Niet grappig meer .
Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?
- thom
- Posts in topic: 11
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Re: Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?
Dat vind ik ook heel erg jammer en was volgens mij niet nodig geweest. Hoop dat ze weer terugkomen.
Ons Portugese meisje Farah.
Stel ik ben Ally en zeg iets. En dan zegt iemand Ally Ally who the fuck is Ally. Even los van deze draad. Sta je daar...
Of tja....wil je weg ga je toch....doei! Dat vind ik heel hard naar mensen die hier al heel lang komen. Daar stap ik echt niet op die manier overheen. Ook los van Tineke zien want die had haar eigen redenen.
Meer ter illustratie hoe gewoon sommige vormen van verharding al zijn. Ik baal enorm van het vertrek van Manuma omdat zij mij geraakt heeft. Met Manu, Uma, haar volwassen worden en moeder zijn. Misschien raar maar voor mij is dit erg. Ik word er naar van. Hier worden er niet meer woorden aan vuil gemaakt dan ze stuurde een mail dus die is weg. En door....
Ergens is dat precies mijn frustratie. Waar is de onderlinge loyaliteit? Zeg je iets verkeerd krijg je de wind van voren van mensen waar je samen al 30 jaar mee op een forum zit....in mijn wereld bizar.
Ik heb nu ook een paar flinke tikken gehad. Dagmar die mij een soort van stront op het forum vind terwijl ik dat tot voor kort niet eens door had en eigenlijk ook gewoon belachelijk en onterecht vind. En ga zo door. Dat is verharding. En dat is onprettig voor mij.
Of tja....wil je weg ga je toch....doei! Dat vind ik heel hard naar mensen die hier al heel lang komen. Daar stap ik echt niet op die manier overheen. Ook los van Tineke zien want die had haar eigen redenen.
Meer ter illustratie hoe gewoon sommige vormen van verharding al zijn. Ik baal enorm van het vertrek van Manuma omdat zij mij geraakt heeft. Met Manu, Uma, haar volwassen worden en moeder zijn. Misschien raar maar voor mij is dit erg. Ik word er naar van. Hier worden er niet meer woorden aan vuil gemaakt dan ze stuurde een mail dus die is weg. En door....
Ergens is dat precies mijn frustratie. Waar is de onderlinge loyaliteit? Zeg je iets verkeerd krijg je de wind van voren van mensen waar je samen al 30 jaar mee op een forum zit....in mijn wereld bizar.
Ik heb nu ook een paar flinke tikken gehad. Dagmar die mij een soort van stront op het forum vind terwijl ik dat tot voor kort niet eens door had en eigenlijk ook gewoon belachelijk en onterecht vind. En ga zo door. Dat is verharding. En dat is onprettig voor mij.
- Pemba
- Posts in topic: 2
- Welke: Tibetaanse terriër
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en ik denk dat meer mensen het zo voelen.Marc schreef: ↑17 okt 2022, 15:41 Stel ik ben Ally en zeg iets. En dan zegt iemand Ally Ally who the fuck is Ally. Even los van deze draad. Sta je daar...
Ik denk zelfs dat het een reden is voor sommige mensen om maar niets te schrijven.
En nu Maart en Manuma weer weg, echt zonde.
Manuma weg.... dat vind ik oprecht heel jammer. Marc verwoordt prachtig waarom.
Ik hoop ook dat de sfeer van de eerste weken van dit forum weer een beetje terug wil komen. Was wat gemoedelijker en dat vind ik prettiger.
Ik hoop ook dat de sfeer van de eerste weken van dit forum weer een beetje terug wil komen. Was wat gemoedelijker en dat vind ik prettiger.
- Frootje
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Wat jammer van de mensen die weg zijn gegaan. Je kunt ze natuurlijk geen forumaccount door hun strot boren als ze dat niet willen, als ze weg willen, willen ze weg. Maar ik vond hun posts zeker altijd leuk/interessant om te lezen en zal ze wel missen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds geen flauw idee heb hoe dit topic zo’n wending heeft gekregen, het leek in het begin best een onschuldig polletje.
Maar ik kan me wel vinden in de woorden van @Marc. Ik ben altijd al een behoorlijk gevoelig type geweest en ik voel wat jij schrijft dus ook wel. Soms blijf ik ook wel een tijdje weg van dit forum, gewoon omdat het even niet lekker zit bij me. Aan de andere kant kom ik hier ook altijd weer graag terug en is het hier meestal ook gewoon gezellig. Ik hoop dat er dus niet nog meer mensen gaan weglopen nu hoor.
