Welke honden kom je het liefste tegen met jouw hond(en)
- bas rouge
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: beaucerons
Welke honden kom je het liefste tegen met jouw hond(en)
In navolging van het topic in de pollhoek over vooroordelen ten aanzien van typen/rassen...welke honden ontmoet je graag met de jouwe?
Ik ontmoet graag stoere ongecastreerde echt volwassen reuen met mijn beauceronteven. Qua rassen zijn het in Den Haag vaak wel Jack Russels, Teckels, sommige Boomerachtige hondjes en sommige Goldens maar ook Ridgebackreuen en Duitse Staande kort- en draadhaar die hier aan voldoen.
Het moeten niet van die halfwasklungels want die zijn stik onzeker en wiebelig.
Ik ontmoet graag stoere ongecastreerde echt volwassen reuen met mijn beauceronteven. Qua rassen zijn het in Den Haag vaak wel Jack Russels, Teckels, sommige Boomerachtige hondjes en sommige Goldens maar ook Ridgebackreuen en Duitse Staande kort- en draadhaar die hier aan voldoen.
Het moeten niet van die halfwasklungels want die zijn stik onzeker en wiebelig.
Re: Welke honden kom je het liefste tegen met jouw hond(en)
Wij ontmoeten hier van alles en dat gaat zonder problemen (op een Mechelse Herder na).
Voordeel van een hond die zich over het algemeen niet te veel zorgen maakt.
Als een hond heel groot is (de Ierse Wolfshond en de Duitse Dog) gedraagt ze zich wel heel kleintjes en voorzichtig, want dat is wel erg groot
Eigen maat is meestal even dollen met elkaar.
Dus die zie ik ook het liefst.
Eigen ras, andere staande jachthonden en Retrievers in alle soorten zijn helemaal prima.
Voordeel van een hond die zich over het algemeen niet te veel zorgen maakt.
Als een hond heel groot is (de Ierse Wolfshond en de Duitse Dog) gedraagt ze zich wel heel kleintjes en voorzichtig, want dat is wel erg groot
Eigen maat is meestal even dollen met elkaar.
Dus die zie ik ook het liefst.
Eigen ras, andere staande jachthonden en Retrievers in alle soorten zijn helemaal prima.
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Met Taro: teefjes van zijn formaat. Bonuspunten als het een speelse terriër (bestaat dat?) of windhond is.
Met Lucca: grote, zelfverzekerde, rustige reuen die haar een beetje negeren.
Met Dalí: door en door bekende vrienden.
Met Lucca: grote, zelfverzekerde, rustige reuen die haar een beetje negeren.
Met Dalí: door en door bekende vrienden.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Met Mahdu alles wat vriendelijk en rustig is, formaat, ras/type maakt daarbij verder niet uit.
Met Dívka enkel Shih Tzu's, dat zijn de enige honden die ze leuk vindt maar liever helemaal geen andere honden want vreemde honden zijn eng.
Met Dívka enkel Shih Tzu's, dat zijn de enige honden die ze leuk vindt maar liever helemaal geen andere honden want vreemde honden zijn eng.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Windhonden en podenco's gaat altijd goed met mijn honden. Ook collies, border collies en shelties vallen altijd wel goed in de smaak en Amy en Mila vinden husky's en de meeste andere poolhonden erg leuk. Verder is Mila speciaal dol op stabijs, maar die komen we hier uiteraard nooit tegen.
Amy en Mila houden ook van grote, zelfverzekerde, kalme, hard-to-get reuen.
Fayah vindt eigenlijk nog alle andere honden leuk, ik merk bij haar nog niet veel van een voorkeur. Arlo heeft ook niet zo'n sterke voorkeur, maar wel het liefst speelse honden die met hem willen rennen. Maar alle andere honden vindt hij ook leuk
Amy en Mila houden ook van grote, zelfverzekerde, kalme, hard-to-get reuen.
