Welke honden kom je het liefste tegen met jouw hond(en)
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Re: Welke honden kom je het liefste tegen met jouw hond(en)
Elmo is helemaal gek van kleine hondjes en dan specifiek teckels. Verder is hij heel lief tegen alle teefjes. Zelfverzekerde reuen en patsers moet hij niets van weten.
- ellen en de birmanen
dat ligt eraan of de honden van mij loslopen of aangelijnd. als ze aangelijnd zijn ontloop ik iedere andere hond, als ze loslopen maakt het niet uit wat ze tegenkomen zolang het geen agressieve hond is. hoewel ik onze oudste van 12 in de gaten moet houden met drukke jonge honden en met angstige honden.
onze roemeen vind in principe geen ene hond aardig, dus die hou ik sowieso weg bij andere honden.
onze roemeen vind in principe geen ene hond aardig, dus die hou ik sowieso weg bij andere honden.
Kleine hondjes kunnen haast niks verkeerd doen bij Colin, en (half)windhonden vind ie ook geweldig. Er woont hier een podenco reu die met enorme sprongen op Colin af komt, en die vindt dat echt geweldig, alsof hij denkt "helemaal voor mij????"
Dus op die wandeling in Nanna,s achtertuin vond je Maya helemaal niet echt leuk
Ik heb maar uiterst zelden dat ik denk goh ik wou dat die hond van mij was.
Vind veel honden leuk hoor, daar niet van. Maar eigenlijk nooit met het idee om zelf te hebben.
Vind veel honden leuk hoor, daar niet van. Maar eigenlijk nooit met het idee om zelf te hebben.
Het liefst honden met een verantwoordelijke eigenaar, dan ga je niet zo snel de mist in , maar eigenlijk is het een non issue zeg maar..
Yay die van jou mogen hier ook best ff logeren hoor
En ik denk er hetzelfde over hoor. Vind de meeste honden geweldig. Maar hoef ze niet zelf te hebben. Alhoewel ik ooit best een teckel wil
- Dirkje
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Het allerliefst kom ik hondenvrienden van Dirkje tegen. Ze heeft er een paar en daar voelt ze zich helemaal op haar gemak bij.
Vreemde honden ontwijkt ze. Ze is niet bang maar wil ook geen contact.
Als ik het voor het zeggen heb kom ik het liefst windhonden tegen. Hun energie voelt prettig en Dirkje wordt er niet verlegen van.
Vreemde honden ontwijkt ze. Ze is niet bang maar wil ook geen contact.
Als ik het voor het zeggen heb kom ik het liefst windhonden tegen. Hun energie voelt prettig en Dirkje wordt er niet verlegen van.
- Hondenpoot
Vik houdt van teven die van racen houden maar wel beleefd. Hij speelt zelden buiten, maar soms kan een racedame hem verleiden.
Vie houdt van speels, mag ook best lomp. Maar niet van dominant gedoe. Doodles klikt het vaak goed mee, dus ze komt wel aan haar trekken
Vie houdt van speels, mag ook best lomp. Maar niet van dominant gedoe. Doodles klikt het vaak goed mee, dus ze komt wel aan haar trekken
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Hetzelfde. Andere zelfverzekerde maar sociale teven en intacte reuen. De rest wordt getrold.bas rouge schreef: ↑16 okt 2022, 18:19 In navolging van het topic in de pollhoek over vooroordelen ten aanzien van typen/rassen...welke honden ontmoet je graag met de jouwe?
Ik ontmoet graag stoere ongecastreerde echt volwassen reuen met mijn beauceronteven. Qua rassen zijn het in Den Haag vaak wel Jack Russels, Teckels, sommige Boomerachtige hondjes en sommige Goldens maar ook Ridgebackreuen en Duitse Staande kort- en draadhaar die hier aan voldoen.
Het moeten niet van die halfwasklungels want die zijn stik onzeker en wiebelig.
- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Eevee wil Taro wel tegenkomen en zo te lezen andersom ook wel. Eevee is ongeveer zijn formaat, deels terriër en retesnel
Zolang het sociale beleefde honden zijn vind ik het wel best. Ik loop meestal toch gelijk rustig verder. Samen wandelen vind ik veel leuker dan honden tegenkomen, daar zijn Eevee & Lizzy het ook mee eens.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
-
- Welke: Labrador Retrievers
Met Lola kom ik het liefst vooral beleefde honden tegen, tikkeltje onzeker kan ook nog. Honden die meteen onder haar kont duiken, gaan rijden of zelfs opjagen vindt ze doodeng. Lola is zelf verre van een held en grenzen aangeven vindt ze héél lastig dus ik probeer echt wel zelf goed uit te kienen welke honden ik bij haar in haar buurt laat komen.