Maar ik kan me wel vinden in de woorden van @Marc. Ik ben altijd al een behoorlijk gevoelig type geweest en ik voel wat jij schrijft dus ook wel. Soms blijf ik ook wel een tijdje weg van dit forum, gewoon omdat het even niet lekker zit bij me. Aan de andere kant kom ik hier ook altijd weer graag terug en is het hier meestal ook gewoon gezellig. Ik hoop dat er dus niet nog meer mensen gaan weglopen nu hoor.
- Célie
- Posts in topic: 31
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ik wil wel even reageren op waarom ik nooit reageer op leden die hun account opzeggen, los van of ik het wel of niet jammer vind, maar ik denk dan altijd die mensen hebben hun redenen ervoor en ik kan dat ws niet goed aanvoelen of ik maak het te klein en door dan te reageren smeer ik misschien meer zout in de wond.Marc schreef: ↑17 okt 2022, 15:41 Stel ik ben Ally en zeg iets. En dan zegt iemand Ally Ally who the fuck is Ally. Even los van deze draad. Sta je daar...
Eens met marc, ik stel me al niet meer kwetsbaar op en als ik me kut voel open ik het forum niet.
Ik begrijp jullie wel ik kan het alleen niet zo mooi verwoorden en ik haat ruzie.
Ik begrijp jullie wel ik kan het alleen niet zo mooi verwoorden en ik haat ruzie.
-
- Posts in topic: 36
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja, oooh we zijn allemaal zo gevoelig. Maar de mods hebben het maar te vreten dat ze gewoon als achterbakse drammers weggezet worden.
Guess what...wij voelen ook dingetjes.
En nee, je hebt geen recht op een subtiele, begripvolle insteek als je die zelf niet voor een ander over hebt.
Als we het toch over gevoel en loyaliteit gaan hebben dan wil ik ook wel even.
Ik voel me zwaar genaaid en gebruikt.
Ik ben er namelijk ook al 30 jaar bij. Jullie kennen me niet als achterbaks en toch wordt dat met drogee ogen doodleuk wel gesuggereerd omdat het even in je opkomt om dat te roepen. Over hard, onzorgvuldig en oninvoelend gesproken.
En nee, je hebt geen recht op een subtiele, begripvolle insteek als je die zelf niet voor een ander over hebt.
Ik ben er namelijk ook al 30 jaar bij. Jullie kennen me niet als achterbaks en toch wordt dat met drogee ogen doodleuk wel gesuggereerd omdat het even in je opkomt om dat te roepen. Over hard, onzorgvuldig en oninvoelend gesproken.
Of misschien werd dat te gevoelig opgepakt?EchoMira schreef: ↑17 okt 2022, 16:24 Ja, oooh we zijn allemaal zo gevoelig. Maar de mods hebben het maar te vreten dat ze gewoon als achterbakse drammers weggezet worden.
En nee, je hebt geen recht op een subtiele aanpak als je die zelf niet voor een ander over hebt.
Ik geloof niet dat marc of manuma " jullie" als drammers weg heeft gezegd
En met gevaar dat ik me op heeeeeeel glas ijs begeef, spreek je namens alle mods of zo?
Ik denk dat iedereen een verschillende mening heeft en dat het mooi is dat bijvoorbeeld marc dat nog probeert uit te leggen, waarom moet je dat zo hard terug kaatsen?
-
- Posts in topic: 36
- Welke: Whippet en Lurcher
Nee, tuurlijk niet. Ik zal er op letten dat ik het bij mezelf hou.En met gevaar dat ik me op heeeeeeel glas ijs begeef, spreek je namens alle mods of zo?
Nou, misschien omdat ik zelf ook wel gekwetst ben en na 10 paginas uitleggen die genegeerd worden de behoefte voel om te forceren dat er acht geslagen wordt op het feit dat er aan deze kant ook gevoeld wordt.waarom moet je dat zo hard terug kaatsen?
- Alfilillo
- Posts in topic: 11
- Welke: Podenco en kruising
Ik heb echt nergens gelezen dat het modteam als achterbaks weggezet wordt. Om maar even bij me zelf te blijven: ja, ik ben kritisch (maar niemand weggezet als konkelaar) geweest over bepaalde voorstellen van leden, mod of niet mod. Die mensen spraken uit naam van zichzelf, niet uit naam van het modteam voor zoveel ik weet, dus het is niet nodig om je als heel team aangesproken te voelen. En buiten dat, je mag toch af en toe ergens niet mee eens zijn? Zeker als het respectvol blijft, zie ik het probleem niet.
