleggen straks
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Fabienne schreef: 14 okt 2022, 15:56 Telefoontje van de fokker net: broertje van Fealan is beschikbaar gekomen. Zijn baasjes hadden een iets ander beeld van een pup...of wij interesse hebben....daar moet ik even heel goed over nadenken. Qua tijd komt het heel goed uit maar ik heb niet elke dag een goede dag nog. Gelukkig is mijn vriend nuchter en verstandiger dus maar even overleggen straks
Jemig, wat een bijzondere wending.

Waarschijnlijk heb je nog best lang niet iedere dag een goede dag. Wat is gebeurd heeft tijd nodig om te verwerken, en dan nog zul je er af en toe veel verdriet van hebben.
Maar een pup, of dat nu het broertje is of niet, maakt ook je slechtste dag net iets beter.
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Fabienne schreef: 14 okt 2022, 15:56 Telefoontje van de fokker net: broertje van Fealan is beschikbaar gekomen. Zijn baasjes hadden een iets ander beeld van een pup...of wij interesse hebben....daar moet ik even heel goed over nadenken. Qua tijd komt het heel goed uit maar ik heb niet elke dag een goede dag nog. Gelukkig is mijn vriend nuchter en verstandiger dus maar even overleggen straks
Zo'n "ik heb me er op verkeken" pupje is mijn Do ook.

Het overvalt je nu wel natuurlijk.
Overleggen en kennismaken, ik veronderstel dat de pup eerst terug naar de fokker gaat?
Of herinner je je nog hoe dat specifiek hondje in het nest was en of je het een leuk hondje vond wat je misschien ook wel zou gepast hebben?

Lastige beslissing, maar hoe dan ook, snel of binnen enkele weken, er komt nieuw leven in huis. Dat neemt het verdriet niet weg, maar brengt naast dat verdriet ook wel weer vreugde.
Noor

Bericht door Noor »

Och... wat een lastig, maar ook mooi telefoontje, soms moet iets zo zijn, althans dat hou ik mijzelf vaak voor.
Wat dagmar ook al zegt, de slechte dagen zijn er en hoe lang nog? Dat weet je niet.
Je hebt Faelan met een reden uitgekozen, misschien is zijn broertje juist niet wat je wil, maar het kan maar zo zijn dat hij erg kan helpen bij de verwerking. Wat jullie ook besluiten, het is goed 💕
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Wat een leuke vooruitzichten heb je. Veel plezier morgen
Afbeelding
sonj@

Bericht door sonj@ »

Het zou er voor mij vanaf hangen of die niet zo goede dag lichamelijk of geestelijk is. Geestelijk doet zo'n ongeluk met nasleep veel met je, dat kan even aanhouden.
Lichamelijke klachten kunnen steeds beter gaan. Hoe ziet dat er uit over een maand gaat het dan veel beter met je lijf?
Fabienne

Bericht door Fabienne »

sonj@ schreef: 15 okt 2022, 08:46
Het zou er voor mij vanaf hangen of die niet zo goede dag lichamelijk of geestelijk is. Geestelijk doet zo'n ongeluk met nasleep veel met je, dat kan even aanhouden.
Lichamelijke klachten kunnen steeds beter gaan. Hoe ziet dat er uit over een maand gaat het dan veel beter met je lijf?
Die afweging maak ik ook zeker. Dat ben ik aan mezelf verschuldigd maar ook aan de pup. Als ik nog 4,5 week wacht tot het pupje waar we eigenlijk voor zouden gaan heb ik ook meer tijd voor herstel. Het gaat elke dag een beetje beter op elk vlak maar een ruime maand wachten zou me meer rust geven.
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Lastige keuze.
Wil je de keuze laten afhangen van het wegstrepen van voor-en tegens of eerst kennismaken en dan kijken hoe het klikt?
Waar je ook voor kiest : je pup gaat weer een hoop vreugde geven ( en een hoop puppenstreken) en zal eenmaal een tijdje bij jullie de leukste en liefste zijn..
Afbeelding
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Ja wij gaan vanavond sowieso heen en het andere pupje is daar gisteravond teruggebracht dus we maken ook kennis met het broertje van Fealan. We zien wel hoe het loopt, qua tijd is het nu ook welkom maar of het perse handig is nu weet ik niet. Naja ik kan daar nog lekker over denken en afwegingen maken
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Bijzondere wending… wens je wijsheid toe en een open blik bij de ontmoeting vanavond!
ranetje