Fayah vindt eigenlijk nog alle andere honden leuk, ik merk bij haar nog niet veel van een voorkeur. Arlo heeft ook niet zo'n sterke voorkeur, maar wel het liefst speelse honden die met hem willen rennen. Maar alle andere honden vindt hij ook leuk
Liefst leuke kleine gezelschapshondjes.
Voor herders zijn ze na een aanval van een Mechelreu als de dood.
Spelen met andere honden willen ze ook al niet dus niks bemoeizuchtigs of iets dat wat uit te zoeken heeft.
Rozi en Panni hebben het ook niet op grote honden.
Maar tjietjoetjes, wawaatjes en aanverwant spul doet het altijd goed.
Spelen met andere honden willen ze ook al niet dus niks bemoeizuchtigs of iets dat wat uit te zoeken heeft.
- *Esther
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
In ieder geval geen loslopende Beauceronteven. Hebben we alles gehad, krijg je dat ook nog.
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Honden die niet uit hun plaat gaan als ze Zeno zien.
Dat komt vermoedelijk neer op wat Maart beschrijft: zelfverzekerde, negerende honden.
Dat komt vermoedelijk neer op wat Maart beschrijft: zelfverzekerde, negerende honden.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Voor Tux geldt hetzelfde en dan het liefst niet kleine hondjes. Zij kan zich echt als een takke teef gedragen. Wat overigens weinige voorstelt. Veel kabaal, maar verder niks.
Mensen met kleine hondjes vinden dat over het algemeen niet grappig. Eigenaren van grotere honden zijn meestal bang dat hun honden te lomp zijn voor haar. Maar dat is eigenlijk nooit het geval.
Met Bronco komt ik uiteraard liever geen enkele andere hond tegen, behalve de buurhonden.
Maar als het dan toch moet, het liefst teven natuurlijk.
Lou wil stoere reuen, vooral van die anabolen jack Russells en Huskys.
Snuck vindt iedere hond leuk, maar om dat zo te houden kom ik met hem graag gezellige en speelse reuen en teven tegen.
Snuck vindt iedere hond leuk, maar om dat zo te houden kom ik met hem graag gezellige en speelse reuen en teven tegen.
Alle teven, de meeste jachthonden en alles wat niet al te groot is
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel is niet moeilijk, alles is prima behalve allerlei vechthondenspul, daar krijg ik zelf echt de zenuwen van.
Karel zelf heeft het liefst speelse teven die hem wel aankunnen want andners moet ie zelf doen alsof ie een stoere leider is en das niet zijn kwaliteit.
Pom heeft het liefst ongecastreerde reuen die haar niet zo heel boeiend vinden
Karel zelf heeft het liefst speelse teven die hem wel aankunnen want andners moet ie zelf doen alsof ie een stoere leider is en das niet zijn kwaliteit.
Pom heeft het liefst ongecastreerde reuen die haar niet zo heel boeiend vinden
- Pemba
- Welke: Tibetaanse terriër
Harige honden en het liefst niet te groot.
Alles, kodi maakt het geen donder uit.
Wil je spelen gaan we spelen wil je grommen loopt ie door, wil je als oudje gewoon ff snuffelen ook prima. Ik heb nog nooit een hond gehad die zo met alles kan als hij
Wil je spelen gaan we spelen wil je grommen loopt ie door, wil je als oudje gewoon ff snuffelen ook prima. Ik heb nog nooit een hond gehad die zo met alles kan als hij
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Mo-yi vindt elke hond wel leuk geloof ik. Felle keffers worden genegeerd, reutjes die met hun neus in dr kont duiken dan gaat ze zitten, probleem opgelost .
Alle kleintjes en middelmaat en jonkies zijn altijd goed, duidelijk speel en onnozel signalen dat zijn potentiele speelkameraadjes.
Waar ze zelf echt van gaat kwispelen en zelfs liedjes zingen zijn knappe golden retriever reuen en border collies.