Kom op zeg. Lees even je eigen reacties in dit topic door. En je quote bijna nooit niemand meer, en ik gok om een bepaalde reden.EchoMira schreef: ↑17 okt 2022, 16:24 Ja, oooh we zijn allemaal zo gevoelig. Maar de mods hebben het maar te vreten dat ze gewoon als achterbakse drammers weggezet worden.
Met je wij telkens in teksten. Jouw oneliners hier en in meerdere topics mag je voor jezelf eens even goed gaan teruglezen.
Waarin voel jij je gebruikt vraag ik me af.
Als er eens een kritische noot wordt gegeven ben met name jij nogal kort door de bocht.
Houd eens op met die aannames. Niemand die geschreven heeft over de verharding van de sfeer heeft het over de moderators. Marc niet, Fenneke niet en ik ook niet. Gewoon niet. Het gaat even niet over jou als persoon en je rol als mod. Het gaat over de sfeer.EchoMira schreef: ↑17 okt 2022, 16:24 Ja, oooh we zijn allemaal zo gevoelig. Maar de mods hebben het maar te vreten dat ze gewoon als achterbakse drammers weggezet worden.
Daar heb jij blijkbaar ook last van. Gezien je reactie.
- Gudrun
- Posts in topic: 7
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik snap er echt niks meer van.
Even geleden kreeg ik reactie omdat ik wou modereren op sommige harde uitspraken en gescheld.
Want we waren een ongemodereerd forum.
Ik probeerde te bemiddelen, standpunten te verduidelijken maar dat mag dus ook niet want ik weet het niet en ik snap er niks van. (ook via pb van personen met uiteenlopende standpunten waar ik niet openbaar verder op in ga)
Oke dan.
En dan wordt er nu hier van alles overal bijgesleept en anders begrepen... en, in mijn niet begrijpende ogen, een verwarrend drama gemaakt. En NIET door 1 bepaalde persoon (al kan ik in mijn te snelle geërgerde reactie via de telefoon ongelukkig gequote hebben waardoor die indruk gewekt werd)
En nu ineens wil men dat iedereen rekening houdt met elkaars (voor mij niet duidelijke) gevoeligheden, terwijl ik de laatste maanden heel veel personen (onafhankelijk van en buiten het hele WB-KH -gedoe) best hard vond reageren. Maar ik weet het aan de "Nederlandse directheid" .
Bij deze, normaal mijn excuses aan iedereen die ik beledigd heb, op het forum of via pb.
Maar, Manuma ook al weg, dit is heel erg ONLEUK aan het worden.
En sommige anderen die hier reageren kunnen misschien ook eens even nadenken en zich in elkaars positie proberen te verplaatsen en wat eigen verbolgenheid laten varen...
Oke, dit klinkt warrig, ben eigenlijk nog te moe om helder te reageren denk ik, maar het zit me dwars.
Even geleden kreeg ik reactie omdat ik wou modereren op sommige harde uitspraken en gescheld.
Ik probeerde te bemiddelen, standpunten te verduidelijken maar dat mag dus ook niet want ik weet het niet en ik snap er niks van. (ook via pb van personen met uiteenlopende standpunten waar ik niet openbaar verder op in ga)
Oke dan.
En dan wordt er nu hier van alles overal bijgesleept en anders begrepen... en, in mijn niet begrijpende ogen, een verwarrend drama gemaakt. En NIET door 1 bepaalde persoon (al kan ik in mijn te snelle geërgerde reactie via de telefoon ongelukkig gequote hebben waardoor die indruk gewekt werd)
En nu ineens wil men dat iedereen rekening houdt met elkaars (voor mij niet duidelijke) gevoeligheden, terwijl ik de laatste maanden heel veel personen (onafhankelijk van en buiten het hele WB-KH -gedoe) best hard vond reageren. Maar ik weet het aan de "Nederlandse directheid" .
Bij deze, normaal mijn excuses aan iedereen die ik beledigd heb, op het forum of via pb.
En sommige anderen die hier reageren kunnen misschien ook eens even nadenken en zich in elkaars positie proberen te verplaatsen en wat eigen verbolgenheid laten varen...
Oke, dit klinkt warrig, ben eigenlijk nog te moe om helder te reageren denk ik, maar het zit me dwars.