Bericht door ranetje »

Het aanbod van de fokker van Fealan is wel hartverwarmend.
Of het broertje bij je past is iets dat je alleen zelf kunt aanvoelen.
Dat mag ook meespelen.
Een extra maand rust voor er een nieuwe pup komt is ook zeker iets om mee te nemen in de overwegingen.
Moeilijk!
Veel plezier bij het bezoek vanavond en kijk met een open mind.
Het komt sowieso goed of op de ene manier of op de andere :wink:
Afbeelding
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Het was een heel leuk bezoekje en wat is zo'n nest met kleine hummeltjes toch altijd een genot om naar te kijken. Heb mogen helpen met hun avond prakje en alle reutjes nog even extra in handen gehad.
Het broertje van Fealan heb ik niet bekeken, ik kan het niet en ik ga teveel vergelijken. Fealan had nu ook zo groot moeten zijn en dit en dat moeten doen....etc. Gelukkig zijn er andere mensen die heel veel interesse in hem hebben dus het is goed zo.

Kijken hoe deze 5 mannen zich ontwikkelen en dan over 4,5 week een nieuw vriendje. Zin in!
ranetje

Bericht door ranetje »

Fabienne schreef: 15 okt 2022, 20:48 Het was een heel leuk bezoekje en wat is zo'n nest met kleine hummeltjes toch altijd een genot om naar te kijken. Heb mogen helpen met hun avond prakje en alle reutjes nog even extra in handen gehad.
Het broertje van Fealan heb ik niet bekeken, ik kan het niet en ik ga teveel vergelijken. Fealan had nu ook zo groot moeten zijn en dit en dat moeten doen....etc. Gelukkig zijn er andere mensen die heel veel interesse in hem hebben dus het is goed zo.

Kijken hoe deze 5 mannen zich ontwikkelen en dan over 4,5 week een nieuw vriendje. Zin in!
Duidelijk je keuze gemaakt en helemaal prima :smile:
Nu verder opknappen en de dagen aftellen :D
Afbeelding
Fenneke
Posts in topic: 2
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Ik kan mij dat zo goed voorstellen :J:

Goeie keus hoor. Ik hoop dat er weer een mooi mannetje voor je bij zit. Hetbis je zo gegund.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Fabienne schreef: 14 okt 2022, 11:51verdriet en plezier kunnen best heel goed naast elkaar en ik denk dat nieuwe pup de scherpe randjes van het verdriet wel wegneemt, hoe kan het ook anders als je weer zo'n blij vrolijk pupje in huis hebt ;)
Absoluut en verlengd verdriet is ook geen verplicht onderdeel. Je hebt honden voor je plezier. Verdriet mag maar dat is na twee middagen wijn en huilen ook wel beleefd. Er is geen reden om ongelukkig te zijn als je hond dood gaat. Het was altijd al de bedoeling dat je hem zou overleven.

Agendatechnisch gezien heb je tot sinterklaas. Dan moet je door want een jonge hond eist je op. Dat is gewoon zo. Dan verschuift je verdriet naar de achtergrond. Of komt je werk aan je nieuwe hond op de vóórgrond, zo moet je het zien.

Wat ik wel over heb gehouden van een verongelukte hond is het schuldgevoel en de lading die het op je verdere omgang met je honden heeft.
Toen eva, mijn prachtige lieve herder van het een op het andere moment door gebrek aan toezicht uit het leven weg was heb ik daar last van gehad. Het was gewoon mijn schuld en het vergt nogal wat om daar vrede mee te krijgen. Ik had haar op dat moment beter in de gaten moeten houden.

En toen kreeg ik al snel mira erbij. Een hond is te weinig. Dat vind ik veel meer werk dan 2 of 3 dus toch maar door. En kijk nu eens wat een rijkdom me dat gebracht heeft. Ik zou het nu niet meer veranderen. Het leven gaat door en het is erna net zo leuk als er voor.
Hechting is een bitch. Het maakt je emotioneel als de band verbroken wordt maar daarom is het nog niet ongewoon. Mensen die honden nemen laten soms ook een hond los. Dat is het hele plan. En het is niet altijd na een voltooid leven.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik kan me voorstellen dat je gaat vergelijken. Veel plezier en voorpret en sterkte met je herstel. En veel foto’s graag ik vind ze zo leuk die zwarte altijd vrolijke flatcoats 😉
Afbeelding
Plaats reactie