Klapkaken en aanverwante artikelen sowieso niet, nooit niet
Klapkaken en aanverwante artikelen sowieso niet, nooit niet
Ik houd van alles dat luistert en/of aangelijnd is. Met bijbehorende baasjes die niet denken dat iedereen hun hond met zo geweldig vindt als dat zij zelf vinden. En hondenmatties van de mijne, altijd gezellig.
Ik heb vooral een hekel aan “oh hij doet niets of geeft niet als hij een snauw krijgt, daar leert hij van”-bazen. Echt, rot op. Ga zelf je hond opvoeden, dat hoeven wij niet te doen. Niet dat je hond een snauw krijgt van mijn honden. Maar wel van mij.
Ik heb echt een waardeloze Stafford, die zit niet te wachten op buurtende honden, maar schrikt niemand af. Kijkt vooral erg ongelukkig als er weer iets aan komt denderen. En daar heb ik dan een jolige labrador bij die ook niet perse met iedere hond wil spelen. En ik dus, met een chagrijnige bakkes, omdat ik weer eens niet luisterende buurtende honden mag weg bonjouren.
Je zou het niet zeggen, maar verder zijn wij best een vrolijk trio Ik zie trouwens dat de helft van m’n bericht in t verkeerde topic staat, maar ben te lui om m te verplaatsen. Lees dus alleen de eerste alinea maar:)
Ik heb vooral een hekel aan “oh hij doet niets of geeft niet als hij een snauw krijgt, daar leert hij van”-bazen. Echt, rot op. Ga zelf je hond opvoeden, dat hoeven wij niet te doen. Niet dat je hond een snauw krijgt van mijn honden. Maar wel van mij.
Ik heb echt een waardeloze Stafford, die zit niet te wachten op buurtende honden, maar schrikt niemand af. Kijkt vooral erg ongelukkig als er weer iets aan komt denderen. En daar heb ik dan een jolige labrador bij die ook niet perse met iedere hond wil spelen. En ik dus, met een chagrijnige bakkes, omdat ik weer eens niet luisterende buurtende honden mag weg bonjouren.
Je zou het niet zeggen, maar verder zijn wij best een vrolijk trio Ik zie trouwens dat de helft van m’n bericht in t verkeerde topic staat, maar ben te lui om m te verplaatsen. Lees dus alleen de eerste alinea maar:)
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Andere poedels (want dat snapt elkaar meteen) kleine gezelschapshonden en ook windhonden gaat altijd goed.
- malinois
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Oh poedels ja, Xanu is helemaal gek van poedels. Vraag me niet waarom maar vanaf pup al
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Het liefst komen we geen honden tegen. Maar als het dan moet, dan uiteraard andere (half)windhonden.
Aglaia begint al te blèren als ze denkt dat er een hond aankomt. Aislynn begint nu ze volwassener wordt te brommen naar onzekere teven. De Galgo's boeit het allemaal niet zo. Soms gaan Kiki en Loba stuiteren, maar meestal lopen ze netjes mee. Lily vindt de mensen die bij de honden horen echt vreselijk
Aglaia begint al te blèren als ze denkt dat er een hond aankomt. Aislynn begint nu ze volwassener wordt te brommen naar onzekere teven. De Galgo's boeit het allemaal niet zo. Soms gaan Kiki en Loba stuiteren, maar meestal lopen ze netjes mee. Lily vindt de mensen die bij de honden horen echt vreselijk
liefst wat grotere honden en het allerliefste herders daar zijn zaar en daisy helemaal weg van
kleintjes liever niet want Daisy gromt en dan zijn de meeste baasjes van kleine hondjes gelijk over de zeik terwijl ze niets doet
Bazen die Daisy kennen met kleine hondjes dan is het prima ze kan in principe met alles het is bij haar even snuffelen en hup weer verder alleen met herders speelt ze iets langer want die zijn stoer
en Goofy kan met geen andere hond die tillen we daardoor meestal maar op of de andere hond moet geen problemen hebben met zijn achterlijke gedrag (blaffen naar ze)
kleintjes liever niet want Daisy gromt en dan zijn de meeste baasjes van kleine hondjes gelijk over de zeik terwijl ze niets doet
Bazen die Daisy kennen met kleine hondjes dan is het prima ze kan in principe met alles het is bij haar even snuffelen en hup weer verder alleen met herders speelt ze iets langer want die zijn stoer
en Goofy kan met geen andere hond die tillen we daardoor meestal maar op of de andere hond moet geen problemen hebben met zijn achterlijke gedrag (blaffen naar ze)
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
-
- Welke: Labrador Retrievers
Hier in het bos loopt een heel onzeker vizsla teefje, ik vind het bijna sneu om te zien. Maar met Lola gaat dat dus super en die krijgt haar ook wel wat losser en dat teefje Lola dus ook. Dat soort honden gaat dus prima
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Normale honden. Die normaal hallo zeggen en dan is het goed. Leuk teefje dat even wil hollen is ook prima.