- Rami
- Posts in topic: 4
- Welke: Ik ben een allesvreter
Ik krijg hier echt niets van mee, in ieder geval niet in dit topic. Sowieso de gebruikte termen niet: "achterbakse drammers" waar staat dat dan? En wie is er "hard, onzorgvuldig en oninvoelend". Misschien wordt het tijd om man en paard te noemen.EchoMira schreef: ↑17 okt 2022, 16:24 Ja, oooh we zijn allemaal zo gevoelig. Maar de mods hebben het maar te vreten dat ze gewoon als achterbakse drammers weggezet worden.
- Inge O
- Posts in topic: 9
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
En het feit dat dit bijna in dit hele topic (vanaf na de complete verwarring) amper gebeurt gooit alleen maar olie op het vuur : er wordt vanalles gezegd maar door de onduidelijke manier waarop voelt zowat iedereen zich straks aangesproken en dus weer onterecht behandeld, en zo mee de negatieve spirraal ingezogen.
EchoMira schreef: ↑17 okt 2022, 16:42Nee, tuurlijk niet. Ik zal er op letten dat ik het bij mezelf hou.En met gevaar dat ik me op heeeeeeel glas ijs begeef, spreek je namens alle mods of zo?
Nou, misschien omdat ik zelf ook wel gekwetst ben en na 10 paginas uitleggen die genegeerd worden de behoefte voel om te forceren dat er acht geslagen wordt op het feit dat er aan deze kant ook gevoeld wordt.waarom moet je dat zo hard terug kaatsen?
Nou ja zo lijkt het , maar als ik meerdere modjes ook lees voelen die weer anders.
Het spijt me dat je je niet gehoord voelde. En als ik daar iets te snel overheen ben gestapt spijt me dat ook.
Ik denk eerlijk gezegd zoals ik gisteren ook al zei dat het een gebed zonder eind is.
Ik denk ook dat iedereen het nu uitgesproken heeft voor zichzelf en we gewoon beetje rekening houden met elkaar ? Zonder dat het een margriet forum wordt en ook dat je niet alles persoonlijk hoeft aan te trekken...
Ik las vanmorgen ergens dat nanna het zwak vond als je een dierenarts vroeg wat hij vond. Nou kan ik dat helemaal uitpluizen dat zij mij dus klaarblijkelijk zwak vind of ik kan denken , oke dat vind jij haaaaaai.
Anderzijds kan de hardere medemens misschien ook ff heel ff denken voor op verstuur klik te drukken.
Geen idee hoor maar ik denk dat het alleen maar erger en erger met een jij zei dit ik doelde niet zo etc etc etc topic wordt met alleen maar verliezers.
Ik denk zoals ik gisteren al zei....laten we maar gewoon ophouden met deze eindeloze discussie die alleen maar tot narigheid lijdt
En de mensen die aangeven dat ze het vinden verharden hier zijn volgens mij niet de mensen die het zelf niet subtiel aanpakken. Ik heb Manuma nog nooit op een ongenuanceerd trappen kunnen betrappen en ook Marc komt zelden hard uit de hoek. En als dat wel zo is dan is daar al een hele goed onderbouwde discussie aan vooraf gegaan.Hewi schreef: ↑17 okt 2022, 16:28Of misschien werd dat te gevoelig opgepakt?EchoMira schreef: ↑17 okt 2022, 16:24 Ja, oooh we zijn allemaal zo gevoelig. Maar de mods hebben het maar te vreten dat ze gewoon als achterbakse drammers weggezet worden.
En nee, je hebt geen recht op een subtiele aanpak als je die zelf niet voor een ander over hebt.
Ik geloof niet dat marc of manuma " jullie" als drammers weg heeft gezegd
En met gevaar dat ik me op heeeeeeel glas ijs begeef, spreek je namens alle mods of zo?
Ik denk dat iedereen een verschillende mening heeft en dat het mooi is dat bijvoorbeeld marc dat nog probeert uit te leggen, waarom moet je dat zo hard terug kaatsen?
En juist mensen al Marc en Manuma lees ik graag. Die brengen balans vind ik. En aan de andere kant dan een scherpe observatie van bv. EchoMira of even advocaat van de duivel spelen is ook prettig. Maar juist dat evenwicht was zo lekker en dat zie ik nu zo weinig.
Maar hé, da's mijn gevoeltje hè. En als blijkt, na een topic als dit, dat weinig mensen dat herkennen dan ben ik gewoon niet meer de doelgroep van dit forum en dat is ook dikke prima.
Nou ja, dat geruzie hoeft voor mij ook niet, temeer daar ik nu nóg niet weet waar het precies om ging.
Felle discussies moeten gewoon kunnen. Het kan best dat je daar niets mee hebt maar dan kun je het overslaan. Andere topics zat waar het gemoedelijk aan toe gaat.