Er woont hier een witte herder, beetje waar mijn vooroordeel bevestigd wordt ( sorry ), maar een nerveus typje, angstig, uitvallen vanwege angst, ambivalent want hij vindt Mo ergens wel leuk en ook spannend etc etc..en hoe moeilijk hij dan aan de lijn staat te doen, dat ziet zij als een aanzoek denk ik, ze wordt mega blij, draait rondjes, speelbogen en ook liedjes zingen..oewoehwoehhh
Alle kleintjes en middelmaat en jonkies zijn altijd goed, duidelijk speel en onnozel signalen dat zijn potentiele speelkameraadjes.
Waar ze zelf echt van gaat kwispelen en zelfs liedjes zingen zijn knappe golden retriever reuen en border collies.
Er woont hier een witte herder, beetje waar mijn vooroordeel bevestigd wordt ( sorry ), maar een nerveus typje, angstig, uitvallen vanwege angst, ambivalent want hij vindt Mo ergens wel leuk en ook spannend etc etc..en hoe moeilijk hij dan aan de lijn staat te doen, dat ziet zij als een aanzoek denk ik, ze wordt mega blij, draait rondjes, speelbogen en ook liedjes zingen..oewoehwoehhh
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Honden die hen negeren, maar als ze dat niet doen : stoere, beleefde reuen.
Charlie is puppyfiel, die begint smachtend te piepen als ie er één ziet. Verder veel teven uit rasgroep 1, grote liefdes dan ook meteen.
Tosca lellebelt graag bij husky's en stoere reuen, maar ze is niet echt een allemansvriend en is misschien wel het gelukkigst met honden die haar negeren of een stukje willen rennen en haar laten winnen.
Overigens laat ik ze voornamelijk los met andere honden in de opvang of bekende honden in het uitrenveld. Met Tosca vind ik het wel spannend om losloopgebied in te gaan, ze kan nogal fel reageren en ik heb/krijg haar niet strak onder appel in dit soort situaties.
Tosca lellebelt graag bij husky's en stoere reuen, maar ze is niet echt een allemansvriend en is misschien wel het gelukkigst met honden die haar negeren of een stukje willen rennen en haar laten winnen.
Overigens laat ik ze voornamelijk los met andere honden in de opvang of bekende honden in het uitrenveld. Met Tosca vind ik het wel spannend om losloopgebied in te gaan, ze kan nogal fel reageren en ik heb/krijg haar niet strak onder appel in dit soort situaties.
- malinois
- Posts in topic: 5
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Stabiele teven muv klapkaken of labradors.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik kom eigenlijk gewoon liever helemaal geen honden tegen. De helft van de honden is irritant en driekwart van de eigenaren zo’n beetje.
Maar als het dan toch moet, Aloy heeft een paar vriendjes waar Froo ook wel mee overweg kan, die kom ik best graag tegen. Ze vallen allebei op hetzelfde type hond. Honden die hun grenzen respecteren, dat is alles wat ervoor nodig is. Dat soort honden lijkt trouwens best wel zeldzaam als ik zo kijk naar wat ik op een gemiddelde wandeling tegenkom.
Dat zijn trouwens een vuilnisbak, een Beagle en een Boomertje dus niet echt een bepaald ras oid.
Maar als het dan toch moet, Aloy heeft een paar vriendjes waar Froo ook wel mee overweg kan, die kom ik best graag tegen. Ze vallen allebei op hetzelfde type hond. Honden die hun grenzen respecteren, dat is alles wat ervoor nodig is. Dat soort honden lijkt trouwens best wel zeldzaam als ik zo kijk naar wat ik op een gemiddelde wandeling tegenkom.
Dat zijn trouwens een vuilnisbak, een Beagle en een Boomertje dus niet echt een bepaald ras oid.
Laatst gewijzigd door Frootje op 16 okt 2022, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Contacteer:
Xygan wil ze er vast wel doorheen helpen... waren ze toen ook bang voor hem? Nee toch?Nanna schreef:Liefst leuke kleine gezelschapshondjes.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Nee maar dat was toen een grote voorwaarts bewegende groep.
Niet dat ze het dan wel opeens leuk vinden maar bang zijn ze dan niet.
Als jij me echter tegemoet zou komen dan zou ik zeker Rozi aan moeten lijnen. Die gaat er anders vandoor.