Kleine keffers of snauwers kan ook nog, daar trekt Brimi zich niks van aan.
Geen lompe beukers of mouwenopstropers. Staarders vindt hij eng. Van die types die dan plat op de grond gaan liggen en op het laatste moment omhoog ploppen om moeilijk te gaan doen vinden wij heel irritant.
Om klapkaken lopen we met een grote boog heen, tenzij we ze kennen en weten dat het goed is. De cane corso's zijn ok net als de Amerikaanse bul-dame. Verder niks.
Kleine keffers of snauwers kan ook nog, daar trekt Brimi zich niks van aan.
Geen lompe beukers of mouwenopstropers. Staarders vindt hij eng. Van die types die dan plat op de grond gaan liggen en op het laatste moment omhoog ploppen om moeilijk te gaan doen vinden wij heel irritant.
Om klapkaken lopen we met een grote boog heen, tenzij we ze kennen en weten dat het goed is. De cane corso's zijn ok net als de Amerikaanse bul-dame. Verder niks.
Het duo Olie en Bol
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Denk dat die elkaar wel leuk zouden vindenhakunamatata schreef: ↑16 okt 2022, 23:27Eevee wil Taro wel tegenkomen en zo te lezen andersom ook wel. Eevee is ongeveer zijn formaat, deels terriër en retesnel
Ik heb dit trouwens wel erg vanuit Taro geschreven. Ik kom met hem net zo lief een intacte reu tegen want dan is het meestal kort snuffelen en weer verder wandelen. Wel zo handig voor de voortgang van mijn wandeling
- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Peer vindt alle honden leuk behalve herders. Daar is hij bang voor. Hij heeft wel zo zijn lievelingen. Wawa's en stabijtjes.
Zelf zou ik graag Mo, Aar en Taran eens tegen willen komen om ze in het echt te zien.
Zelf zou ik graag Mo, Aar en Taran eens tegen willen komen om ze in het echt te zien.
Het liefst, niet dominante kleine reutjes. Als ze los loopt gaat het goed met alles wat niet op haar afstuift, behalve dominante teven. Aangelijnd is ze onvoorspelbaar, bij sommige honden gaat ze piepen uit enthousiasme dat ze ernaar toe wil en sommige wil ze gewoon te lijf gaan. Ras maakt niet uit, gedrag ook niet.
Er loopt hier een bejaarde, bedaarde laekense herder-teef die totaal niet geïnteresseerd is en die staat ze naar het leven. Moet ik vechten om haar bij me te houden. Ik snap er niks van.
Als het er op aan komt dat het contact goed gaat, geeft een kennismaking los en op open terrein met veel aanmoediging meestal wel een gunstig resultaat. Ook met teven. En eenmaal op haar harde schijf is altijd op aar harde schijf.
Er loopt hier een bejaarde, bedaarde laekense herder-teef die totaal niet geïnteresseerd is en die staat ze naar het leven. Moet ik vechten om haar bij me te houden. Ik snap er niks van.
Als het er op aan komt dat het contact goed gaat, geeft een kennismaking los en op open terrein met veel aanmoediging meestal wel een gunstig resultaat. Ook met teven. En eenmaal op haar harde schijf is altijd op aar harde schijf.
Met Vito; honden die rustig zijn, geen gespring, gebeuk of gedomineer. Een kalme snuffel is oké, totaal geen interesse nog beter. Jong spul zonder bord voor de kop is ook prima, Vito laat ze even netjes weten dat hij geen druk gedrag om zich heen wil en dan is het prima.
Met Loes; alles waar Vito een hekel aan heeft; druk en speels dus. En dat is prima, Loes werkt in deze als een soort bliksemafleider, zij vermaakt zich prima, mag graag een potjes stoeien en racen en Vito kan gewoon zijn eigen gang gaan.
Met Loes; alles waar Vito een hekel aan heeft; druk en speels dus. En dat is prima, Loes werkt in deze als een soort bliksemafleider, zij vermaakt zich prima, mag graag een potjes stoeien en racen en Vito kan gewoon zijn eigen gang gaan.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Pups en kleine hondjes zonder hoge staartdracht (dus over het algemeen geen terriërs ) die niet snurken of raar ademen.
Dan gaat het gewoon goed.
Als ik helemaal vrij mag kiezen dan ontmoet ik liefst shelties. Komt met al mijn honden prima in orde.
Dan gaat het gewoon goed.
Als ik helemaal vrij mag kiezen dan ontmoet ik liefst shelties. Komt met al mijn honden prima in orde.
Ik kom liever helemaal geen honden tegen