Het kan niet zo zijn dat we nu net als het HF moeten gaan modereren al rekening houdend met de bangste trilzieltjes. Hoe je zo’n discussie ondergaat is perceptie. De ene heeft een blast en de volgende noemt het kutsfeer. Dat hou je toch.
Maar goed, dan heb ik het wel puur over driftige discussies. Niet over zinloos getrol en olie op het vuur gooien.
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Dit gaat helemaal niet over de moderatorgroep. Gewoon niet. Het gaat over verharding, sfeer en de manier waarop mensen op elkaar reageren. Het maakt mij echt geen zak uit wie lullig tegen me doet. Mod, mod in prive, geen mod. Het gaat erom dat het gebeurt en dat ik er last van heb. Als jij niet hard reageert moet je ook deze schoen niet aanpassen.Gudrun schreef: ↑17 okt 2022, 16:54 Ik snap er echt niks meer van.
Oke dan.
Dat dus, een felle discussie heeft een andere grens als een kutreactie op een vraag of mededeling.Nanna schreef: ↑17 okt 2022, 17:05Nou ja, dat geruzie hoeft voor mij ook niet, temeer daar ik nu nóg niet weet waar het precies om ging.
Felle discussies moeten gewoon kunnen. Het kan best dat je daar niets mee hebt maar dan kun je het overslaan. Andere topics zat waar het gemoedelijk aan toe gaat.
Het kan niet zo zijn dat we nu net als het HF moeten gaan modereren al rekening houdend met de bangste trilzieltjes. Hoe je zo’n discussie ondergaat is perceptie. De ene heeft een blast en de volgende noemt het kutsfeer. Dat hou je toch.
Maar goed, dan heb ik het wel puur over driftige discussies. Niet over zinloos getrol en olie op het vuur gooien.
- Rami
- Posts in topic: 4
- Welke: Ik ben een allesvreter
Nou, dat bedoel ik inderdaad. Waar gaat het nu eigenlijk echt over?Inge O schreef: ↑17 okt 2022, 17:04En het feit dat dit bijna in dit hele topic (vanaf na de complete verwarring) amper gebeurt gooit alleen maar olie op het vuur : er wordt vanalles gezegd maar door de onduidelijke manier waarop voelt zowat iedereen zich straks aangesproken en dus weer onterecht behandeld, en zo mee de negatieve spirraal ingezogen.
- Gudrun
- Posts in topic: 7
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Dit gaat helemaal niet over de moderatorgroep. Gewoon niet. Het gaat over verharding, sfeer en de manier waarop mensen op elkaar reageren. Het maakt mij echt geen zak uit wie lullig tegen me doet. Mod, mod in prive, geen mod. Het gaat erom dat het gebeurt en dat ik er last van heb. Als jij niet hard reageert moet je ook deze schoen niet aanpassen.
[/quote]
Ja, mee eens. Verharding.
Maar net daarom snap ik dit niet meer.
Er werd gemodereerd tegen verharding/racisme/schelden.
Ik kreeg de indruk (was toen geen mod meer) dat dit topic door de voorstellen waar gestemd over kan worden net een poging was om wat bescherming te bieden en toen...
ach laat maar, ik snap mensen te slecht blijkbaar
ik verdwijn wel uit dit topic
loslaten, zen, niet te veel van aantrekken
maar ik wil Manuma terug.
Waarom denk je dat jij zo gezien wordt en dat mensen een mod wegzetten als achterbakse drammer? Ik heb dat nergens gezegd en vind het dus vreemd dat je dit allemaal zo opvat. Wie roept dat? Ik vind dat je zelf zo interpreteert en het zo opvat. Ik zeg dat nergens en schrok dus enorm van jouw reacties op mijn berichten. Als die daadwerkelijk zo overgekomen zijn dan heb ik iets helemaal verkeerd verwoord. Want ik heb dat geen seconde gedacht en in mijn ogen ook allemaal niet geschreven. En dank voor de manier waarop je dit bericht opvat. Ik snap het oprecht niet.EchoMira schreef: ↑17 okt 2022, 16:24 Ja, oooh we zijn allemaal zo gevoelig. Maar de mods hebben het maar te vreten dat ze gewoon als achterbakse drammers weggezet worden.
Maargoed. Ik weet ook niet meer wat ik kan zeggen dat goed gaat vallen. Blijkbaar verwoord ik het zo dat het een en al lelijkheid is zoals het aankomt en lees ik nu de interpretatie van mijn berichten. Vervelend en nogmaals, ik snap het niet.