Als jij me echter tegemoet zou komen dan zou ik zeker Rozi aan moeten lijnen. Die gaat er anders vandoor.
- malinois
- Contacteer:
wat sneu... en Eros toen ging ook best goed toch of was dat met die mechel met jou daarna?Nanna schreef:Nee maar dat was toen een grote voorwaarts bewegende groep.
Nee dat was ver daarvoor nog. Die kwam opeens de bocht om en begon meteen met mijn teven te vechten. Vieze vuile fuckhond. Met zo’n smerige turk erbij die meteen begon te gillen van ‘als jij mijn hond aanraakt sla ik jou’. Ik ben me toch een partij woest gewordenmalinois schreef: ↑16 okt 2022, 20:21wat sneu... en Eros toen ging ook best goed toch of was dat met die mechel met jou daarna?Nanna schreef:Nee maar dat was toen een grote voorwaarts bewegende groep.
Heb hem daarna nooit meer gezien maar het leed was al geleden. Mechelse herders zijn haram voor ze.
- malinois
- Contacteer:
Ja dat snap ik. Dergelijk gedrag heb ik ook de schurft aan. Dan had je hier gelijk een knokpartij want beleefd hallo zeggen is prima maar we gaan niet knokken want ze laten zich echt niet bijten. Die tekst zal me een zorg zijn dan had je t maar moeten voorkomen maar t zegt wel genoeg over diegene de eigenaar weerNanna schreef:Nee dat was ver daarvoor nog. Die kwam opeens de bocht om en begon meteen met mijn teven te vechten. Vieze vuile fuckhond. Met zo’n smerige turk erbij die meteen begon te gillen van ‘als jij mijn hond aanraakt sla ik jou’. Ik ben me toch een partij woest gewordenmalinois schreef: ↑16 okt 2022, 20:21wat sneu... en Eros toen ging ook best goed toch of was dat met die mechel met jou daarna?Nanna schreef:Nee maar dat was toen een grote voorwaarts bewegende groep.
Heb hem daarna nooit meer gezien maar het leed was al geleden. Mechelse herders zijn haram voor ze.
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Met honden afkomstig uit Portugal of Spanje is er altijd een klik, het snapt elkaar gelijk. Geslacht of ras/mix/onherleidbaar maakt niet uit.
Voor het overige gaat de voorkeur van Javier en Merlijntje uit naar Beagles, Dalmaten, staande honden, Goldens, geslacht maakt niet zoveel uit, zolang men maar welgemanierd is.
Omdat staande en Spaanse honden goed vallen bij beide heren, is Edison erbij gekomen. Zelf vind ik zo ontzettend veel honden leuk, dus was voor mij de doorslaggegevende factor waar ik Javier en Merlijntje een plezier mee zou doen.
Edison vindt alles geweldig, en nodigt het liefst iedereen uit voor een renspelletje, ook betonnen tuinbeelden van honden. Net wat Shibby zegt mbt Snuck, gezien de leeftijd van Edison houd ik dit graag zo en beperk ik zijn contacten tot de kennissen van Merlijntje en Javier en honden van wie ik zeker weet dat ze leuk en sociaal zijn.
Voor het overige gaat de voorkeur van Javier en Merlijntje uit naar Beagles, Dalmaten, staande honden, Goldens, geslacht maakt niet zoveel uit, zolang men maar welgemanierd is.
Omdat staande en Spaanse honden goed vallen bij beide heren, is Edison erbij gekomen. Zelf vind ik zo ontzettend veel honden leuk, dus was voor mij de doorslaggegevende factor waar ik Javier en Merlijntje een plezier mee zou doen.
Edison vindt alles geweldig, en nodigt het liefst iedereen uit voor een renspelletje, ook betonnen tuinbeelden van honden. Net wat Shibby zegt mbt Snuck, gezien de leeftijd van Edison houd ik dit graag zo en beperk ik zijn contacten tot de kennissen van Merlijntje en Javier en honden van wie ik zeker weet dat ze leuk en sociaal zijn.